home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 517 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #8 Leeds United - Et CM4 projekt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: #8 Leeds United - Et CM4 projekt  (Læst 12110 gange)
Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
#8 Leeds United - Et CM4 projekt
« : 15 Apr 2011, 01:26 »



Leeds United skal tilbage i toppen. Det er mit mål med dette spil.

Jeg faldt over min gamle skive med CM4, og straks begyndte minderne at komme frem.
Så jeg tænkte at det egentlig kunne være sjovt at starte et spil igen.
CM4 var det allerførste managerspil, som jeg prøvede kræfter med. I starten havde jeg gået og rystet på hovedet over, at min søn kunne få så meget tid til at gå med at se på disse mærkelige prikker, som kørte rundt på skærmen.
Så fik han lokket mig til at prøve, og jeg blev straks fanget. Siden har jeg spillet alle FM-spillene.

Jeg har fulgt Leeds siden tiden med Peter Lorimer og Billy Bremner, og nu vil jeg så prøve at få Leeds tilbage til fordums styrke.

Spillet er som sagt CM4, og det er version 4.0.8. Der er valgt stor database, Ligaer fra England, Spanien og Danmark.
Spillet starter 23. juni 2002.

Økonomien i Leeds er mildt sagt ikke noget at råbe hurra for. Lønbudgettet er på 16 mio, og der bliver pt. brugt 20 mio kr. om måneden.
Bestyrelsen anbefaler at sælge nogle løntunge spillere. Transferbudgettet er på 7,7 mio kr.

Nu er planen så at sælge de løntunge spillere, og finde unge billige talenter. Forhåbentlig vil disse talenter så slå til i løbet af et par år.

Lidt info om klubben:

Nation: England
Grundlagt 1919
Ærkerivaler: Man Udt, Chelsea og Galatasaray
Rivaler: Milwall
Økonomi: Usikker. 65% af overgangssummen er til rådighed.
Bestyrelsens forventninger: At vi klarer os hæderligt i turneringen
Liga: Premier League
Stadion: Elland Road, Pladser: 40287 (Kun siddepladser)
Træningsfaciliteter: Topfaciliteter og fodboldskole
Europæisk turnering: Uefa Cup


Velkommen til min første blog.
« Seneste Redigering: 06 Maj 2011, 13:47 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #1: 15 Apr 2011, 06:00 »

jaaaaaaaa et fedt projekt!
Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #2: 15 Apr 2011, 07:11 »

Fedt projekt, du kan helt sikkert regne med at jeg følger med. Smiley
Logged

If you can't join them, beat them.


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #3: 15 Apr 2011, 08:48 »

Intet mindre end fantastisk, Brodtgaard

Jeg følger helt sikkert med  Thumbs Up

Har selv haft et uforglemmeligt save med Leeds i en endnu tidligere udgave af CM, som det hed den gang. Det er en fed klub, som du nok skal få det sjovt med, hvis du kan finde de rigtige talenter  Wink
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #4: 15 Apr 2011, 11:39 »

Tak for kommentarerne Smiley  Herligt at der er nogen der følger med.

Jeg regner med at få lavet en update senere i dag. I skal nok ikke regne med at jeg spytter den ene update ud efter den anden, for tiden er ikke lige til det. Men jeg vil i hvert fald forsøge at lave en eller to updates pr. uge.
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #5: 15 Apr 2011, 11:51 »

Det er også helt fint Brodtgaard.

Bare herligt du genlever gamle minder Peace
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
#2 Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #6: 15 Apr 2011, 12:24 »



Opstarten

Foreløbigt har vi spillet 4 træningskampe, og det er gået dårligere end jeg havde forventet.
Vi har ganske vist kun tabt en enkelt af kampene, men spillet har bestemt ikke været prangende.
Vi stillede op i en klassisk 4-4-2 formation, med pile frem til de to wings.

Træningskampene:
Hapoel Kfar-Saba - Leeds: 0-0
Maccabi Haifa - Leeds: 2-0
Patrick Thistle - Leeds: 1-1
Hull - Leeds: 0-0

Efter den lidt skuffende indsats, har jeg besluttet at ændre taktikken til en 4-1-3-2 formation.
Så må vi se hvordan det kommer til at gå, når sæsonen starter.


