home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 389 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  50# Tilbage På Sporet! - AaB [DONE]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: 50# Tilbage På Sporet! - AaB [DONE]  (Læst 64524 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
50# Tilbage På Sporet! - AaB [DONE]
« : 01 Apr 2011, 10:03 »


INTRO
I bibelhistorien siges det, at "Det startede i de dage...". Helt sådan vil I ikke komme til at høre min historiefortælling begynde. Vi skal dog alligevel nogle år tilbage, for at finde frem til, hvorfra jeg har min kærlighed til AaB, i hvert fald i FM. Jo ser I, tilbage i FM07, da stod jeg også i spidsen for AaB. Savet dengang blev det bedste, jeg stadig den dag i dag har haft. Ikke alene fik jeg succes i spillet, jeg lærte også meget om FM dengang.

En af de succeser jeg oplevede dengang, var at få AaB op på en 4. plads på verdensranglisten. Det tog tid, og det krævede indlevelse. Dengang bød holdkortet blandt andet på spillere som Simon Vukcevic på midtbanen, Branislav Ivanovic i forsvaret og - i min verden - legendariske Leonid Kovel i angrebet. Spillerne var alle ukendte dengang, og det var først sæsonen efter, at de i det virkelige liv skiftede til klubber som Sporting CP og Chelsea.

Men vil jeg så føre holdet ud på samme eventyr i denne blog? Næppe. Dengang var AaB en klub i fremgang. En klub der var på vej frem over stepperne, og en klub som havde ambitioner om toppen af Superligaen. I dag er klubben i krise. Sportsligt ligger mandskabet på Superligaens sidsteplads, økonomisk er klubben helt ude på randen, og fremtiden, ja den er dunkel. Men det er hvad der skal laves om. AaB skal tilbage i toppen af Superligaen, tilbage hvor klubben bør høre til, og tilbage dertil, hvor det er en fornøjelse at følge AaB, både sportsligt og økonomisk.


Se, dét er mit mål. Dét er min rejse i denne blog!

« Seneste Redigering: 30 Apr 2011, 21:35 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #1: 01 Apr 2011, 10:03 »

BEHIND THE SCENES:
Ja, så er også jeg klar til at skyde min blog igang. Dog vil jeg først give lidt baggrundviden, samt lade denne rubrik være plads for mine resultater fremadrettet.

Jeg har op til denne blog ladet mig inspirere meget af andre. Opsætningsmæssigt vil der være ting, hvor flere af jer læsere formentlig vil sige; hov, det har jeg da set før - og ja, det har I. Derfor vil jeg gerne allerede nu rette en lille tak mod blandt andet Krile og Zulue, hvorfra jeg har nuppet flere ting hvad angår opsætningen.

Til mit spil anvender jeg den opdaterede database, lavet af CRonaldo7. Derfor stor tak til ham også. Dette betyder blandt andet, at jeg fra sæsonens start råder over spillere som Morten Duncan Rasmussen og Michael Lumb.

Sidst men ikke mindst, så kan jeg offentliggøre, at min blog i år formentlig ikke vil blive som den i sidste års konkurrence. Der kommer næppe 60 updates, selvom det nu engang kunne være meget fedt. Tiden er dog mindre i år, så nu må vi se. Forhåbentlig kan jeg holde nogle af jer fanget alligevel Smiley

Held og lykke til alle håbefulde bloggere, deriblandt mig selv Wink

UPDATES:
SÆSON 1:
1# Tager Andreasen over i AaB?
2# AaB melder ud
3# En sæsonstart som forventet
4# Karim Zaza - Kører karrieren på sidste vers?
5# Nettet blafrer!
6# AaB hænger i
7# Magiske Mathias!
8# Nordjysk deltagelse i semifinalen!
9# Kold dukkert før pausen...
10# Økonomien i hovedsæddet
11# Foråret skydes i gang
12# Doing whats needed!
13# Jeppe Curth - en arbejdsiver som få:
14# Finaleklar!
15# Snubler på målstregen!
16# Pokalfinalen

