home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 409 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  7 og død! Mediocridad
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: 7 og død! Mediocridad  (Læst 16401 gange)
-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
7 og død! Mediocridad
« : 01 Apr 2011, 20:13 »

Málaga...
En spansk kystby. Et foretrukkent rejsemål for mange, da der oftest er godt vejr, der er lækre sandstrande, og det er en fantastisk by at komme til for at slappe helt af og få hverdagens hårde opgaver og andre former for trængsler på afstand. Det er ikke nogen stor by, men alligevel en tilpas størrelse i forhold til så mange andre byer. Andaluciens næststørste efter kolossale Sevilla og Spaniens sjettestørste med et indbyggertal på 570.000. Det er en gammel by. Rigtig gammel by. Málagas historie kan dateres ca. 2700 år tilbage og er en af de ældste byer i verden. En lækker ferieby med stor historie. Sådan er Málaga...

Málaga har forresten et fodboldhold. Et ret middelmådigt fodboldhold. Mangeårig elevator-klub i det spanske ligasystem og ikke noget særligt spændende hold. Málaga CF. En klub der aldrig har vundet noget som helst i den bedste spanske række, og kun kan bryste sig af en Toto Cup-"sejr" tilbage i 2002 i europæisk sammenhæng. En klub som spiller på et kedeligt, men dog nyrenoveret typisk spansk stadion. La Rosaleda hedder det. 28.000 kan der sidde. Man kan vist roligt betegne Málaga CF som værende ret anonym i spansk og resten af verdenens fodboldhistorie.

Men alligevel var det den klub han valgte at kaste sine mange milliarder på. Han havde forelsket sig i byen og var meget fodboldinteresseret . I hans øjne fortjente indbyggerne et hold de kunne samles om. Málaga havde indenfor de sidste par år holdt fast i eksistensen i Liga BBVA og han ville langsomt, men sikkert skabe et fælles samlingspunkt for Málaga. I Andalucien snakkede folk kun om Sevilla, Bétis, og indenfor de seneste år også Alméria fra en lille by, som havde imponeret stort under dygtige Unai Emery.

Han var klar. Ind havde han hentet en mand der på alle måder kunne kaldes en kæmpe. Fysisk som fodboldhistorisk. En mand der blev opfostret af den klub han nu stod i spidsen for, men som havde en seniorkarriere for en af de største klubber i Spanien, mens han var en vigtig del af det spanske landshold i 90'erne og starten af det nye årtusinde. Han var dog en málagasker i hjertet stadigvæk. Det havde givet ham muligheden for at skabe noget stort for hjembyens fodboldhold. Han havde fået pengene og tålmodigheden til at skabe noget stort og hente de rigtige folk ind omkring sig. Han skulle skabe et hold som alle i Málaga ville omtale som "vi".

Somos Málaga!
« Seneste Redigering: 21 Apr 2011, 02:48 af -LFC- » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #1: 01 Apr 2011, 20:14 »

Reservado para mi!

Dette indlæg vil jeg så benytte som en introduktion til min blog. Ja, den hedder Mediocridad, hvilket er spansk for Middelmådighed, som er det tema jeg indleder min historie med.

Jeg satser meget på at skabe en historie udenom FM, hvor jeg vil inddrage kultur fra Málaga og resten af Spanien, og da jeg er 1.g'er i en studieretning med Spansk på A, så satser jeg også på at inkludere noget spansk sprog undervejs. Selvfølgelig indenfor hvad der er forståeligt for en ikke spansk-talende, og da mit spansk også er meget basalt og simpelt, vil jeg da heller ikke kaste mig ud i snørklede sætninger, som jeg ikke engang selv kan stå inde for!

Der vil være to grundlæggende vinkler. Den mytiske kæmpe, som jeg snart vil afsløre, om hans hårde arbejde med at skabe en stab omkring sig og en trup der kan vinde noget og hans hjemkomst til fødebyen, også den glade og afslappede milliardær om hans syn på det nuværende Málaga, hans liv i det afslappede Málaga og nærtstående planer for klubben! Der vil dog komme andre typer undervejs, når jeg føler mig kreativ.

Opsætningsmæssigt skal i ikke forvente jer noget sensationelt og innovativt, i aldrig har set før. Jeg kan sagtens gøre mig i Photoshop og har en del erfaring, men jeg er rusten og mine evner strækker sig ikke ret langt fra hvad de fleste kan lære på et par dages hård træning. Det er simpelt og pænt.

Bienvenidos a Málaga!