Handler:

Spillere ind:

Serge Makofo fra Wimbledon, 15 år, 3,25 mio kr. 
Fábio Paim fra Sporting, 14 år, 3,75 Mio kr.     
Ashley Young fra Watford, 17 år, 0,3 mio kr.     
Lasha Chelidze fra Kutaisi, 16 år, 2,75 mio kr. 

Jeg har også forsøgt at købe Maxim Tsigalko fa CSKA Sofia, men handlen faldt igennem, da transfervinduet lukkede inden arbejdstilladelsen kom på plads.
Jeg vil forsøge at købe ham, når næste transfervindue er åbent igen til vinter.


Spillere ud:

Michael Bridges til Fulham, 31 mio kr.
Jacob Burns til Piacenza, 6 mio kr.
Olivier Dacourt til Newcastle, 24 mio kr.
Hapal Singh til Wigan, 10 mio kr.

Desuden er der stadig en 3-4 spillere, som jeg gerne vil af med, for at få lidt luft i lønbudgettet.
« Seneste Redigering: 17 Apr 2011, 02:09 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #7: 15 Apr 2011, 12:29 »

Åh Paim og Makofo, de vækker minder de to unge knægt! :-)
Dejligt med en blog fra fortiden. Du giver mig helt lyst til et CM4 spil igen!
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: #2 Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #8: 15 Apr 2011, 17:03 »

CM4? Holy crap, det er jo det dårligste CM/FM-spil gennem tiderne by far! Opstemt

Men stadig fedt med nogen nostalgi-spil Wink
Logged



Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #9: 16 Apr 2011, 14:31 »



Sæsonstart

Første kamp i sæsonen var mod de forsvarende mestre Arsenal.

Jeg frygtede at vi ville blive kørt over af Arsenals mange superstjerner, men sådan kom det ikke til at gå. Serge Makofo, som netop var fyldt 15 år, fik chancen på midtbanen ved siden af rutinerede David Batty, og man må sige at han greb chancen. Det var flot at se hvordan Makofo kørte rundt med Arsenal-spillerne. Makofos drible-evner er helt formidable, og han tørrede Arsenals forsvarere gang på gang. 3 assist og et mål blev det til for den unge spiller i sin debutkamp. Alan Smith lavede hat-trick i  kampen, som vi vandt fortjent med 4-1 hjemme på Elland Road.

Næste kamp var ude mod Fulham, hvor vi var heldige med at få point med hjem. Serge Makofo scorer allerede efter 4 minutters spil efter en flot dribletur.  Fulham har alt spillet, og får fortjent udlignet ved Sylvain Legwinski i anden halvleg. Kampstatistikken afslører at vi kun har to afslutninger i kampen mod Fulhams 12. Kampen ender 1-1 og vi tager et heldigt point med hjem.

Tredie kamp i ligaen var hjemme mod Manchester United. Hele 40.250 tilskuere var mødt op, og fik en god kamp at se mod ærkerivalerne. Vi får tilkendt et straffespark efter 24 minutter, da Gary Neville vedlægger Harrry Kewell i feltet. Nick Barmby skyder desværre langt forbi målet. I første halvlegs sidste minut dribler Makofo rundt på midtbanen, og finder en helt fri Alan Smith, som har let ved at runde Barthez, og score i et tomt mål til slutresultatet 1-0. Dermed kan 3 meget vigtige og uventede point kan sættes ind på kontoen. Det er helt utroligt som Makofo spiller. Han er kun 15 år, men spiller allerede som en garvet og rutineret Premier League spiller.

Næste kamp var ude mod Birmingham, som vi vandt sikkert 3-0. Alan Smith scorer til 1-0 efter 27 minutter. I anden halvleg øger Harry Kewel til 2-0 efter flot forarbejde af højrebackken Danny Mills. Efter 51 minutter begår Birmingham spilleren Darren Purse straffespark, og bliver udvist. Nick Barmby får fat i bolden, og sparker endnu engang forbi målet. Det er så sidste gang at han får lov til at sparke straffespark. Målet til 3-0 bliver også scoret af Harry Kewell, da han opfanger en fejlaflevering fra en forsvarspiller.

Efter 4 kampe ligger vi nu på 2. pladsen med 10 point.



