home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 218 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  7 og død! Mediocridad
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: 7 og død! Mediocridad  (Læst 16361 gange)
Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 3! Somos Málaga
« Svar #15: 05 Apr 2011, 18:32 »

Jeg vil meget gerne komme med en kommentar!
Jeg er ikke så god til at komme med kommentarerne, da jeg for det meste bare læser med.
Men denne blog fortjener én, for det er fandme flot arbejde!
Dejlig opsætning og grafik, og så skriver du helt vildt godt! Smiley
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3! Somos Málaga
« Svar #16: 05 Apr 2011, 21:26 »

Kan også godt lide din blog og vil følge med Smiley

Kommentarene bliver der nok ikke så mange af, men de vil komme hist og her. Peace
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 3! Somos Málaga
« Svar #17: 05 Apr 2011, 22:17 »

El primer partido
Middelmådighed fornægter sig aldrig, og det var også den fornemmelse han stod med, da han med et nedtrykt ansigt rettet mod jorden indså, at dommeren havde gjort en ende på hans debut som cheftræner. Han var en anelse skuffet, men dog ikke alt for overrasket.

De syvdobbelte pokalvindere, seksdobbelte mestre, dobbelte Champions League-finalister og tredobbelte Europa League-vindere, nemlig den forsvarende tredjeplads fra Valencia, havde vist sig at være for stor en mundfuld for et middelmådigt, ungt og usammenspillet Málaga-hold der blev trumlet ned.

Han gik ind til kampen med mange bane anelser. De kun to preseason-kampe havde givet middelmådigt spil og ingen sejre og han havde en klar fornemmelse af, at hans system og taktik der lagde meget vægt på kontrol og boldbesiddelse med sikkert og solidt defensivt spil, ikke helt var indarbejdet i spillernes system endnu.

Opstillinger

Og første halvleg modbeviste ikke hans frygt. Stående magtesløs på sidelinjen, kunne han se den ene efter den anden bølge af Valencia-angreb flyde ned mod Málaga-spillernes mål. Det tog helt præcist 30 sekunder før han havde lukket det første ind mål ind som cheftræner. Hurtige Valencia-kombinationer og den lå for fødderne af en relativt fri Tino Costa der udnyttede sin solide sparketeknik og lagde den i kassen til 1-0 føring for gæsterne.

Efter 13 minutter stod den 0-2. Horribel opdækning på en dødbold førte til, at den nye Valencia-angriber, Jonas, på kun 178  cm kunne heade den sikkert i kassen. Han tog sig til hovedet inden han vendte hovedet ud mod sin assistent, Lilian Thuram, der bare rystede på hovedet, inden han gik over til ham og prøvede og analysere Valencia-holdet.

Hans hold fik endeligt etableret et udmærket pres mod Valencia-målet som holdte halvlegen ud i en kamp der efterhånden bare bølgede frem og tilbage, men det resulterede ikke i noget inden pausen, hvor stillingen stadig var 0-2. Ved pausen var han i et øjeblik rasende, inden han fattede sig og begyndte på at analysere.

Efter pausen kom der for alvor liv i Málaga. Nyindkøbet Christian Benitez udgjorde en konstant kilde til uro i forsvaret hos Los Che, og det var da også ham der fik reduceret for Málaga. En stikning fra den unge tysker, Lars Bender, blev opfanget og han afsluttede fra en spids vinkel meget tæt på mål, hvilket unge Gazzanigga i Valencias mål måtte give retur på som røg direkte tilbage i hovedet på Benítez der headede den sikkert ind til debutmål. Han jublede. Lidt klasse befandt sig trods alt hos hans hold.

Resten af kampen fastholde de et meget godt tryk på Valencia-målet, men uden at komme helt tæt på udligning. Alt i alt var han godt tilfreds med resultatet og spillet. Kampstatistikken sagde heller ikke noget om udpræget Valencia-dominans, men det var bare et mere erfarent og sejrsvant hold de mødte. Men det bekræftede blot hans idé om det her hold.

