home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 132 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Fate, Chance or God's Choice?
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Fate, Chance or God's Choice?  (Læst 10155 gange)
jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Fate, Chance or God's Choice?
« : 17 Mar 2011, 21:00 »

Hvad er han for en?

6. juli 2010 kl. 09:00 om morgenen, fortalte den nye, unge ukendte manager Jakob K. Pedersen, at han nu vil forsøge som manager på den store scene, eller i hvert fald som fuld- eller deltids professionel manager. Men hvor skulle og kunne han starte?..
Det var 4 klubber, som stod uden manager:

  • Viborg, fra den danske 1. division, som er den næst bedste række i Danmark
  • Barnet, fra den engelske Npower League 2, som er den 4. bedste række i England
  • Brentford, fra den engelske Npower League 1, som er den 3. bedste række i England
  • Newport County, fra den engelske Blue Square Premier som er den 5 bedste række i England.

Men for at få et job, kræver det jo først at der falder et tilbud… Jakob K. Pedersen udtalte til Avisen at han ville være åben for stort set alle tilbud, men at han nok helst ville til England eller Italien, men at han intet job ville få før nogen klubber tilbød ham en stilling. Han understregede også at han kunne være så heldig at kun skulle vente få dage før tilbuddet kom, Men, at han også kunne risikere at skulle vente i flere år før det kom til tilbud, og i værste fald ville han aldrig få et tilbud, og aldrig ville kunne prøve sig af med ”de store drenge".




Updates

1.   De grønne Kalder
2.   Sommerfugle i maven
3.   Truppen
4.   En mærkelig start
5.   Julen kalder og Viborg indleder slutspurten!
6.   Travl Opstart!
7.   1,2,3 og Viborg til tops!
8.   Det fine selskab kalder!
9.   Oprykning!
10. Succes!

« Seneste Redigering: 30 Mar 2011, 16:40 af jakob95kp » Logged

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #1: 17 Mar 2011, 21:02 »

Lækker start og lækker opstilling! Wink.. Du skriver fint og har et godt ordforråd, glæder mig til at følge med i bloggen lige meget hvilket hold du vælger! Wink
Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #2: 17 Mar 2011, 21:09 »

Jakob K. Pedersen udtalte til Avisen at han ville være åben for stort set alle tilbud, men at han nok helst ville til England eller Italien, men at han intet job ville få før nogen klubber tilbød ham en stilling.

Han er knagme en skarp mand ham J. Pedersen Wink

Nå men spøg til side, det ser rigtig godt ud indtil videre, og jeg vil i hvert fald følge med, og se hvordan de første par updates går før jeg beslutter om jeg vil læse med Smiley
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #3: 17 Mar 2011, 21:14 »

Undre mig over du ikke venter til blogkonkurrencen, men jeg vil da læse med Smiley
Logged

FCK

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #4: 17 Mar 2011, 21:50 »

Lækker start og lækker opstilling! Wink.. Du skriver fint og har et godt ordforråd, glæder mig til at følge med i bloggen lige meget hvilket hold du vælger! Wink
Mange tak for de fine ord. Regner med at afsløre Jakob K. Pedersens nye klub imorgen! Hævet Øjenbryn
Han er knagme en skarp mand ham J. Pedersen Wink

Nå men spøg til side, det ser rigtig godt ud indtil videre, og jeg vil i hvert fald følge med, og se hvordan de første par updates går før jeg beslutter om jeg vil læse med Smiley
Ja han er en Ambitiøs manager som ved hvad han vil. Smiley¨
Der vil komme mindst en update mere imorgen, håber det kan få dig til at læse med, og tak for roserne Peace

Undre mig over du ikke venter til blogkonkurrencen, men jeg vil da læse med Smiley
Det kan jeg skam godt forstå du undre dig over, og det virker da også lidt dumt, men dette er den første blog jeg laver, og jeg gør det udelukkende, fordi jeg har hørt at det skulle gøre savet sjovere og mere spændende, så derfor har jeg ingen interesse i at deltage i blog-konkurrencen, selvom det på en måde kunne være sjovt  Thumbs Up
Men jeg er rigtig glad for at høre du vil læse med og håber jeg kan lave en god blog :-)
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #5: 17 Mar 2011, 22:14 »


De grønne kalder!

Allerede 2 dage efter udtalelsen til Avisen kom de første tilbud. Tilbuddet kom fra det grønne fra den gamle hovedstad.... Klubben hedder Viborg.

Jakob K. Pedersen startede med at udskyde tilbuddet fra Viborg for at se om der kom flere tilbud, men allerede dagen efter havde både Brentford, Nowport Co. og Barnet fundet deres nye manager, og så var der jo ikke mange muligheder tilbage, valget måtte falde på Viborg.

