home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 315 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  50# Tilbage På Sporet! - AaB [DONE]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: 50# Tilbage På Sporet! - AaB [DONE]  (Læst 64453 gange)
The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 21# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #75: 17 Apr 2011, 22:31 »

Så er mit internet tilbage i nogenlunde stand, og så skal du naturligvis have en kommentar!
Det er simpelthen så flot det du har gang i her. Din blog er velskrevet og holder stilen, og så formår du at holde os som læsere underholdt! Jeg er virkelig imponeret, og faktisk overrasket over hvor dygtig en blogger du er. Vidste godt du bestemt havde kvaliteter, men med denne blog er du sprunget direkte ind i eliten her på sitet. Det er fandeme imponerende Swizz...
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 21# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #76: 18 Apr 2011, 17:58 »

Så er mit internet tilbage i nogenlunde stand, og så skal du naturligvis have en kommentar!
Det er simpelthen så flot det du har gang i her. Din blog er velskrevet og holder stilen, og så formår du at holde os som læsere underholdt! Jeg er virkelig imponeret, og faktisk overrasket over hvor dygtig en blogger du er. Vidste godt du bestemt havde kvaliteter, men med denne blog er du sprunget direkte ind i eliten her på sitet. Det er fandeme imponerende Swizz...

Mange tak for de flotte ord Smiley Det varmer meget, især nu da der ikke er så mange andre kommentarer at knytte sig til Smiley Jeg håber selvfølgelig på at kunne holde dig fanget.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 21# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #77: 18 Apr 2011, 18:13 »

Synes stadig det er en fremragende blog Swizz Opstemt

dog har jeg ikke så meget at knyttet til den, end det er god og underholdende læsning. Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 21# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #78: 18 Apr 2011, 18:14 »


NEDSLAGTNINGEN I SCHWEIZ!
AaBs ærgerlige nederlag til belgiske Anderlecht i sidste runde af Champions League-kvalifikationen sendte det danske mandskab ud af turneringen før den virkelig var begyndt. Holdet fik dog direkte billet til Europa League-gruppespillet, og heri har holdet så skullet forsøge at spille sig videre.
Nordjyderne kom i gruppe med Beitar Jerusalem , Basel og Olympiakos, hvorfor det lignede en noget svær opgave for danskerne, såfremt de ønskede at sikre sig minimum en andenplads.

Eventyret startede med den berygtede tur til Israel. En flere tusinder kilometer lang rejse, blot for en enkelt fodboldkamp. Hvis AaB skulle gøre sig forhåbninger om at spille sig videre, så skulle der dog ikke desto mindre tre point ind på kontoen via denne kamp.
EUROPA LEAGUE:
vs. BEITAR JERUSALEM (U) 1-0
vs. OLYMPIAKOS (H) 1-2
vs. BASEL (U) 3-1

*bemærk AaB altid nævnt først
I kampens indledning viste rejsen sig tydeligt for danskerne. Trods 0-0 ved halvleg, så var det et hjemmehold klart i teten, og mest af alt lignede det blot et spørgsmål om tid, førend at de ville sende sig selv i front. Danskerne virkede handlingslammede, og det var kun sporadisk, at de kom frem til noget.
Midt i anden halvleg skete miraklet dog. Ud af ingenting fik nordjyderne tilspillet sig et hjørnespark, og en enkelt fejl af Nimrod Meir tillod Jens-Kristian Sørensen at stige ubevogtet til vejs. Herfra kunne han flot sætte panden på bolden, og herved styre bolden
sikkert i mål. 0-1. Chokføringen var et resultat, og det kom hjemmeholdet sig aldrig over.
Dermed var de første tre point sikrede.

Anden kamp i gruppespillet var hjemme mod græske Olympiakos. Et storhold, der mildest talt måtte være skuffede over ikke at være med i Champions League. Trods AaBs pointmæssige gode indledning på gruppespillet, så var det alligevel med små forhåbninger, at holdet gik på banen. Og dette med god grund. Efter 26 minutter kunne Albert Riera nemlig udnytte sit holds dominans, da han via kontra fortjent sendte grækerne i front. Dette mål så længe ud til at blive kampens eneste, men mod slutningen skete der pludselig noget. Først var det således hjemmeholdet der fik sig sat igennem, og det endte ud med et indlæg lige for næsen af Ronnie Schwartz. Danskeren tøvede ikke, og bankede sikkert det udlignende mål i kassen.
Glæden var dog kort for nordjyderne. Syv minutter senere sikrede gæsterne sig nemlig alle tre point, da engelske Matt Derbyshire modtog bolden i feltet, før han flot vendte omkring og sendte bolden i mål.