Middelmådighed fornægter sig aldrig

...men med hårdt arbejde kan middelmådighed sagtens blive til dygtighed. Det vidste han godt. Det ville bare tage noget tid.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2011, 22:28 af -LFC- » Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 4! Somos Málaga
« Svar #18: 05 Apr 2011, 22:27 »

Denne update har jeg ventet på, og den var igen en god én af slagsen!
Det var dog ærgeligt med et nederlag i første kamp, men du spillede jo trods alt også i mod Valencia Smiley
Jeg kan ikke se SS'et af opstillingerne? Jeg ved ikke om det bare er mig, men i hvert fald skal du fortsætte det gode arbejde!
Jeg læser med her Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4! Somos Málaga
« Svar #19: 05 Apr 2011, 22:29 »

Denne update har jeg ventet på, og den var igen en god én af slagsen!
Det var dog ærgeligt med et nederlag i første kamp, men du spillede jo trods alt også i mod Valencia Smiley
Jeg kan ikke se SS'et af opstillingerne? Jeg ved ikke om det bare er mig, men i hvert fald skal du fortsætte det gode arbejde!
Jeg læser med her Smiley
Nu kan du ihvertfald se det! Mange tak skal du have!
Kan også godt lide din blog og vil følge med Smiley

Kommentarene bliver der nok ikke så mange af, men de vil komme hist og her. Peace
Det er jeg glad for! Mange tak!
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 4! Somos Málaga
« Svar #20: 05 Apr 2011, 22:36 »

Meget bedre! Wink
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: 4! Somos Málaga
« Svar #21: 06 Apr 2011, 11:01 »

Flot blog.. Er vild med det grafiske i din blog, skriftligt er du også godt med.. KIU.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 5! Somos Málaga
« Svar #22: 06 Apr 2011, 18:21 »


Mediocridad ý Habilidad
To ord med den næsten modsatte betydning. Mediocridad betyder Middelmådighed, mens Habilidad er Dygtighed. Med andre ord beskriver det første ord den nuværende situation i Málaga, mens det sidste beskriver fremtiden efter hans egne drømme. De to ord var det eneste milliardæren havde fået ud af dagens private spansklektion. Det var ikke fordi, at han var dum eller ikke gad, normalt var han dygtig og lærenem, men efter at have spurgt ind til de to ord, var milliardæren ikke mentalt tilstedeværende resten af den lektion.

Hans tanker var nemlig på hans hold, hvor han efter dagens træning, ville samle spillere og trænere til en lille snak om hans syn på den første tid, hvor han har ejet klubben, og det var de to ord der var de to overskrifter på hans dagsorden. For starten i klubben havde været meget middelmådig. Godt nok havde han bygget en vanvittigt luksuriøs præsidentloge på La Rosaleda, hvilket i hans eget hoved, skulle være som et skjult signalement til de store topklubber, at Málaga stræber efter dygtighed, men spillet var meget op og ned.

De første ti kampe havde været en stor rutschetur. 4 sejre, 2 uafgjorte, 4 nederlag. Programmet var svært. Valencia, Villarreal, Sevilla og Real Madrid havde været iblandt modstanderne og disse kampe var alle endt med respektable nederlag, bortset fra Sevilla-kampen, hvor milliardæren dybt frustreret, havde overværet sit hold brænde for mange chancer. Som modstandernes niveau faldte, steg Málagas eget niveau og pointantal. Efter at have fået to point de første seks kampe, tog holdet til Almeria og ødelagde alt for de rødhvid-stribede og tog en 4-0 sejr med hjem.

Det blev fuldt op af et ærefuldt 2-0 nederlag hjemme mod Real Madrid, inden han kunne se tilbage på de sidste tre kampe som værende vundne. Mest fantastisk var sejren ude mod Osasuna som Demichelis headede hjem i det fjerde tillægsminut ud af tre. Siden kom Almeria på besøg i Copa Del Rey og blev sendt hjem med et spinkelt 2-1 nederlag, hvilket gav et dårligt udgangspunkt før returkampen, men han havde gjort det klart allerede inden sæsonen, at han var ligeglad med Copa Del Rey. Sociedad kom herefter på besøg og blev sendt hjem med et 2-0 nederlag.

Disse kampe havde resulteret i en 13. plads i en tæt liga efter de første 9 kampe og en fod i næste runde i Copa Del Rey, og han var som sådan ikke utilfreds, men bad alligevel holdet om at levere. De skulle stræbe efter dygtighed. Flotte kombinationer, solidt defensivt arbejde og flotte mål. Det hang stadig lidt efter, men milliardæren stolede på Hierro. Enkelte spillere fik også et par rosende ord med på vejen. Nyindkøbene Demichelis, Benitez og Baptista havde alle leveret flot fra start, mens andre profiler som Eliseu og anfører Jesus Gamez begge levede pænt op til deres ansvar.

Han forlod stadion som en lettet mand. Han vidste godt, at det ville blive en mangeårig kamp inden Málaga kunne stå med et trofæ i hånden, men han glædede sig allerede. Han nød livet som aldrig før i byen, og havde levet i sus og dus siden han kom. Det ville han glæde sig til, at han kunne på stadion, hvor det middelmådige hold testede hans nerver lidt for meget efter hans egen smag, men Rom blev heller ikke bygget på én dag.

Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 5! Somos Málaga
« Svar #23: 07 Apr 2011, 10:38 »

Indtil videre er du 100 % min favorit. Jeg synes virkelig den blog her er interessant, og layoutet er i en klasse for sig! :-)

God vind fremover!
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 5! Somos Málaga
« Svar #24: 07 Apr 2011, 11:16 »

Indtil videre er du 100 % min favorit. Jeg synes virkelig den blog her er interessant, og layoutet er i en klasse for sig! :-)

God vind fremover!
Store ord, store ord! Det er jeg da meget glad for. Håber jeg, at jeg kan leve op til!
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: 5! Somos Málaga
« Svar #25: 07 Apr 2011, 21:09 »

Super godt arbejde, Chrille! Det har altid klædet dig at blogge, og som kommende journalist er det jo god træning! Layoutet er som Cesc også siger skide godt, det stjæler ikke billedet fra teksten, men det er pænt. Der er ikke en finger at sætte på det skriftlige, og jeg kan godt lide din rimelig kolde og kontante holdning til dit hold, hvor du, eller Hierro om man vll, blankt erkender at det stadig er et middelmådigt mandskab.

Du ligger også lunt i svinget til min stemme. Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6! Mediocridad
« Svar #26: 08 Apr 2011, 02:18 »

Mejor qué mediocres
"Så er det hele måske ikke så middelmådigt alligevel."

Hans første bemærkning til Thuram, da de mødte ind på kontoret en kølig morgen d. 14 februar 2011. De gik begge to ind på Hierros kontor og startede dagen med en solid kop kaffe. Det var meget tidligt og dagens træning skulle forberedes. Efter en flot sejr dagen før, ville det blive kort og let træning med bold.

Dagens aviser lå klar til dem, og de smilede begge da de bladrede op på tabellen. Real, Barcelona, Atletico, Espanyol, Getafe og.... Málaga! Efter en lang periode med stigende, men stadigt middelmådigt niveau, havde de forbedret sig yderligere og vundet et par flotte sejre. 3-1 på Mestalla og 2-1 på Ramón Sanchez Pizjuan og nu sad de og nød sejrens sødme efter den meriterende 4-1 sejr på La Rosaleda over Getafe. Et Getafe som var ubesejret i mere end fem kampe og havde præsteret en flot sæson, var blevet spillet baglæns ud af La Rosaleda af det mest veloplagte Málaga-hold han endnu havde oplevet i hans tid i spidsen for holdet. Det overgik endda de to vanvittige sejre Málaga hev hjem i november. I runde 11 kom bundholdet Levante forbi og blev sendt hjem af en veloplagt Christian Benitez og to mål, mens tidligere så frygtede Riazor blev nedlagt runden efter, hvor Málaga udraderede Deportivo og tog hjem med en 4-0 sejr. Men sejren mod Getafe i går var noget særligt. Den var gennemspillet. Og den var flot.

Den sene succes skyldtes stærkt stigende niveau fra spillerne individuelt. Baptista havde spillet stabilt godt. Demichelis havde scoret en del mål på dødbolde, unge Muñoz og Bender havde begget levet op til potentiale fra start og udvist masser af vilje til at lære, mens hans nye favorit, angriberen Christian Benitez som han havde lavet et sandt kup med, viste sig som en endnu farligere målsluger end håbet på og lå langt oppe på topscorerlisten i ligaen, men ikke mindst var Asenjo kommet tilbage fra skaden og fundet et flot niveau frem i målet efter en dårlig start. Han var efterhånden parat til at gøre alt for at overbevise Asenjo om at fremtiden lå i Málaga og ikke i Atlético, hvor endnu yngre og endnu mere talentfulde, David de Gea ikke kunne væltes.

Svipsere havde der også været. Runde 13 efter samlet 9-0 de sidste to runder, blev man nedlagt af en anden ferieklub, nemlig bundholdet Mallorca der havde fyret Michael Laudrup og hevet erfarne og dygtige Pellegrini ind som debuterede med en 3-2 sejr i en medrivende kamp, hvor Málaga ikke havde køligheden til at afgøre kampen. Ergo middelmådighed. Stileksemplet på middelmådighed var også forekommet runden efter den fantastiske 3-1 sejr, hvor bundholdet Zaragoza kom forbi og tog tre points uden egentligt at bekymre sig om, at vi også var på banen. Copa del Rey var også en saga blot. Almeria blev slået ud med 0-0 i returkampen efter 1-0 sejren hjemme, men så kom Real Madrid og vandt to gange 2-0 uden problemer.