UPDATES

1. Málaga
2. El Jefe
3. Los chicos nuevos en Málaga
4. El primer partido
5. Mediocridad ý Habilidad
6. Mejor que mediocres
7. ¿Málaga hacia Europa?
8. Málaga cerca de Europa
« Seneste Redigering: 13 Apr 2011, 14:24 af -LFC- » Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #2: 01 Apr 2011, 20:17 »

En blog jeg har set frem til Thumbs Up
Logged

FCK

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #3: 01 Apr 2011, 20:25 »

En blog jeg har set frem til Thumbs Up
Jo tak, det er jeg da glad for. Om det er pga. mig, eller holdet ved jeg ikke, men tak skal du have. Det er 100 år og en dag siden jeg har blogget, så er da glad for, at nogle ser frem til min blog. Opstemt

Næste update må blive søndag. Jeg har en tralv weekend, hvor jeg nok ikke er ret meget hjemme, hverken i aften eller lørdag aften og formentlig er tømmermændsramt i morgen formiddag og søndag formiddag. Efter jeg er hjemme fre stadion vil den mystiske kæmpe blive afsløret.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #4: 01 Apr 2011, 20:30 »

Rigtig god intro. Så kort og præcist kan det gøres. Jeg ser frem til mere Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #5: 01 Apr 2011, 20:34 »

Fedt klubvalg. Smiley
Logged

Hala Madrid!

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #6: 01 Apr 2011, 20:41 »

Jeg mener helt klart at crewet bør kigge nærmere på om man ikke skulle diskvalificere denne blog! Der er tydeligvis sket et vanvittigt tilfælde af kopiering fra en anden blog her på siden!!!1!1

En spansk kystby. Et foretrukkent rejsemål for mange, da der oftest er godt vejr, der er lækre sandstrande, og det er en fantastisk by at komme til for at slappe helt af og få hverdagens hårde opgaver og andre former for trængsler på afstand.

Citat
Italien er på mange måder et elsket land verden over. Det herlige klima, de smukke damer og de utallige gastronomiske oplevelser, gør Italien til en utrolig populær rejsedestination. Der er noget for alle livsnydere - modens hjemby Milano, madbyen Parma, eller den smukke og historiske hovedstad Rom




Det ser godt ud, jeg følger med.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #7: 01 Apr 2011, 23:17 »

Rigtig flot topbanner!  Thumbs Up

Samtidig er du god bag tasterne, og laver en fin opsætning.

Málaga er en rigtig spændende klub, og glæder mig virkelig til at se hvad du kan udrette.

Keep it up!  Smiley
Logged

3.v evaB
Gæst
 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #8: 01 Apr 2011, 23:20 »

Ærgerligt du er blevet diskvalificeret, det så ellers ret fint ud langt hen af vejen.
Men når man bare ripper hos Ghert, så er det også nemt.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #9: 02 Apr 2011, 11:05 »

Ærgerligt du er blevet diskvalificeret, det så ellers ret fint ud langt hen af vejen.
Men når man bare ripper hos Ghert, så er det også nemt.
Du er så så så så så nedern, er du! Tunge Og det er du også Ghert! Man kan ikke introducere to feriemål på mere forskellige måder! Opstemt

Til jer andre, tak!
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #10: 03 Apr 2011, 16:35 »

El Jefe...
Det var en storslået dag for hans nye og middelmådige fodboldhold. Kun få dage efter hans ankomst, hvor han blev budt velkommen af et ekstatisk og propfyldt La Rosaleda, havde han smidt nyansatte Jesualdo Ferreira på porten og hevet en ny, yngre og ikke mindst lokal mand ind. Han vidste godt, at det ville blive svært at toppe hans egen modtagelse, men han kunne i det mindste gøre et forsøg. Derfor havde han valgt at præsentationen og pressemødet skulle foregå ude på selve banen. 28 grader i skyggen på en skyfri og smuk juli eftermiddag. Det kunne han ikke stå imod og derfor skulle hele seancen foregå udenfor.

Alt var klar. Stadion var velbesøgt. Pressen var mødt talstærkt op, og han sad selv og ventede spændt sammen med Fernando Sanz, som blev direktør efter han overtog klubben fra ham, hans nye, unge visionære sportsdirektør Alfonso Serrano og hans personlige oversætter, men den femte plads i midten stod tom. Foran den plads lå der en Málaga trøje, hvor den nye cheftræners navn var trykt bagpå. Kun de fire mænd ved bordet var klar over hvad der stod på.

Han gjorde tegn til lydmanden og få minutter efter bragede Himno Del Malaga ud af højtalerne. En mand kom ud af spillertunnelen. Det var El Jefe - Chefen. Bedre kendt som Fernando Hierro. Mangeårig styrmand i 90'ernes og starten af det nye årtusindes succesrige Real Madrid-forsvar. En lokal mand født, opvokset i Màlaga, mens han ungdomsår foregik i den klub, han nu var vendt hjem til. Talentet var dog alt for stort til lille Málaga, og det bragte ham videre til over 500 kampe for Real Madrid og 89 landskampe. En legende, husket for sin store styrke i hovedspillet grundet hans 1.88, hans dominerende skikkelse på banen, deraf tilnavnet El Jefe og hans målfarlighed. Hans 89 landskampe bød på 29 landskampsmål, hvilket gør ham til den tredjemest scorende spiller på det spanske landshold nogensinde.

Han havde ikke gjort det store væsen sig efter hans karriere endte i 2005. Der var stille omkring ham indtil september 2007, hvor han fik jobbet som sportsdirektør i fodboldforbundet, men efter tre succesrige år i det job, følte han sig klar til at springe ud i en trænerkarriere. Store trænerkapaciteter som europamesteren Luís Aragonés og hans forhenværende træner i Real Madrid og nuværende verdensmester, Vicénte Del Bosque, havde lært ham meget og givet ham modet til at springe ud i den kæmpemæssige mulighed for ham at blive træner i hjembyens klub som stod stærkere end nogensinde før.

