home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1209 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Japan Earthquake
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Japan Earthquake  (Læst 2787 gange)
Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Japan Earthquake
« : 11 Mar 2011, 17:36 »

Jeg er ret sikker på, at alle efterhånden har hørt om den seneste naturkatastrofe, som skete i Japan her i dag.

Vi husker nok alle tsunamien i 2004 i Thailand, som klokken 01:58 (dansk tid. Lokalt 07:58) d. 26/12 ødelagde alt omkring sig. Det endte med at 1,5 millioner blev hjemløse, 345.000 er antaget som omkomne, mens 284.881 er registret som omkommet.

Indtil videre er der fundet op mod 300 lig på kysten, ved byen Sendai. Tsunamien har også ramt Hawai, og menes at ramme fastlandet, ved Amerika senere.

Det er den første gang nogensinde, at en naturkatastrofe har været mulig, at følge live. Her er der en video, hvor netop Sendai forsvandt.http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-38059464:video-her-forsvinder-en-by.html?forside, hvilket er fuldstændig hjernedødt. Det er virkelig utænkeligt, at man kan sidde og se sådan noget på tv. Jordskælvet kunne endda måles herhjemme i København.

Jeg tænker, at vi kunne bruge denne tråd til, at komme med flere oplysninger, og diskutere naturkatastrofer.
Logged

If you can't join them, beat them.


nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #1: 11 Mar 2011, 17:51 »

Det ser fuldstændig vildt ud i den video hvor man kan se vandet bare ryger igennem hele lortet, mens der kører biler rundt på vejene få hundrede meter længere op.
Logged

FCK

Grønthandleren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #2: 11 Mar 2011, 18:00 »

Frygteligt at se billeder på situationen dernede.
Jeg sidder her i min 'osteklokke' i Danmark og frygter at én eller flere atomkraftværker afgiver radioaktivt udslip, eller reaktorernes kølingssystemer bryder sammen - det ville få katastrofale følger? Eller er det bare mig?

Logged

C´est la rose
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #3: 11 Mar 2011, 18:04 »

Det er lige så klamt at se på nu, som det var imorges. Hader lige nu lidt mig selv, for at siddet og se på folks mulige død, så tror bare at jeg må stoppe med at se på det og læse om det.

Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #4: 11 Mar 2011, 18:06 »

Frygteligt at se billeder på situationen dernede.
Jeg sidder her i min 'osteklokke' i Danmark og frygter at én eller flere atomkraftværker afgiver radioaktivt udslip, eller reaktorernes kølingssystemer bryder sammen - det ville få katastrofale følger? Eller er det bare mig?

Den har jeg godt nok ikke overvejet. Det ville være ekstremt frygteligt, hvis det skete, og risikoen er der vel. Jeg må indrømme, at fysik/kemi ikke lige var det jeg fulgte mest med i, i skolen. Trods jeg trak radioaktivitet i skolem, ved jeg intet. er min viden begrænset. Men de døjer jo stadig med følgerne af Tjernobil ulykken, så hvis der sker noget af det, så er det en endnu større katastrofe, end tsunamien og jordskælvet, i sig selv. Hold kæft (undskyld jeg bander, men..) hvor er det uhyggeligt!  Ubeslutsom
Logged

If you can't join them, beat them.


Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #5: 11 Mar 2011, 18:07 »

Det er lige så klamt at se på nu, som det var imorges. Hader lige nu lidt mig selv, for at siddet og se på folks mulige død, så tror bare at jeg må stoppe med at se på det og læse om det.


Ja, det er egentligt rigtig uhyggeligt. Men hvis vi ingen viden fik om det, hvilket vi får gennem medierne, så ville vi heller ikke være i stand til at sende økonomiske midler derned, til at hjælpe med, at bygge landet op igen. Smiley
Logged

If you can't join them, beat them.


Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #6: 11 Mar 2011, 18:08 »

Gid de snart viser noget andet, det havde været rart.

Er trættende at se det samme, igen og igen og igen.

Udover det undre det mig, at man kan sætte så stor focus på der dør mennesker i Japan, men intet på hvor mange der dør i Afrika hvert år.
Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #7: 11 Mar 2011, 18:09 »

Det er skræmmende at se..
Logged

Hala Madrid!