« Seneste Redigering: 16 Apr 2011, 14:39 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
#4 Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #10: 16 Apr 2011, 18:29 »


Leeds klarer sig forsat godt i Premier League. Det er blevet til fire sejre og et nederlag i de følgende kampe.
Hjemme mod Middlesbrough blev det til en 1-0 sejr på mål af Alan Smith i allersidste minut. Forsvarsspilleren og anfører Lucas Radebe bliver Man of the Match efter en flot indsats.

Derefter skulle vi en tur på Upton Park hvor West Ham blev besejret med 3-0. Sidst i første halvleg scorer Alan Smith til pauseresultatet 1-0. Harry Kewell scorer på straffe til 2-0, hvorefter Serge Makofo tager en af sine dribleture, og øger til slutresultatet 3-0. Vores målmand Paul Robinson har flere klasseredninger, og bliver kåret som kampens spiller.

Leeds deltager i Uefa-Cuppen i denne sæson via sidste års 5. plads. Vi kom ind i turneringen i første runde, og første kamp var hjemme mod Slovenske Gorica. Det blev en let kamp, hvor Gorica ikke havde et eneste skud på mål. Skudstatistikken siger 25-0, og vi vandt let kampen med 4-0. Første mål blev sat ind af Eirik Bakke efter 13 minutter, og Harry Kewell øgede til 2-0 to minutter efter. Makofo modtog bolden i midterciklen, og strøg straks mod målet. Han snød fem modstandere og scorede flot til 3-0. Det blev også resultatet efter første halvleg. Makofo scorede også til slutresultatet 4-0, da han er over risposten på Vidukas frisparksforsøg. Desværre blev han skadet, og er ude i to uger. Dermed når han ikke at blive klar til returkampen.


Tilbage i England igen, mødte vi hjemme Charlton, og i Makofos skadesfravær tog unge James Milner over, og scorede to mål i sin debutkamp! Det er tydeligt at Milner er på vej til en stor karriere. Hans første mål blev sat ind efter bare 9 minutter, hvor han elegant dribler udenom Dean Kiely i Chalton-målet. Derefter begik Chalton-forsvareren Luke Young straffe, som Harry Kewell sikkert omsatte til 2-0. Milner scorede sit andet mål til 3-0 lige inden pause-teen. I anden halvleg reducerede Shaun Bartlett direkte på frispark, men kort efter scorerde Harry Kewell til slutresultatet 4-1. Fábio Paim blev Man of the Match efter flot spil. Med sejren rykkede vi op på føstepladsen foran Chelsea på bedre målforskel.

Så løb vi ind i vores første nederlag. På Goodison Park tog Everton stikket hjem og vandt i en tæt kamp med 1-0 på mål af en ung knægt ved navn Wayne Rooney. Ham skal vi nok komme til at høre mere til i fremtiden.

Så var det tid til returkampen i Uefa-cup'en. Kampen i Gorica blev næsten ligeså let som første match. Vi vandt sikkert 2-0 på mål af unge James Milner og Mark Viduka. Landsholdsspiller Nick Barmby blev udvist efter 48 minutter, og har dermed karantæne i næste kamp, som bliver mod tyrkiske Kocaelispor.

Tilbage i Premer league, skulle vi møde Sunderland, som befinder sig i bunden af ligaen. De har indtil nu kun samlet 7 point sammen, og de fik ikke flere point i denne kamp. Vi vandt sikkert med 3-1. Makofo var tilbage efter sin skadespause, og scorede til 1-0 efter bare 7 minutter. Vi begik et straffe efter en halv time, som Claudio Reyna scorede på, og udlignede dermed til 1-1. Efter Pausen var det vores tur til at få straffe. Harry Kewell scorede sikkert. Det var også Kewell der scorede kampens sidste mål til slutresultatet 3-1. Sunderland havde ikke meget at byde på i kampen. Skudstatistikken vandt vi med 13-2. Man of the match blev dog Sunderlands Stephen Wright, som havde flere gode forsvarsaktioner.