Han sad selvsikkert og smilede ved siden af sin nye mand i trænersædet som med masser af ro og humor, svarede tilbage på journalisternes bombardement af spørgsmål. Han var overbevist om, at El Jefe var det rigtige valg. Han lukkede pressemødet ned rejste sig op og gav El Jefe et solidt håndtryk og bød ham, for sidste gang, velkommen til Málaga med ordene.

Bienvenido a Málaga!
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #11: 03 Apr 2011, 16:48 »

Spændende! Smiley Du skriver rigtig godt, og et fabelagtigt setup du har skabt dig i Malaga Smiley Jeg glæder mig til mere
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #12: 03 Apr 2011, 18:00 »

Imponerende update, Tordenskjold!

Kan godt lide dit valg af træner, Hierro var for sej, selvom han spillede for Real. Det lader til at du har suget godt med information til dig, og det lyser ud af updaten hvor godt du har styr på dit stof.

Nu håber jeg bare at du kan holde det kørende, det har du jo haft dine kvaler med før. Opstemt
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Somos Málaga!
« Svar #13: 04 Apr 2011, 17:54 »

Los chicos nuevos en Málaga...
Han havde nydt den første tid hjemvendt til sin hjemby. Det havde krævet lidt overtagelse, at lokke konen og de to børn væk fra hovedstaden, men så snart de først var flyttet ind i den store villa beliggende i et rigt kvarter i Málaga med meget kort afstand til stranden og kysten, viste tilvænningen sig at være det mindste problem for Fernando Hierro.

Transfermarkedet var åbent og han skulle ud og vise sig som den handlekraftige herre, han blev udråbt til at være af sin nye chef ved hans præsentation, og den handlekraftige forsvarschef han var som fodboldspiller. Stod det til ham selv, så havde han gjort sit arbejde meget godt det første transfervindue. Han smed Jesualdo Ferreiras gamle assistent på porten, som hans første handling i klubben, og tog lynhurtigt kontakt til en anden af fodboldhistoriens helt store forsvarsdirigenter.

Franskmand. Landskampsrekordhol der med 142 kampe. Kun to mål som dog begge blev scoret i en VM semifinale. Verdens- og Europamester. Styrmand i både Parma, Juventus og FC Barcelona og andre flotte meritter fra en karriere som han selv syntes var på højde med hans egen karriere. Lilian Thuram havde han hentet til sin middelmådige fodboldklub som sin nye assistent. Udenfor banen, kendt som en belæst herre, altid bærende briller og med et funderende udtryk i ansigtet til pressemøder. Det var Lilians første job udenfor banen, og han var stolt og glad over at have hentet ham til Málaga. Han havde store forventninger til Lilians taktiske kundskaber og han var især ikke i tvivl om, at de to i fællesskab med spillerne, nok skulle få skabt en fremragende bagkæde.

Han havde også markeret sig på spillerfronten, da hans nye chef havde givet ham et rimeligt budget til at gøre deres middelmådige klub, lidt bedre. Han startede med at smide 30-årige Weligton til Bayern München for 43 millioner. Et salg han var meget godt tilfreds med, da han ikke fandt Weligton værende god nok til det nuværende Málaga-hold. Som erstatning smed han hele 75 millioner til Palermo for 19-årige Ezequiel Muñoz fra Argentina. Et ungt talent som ville gå direkte ind og danne et solidt, argentinsk midterforsvar med rutinerede Martin Demíchelis. En solid forsvarsspiller med potentiale, udmærket teknik, fin fart og god fysik.

Lidt efter sendte han 22 millioner kroner til Santos Laguna for det fysiske pragteksemplar, ecuadorianske Christian Benítez. En 24-årig alsidig angrebsspiller med fin fysik, god fart, teknik, koldblodighed og kølige afslutninger. Hans sikre førstevalg oppe i front. Han afsluttede sin færden på transfermarkedet med at smide 50 millioner til Leverkusen for 21-årige tyske Lars Bender. En dygtig central midtbanespiller der kan arbejde offensivt såvel som defensivt uden de store problemer og en fremtidig midtbanedirigent for Málaga, stod det til ham selv. Et meget atypisk indkøb med en tysker i spansk fodbold, men han havde spottet et stort potentiale i ham.

To venskabskampe havde hans nye middelmådige hold også spillet. Et flop med et 1-0 nederlag mod italienske Bologna, blev fulgt op med et fornuftigt 2-2 resultat mod ligeledes italienske Fiorentina hjemme. Nu stod sæsonen så småt til at begynde. For den 28. august ville mægtige Valencia besøge La Rosaleda og middelmådige Málaga.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 3! Somos Málaga
« Svar #14: 05 Apr 2011, 18:10 »

Nogen der har en kommentar? crazy

Men ellers er der update senere om den første kamp i sæsonen!
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010