home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 568 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?  (Læst 17352 gange)
Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #30: 20 Apr 2011, 23:27 »

RUC er da langt det sværeste sted at komme ind. I Aarhus skal du 'bare' igennem optagelsesprøven.
Logged

former zoesuckins

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #31: 20 Apr 2011, 23:29 »

Det virker i hvert fald som den mest naturlige forklaring, hvis man tænker på Rene Simmel.
Han har sikkert taget den over RUC, som skulle være 'den nemmere vej' end Århus - Hvis jeg ikke tager fejl.

RUC kræver vist et snit på 9,7 for optag i år. Den havde jeg aldrig klaret.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #32: 20 Apr 2011, 23:30 »

Haps, så har jeg muligvis byttet om på de to..

Så er vi tilbage til status 0 med Rene Simmel..
« Seneste Redigering: 20 Apr 2011, 23:32 af Njaourinho » Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #33: 20 Apr 2011, 23:32 »

Haps, så har jeg muligvis byttet om på de to...

DJH er det eneste sted, hvor der ikke er krav om nogetsomhelst. Ingen ungdomsuddannelse, ingen karakterer. Det hele baseres på deres optagelsesprøve. Det kan man så synes om, hvad man vil.

Men det er jo let nok at sige, når man allerede går der. Jeg havde da sygt stress, da jeg skulle til prøve dengang, kan jeg huske.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #34: 20 Apr 2011, 23:34 »

DJH er det eneste sted, hvor der ikke er krav om nogetsomhelst. Ingen ungdomsuddannelse, ingen karakterer. Det hele baseres på deres optagelsesprøve. Det kan man så synes om, hvad man vil.

Men det er jo let nok at sige, når man allerede går der. Jeg havde da sygt stress, da jeg skulle til prøve dengang, kan jeg huske.
Det var heller ikke for at gøre hverken Århus eller Ruc som henholdsvis dårligere eller bedre - jeg kæmper bare lige pt. min egen kamp, for at finde et af livets store spørgsmål - hvordan fa'en den mand til Rene Simmel nogensinde har fået et job inden for det fag.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #35: 20 Apr 2011, 23:36 »

Det var heller ikke for at gøre hverken Århus eller Ruc som henholdsvis dårligere eller bedre - jeg kæmper såmænd bare lige pt. min egen kamp, for at finde et af livets store spørgsmål - hvordan fa'en den mand til Rene Simmel nogensinde har fået et job inden for det fag.

Hvad er det, der gør ham så slem? Er det ikke bare EB's facon, at de skal være lidt kække og have mange af de der "Se Ronaldos nye kæreste uden bikini"-histoier?
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #36: 20 Apr 2011, 23:37 »

Hvad er det, der gør ham så slem? Er det ikke bare EB's facon, at de skal være lidt kække og have mange af de der "Se Ronaldos nye kæreste uden bikini"-histoier?

En overgang bestod hans artikler kun af en kort indledning, og dernæst tre-fire-fem citater fra diverse Brøndby fora.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #37: 20 Apr 2011, 23:42 »

Generelt er sportsjournalistik vel sjældent den helt store litterære oplevelse ...
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #38: 20 Apr 2011, 23:42 »

Hvad er det, der gør ham så slem? Er det ikke bare EB's facon, at de skal være lidt kække og have mange af de der "Se Ronaldos nye kæreste uden bikini"-histoier?

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1538151.ece

Synes især denne artikel er slem, da det viser, at han egentlig ikke har den store fodbold-viden. 5 km på en halveg, er jo bestemt ikke lidt. Og selvfølgelig er Torres dyr efter 11 kampe. Hans hyre ville have været større efter 1. minut, men det kom Hr. Simmel vel først i tanke om efter 11 kampe.
Logged


Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #39: 20 Apr 2011, 23:46 »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1538151.ece

Synes især denne artikel er slem, da det viser, at han egentlig ikke har den store fodbold-viden. 5 km på en halveg, er jo bestemt ikke lidt. Og selvfølgelig er Torres dyr efter 11 kampe. Hans hyre ville have været større efter 1. minut, men det kom Hr. Simmel vel først i tanke om efter 11 kampe.

Det er vel bare en slags skæv citathistorie. Det er jo ikke ham, der har siddet og researchet den. Den er tikket ind, fordi de sikkert holder øje med, hvad der rører sig. Og så har de smidt den på, fordi den handler om Chelsea og om Torres - og det er to ting, folk trykker på.

Det er jo mere EB's skyld. Og det er sandelig også mere webjournalistikkens skyld.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #40: 20 Apr 2011, 23:48 »

Han laver ikke andet end at kopiere, oversætte fra engelske sider - hvilket han iøvrigt ikke er en haj til - og så er han god til at indsnævre sine artikler til maks. 8 linjer.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #41: 20 Apr 2011, 23:49 »

Han laver ikke andet end at kopiere, oversætte fra engelske sider - hvilket han iøvrigt ikke er haj til - og skrive 10 linjer.

Det er jo formentlig 90 procent af det man laver, hvis man passer webben. Og det er sgu ligemeget, hvor man arbejder. Skulle han have ringet til Torres, før det var godt nok? Eller til Ancelotti?
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #42: 20 Apr 2011, 23:57 »

Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #43: 21 Apr 2011, 00:00 »


Jeg er enig i, at det nok ikke er så godt skrevet. Det er sikkert gået stærkt. Stavefejl kan man selvfølgelig aldrig være bekendt. På mig virker det egentlig bare som om, han måske forsøger at få det til at handle om alt muligt andet end fodbold. Men jeg forstår stadig ikke, hvad der skulle være galt med historierne.

Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #44: 21 Apr 2011, 00:03 »

Historierne fejler absolut heller ikke noget - det har jeg heller påstået. Der er jo netop masser af materiale, han kan tage op - han gør det bare slet ikke.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010