Jeg har fundet endnu et ungt talent, som nu er skiftet til Leeds. 15 årige Hatem Ben Harfa er købt I Lyon for 3,75 mio kr.
Hatem Ben Arfa

« Seneste Redigering: 16 Apr 2011, 18:38 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #11: 18 Apr 2011, 11:52 »



26.12.2002

Premier League
Siden sidste update, har vi nu rundet de 20 kampe i Premier League, og jeg må sige at det er gået
Premier League:

Tottenham - Leeds 1-2
Mål: Serge Makofo, Fábio Paim

Leeds - Chelsea 1-0
Mål: Harry Kewell

Man City - Leeds 0-1
Mål: Harry Kewell

Leeds - Aston Villa 1-0
Mål: Alan Smith

Bolton - Leeds 1-3
Mål: Serge Makofo, Harry Kewell (2)

Leeds - Southampton 1-0
Mål: Harry Kewell

Blackburn - Leeds 4-0
Mål: Alan Smith (4)

W.B.A. - Leeds 0-0

Leeds - Liverpool 0-0

Newcastle - Leeds 0-5
Mål Alan Smith (2), Harrry Kewell (3)

Arsenal - Leeds 1-0

over forventning. Det er blevet til 7 sejre, 3 uafgjorte og et nederlag. Nederlaget kom her i weekenden  hvor vi på udebane mødte Arsenal. Vi er lige nu midt i det tætte juleprogram, og er/har været ramt af en del skader, så det skal blive spændende at se hvordan det kommer til at gå.


Som I kan se, er det ikke mange mål vi lukker ind. Forsvaret står rigtig godt. Især har højreback Danny Mills imponeret med godt og sikkert spil. I kampen mod Arsenal dropper Paul Robinson fælt, og Makofo brænder to store chancer, så det var et lidt ærgeligt nederlag. I kampen var jeg desuden tvunget til at udskifte 3 spillere med skader. Nick Barmby, Raul Bravo og Alan Smith måtte udgå, men heldigvis var skaderne ikke alvorlige. Med sejren i topopgøret over Chelsea overtog vi førstepladsen, og har ligget der lige siden.


Liga-cup
Vi nåede ikke så langt i liga-cuppen, Vi trådte ind i turneringen i 3 runde, og vandt sikkert hjemme på Elland Road med 2-0 over Fulham. Det gik dog ikke så godt i 4. runde, hvor vi måtte se os slået hjemme med 1-0. Det var en tæt kamp, hvor det kunne have gået begge veje. Men så kan vi jo bruge kræfterne på ligaen, og FA-cuppen, når den kommer.


Uefa-Cup
I Uefa-cuppen er det gået rigtig godt. Vi har besejret Kocaelispor med sammenlagt 6-1. Første kamp var på udebane, og vi vandt 4-0 på mål af Fábio Paim og et hattrick af Alan Smith. I returkampen gav jeg spilletid til de spillere som indtil videre ikke havde fået så mange kampe, men vi vandt alligevel 2-1. Begge vores mål blev scoret af Mark Viduka.

I 3. runde slog vi norske Viking ud med sammenlagt 7-1. Første kamp var dog en del mere spændende end jeg syntes om. Viking kom foran 1-0 på Elland Road på et mål af Erik Nevland, og det er først til sidst i kampen at vi får scoret to mål, så vi vinder 2-1. I returkampen er der dog ingen tvivl om udfaldet. Vi lammetæver nordmændene med 5-0.
Endnu engang laver Alan Smith et hattrick. De øvrige mål bliver scoret af Eirik Bakke og
nyindkøbet unge Cherno Samba.

Lodtrækningen til 4. runde gav os Ipswich.


Spillerhandler
Jeg har købt tre unge talenter. Det er Cherno Samba som kommer fra Millwall og er købt fra 2 mio kr. Han er desværre blevet skadet, og er ude i 2 måneder. Desuden skifter Wael Reyal fra Al-Ahly til Leeds den 1. jan. 2003. Han er handlet for 1 mio kr. Sidste mand er Maxim Tsigalko som jeg måtte af med hele 22 mio kr. for. Handlen er dog ikke endelig endnu, da skiftet er udskudt pga. manglende arbejdstilladelse. Jeg håber da kraftigt på at det går i orden. Afgørelsen bliver truffet den 4. januar 2003.

Cherno Samba
Wael Reyad
Maxim Tsigalko

Stillingen
Gennemsnitsbedømmel se
Topscorer
« Seneste Redigering: 01 Maj 2011, 16:21 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #12: 22 Apr 2011, 18:22 »

Det ser jo rigtig godt ud, Brodtgaard  Thumbs Up

Imponerende spillerhandler og bedrifter. Ni mål lukket ind i 20 kampe må siges at være godkendt.

