home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1154 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Top 5 FM spil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Top 5 FM spil  (Læst 1768 gange)
Lasse Jatta
Gæst

Top 5 FM spil
« : 05 Mar 2011, 21:56 »

What up freaks  Wink her har jeg tænkt mig at vi skulle komme med vores top 5 fm spil gennem tiden, jeg kan da selv begynde:

1. Football Manager 2007: Det er det spil som jeg har hygget mig mest med, jeg syntes virkelig bare at spillet har en vis charme Smiley jeg tror ikke jeg kan tælle hvor mange legendariske spil jeg har haft med Brøndby der i. Det er faktisk lidt svært at sætte ord på det, men jeg syntes at man skulle prøve at puste støvet af spillet og prøve det igen Cool

2. Football Manager 2008: Igen er det ikke et af de nyere spil, men syntes at det er et niveau højere end de andre, jeg sidder faktisk og spiller det lige nu Thumbs Up. Jeg har måske i virkeligheden en svaghed for den 2D match engine, syntes faktisk det gør spillet lidt sjovere, derfor syntes jeg at det er ærgeligt at 2D delen er blevet dårligere i de nyere spil, (det er måske bare min mening) FM 08 var i øvrigt mit første FM spil, og selvom jeg blev fyret efter en halv sæson var jeg helt målløs over hvor godt spillet var Smiley

3. Football Manager 2010: Det er det spil jeg har haft mest succes med,og derfor også ret gode oplevelser. Før jeg fik spillet det, var jeg ret skeptisk grundet det imo skrækkelige FM 09, men mer om det senere... Jeg blev dog positivt overrasket, for jeg syntes at de største fejl i FM 09 var blevet rettet i 10. Grunden til den ikke ligger højere op på listen er at jeg ikke følte samme magi som i de ældre spil, men stadig et rigtig godt spil Tunge

4. Football Manager 2011: Det nyeste spil, men langt fra det bedste imo. En af grundene til det, er at jeg virkelig ikke kan få succes i det spil, og tro mig jeg har virkelig prøvet, stadig et udemærket spil men syntes stadig at der er et stykke op til min top 3  Forlegen

5. Football Manager 2009: Et ok spil, men meget langt fra FM standard. 3D delen var forfærdelig og en masse andre ting manglede også nogle ting, mistede virkelig interessen for FM for noget tid  ticked off Forlegen jeg bliver faktisk næsten dårlig bare at jeg skriver om spillet, det er i hvert fald et spil jeg ikke har lyst til at prøve lykken igen  Græder
Det skal lige siges at jeg hverken har spillet FM 05 eller 06 eller nogle CM spil
Det var så min top 5, kom bare med jeres HIT ME! Smiley
« Seneste Redigering: 05 Mar 2011, 22:40 af Lasse Jatta » Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller

Sv: Top 5 FM spil
« Svar #1: 05 Mar 2011, 22:19 »

1: CM 01/02 - Alle spil i serien har været niveauer under dette gudsbenåede spil. Resten af serien har været fine, men sammenligner man med dette vidunder, så har de været elendige.

2: CM 01/02 - Alle spil i serien har været niveauer under dette gudsbenåede spil. Resten af serien har været fine, men sammenligner man med dette vidunder, så har de været elendige.

3: CM 01/02 - Alle spil i serien har været niveauer under dette gudsbenåede spil. Resten af serien har været fine, men sammenligner man med dette vidunder, så har de været elendige.

4: CM 01/02 - Alle spil i serien har været niveauer under dette gudsbenåede spil. Resten af serien har været fine, men sammenligner man med dette vidunder, så har de været elendige.

5: CM 01/02 - Alle spil i serien har været niveauer under dette gudsbenåede spil. Resten af serien har været fine, men sammenligner man med dette vidunder, så har de været elendige.

Badefar
Manager

« Svar #2: 05 Mar 2011, 22:22 »

Det er jo ikke FM Njao?  Huh Aj spøg til side må erklære mig enig. Kan tydeligt huske da jeg stod og kiggede min far over skulderen da han spillede det og han senere introducerede mig for det. Det var en fantastisk tid da managerspillets forunderlige verden åbnede sig for en.  Smiley

Yessir
Manager

« Svar #3: 05 Mar 2011, 23:10 »

CM93 - Fordi jeg stadig kan huske tilbage på hvordan jeg som 8 årig spillede dette spil, uden at fatte særlig meget pga. sprog barrierer. Men det at man kunne styre sin egen klub var nok for mig... Gad vide om der en sammenhæng imellem at jeg også altid legede manager når der skulle spilles fodbold i skolen. Den vigtigste faktor til jeg blev fanget var dog nok brugen af rigtige spillere, hvilket den første udgave vist ikke havde? For en knægt der stort set kun kunne læse og forstå navnene, var det en vigtig del!