Den 14. juni, præsenterede Viborg Fodsport Forenings formand Morten Jensen, den nye, unge, ukendte men ambitiøse manager Jakob K. Pedersen. Morten Jensen understregede at det var en stor glæde at kunne præsentere Jakob K. Pedersen og at han håber de sammen kunne fører klubben til succes og forhåbentlig oprykning til landets bedste række.

Bestyrelsen forventede oprykning, det udgjorde et transferbudget på 0,- DKK.. ikke just overbevisende, og 175.000 til lønbudget. Viborg har allerede spillerlønninger for 173.000 så der er ikke så meget til overs. Men Jakob K. Pedersen understreger også at han er 100 % klar til at tage udfordringen op, og at han er glad for at han ikke bare kan komme sovende til succes. Jakob K. Pedersen var som et lille barn på juleaften efter ansættelsen og kunne slet ikke vente med at komme igang med klubben. Jakob understregede også at han var utrolig glad over at været havnet i en klub med så god en trænerstab og at der ikke var grund til de store om rokeringer, men til gengæld lagde han ikke styr på at han havde tænk sig at styrke truppen, også selvom transfer budgettet var lavt.



Viborg er Danmarks 17 største by, og en af de ældste byer i Danmark, den stamme helt tilbage fra 900-tallet. Den ligger centralt i Midtjylland, og så er den Danmarks gamle hovedstad. Der er ca. 35.000 indbyggere i selve byen Viborg, mens der er ca. 93.000 indbyggere i Viborg kommune...  På olddansk betyder ”vi” helligdom og ”koder” man det sammen med byen høje beliggenhed betyder Viborg ”det hellige sted på bakken”




Overtagelse.. kan det passe??

Flere steder i medierne er der tale om at Viborg Fodsport Forening, er på vej til at blive overtaget af et af en forretningsmand fra Rom ved navn Luciano Gaucci, dette blev meldt ud den 16. juli, og den 23. juli bekræftede Luciano Gaucci at de havde planer om at overtage Viborg FF.

Bestyrelsen i Viborg valgte at sætte et transferforbud den 3. august på grund af den mulige overtagelse, og det var især Jakob K. Pedersen utilfreds over, da han mente han havde brug for tid til at styrke truppen. Utilfredsheden blev endnu kraftigere da Luciano Gaucci bakkede ud, og valgte at stoppe forhandlingerne om overtagelsen, dette var kun 2 dag efter at bestyrelsen havde sat et transferforbud.

Den 9. august fjernede bestyrelsen transferforbuddet, og nu havde Jakob K. Pedersen travlt. Bestyrelsesformand Morten Jensen understregede at det havde været en svær periode for den nye manager Jakob K. Pedersen, men at tilbuddet fra Luciano Gaucci var for godt til at afslå.
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #6: 18 Mar 2011, 23:36 »


Sommerfugle i maven!!

Første ligakamp i denne sæson, ny manager.. nye spillere.. flere debuter.. og et nyt mål..
Men det blev svær opgave for Jakob K. Pedersen i sin debut kamp for Viborg. AGF ventede i første kamp
, og man måtte desværre indrømme at AGF var favoritter både til at vinde kampen, men også til at snuppe 1. pladsen i 1. divisionen.

AGF kom flyvende ud af startboksen og viborg blev spillet helt tilbage på banen. Viborg kæmpede bragt for at forsvare sig, men efter 67 minutter sendte David Devdariani bolden i kassen, efter et godt slået hjørnespark. Kampen endte 1-0 og det var meget fortjent. Boldbesiddelsen hed 65-35 i AGF’s favør og AGF havde hele 16 afslutninger op imod Viborgs 6. Kampens spiller blev AGF’s venstraback Adam Eckersley.



Ingen drømme debut for den nye manager, men man kan håbe at Jakob K. Pedersen og Viborg kan rejse sig til næste kamp hvor de skal en tur til Brabrand i Pokal turneringen.
AGF’s næste liga kamp er imod FC Vestsjælland. FC Vestsjælland som er et hold Viborg skal og bør slå hvis de vil kæmpe med om oprykningen til ”det fine selskab”













Pokal kampen

Så måtte Viborg en tur til brabrand og det burde være en overkommelig opgave, men det skulle det ikke blive. Spillet ville bare ikke flyde for VFF og bolden ville bare ikke ind, 0-0 efter første halvleg. Viborg pressede på igen efter halvleg, men bolden ville stadig ikke ind og efter de 90 min. stod der stadig 0-0 på måltavlen.. FORLÆNGET SPILLETID, efter 105 min. kom forløsningen, Patrick Ovie til 1-0, men glæder varede ikke længe for blot 2 min. efter scorede lejesvenden fra OB Timmi Johansen selvmål og så stod der 1-1. Nu skulle det afgøres fra 11-meter pletten. Begge hold brændte første spark og scorede på de næste 3.. stillingen var 3-3 i straffespark konkurrencen, Mikkel Rask gik til bolden og scorede sikkert, derimod brændte Brabrands Risbjerg og Viborg var videre efter et tæt og nervepirrende opgør.



