home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  15# Fremad Amager -> ? -> LFA
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: 15# Fremad Amager -> ? -> LFA  (Læst 23396 gange)
Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
15# Fremad Amager -> ? -> LFA
« : 01 Apr 2011, 00:29 »


Ny træner til Amagerikanerne

23. juni 2010
Efter en flot sæson i Københavnerserien og hård sæson i Københavnerserien, er Fremad Amager tilbage i kampen om tilbagevendende til divisionsfodbold. Den nye sæson byder på Danmarksserie bold, for de mange fodboldglade Amagerikanere. Den kommende sæson byder dog på nogle nye tiltag fra Fremad ledelsen. Der er en ny træner på posten, da den nuværende og tidligere træner Kjeld Møller, har valgt at prioriter familie livet højere end fodbolden.

”Det er beklageligt at Kjeld har valgt at trække stikket, efter en fantastisk stykke arbejde han gjorde sidste år. Men det er også forståeligt, da han brugte rigtig mange timer på fodbolden her på Amager. Hans familie er blevet sat meget til side det sidste år, så jeg forstår udmærket hans valg i, at bruge mere tid sammen med den. Men det har jo sat os på en pine, ved at vi har skullet finde den perfekte afløser for ham. Men det ser ud til at være gjort nu.” – sagde formand Erik Truelsen.

Den nye træner bliver den tidligere spiller og landsholdsprofil Ivan Nielsen. Ivan Nielsen startede sin fodbold karriere i lige netop Fremad Amager, og har spillet i klubben over tre omgange. Seneste var tilbage i 1990, hvor tilbagevenden ikke varede længe, før B 1903 og FC København gjorde kur til den aldrende ”stjerne”.



Internationalt gjorde Ivan Nielsen sig også bemærket, da han i 21 år befandt sig i Holland. Her blev det til syv gode år hos Feyenoord, hvor han vandt et mesterskab samt to pokaltitler. Sidenhen gik turen til rivalerne fra PSV Eindhoven. Her blev det til tre mesterskaber, tre pokaltitler og en Europa Cup titel. På landsholdsplan nåede Ivan Nielsen at spille 51 landskampe, dog uden at score et mål.

Nu venter et nyt kapitel for VVS-manden, som har sagt ja tak til tjansen som ny Fremad Amager træner.

”Det er som Du selv siger et nyt kapitel for mig. Jeg kender klubben særdeles godt fra mine tre ophold, men det er mange år siden jeg sidst har været i træner rollen. Men jeg er fortrøstningsfuld omkring, hvordan det kommer til at gå. Før det hele har kunnet falde på plads, så har jeg måtte ændre lidt på mit eget firma, som jeg har måtte ”give” videre til mine gode kollegaer, men stadig med mig som den øverste.” – sagde den ny udnævnte træner Ivan Nielsen.

"Det bliver spændende med Ivan ved roret. Vi kender ham allesammen her på Amager, fra hans firma. Jeg ved ikke hvad han kan tilbyde klubben, men han vil have min fulde opbakning hele vejen. Vi blev ramt rigtig hårdt under FC Amager projektet, og nu skal vi tilbage. Så hvem der er træner er underordnet for mig, bare det er en som kan få Fremad Amager op i rækkerne" - sagde Jesper Kristensen fan af Fremad Amager
« Seneste Redigering: 14 Apr 2011, 08:19 af Katanka » Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager
« Svar #1: 01 Apr 2011, 00:33 »

« Seneste Redigering: 14 Apr 2011, 08:20 af Katanka » Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager #2
« Svar #2: 01 Apr 2011, 08:29 »

Fremad Amager – en klub med traditioner

24. juni 2010

Fremad Amager blev stiftet den 10. juni 1910 ved et møde på cyklistpavilionen Alhambra. Den første formand var Ebert Nordbjærg (1910-1912), mens Carl Nielsen blev udnævnt som kasserer. Klub blev i første omgang navngivet Blodklubben Fremad, hvilket blev ændret i de følgende år til Boldklubben Fremad, Amager. Senere hen kom klubben til at hedde det som vi kender i dag, nemlig Boldklubben Fremad Amager. Navnet ”Fremad” var også navnet på Byggeforeningen ”Fremad”, hvor de flest af de unge stiftere boede.

I 1912 var klubben med til at stifte Amager Boldspil-Union (A.B.U.), og tre år efter vinder klubben for første gang en turnering under A.B.U. Senere hen blev A.B.U. nedlagt og slået sammen med KBU, for at øge konkurrencen i Københavns område.   