Det bliver spændende at se, om Wael Reyad og Maxim Tsigalko kan falde til i det engelske, da der vist ikke er tvivl om, at de har kvaliteterne til at blive fremragende indkøb for Leeds  Wink

Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #13: 01 Maj 2011, 16:19 »



Første sæson er nu afsluttet, og det er gået en hel del bedre end forventet. De unge spillere, som Makofo, Paim, Milner og Reyad har gjort det aldeles fremragende. Det har næsten ikke været til at se på deres indsats, at det er deres første sæson i Premier League. Det skulle da lige være, at de ind imellem har været udkørte, men det er jo ikke så mærkeligt, når man tænker på deres unge alder. Vi fik desværre ikke lov til at købe Maxim Tsigalko, da han ikke kunne få arbejdstilladelse. Men jeg synes at han er et så stort talent, at jeg vil blive ved med at forsøge at få ham til klubben. Vi sluttede på en fremragende 2. plads i ligaen. Der var spænding helt frem til allersidste runde. Vi kunne have vundet mesterskabet hvis Man Udt. havde tabt eller spillet uafgjort, men de vandt desværre deres sidste kamp, og sluttede derfor som mestre to point foran os.

Det var i det meste af sæsonen, en tæt dyst mellem os og Chelsea, om at ligge  øverst i tabellen. Men hen mod slutningen faldt Chelsea fra, og Liverpool og især Man. Udt. fik skrabet en hel del point sammen. Man kan vel konkludere, at vi i næstsidste runde tabte mesterskabet, da vi tabte med 2-0 i Liverpool. Men ellers er jeg meget tilfreds med vores forsvar, hvor vi i de 38 kampe kun lukker 23 mål ind, hvilket er det laveste i ligaen. Desværre der det ud til at vi må vinke farvel til 2 stabile forsvarsspillere, da de kun var på lån. Det drejer sig om Teddy Lucic og Raúl Bravo som nu returnerer til henholdsvis AIK og Real Madrid. Jeg har forsøgt at købe Raúl Bravo, men han vil ikke skifte på en permanent aftale. Sikkert fordi at jeg ikke kan tilbyde ham nok i løn, pga. vores ringe økonomi. Jeg vil dog forsøge at hente en af de to spillere senere.

Vores økonomi ser ikke for godt ud for tiden, men heldigvis har jeg fået solgt en del løntunge spillere. Når transfervinduet åbner igen her om nogle få dage, smutter følgende spillere:

Paul Okon (løn 1.6 mio kr. pr. måned) skifter til Valencia for 20 mio kr.
Ian Harte (løn 950.000 kr. pr. måned) skifter til Celta for 16 mio kr.
Seth Johnsen (løn 950.000 kr. pr. måned) skifter til Rangers for 18 mio kr.
Jason Wilcox (løn 950.000 kr. pr. måned) skifter til Sunderland på fri transfer
Mark Viduka (løn 1.6 mio kr. pr. måned) skifter til Valencia for 50 mio kr.

Disse salg skulle gerne give lidt luft i lønbudgettet til næste sæson. Af spillere som jeg har i kikkerten til næste sæson, kan jeg da nævne disse: James Beattie fra Southampton, Emile Mpenza fra Schalke, Julius Aghahowa fra Shakhtar, Joe Cole fra West Ham og Julio Arca fra Sunderland. Desuden løber der et stort talent rundt i Sporting Gijon, som hedder David Villa. Jeg håber på at Joe Cole bliver lidt billigere, nu hvor West Ham er rykket ned.

Der er allerede to spillere på vej til Leeds. Det er unge Bojan Djordjic, som er købt i Man Udt for 600.000 kr. Han er i øjeblikket udlejet til AGF, men skifter altså til os den 3. juni 2003. Desuden kommer Sylvain Legwinski fra Fulham for 16 mio kr. Vi har indtil nu kun haft en defensiv midtbanespiller med Premier League klasse. Legwinski kommer til at kæmpe med David Batty om pladsen.

Bojan Djordjic
Sylvain Legwinski


I de FA-Cuppen og Liga-Cuppen er det ikke gået så godt. I Fa-Cuppen nåede vi til 6. runde, hvor vi blev slået ud af Liverpool med 1-0. Liverpool nåede senere finalen, hvor de dog tabte til Aston Villa. I Liga-Cuppen nåede vil til 4. runder, hvor vi måtte se os besejret af Middlesbrough med 1-0 hjemme.