Efter en lidt sløj start begyndte Viborg at spille flot fodbold og de resulterede i en 3-0 sejr over F.C. Vestsjælland, og en sejr på 2-0 og Hvidovre. Viborg var tilbage på sporet!
« Seneste Redigering: 19 Mar 2011, 16:09 af jakob95kp » Logged

Hilde
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #7: 19 Mar 2011, 00:59 »

Det ser ud til at blive en god førstegangsblog, meen, der er liige nogle sjuskefejl. Fx endelserne som du lige skal rette op på efter min mening. Prøv at gøre det til en vane at læse teksten igennem en ekstra gang, inden du poster dem.  Jeg læser med! Wink
Logged

Livets mening: At lære og at have det sjovt!

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #8: 19 Mar 2011, 13:27 »

Det ser ud til at blive en god førstegangsblog, meen, der er liige nogle sjuskefejl. Fx endelserne som du lige skal rette op på efter min mening. Prøv at gøre det til en vane at læse teksten igennem en ekstra gang, inden du poster dem.  Jeg læser med! Wink
De kunne sikkert godt have været læst igennem en gang eller 2 mere  Thumbs Up
-men tak for roserne og jeg er rigtig glad for du vil læse med  Peace
Logged

styleez-o2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #9: 19 Mar 2011, 13:49 »

fin blog, dog er jeg enig i det med at læse den igennem et par gange mere Smiley.
men ellers spændende hvad du kan gøre med den gamle hovedstads klub.
Jeg læser med her Smiley
Logged

Liverpool FC!

"If Everton were playing at the bottom of the garden, I'd pull the curtains."
- Citat; Bill Shankly

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #10: 19 Mar 2011, 13:55 »

Du må ikke opfatte det her som noget der er til for kun at rakke ned på dig, men det er altså ikke kun små fejl på endelser. For eksempel er denne sætning fuldstændig meningsløs:

"AGF’s næste liga kamp er imod FC Vestsjælland som skal en tur til Viborg, som er et hold Viborg skal slå hvis de vil kæmpe med om oprykningen til ”det fine selskab”.

AGFs næste kamp er mod Vestsjælland, som skal en tur til Viborg? WTF?! Men som sagt er det ikke for at være en led satan, men hvis jeg skal blive ved med at læse med, så kræver det at du får rettet op på sådanne fejl.
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #11: 19 Mar 2011, 14:45 »

Følger helt klart med! - man er jo viborggenser crazy
Der er et par fejl rundt omkring, men for mig er det ikke noget der gør det store Smiley

KUTGW Thumbs Up
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #12: 19 Mar 2011, 16:07 »

fin blog, dog er jeg enig i det med at læse den igennem et par gange mere Smiley.
men ellers spændende hvad du kan gøre med den gamle hovedstads klub.
Jeg læser med her Smiley
Tak.. godt med nogen læsere.
Du må ikke opfatte det her som noget der er til for kun at rakke ned på dig, men det er altså ikke kun små fejl på endelser. For eksempel er denne sætning fuldstændig meningsløs:

"AGF’s næste liga kamp er imod FC Vestsjælland som skal en tur til Viborg, som er et hold Viborg skal slå hvis de vil kæmpe med om oprykningen til ”det fine selskab”.

AGFs næste kamp er mod Vestsjælland, som skal en tur til Viborg? WTF?! Men som sagt er det ikke for at være en led satan, men hvis jeg skal blive ved med at læse med, så kræver det at du får rettet op på sådanne fejl.
'
Det helt iorden. der skal også være plads til kritik som er mindst lige så vigtigt som ros. og jeg er helt enig, når jeg læser det nu, lyder det helt hen i vejret Thumbs Up

Følger helt klart med! - man er jo viborggenser crazy
Der er et par fejl rundt omkring, men for mig er det ikke noget der gør det store Smiley

KUTGW Thumbs Up
Skønt med endnu en læser! Smiley
Logged

fckfanen4ever
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #13: 19 Mar 2011, 16:56 »

Følger helt sikkert med Smiley
Logged

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fate, Chance or God's Choice?
« Svar #14: 19 Mar 2011, 20:02 »

Følger helt sikkert med Smiley
Det jeg glad for at høre :-)
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010