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #8: 11 Mar 2011, 18:13 »

Gid de snart viser noget andet, det havde været rart.

Er trættende at se det samme, igen og igen og igen.

Udover det undre det mig, at man kan sætte så stor focus på der dør mennesker i Japan, men intet på hvor mange der dør i Afrika hvert år.

Jeg forstår udmærket din Afrika problematik, og jeg kan heller ikke forstå, at der er så lidt fokus derpå.
Jeg må indrømme, at jeg ikke har den store tiltro til diverse regeringer, i de respektive lande dernede. Det hele det er så korrupt, at jeg tvivler på, at vores økonomiske hjælp kommer ud til folket. Jeg er i al fald sikker på, at langt størstedelen går til noget forkert.
Logged

If you can't join them, beat them.


C´est la rose
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #9: 11 Mar 2011, 18:14 »

Ja, det er egentligt rigtig uhyggeligt. Men hvis vi ingen viden fik om det, hvilket vi får gennem medierne, så ville vi heller ikke være i stand til at sende økonomiske midler derned, til at hjælpe med, at bygge landet op igen. Smiley

Det forstår jeg også godt, men det er mere ideen om at folk har lyst til at se det hele tiden, som gør mig delvis sur og skuffet.
Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #10: 11 Mar 2011, 18:16 »

Det forstår jeg også godt, men det er mere ideen om at folk har lyst til at se det hele tiden, som gør mig delvis sur og skuffet.

Ja, enig. Og så alligevel ikke.. Der kommer jo nyt dernede fra hele tiden, og medierne er vores eneste kilde til, hvad der sker i det store udland.
Logged

If you can't join them, beat them.


Grønthandleren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #11: 11 Mar 2011, 18:17 »

Det forstår jeg også godt, men det er mere ideen om at folk har lyst til at se det hele tiden, som gør mig delvis sur og skuffet.
Det er jo spændende - jeg tror interessen er der fordi at det er en naturkatastrofe. Det er noget som vi, som mennesker, ikke har kontrol over og ved lidt om - derudover kan man jo sige, at det faktum at det er optaget live, gør det en smule mere specielt og interessant, da det, som jeg har forstået det, ikke er gjort før.
Logged

C´est la rose
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #12: 11 Mar 2011, 18:17 »

Jeg forstår udmærket din Afrika problematik, og jeg kan heller ikke forstå, at der er så lidt fokus derpå.
Jeg må indrømme, at jeg ikke har den store tiltro til diverse regeringer, i de respektive lande dernede. Det hele det er så korrupt, at jeg tvivler på, at vores økonomiske hjælp kommer ud til folket. Jeg er i al fald sikker på, at langt størstedelen går til noget forkert.

Desværre kan vi ikke gøre så meget, ved det lige nu. Da historie har vist at hver gang veste blander sig(groft sagt, at sige hver gang) så skaber vi mindst lige så mange problemer som vi løser. Vi må vente til folket er parat til selv at vælte magte, hvis de altså finder det dårligt og det sker kun ved at uddanne dem, altså lære dem at tænke for sig selv.
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #13: 11 Mar 2011, 18:19 »

Frygteligt at se billeder på situationen dernede.
Jeg sidder her i min 'osteklokke' i Danmark og frygter at én eller flere atomkraftværker afgiver radioaktivt udslip, eller reaktorernes kølingssystemer bryder sammen - det ville få katastrofale følger? Eller er det bare mig?



Det er vidst bare dig Wink Hørte en ekspert sige at de havde styr på atomkraftværkerne, og en mulig katastrofe ikke var tilstede.
Logged

:-)

C´est la rose
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Japan Earthquake
« Svar #14: 11 Mar 2011, 18:20 »

Ja, enig. Og så alligevel ikke.. Der kommer jo nyt dernede fra hele tiden, og medierne er vores eneste kilde til, hvad der sker i det store udland.

desværre mener jeg så ikke at vores medie er verdens bedste kilde til hvad der sker i verden. Gang på gang få de det til at handler om hvordan danskere i de områder har det, hvilket vil ikke er helt forkert, men siger stadigvæk en del om hvordan de vil sælge deres nyheder på.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010