SÆSON 2:
17# Sommertransfers
18# Champions League kval - 3. runde
19# Ny Superliga-sæson sat i gang
20# Champions League kval - Slutspil
21# Held i sprøjten!
22# Nedslagtningen i Schweiz!
23# Lutter lagkage!
24# Fussball mit gefühl
25# Knockoutfasen er en realitet!
26# Udskiftninger i AaB
27# Status: Terminated!
28# FCK vs. AaB!
29# Rasmus Wurtz - Slideren over dem alle
30# Under pres
31# Titelforsvaret holder stadig
32# A failure it is
33# Anden pokalfinale i streg

SÆSON 3:
34# Transfers forud for tredje sæson
35# Første skridt på vejen
36# Svingende indledning
37# Udspillet!
38# Stabiliteten har indfundet sig
39# Mr. Euroman!
40# AaB hænger i
41# Please find your way out
42# Hårdt arbejde forude!
43# Heldet følger de dygtige
44# Tro på egne evner
45# Tørre tyske tæsk!
46# AaB ligger pres på OB
47# Fynske gummiben!
48# Mesterskabet fedtes hjem!
49# Andreasen tager sin afsked
50# Tak for alt!

RESULTATER:
SÆSON 1:
Superliga = 2. plads
Pokalturnering = Mester

SÆSON 2:
Superliga = 2. plads
Pokalturnering = Mester
Europa League = 1. knockoutrunde (vs. Bordeaux)

SÆSON 3:
Superliga = Mester
Pokalturnering = Kvartfinale (vs. OB)
Europa League = 1. knockoutrunde (vs. Bayern München)
« Seneste Redigering: 30 Apr 2011, 21:35 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #2: 01 Apr 2011, 10:25 »

Glæder mig til at høre mere om AaB.. Har altid hadet at spille imod dem. Smiley
Logged

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #3: 01 Apr 2011, 10:53 »

Kan godt lide din intro, den kommer fra hjertet og der ikke tænkt så meget over det, fx som nogen laver de vilde følelsesmæssige introer som kan være svære at følge op på!!
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #4: 01 Apr 2011, 10:55 »

Glæder mig til at høre mere om AaB.. Har altid hadet at spille imod dem. Smiley

Mange tak Katanka. Jeg skal gøre hvad jeg kan for at slå Fremad Amager, hvis jeg skulle gå hen og løbe ind i dem Tunge

Kan godt lide din intro, den kommer fra hjertet og der ikke tænkt så meget over det, fx som nogen laver de vilde følelsesmæssige introer som kan være svære at følge op på!!

Man tak for roserne. Jeg er glad for at du bifalder det.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #5: 01 Apr 2011, 11:09 »

Swizz my man!

AaB - Så bliver det sku ikke større, når nu man selv blogger med Liverpool. Din intro er simpel og uden de store armbevægelser og ligger i det store hele et godt grundlag for din blog. Jeg ser meget frem til at følge din færd i "min" klub Wink Og hvis du ikke gør det ordentligt.... Jeg svarer ikke for følgerne!

Opstemt
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #6: 01 Apr 2011, 11:12 »

The Red, dont be afraid! Det skal nok blive godt det her, det lover jeg dig.

Men med din viden omkring klubben, så skal du da være velkommen til at komme med økonomiske råd, da klubben jo som så mange andre danske rivaler har overordentligt meget rod i økonomien.. Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #7: 01 Apr 2011, 13:45 »


TAGER ANDREASEN OVER I AAB?
Godt og vel halvandet år, det var hvad Magnus Pehrsson nåede at sidde på posten i AaB. Ikke lang tid til at ændre noget, og ikke lang tid til at sætte sit aftryk. I sidste ende blev det dog Pehrsson selv der valgte at trække stikket. Eftersigende skulle det være interne problemer mellem Pehrsson og den altoverskyggende alfa-han i AaB, Lynge Jakobsen, der i sidste ende fik bægeret til at flyde over.