CM 01/02 - Åhh ja. Det mest gennemførte spil til dato. Jeg ved faktisk ikke lige hvad der gør det her spil så specielt, men det er bare så strømlinet. Vender tilbage til spillet hvert år.

CM 97/98 - Det første spil jeg købte for egne penge, og hvilket et. Der var nu en del flere ligaer med (8-9 stk)

CM3/CM 03/04 - CM3 indeholdte nu også Danmark som spilbar liga, jeg var i himlen! Kan faktisk ikke huske hvorfor CM 003/04 var så specielt, men kan huske at jeg nød at spille det, og så var det sidste spil SI og Eidos udgav sammen.

FM 07 - De to tidligere FM spil lagde grundstenene for det her spil, som klart har været en af mine bedre FM oplevelser. Feederclubs kom ind i spillet på det her tidspunkt, en feature jeg personligt har brugt flittigt lige siden.

Generelt har alle spil haft hver sin charme. Det har været sjovt at spille uden målmand dengang ens venstreback så på mærkelig vis gik ind og dækkede den plads også, ergo kunne man spille med en ekstra mand i marken. Det har været sjovt at kende til Saviola, Aimar, Riquelme og alle de andre Argentinske talenter før internettet blev RIGTIGT populært, og det kun var CM nørder der kendte til stort alle talenter rundt om i verden. Og det er sjovt at spille et realistisk spil den dag i dag der kræver lidt mere af gameren.

« Seneste Redigering: 06 Mar 2011, 01:26 af Yessir » Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller

« Svar #4: 05 Mar 2011, 23:24 »

FM 2006 - Glemmer aldrig mit HSV save hvor jeg vandt CHL fem sæsoner i træk, hold kæft det var fede tider.

FM 2008 - Det spil jeg har spillet aller mest i FM serien, har til tider pjækket fra skole kun pga af dette spil.

FM 2011 - Syntes faktisk det er et godt spil, er vild med de nye ting, og jeg har virkelig fået FM lysten tilbage.

CM 03/04 - Det første FM/CM spil jeg fik prøvet, jeg sad hele natten og spillede med min fætter, og købte de mærkeligste spillere til mit FCK hold hvilket resulteret i nedrykning, men det var fandme det hele værd!

FM 2005 - Efter at havde spillet CM 03/04 med min fætter, købte min far dette spil til mig, hold kæft jeg elskede det - kan huske jeg ikke vidste hvem jeg skulle være, så jeg lavede et save med alle superliga klubberne, også blev der ellers bare byttet spillere rundt.

FCK

mikk1446
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 05 Mar 2011, 23:46 »

1: CM 01/02 - Det første managerspil jeg nogensinde spillede og helt klart det bedste til dato. Husker tydeligt hvordan jeg købte Romario hver eneste gang og han bombede løs på alle hold.

2: FM 2008 - Ingen tvivl om at dette spil er det mest gennemførte FM spil. Vender tit tilbage til dette spil.

3: FM 2006 - Dette spil var spillet jeg spillede med alle mine efterskole kammerater, så det har uden tvivl været et af de mest benyttede spil i min tid som FM-gamer.

4: FM 2010 - Spillet der uden tvivl er det mest slidte. Spiller stadigvæk denne version. Nok mest fordi jeg hadede 2009-versionen og denne er det første med 3D-del. Nok det bedste spil i serien, men det ikke topscorer på min liste.