I september 1922 rykker man ind på Sundby Idrætspark som lejer, hvor man siden har haft sin hjemmebane sammen med B 1908. i 40’erne havde klubben sin bedste periode, her blev det til to DM-sølv medaljer samt en bronze. Men i 1948 rykker klubben ned i 2. division. Dette var starten på en turbulent tid i klubben, men alligevel lykkedes det at vinde pokalfinalen over KB i 1953.

I 1978 indføres der betalings fodbold i Fremad Amager under navnet ”Fremad Amager Fodbold ApS”, som senere skulle få nogle fatale følger. i 1980 runder klubben de 70 år, og det fejres med en kamp mod hollandske AFC Ajax, som vindes 4-3. Rent sportsligt går det ikke godt for klubben, efter man valgte at indføre betalings fodbold, og i 1984 må man erklære klubben konkurs. Men det lykkes alligevel i 1988 at indføre betaling ingen, men desværre må man dreje nøglen i 1990. Samme år rykker man ned i anden division, hvor Superligaen bliver indført i Danmark.

I 2007 blev Fremad Amager, Kløvermarken FB og Amager FF, fusioneret til FC Amager, klubben starter op under det nye navn i 2008. Det er fire færøske investorer, med Todi Jónsson som front mand i projektet. Desværre for klubben, må man bare et år efter man har skabt FC Amager dreje nøglen rundt, da finanskrisen rammer Danmark. Dette medfører at fusionsklubberne bliver ”frie” igen. Fremad Amagers serie 1 hold bliver deres nye første hold, og man rykker samme år op i Københavnerserien.

I 2010 fylder klubben 100 år, dette fejres med at man vinder Københavnerserien, og man kan nu kalde sig Danmarksserie mandskab, og endnu tættere på divisionsfodbold i Danmark.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2011, 08:34 af Katanka » Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #3: 01 Apr 2011, 10:07 »

Træningskampene overstået.

15. juli 2010
Ølstykke FC - Fremad Amager 0:4 (0:3)
0:1 Tobias Hansen 17'
0:2 Simon Richter 31'
0:3 Lasse Rostholm 45'
0:4 Tobias Hansen 59'
1:4 Thomas Winther 82'

MoM: Tobias Hansen 8.8

Kolding FC - Fremad Amager 0:1 (0:0)
0:1 Nick Nyborg 53'

MoM: Nick Nyborg 7.4

FC Fredericia - Fremad Amager 4:0 (2:0)
1:0 Tommy Knudsen 31'
2:0 Morten Friis 39'
3:0 Morten Friis 70'
4:0 Jesper Blicher 90+1'

MoM: Tommy Knudsen 9.3

B 1909 - Fremad Amager 1:2 (0:2)
0:1 Nicklas Larsen 2'
0:2 Nicklas Larsen 19'
1:2 Flemming Larsen 73'

MoM: Nicklas Larsen 8.8


Fire kampe var lignet op, før den nye Danmarksserie sæson skal skydes i gang den 18. juli hjemme mod FC Øresund. Indtil videre er truppen ikke ændret på, kun at der er rykket nogle af klubbens unge spillere op på førsteholdet.

Første modstander var Ølstykke på udebane. Ølstykke som har lidt samme skæbne som Fremad Amager med fusion og konkurs. Tilbage i 2009 blev FC Egedal stiftet, men inden klubben fik gang i tingen, var klubkassen blevet lukket i og nøglen drejet. Dette betød klubben nu er at finde i Sjællandsserien, og er langt fra divisionerne.

Fremad Amager stillede op i stærkeste opstilling, så den ny taktik kunne få den bedste start. Det var også en kamp som Fremad styrede fra start til slut. Først var det Tobias Hansen som satte lokomotivet i gang, dernæst Simon Richter til 2-0, men lige inden pausen blev det til 3-0 ved Lasse Rostholm. Efter pausen gik luften lidt ud af Fremad’s spil og det blev kun til en enkelt scoring mere. Målet tilfaldt Tobias Hansen, som på et hjørnespark kunne heade bolden nemt i nettet til 4-0. Ølstykke fik dog pyntet på resultatet ti minutter før tid, da Thomas Winther bankede et langskud ind bag Henrik Strøbæk.

Den næste træningskamp var en lidt større mundfuld. Her ventede Viasat Divisionsholdet Kolding FC i Kolding. Kampen var en tæt og meget jævnbyrdig affære, dog uden at nogle af holdene var tæt på scoringer. Dog faldt der et mål i kampen og det tilfaldt gæsterne fra Fremad Amager. Nick Nyborg fik en dyb stikning, og så var der kun en vej og det var mod målet. Sikker udnyttelse af chancen, kunne han nemt bring gæsterne på 1-0 og sikre dem en sejr.