Til gengæld er det gået virkelig godt i Uefa-Cup.  I 4. runde skulle vi møde Ipswich, som blev besejret med 2-0 hjemme. Begge mål scoret af Harry Kewell. I returkampen vandt vi med 1-0 igen på mål af Harry Kewell. I kvarfinalen mødte vi Bordeaux. Første kamp blev spillet i Frankrig, og vi vandt lidt heldigt med 2-1. Et selvmål af Eduardo Costa efter 10 minutter satte os igang. Makofo scorede til 2-0, hvorefter Alexeî Smertin reducerede til sidst. Returkampen hjemme på Elland Road blev vundet med 1-0 på mål af Alan Smith. I Semifinalen ventede Shakhtar, og det blev et par hårde kampe. Første kamp i Shakhtar endte uden scoringer. Returkampen hjemme endte også uden scoringer i den ordinære spilletid. I forlængelsen slog vi heldigvis til med to mål. Første mål blev scoret af nyindkøbet Wael Reyad efter 92 minutter, og reserven Stephen McPhail slog sejren fast med sit første sæsonmål efter 97 minutter. Vi var klar til finalen.



Finalen skulle spilles mod Parma, som havde flere stjernespillere på holdet, bl.a. Adriano, Gilardino, Cannavaro og Mutu. Vi måtte desværre undvære vores topangriber Harry Kewell da han var blevet skadet.  Allerede efter 6 minutter får vi en stor mulighed, da Makofo bliver nedlagt i feltet. Dommeren dømmer straffe. Nick Barmby får fat i bolden tager bolden, lægger den på pletten og brænder for 3. gang i denne sæson. Jeg ved ikke hvorfor han lige synes at han skulle taget dette straffe! Han har tidligere brændt to straffe i ligaen, og var fravalgt i instruktionerne. I stedet skulle enten Alan Smith eller Mark Viduka have taget straffet, men det nåede de desværre ikke. I pausen står det stadig 0-0 og Raúl Bravo og Nick Barmby bliver taget ud. Ind kommer i stedet Cherno Samba og Teddy Lucic. Det skulle vise sig at være en god ide, da Samba kommer højest på et hjørnespark og header bolden ind til slutresultatet 1-0. Vi vinder Uefa-Cuppen, og spillere, fans og de engelske medier er helt vilde.










« Seneste Redigering: 03 Maj 2011, 08:11 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Leeds United - Et CM4 projekt
« Svar #14: 06 Maj 2011, 12:25 »



Så er der nye handler i Leeds. Jeg syntes at jeg var nødt til at sælge Alan Smith. Han fik 2.2 mio kr, om måneden, og mit lønbudget var kraftigt i underskud. Jeg førsøgte ellers en tilbyde en ny kontrak til både Smith og Harry Kewell, men Alan Smith ville ikke gå ned i løn, så han blev solgt Athletic Bilbao for 100 mio kr. Kewel accepterede derimod en lønnedgang på 600.000 kr. pr. måned. Desuden er Eirik Bakke solgt til Arsenal for 43 mio kr. Michael Duberry som konstant er utilfreds, er solgt til Sunderland for 5.25 mio kr. Desuden har Steven Ferguson og Jason Newey forladt Leeds på en fri transfer.

Ind er kommet følgende spillere:

Julio Arca fra Sunderland for 21 mio kr. 
Emilie Mpenza fra Schalke 04 for 45 mio kr. 
Michael Dawson fra Nottíngham Forest for 20 mio kr. 
Kim Källström fra Djurgården for 24 mio kr. 
Steffen Iversen fra Tottenham for 12 mio kr. 
André Carvalho fra Porto for 500.000 kr.   
Samir Ben Saïd Nasri fra Marseille for 4,75 mio kr. 
    
Disse handler medfører, for første gang siden jeg kom til klubben, at der nu er et lille overskud på lønbudgettet.
Jeg har måttet opgive at få fat i Maxim Tsigalko. Desværre kunne han ikke få arbejdstilladelse. Det er rigtig ærgeligt, for han var den angriber jeg allerhelst ville købe. I stedet har jeg så hentet Emile Mpenza, og jeg regner med at han bliver en nøglespiller i Leeds.




« Seneste Redigering: 06 Maj 2011, 12:53 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010