Transfermarkedet havde været heftigt. Fanfavorritten Duda var røget til Sunderland for lige knap 60 millioner, mens overskudsspilleren fra Valencia, Alejandro Dominguez blev hentet som erstatning for beskedne 7,5 millioner. Til højre havde Eliseu fået selskab af argentinske Santana fra Fiorentina på lejeaftale, mens talentfulde Sergi Roberto blev hentet ind som supplement centralt fra Barcelona. Udover Duda havde henholdsvis Sandro Silva for 24 millioner til CFR Cluj og Juanmi for 30 millioner til Barcelona, forladt klubben. Han var kommet styrket ud af transfervinduerne og havde samtidigt kun købt for 5 millioner mere end han havde solgt for.

Alt i alt var han godt tilfreds. Han havde lovet milliardæren en middelmådig placering, men havde nu bedre og bedre mulighed for at give ham en god placering. Han havde allerede forlænget sin kontrakt med yderligere 4 år frem til sommeren 2016 og efter de tre indbringende salg i januar, så økonomien også ganske pæn ud. Med positive tanker og et bredt smil gik han ud og mødte sine glade og trætte spillere til dagens træning.

Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6! Mediocridad
« Svar #27: 08 Apr 2011, 20:46 »

Ja, denne update er så den sidste jeg kommer med her fredag, lørdag regner jeg med, da jeg skal i byen begge dage og arbejde lørdag, så på søndag kan i forvente næste update, mens der generelt vil komme flere updates når vi når hen omkring påske. Håber i vil smide en kommentar til mit arbejde. Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7! Mediocridad
« Svar #28: 12 Apr 2011, 23:06 »


¿Málaga hacia Europa?
"En Málaga-sensation på vej?"

Han smilede bredt da han så den overskrift for sportssektionen for en lokal Málaga-avis. Avisen havde skrevet en længere artikel, der havde fokus på den konstant stigende formkurve hans Málaga-hold havde haft i den igangværende sæson. Det der lignede et hurtigt farvel-og-tak til hans trænerdrømme med fem kampe uden sejre i starten af sæsonen, udviklede sig langsomt til nogle få anerkendende ord hist og her, men efter 30 kampe vælter rosen ned over ham og det arbejde han havde lagt i sin hjembys middelmådige fodboldklub.

Tabellen sagde nummer seks. Hans koncept med kontrolleret og til tider langsomt fodboldspil var efterhånden indgroet i spillerne. Offensiven var velspillende, kreativ og producerede masser af chancer og mål, mens defensiven nu var så god som man kunne forvente fra et spansk hold der ikke er en del af "Él Clasíco". De sidste syv kampe var forløbet ret ustabilt. Tre sejre, en uafgjort og tre nederlag. Normalt en statistik som alle indenfor Málaga ville have været fint tilfredse med, men i dette tilfælde var man ekstraordinært utilfredse. Han gik med fornemmelsen af, at det burde have været seks sejre og et nederlag til Real Madrid, hvor der ikke var noget at gøre. I Villarreal var man foran i 82 minutter indtil man hovedløst smider både sejr og uafgjort væk uden nogen fare. I Sociedad var Málaga foran 2-0, men en udvisning kostede sejren og det endte med et 2-2, mens det samme var tilfældet i næste kamp hjemme mod sæsonens sensation fra Espanyol.

Han kunne godt fornemme på sine startspillere, at de var lidt småslidte. Især de offensive af slagsen, men hvergang han tog den diskussion op med sine spillere, måtte han give dem det samme svar. "Bredden er ikke eksisterende. Derfor må i som profiler trække læsset i år, inden jeg vil gå ud og forbedre bredden til sommer." Hans hold kunne kigge direkte ud i Europa med en fornuftig afslutning på sæsonen, men han vidste godt, at det kunne i den sidste ende blive værst for dem at magte begge dele. Bredden var ikke eksisterende, og han vidste godt, at han ikke ville få penge til at forbedre den så meget som han gerne ville. Så selvom alle drømte om at se Málaga i Europa, gik han i sit stille sind og bad til, at det ikke skete. Han frygtede, at det ville dræbe hans hold.

Nu gjaldt det for ham at afslutte sæsonen ordentligt så milliardæren forblev optimistisk omkring hans dispositioner og ville fortsætte med at bidrage til klubbens langsigtede udvikling. Han havde lige givet ham en forlængelse fra sommeren 2012 til 2016 allerede efter et halvt år, fordi milliardæren var sikker på, at han kunne bidrage med meget efter den flotte halvsæson. Han vidst dog godt, at hans arbejde ikke var færdigt. Hverken for i år eller generelt. De imponerende 30 kampe var blot et lille kapital i den store bog, han håbede, man ville kunne skrive om hans tid i Málaga, når han var færdig.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7! Mediocridad
« Svar #29: 13 Apr 2011, 16:31 »

Nogen der har en kommentar? Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010