Den næstsidst kamp var også i Jylland og ikke så langt fra Kolding, denne gang var det i Fredericia. En lidt svær modstander som har domineret Viasat Divisionen de sidste par år, dog uden at rykke op i Superligaen. En kamp foregik fuldstændigt på Fredericias præmisser, og Fremad Amager var nærmest kegler i spillet. Fredericia kom foran 2-0 inden pausen, men var desværre for Fremad sulten efter mere. Angrebene bølgede mod Fremads mål, og man måtte yderligere to gange hente bolden ud af eget net. Hurtigt kunne man konkludere at styrken fra Viasat divisionen til Danmarksserien er stor. Fredericia sejrede i en klar overlegen stil.

Den sidste kamp var ude mod B 1909, en modstander som burde ligge lige til Fremad Amager, og forventningerne gik også på en sejr til udeholdet. Udeholdet skuffede ikke og hentede sikkert en 2-1 sejr, og kan dermed gøre sig klar til premieren hjemme mod FC Øresund den 18. juli.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2011, 10:15 af Katanka » Logged

Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #4: 01 Apr 2011, 10:12 »

Rigtig fed måde du viser kampe resultaterne på, ude i siden!
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #5: 01 Apr 2011, 10:15 »

Rigtig fed måde du viser kampe resultaterne på, ude i siden!

Takker mange gange.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #6: 01 Apr 2011, 10:23 »

Bare fortsæt. Synes du i de seneste er kommet rigtig godt igen, efter en ok intro Smiley Det kan sagtens gå hen og blive rigtig godt Smiley Så igen - bare fortsæt!
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #7: 01 Apr 2011, 10:25 »

Bare fortsæt. Synes du i de seneste er kommet rigtig godt igen, efter en ok intro Smiley Det kan sagtens gå hen og blive rigtig godt Smiley Så igen - bare fortsæt!

Tak skal du have.. Introen var ikke den bedste, så er glad for at høre, at de andre er bedre Smiley
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #8: 01 Apr 2011, 12:35 »

Rigtig fin start, både skriftligt og resultatmæssigt - tænker her på Kolding-kampen. Desuden er jeg ret vild med klubvalget. Følger med her. Smiley
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #9: 01 Apr 2011, 12:48 »

Din blog fanger mig på en eller anden mærkelig måde... Men følger da med! :-)
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #10: 01 Apr 2011, 12:55 »

Din blog fanger mig på en eller anden mærkelig måde... Men følger da med! :-)

Fanger? Eller mangler der et Ikke? Smiley
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #11: 01 Apr 2011, 12:56 »

Rigtig fin start, både skriftligt og resultatmæssigt - tænker her på Kolding-kampen. Desuden er jeg ret vild med klubvalget. Følger med her. Smiley

Jeg takker mange gange.
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #12: 01 Apr 2011, 16:27 »

Genialt. Hvor har du DS db'en fra? Smiley
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager #3
« Svar #13: 01 Apr 2011, 18:06 »

Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Fremad Amager #4
« Svar #14: 04 Apr 2011, 16:24 »


Fremad Amager - FC Øresund 3:0 (0:0)
1:0 Petrit Kadriu 48'
2:0 Simon Richter 70'
3:0 Mohammed Abdalas 85'

MoM Simon Richter 8.8

Tilskuer: 356
Godt fra start

18. juli 2010

Endelig tør man næsten at sige er de danske ligaer i gang. For Fremad Amager er det en kamp om at vende tilbage til divisionerne. Dette kapitel blev åbnet hjemme mod FC Øresund, hvor 356 tilskuer havde fundet vej til stadionet. Kampen var en magt demonstration af det unge Fremad Amager hold, som fra kampens start satte sig på overtaget og chancerne. Man fik dog ikke netmaskerne til at blafre i de første 45 minutter, men efter pausen kom der gang i løjerne. Tre minutter efter pausen kom indskiftet Petrit Kadriu på måltavlen, og det satte Fremad Amager i gang. 20 minutter før tid gjorde Simon Richter det til 2-0, efter en fantastisk frispilning af Abdalas, som havde masser af plads efter at FC Øresund var henvist til ti mand. Fem minutter før tid lukkede og slukkede Mohammed Abdalas en flot kamp af med 3-0 målet. Dermed er Fremad Amager kommet godt i gang med deres tilbagevendende til 2. Division. Næste kamp er ude mod Avedøre.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2011, 16:37 af Katanka » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010