Dermed stod meget på spil, da AaB i sin tredje kamp skulle forsøge at holde stand ude mod Basel. Et nederlag ville betyde et stort pres hjemme i returopgøret, for at holdet der skulle vinde. Målscoren i de indbyrdes opgør kunne vise sig at blive vigtig, efter at det på dette tidspunkt lignede et opgør mellem danskerne og schweizerne i kampen om andenpladsen i gruppen.

Trods schweizernes hjemmebanefordel, så skulle kampen dog vise sig at blive meget jævnbyrdig. For blot at gøre det endnu værre for hjemmeholdet, så var det endda AaB der startede med at score. Chris Rolfe var manden der kunne afslutte et godt pasningsspil, og med stor sikkerhed styrede han bolden uden om Basel-keeperen Rafael.

Hjemmeholdet lod sig dog ikke slå ud. Et lille kvarter senere udnyttede Kleber således en grov kommunikationsfejl i det danske forsvar, og dermed stod der 1-1. Stillingen hold dog ikke engang fem minutter, førend at nordjyderne igen havde bragt sig i front. Denne gang var det Nicklas Helenius der kunne lade sig krone som målscorer, efter at han var blevet spillet fri af Wichmann. Den stilling holdt siden helt til pausen.
I pausen blev Wichmann taget ud, og i stedet kom Jeppe Curth på banen. Trods Wichmanns fremragende første halvleg, så viste udskiftningen sig dog slet ikke at være så ringe. Curth takkede nemlig for tilliden, ved at sætte det sidste søm i Basel-kisten. På en lynhurtig kontra slap Curth afsted helt alene mod mål. Danskeren viste ingen slinger i valsen, og i stedet bankede han solidt bolden i nettet til den endelige stilling, 1-3.

Dermed er AaB kommet rigtig godt fra start. Med tre kampe tilbage mangler holdet forhåbentlig ikke mere end 3 point for at sikre sig videre deltagelse. Dog kræver det, at holdet ikke taber med mere end to mål hjemme til Basel, at Olympiakos gør rent bord i anden halvdel også, samt at man selv besejrer Beitar Jerusalem hjemme på Energi Nord Arena.



<a href="http://www.youtube-nocookie.com/v/oztZ9zyIZrU?fs=1&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube-nocookie.com/v/oztZ9zyIZrU?fs=1&amp;amp;hl=da_DK</a>


EUROPA LEAGUE GRUPPE L

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 21# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #79: 18 Apr 2011, 21:22 »

Synes stadig det er en fremragende blog Swizz Opstemt

dog har jeg ikke så meget at knyttet til den, end det er god og underholdende læsning. Smiley

Mange tak for roserne Machang. Jeg lover at der er mere hvor det kommer fra Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 22# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #80: 18 Apr 2011, 21:38 »


LUTTER LAGKAGE!
Så er festen begyndt! AaB er omsider kommet i gang i Superligaen i denne sæson, og det har ført fem sejre med sig i de seneste fem kampe. En fantastisk præstation af nordjyderne, der efter en sløj sæsonstart efterhånden har haft et par point at skulle have indhentet. Især FC Fyn blev prygelknabe for nordjydernes sejrslyst i denne periode, da de blev sendt fra Aalborg med 0-5 i bagagen.
SUPERLIGAEN:
vs. FC FYN (H) 5-0
vs. SØNDERJYSKE (H) 1-0
vs. FC NORDSJÆLLAND (U) 3-0
vs. OB (H) 2-0
vs. FC MIDTJYLLAND (U) 2-1

*bemærk AaB altid nævnt først

Det var netop i første kamp i perioden, at ovenstående blev resultatet. De fynske oprykkere havde i forvejen haft en svær sæsonindledning med kun få point, og det blev som bekendt ikke til flere efter besøget i Aalborg. Det var da også et gæstende hold der blev spillet totalt ud af banen, hvorfor resultatet var helt retfærdigt. Af de fem mål var Wurtz' frisparksmål i særklasse det bedste. Langt udefra klaskede han således bolden helt op i målhjørnet, uden chance for FC Fyn-keeperen.