Efter afgangen af Magnus Pehrsson har  AaB nu igen skullet ud og finde en træner forud for den kommende sæson - en tjans klubbens direktion nu efterhånden har gjort en række gange i løbet af de seneste år. Siden Erik Hamren stoppede efter succesen tilbage i 2008, da har der hersket stor fortvivlelse i AaB, der siden da ikke har vist samme skarphed eller styrke. Ganske vist har økonomien eftersigende været sløj lige siden, men dette ændrer ikke på, at klubbens forrige managere har været noget mindre succesrige end Hamren.

En mand der var i klubben dengang, og som også i tiden siden da har figureret i klubben, er den vellidte klubmand, Poul Erik Andreasen. Meget tyder på, at det er denne mand Lynge Jakobsen denne gang er ude efter, og efter alt at dømme bliver det ikke svært at overtale den 60-årige dansker.


Andreasen er således i dagens udgave af Nordjyske citeret for at sige følgende:
"Jeg har nu været i AaB i efterhånden mange år. Jeg kender klubbens arealer og ledelse som min egen bukselomme, og jeg må da også erkende, at jeg med årene er kommet til at holde rigtig meget af klubben. Mine opgaver har været mange, og jeg har efterhånden haft hånden nede i hver eneste afdeling af klubben. Hvorvidt jeg kan være den rigtige som ny manager vil jeg dog ikke udtale mig om - det må være Lynges opgave ene og alene."

Poul Erik Andreasen kom til AaB helt tilbage i 1973, hvor han først var med holdet i Superligaen for senere at rykke ned. Han fulgte dog klubben både ned og op igen, men derefter var karrieren også slut. Efter en hel karriere på de danske plæner valgte Andreasen at følge fodboldpensionen op med både træner- og managerjobs, både i AaB samt i andre klubber. AaB har dog været den klart mest fremtrædende klub i Andreasens liv og karriere, og her har han allerede tidligere været manager i to omgange, samt bestridt stillinger som træner, ungdomstræner, talentspejder og assisterende manager.

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #8: 01 Apr 2011, 14:39 »

Fed start! Smiley
Logged

Hala Madrid!

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #9: 01 Apr 2011, 15:33 »

Meget spændende Swizz. Du skriver godt og finder på en troværdig grund til Pehrssons afgang. Jeg håber dog ikke du kommer til at køre med Poul Erik som cheftræner, selvom han var manden bag det første mesterskab i 1995, da han har slået fast med syv tommer søm at han aldrig vil indtage den stilling igen Smiley

Men lige meget hvad der sker, har du fast læser Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Jyden
Gæst
 
Sv: 1# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #10: 01 Apr 2011, 15:40 »

Det ser godt ud Swizz, jeg følger i hvertfald med (:
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #11: 01 Apr 2011, 15:54 »

Tak for roserne alle tre. Jeg håber at I alle tre vil følge med, selv dig Røde, selvom jeg jo må erkende, at det bliver med ham som manager. Så godt har jeg ikke undersøgt min historie, desværre viser det sig. Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #12: 01 Apr 2011, 20:52 »

Som altid skriver du jo super godt!

Flotte, enkle billeder i rigtig god kvalitet.

Ser dig som en af favoritterne, selvom du jo ikke kan vinde nogle af præmierne - Sur røv!  Tunge

Følger med her.  Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #13: 01 Apr 2011, 21:08 »

Hehe tak for støtten Daniel. Jeg ser dog maks mig selv som outsider, da jeg tror folk vurderer andre ting end skrift højere i sidste ende Smiley Men igen, mange tak for både roserne og støtten.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #14: 02 Apr 2011, 08:02 »

Super start på bloggen, Swizz  Thumbs Up

Det ser lovende ud og AaB er uden tvivl et spændende mandskab med de forstærkninger, de har fået tilknyttet i januar.

Glæder mig til at høre mere  Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010