Hjemme mod Sønderjyske blev det til endnu tre point. Kampens enlige mål blev sat ind af Chris Rolfe, da han sikkert kunne afslutte et flot sammenspil. Sønderjyske var generelt et skridt bagefter kampen igennem, hvorfor det for nogle forblev et mysterium, at kampen kun endte 1-0.
Ikke desto mindre, så tog nordjyderne selvtilliden med sig til de følgende kampe. I de to følgende kampe blev henholdsvis FC Nordsjælland og OB besejret med 3-0 og 2-0. Den helt store spiller for nordjyderne blev Nicklas Helenius, der med tre mål havde sin andel i sejrene.

I periodens sidste kamp skulle AaB så en tur til heden, hvor FC Midtjylland ventede. Så man bort fra pokalfinalen det forrige år, så var dette indbyrdes møde som regel garant for stor spænding og intensitet. Dette møde skulle vise sig at blive alt andet end en undtagelse. Hjemmeholdet var opsatte på omsider at få skovlen under AaB, og måske var det derfor, at de var i teten gennem første halvleg. Det faktum, at de ikke fik sat bolden i mål var dog udslagsgivende. I hvert fald så det ud til at give gæsterne den selvtillid der var nødvendig. Der skulle nemlig blot gå ét minut i anden halvleg, førend at Ronnie Schwartz kunne sende nordjyderne i front. Angriberen modtog bolden på kanten af feltet og vendte flot rund, førend at han bankede bolden solidt i mål.

Med godt tyve minutter igen fik FC Midtjylland dog udlignet ved Jakob Poulsen. Glæden var naturligvis stor, men uheldigvis for hjemmeholdet varede den kun kort. Seks minutter senere begik Ken Fagerberg nemlig straffespark mod Kjetil Wæhler, hvorefter Ronnies Schwartz skulle forsøge at score endnu en gang. Endnu en gang måtte Lössl lade sig passere, og da dette mål blev det sidste, endte kampen med en 1-2 sejr til AaB.

Dermed ligger AaB efterhånden godt til i tabellen. Der er nu blot to point op til FCK på førstepladsen, mens AGF på tredjepladsen nu er syv point bagefter. Det tegner lyst for nordjyderne, og kan de holde formen efteråret ud, så overvintrer klubben endda muligvis på førstepladsen i Superligaen.



<a href="http://www.youtube-nocookie.com/v/p4jb5g7o5Dw?fs=1&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube-nocookie.com/v/p4jb5g7o5Dw?fs=1&amp;amp;hl=da_DK</a>


SPILLERSTATISTIK   |   SUPERLIGAEN   |   HOLDSTATISTIK

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 23# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #81: 18 Apr 2011, 21:52 »

Guldet skal hjem til nitusind
Hjem til Limfjordens by
Aalborg Boldspilsklub – ta’r guldet på ny!

Kom så Swizz - You can do it!
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 23# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #82: 18 Apr 2011, 22:00 »

Håber du holder dampen oppe og tager det mesterskab Opstemt
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

quuNix
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 23# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #83: 19 Apr 2011, 00:27 »

Jeg fatter ikke at folk ik følger med i din blog? Den er jo fantastisk! Du skriver fabelagtigt og, holder os læsere underholdt!
Logged

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #84: 19 Apr 2011, 13:21 »

Guldet skal hjem til nitusind
Hjem til Limfjordens by
Aalborg Boldspilsklub – ta’r guldet på ny!

Kom så Swizz - You can do it!
Håber du holder dampen oppe og tager det mesterskab Opstemt
Jeg fatter ikke at folk ik følger med i din blog? Den er jo fantastisk! Du skriver fabelagtigt og, holder os læsere underholdt!

Mange tak for roserne alle tre. Jeg skal gøre mit bedste for at sikre mesterskabet, men jeg må indrømme at det er svært med FCK som modstander. Det er uhyre få kampe de ikke vinder, og især deres forsvar og N'Doye er helt ustyrligt. Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #85: 19 Apr 2011, 13:31 »


FUSSBALL MIT GEFÜHL:
Som forsvarende mestre i pokalturneringen lå der et stort pres på AaB forud for denne sæson. Selvom det kun sjældent ses, at en klub vinder pokalturneringen mere end ét år i træk, så forventes der altid meget af en mester, og derfor også af AaB i denne sæson.
POKALTURNERINGEN:
vs. NÆSBY (U) 1-0
vs. AB (U) 1-0
vs. LYNGBY (U) 1-0

*bemærk AaB altid nævnt først

Trods status som tophold i Superligaen, så kan man ud fra nordjydernes præstationer i pokalturneringen godt stille spørgsmålstegn ved holdets sande niveau. I hvert fald har klubbens resultater i denne turnering været alt andet end overbevisende, selvom klubben dog endnu engang har kvalificeret sig til semifinalerne. Det er nemlig blot via tre ét-måls-sejre at holdet har spillet sig videre.

Startende ude mod Næsby var det forventet, at nordjyderne hurtigt ville trække fra, for siden i sidste ende at ende ud med en storsejr. Næsby, der blot lever en tilværelse i 2. division vest, gjorde dog fortrinlig modstand, og hjemmeholdet formåede kampen igennem at give AaB-mandskabet modstand i samme klasse, som var det de et Superliga-mandskab.
I sidste ende gik sejren dog til AaB, der vandt ét-nul via et mål scoret på en dødbold. Kynisk, men dog alt andet end overbevisende.

I den følgende kamp ude mod AB var der derfor en lidt mere trykket stemning i den nordjyske lejr. Favoritværdigheden kunne spillerne selvfølgelig ikke komme uden om, men denne gang var der væsentlig flere der stillede spørgsmålstegn ved, om kampen ville blive en walkover. Som kampen udviklede sig var nordjyderne dog bedre denne gang, men alligevel måtte holdet endnu engang sætte sin lid til tilfældigheder. Denne gang var det Ronnie Schwartz der viste stor kynisme, da han hamrede til en nedfaldsbold i københavnernes målfelt. Bolden gik rent i nettet, og dermed vandt nordjyderne endnu engang med cifrene 0-1.

I kvartfinalen skulle AaB så en tur til Lyngby. Første møde med et Superliga-mandskab, og umiddelbart et møde, der burde kunne gå begge veje. Helt som ventet blev det da også en kamp, hvor nordjyderne langt fra dominerede, men i stedet måtte tage til takke med de chancer de fik. Det livligt spillende Lyngby-mandskab var flere gange tæt på at få bolden i mål hjemme på Lyngby Stadion, men det sidste manglende i hvert tilfælde.
I stedet blev det Kenneth Emil Petersen der endte som man of the match, da han, via endnu et mål på hjørnespark, sendte sit hold i semifinalen med kampens enlige fuldtræffer. Endnu engang heldige, og endnu engang med røven i vandskorpen ville nogen nok sige.

I semifinalen venter fynske OB, der i to kampe skal forsøge at agere stopklods for nordjyderne. Indtil videre er det AaB der har haft det interne overtag, men meget lader til at være ændret i pokalturneringen, og derfor har OB klart en chance.



<a href="http://www.youtube-nocookie.com/v/G4vVqieTelM?fs=1&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube-nocookie.com/v/G4vVqieTelM?fs=1&amp;amp;hl=da_DK</a>


SEMIFINALE:
OB vs. AAB

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Philips
Gæst
 
Sv: 24# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #86: 19 Apr 2011, 14:18 »

i en blogkonkurrence der generelt har skuffet er det her lyset simpelthen fantastisk!
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 24# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #87: 19 Apr 2011, 15:24 »

i en blogkonkurrence der generelt har skuffet er det her lyset simpelthen fantastisk!

Mange tak Philips. Nu vil jeg jo ikke rose min egen blog, men omkring blogkonkurrencen generelt vil jeg give dig ret. Mange af de tilmeldte enten startede slet ikke op, eller også gik de i stå alt for tidligt. Skuffende.

Men igen, mange tak for roserne Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: 24# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #88: 20 Apr 2011, 09:16 »

Har lige læst hele bloggen.. Et ord dukker op - FABELAGTIG.. 

Super resultater med et fedt hold.  Ser frem til at følge dig hen imod mesterskabet.

HVordan er økonomien egentlig p.t.??
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 24# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #89: 20 Apr 2011, 13:23 »

Har lige læst hele bloggen.. Et ord dukker op - FABELAGTIG.. 

Super resultater med et fedt hold.  Ser frem til at følge dig hen imod mesterskabet.

HVordan er økonomien egentlig p.t.??

Mange mange tak for den kønne kommentar Alfster Smiley Den varmer rigtig meget.

Økonomien er opadgående. Den ser bedre ud, men det lader til, at det jeg tjener i sommeren står nogenlunde stille gennem efteråret, og så taber jeg en smule i foråret. Jeg ved ikke helt hvorfor, om det er kampprogrammet eller hvad. Men det der gør balancen i sidste ende er udgifter og indtægter i forbindelse med køb og salg, hvilket hidtil har givet et stort plus.

I denne sæson er der købt spillere for 1,65 mio. DKK, og solgt for små 30 mio. DKK. Samtidig er lønudgifterne formindsket en smule Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010