5. FM 2007 - Hhmm synes bare spillet var godt....

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 06 Mar 2011, 01:10 »

Uha, efter at have skrevet denne liste, kan der da næppe være nogen tvivl om, at CM/FM bestemt er et nostalgi-fremkaldende spil. Af samme årsag har jeg inkluderet en række af mine personlige FM-oplevelser, og netop derfor kan min liste meget vel vise sig, at være en ligegyldig wall of text. Nu er I advaret. :-)

1: CM03/04 - Spillede det da det udkom, og jeg spiller det til tider stadig. Må have brugt et latterligt højt antal timer på dette spil, som virkelig har underholdt mig. Det var, så vidt jeg husker, det første CM, hvor man kunne "se" spillets gang, frem for blot at læse tekst, og det var yderst tiltalende den gang. Samtidig var der et relativt simpelt taktik-system - en forenklet udgave af den, holdt ved helt frem til og med FM09, hvilket gjorde det let tilgængeligt. At denne udgave samtidig passede hamrende godt ifht mine yndlingshold, gjorde det ikke ligefrem værre! Arsenal havde som bekendt deres ubesejrede sæson, samtidig var Frem, som er min foretrukne danske klub, i Superligaen, og Lyngby, som jeg sympatiserer med (forklaring følger!) lå nede i 2. division, hvilket gjorde dem perfekte til LLM!

1: CM97/98 (ja - 2 1'ere, da de står ret lige i min bog!) - Mit første CM-spil. Godt nok havde jeg enkelte gange "prøvet" CM96/97, men eftersom det foregik hos min fætter, var det ikke ligefrem meget, jeg fik spillet denne udgave. Dette spil holdt mig fanget utroligt længe, og selv efter det føromtalte CM03/04 var udkommet, var det stadig 97/98, jeg spillede i selskab med vennerne. At jeg var så ung, da jeg fik dette spil (jeg er fra 91, så jeg må have været 6 år gammel) resulterede også i, at jeg udviklede tilhørsforhold til visse klubber - heriblandt Lyngby, som jeg nævnte tidligere. Netop dette oprinder af, at vi var fire gutter, der spillede sammen, og heraf var de to 2-3 år ældre end vi andre, hvorfor de selvfølgelig valgte at spille med Brøndby (500 mio transferbudget - way to go!) & FCK. Dette resulterede i, at min mere jævnaldrende kammerat og jeg sammen kontrollerede Lyngby, som havde flere tidligere Frem-spillere. :-) Til sidst kan det nævnes, at der blev brugt utallige timer på LLM i denne udgave af spillet, hvor vi simulerede den første sæson, for så at spille med oprykkerne fra Danmarksserien!

3: CM01/02 - Spillet, som på verdensplan har opnået næsten legendarisk status forbigik da heller ikke mig, og jeg brugte helt klart også mange timer på dette spil! Så mange, at jeg aldrig gad købe det næste i rækken, da dette simpelthen var så godt, at jeg ikke så nogen pointe i det. Husker stadig, hvordan en ven og jeg brugte kolossalt meget tid på at opbygge et sandt dreamteam med Real Madrid (grundet deres, så vidt jeg husker, enorme transferbudget). Derudover blev der selvfølgelig spillet en masse med Arsenal, eftersom jeg endelig havde muligheden for at spille med denne favorit, da CM97/98 kun havde skandinaviske spillere med (eftersom jeg aldrig fik fingre i andet end den skandinaviske udgave af spillet crazy).

4: FM08 - Denne udgave af FM var den, der for alvor trak mig tilbage til CM/FM-spillene, efter at jeg i et par år ikke havde brugt særlig meget tid, hverken på FM, eller på fodbold. Kort forinden havde jeg dog givet mig i kast med et Lyngby-save i CM03/04, hvilket var grunden til, at jeg anskaffede mig denne version af spilserien. Samtidig var FM08 årsagen til, at jeg overhovedet opdagede denne hjemmeside, tilbage for et par år siden, så det kan man jo ikke andet, end at takke spillet for, vel? :-)

5: FM11 - Hertil er der den simple årsag, at det vel nok er det FM, der byder på flest forskellige muligheder, samt den bedste grafik osv.. Dette er naturligvis noget, man kan forvente af det nyeste spil, men eftersom de øvrige spil besidder toppladserne som følge af nostalgi, fandt jeg det naturligt, at inkludere det spil, der spilles nu, og som formentligt inkluderer mest til dags dato.

Yessir
Manager

« Svar #7: 06 Mar 2011, 01:20 »

Uha, efter at have skrevet denne liste, kan der da næppe være nogen tvivl om, at CM/FM bestemt er et nostalgi-fremkaldende spil. Af samme årsag har jeg inkluderet en række af mine personlige FM-oplevelser, og netop derfor kan min liste meget vel vise sig, at være en ligegyldig wall of text. Nu er I advaret. :-)

Det er det der gør det sjovt at læse de her lister. De personlige attachments man har til hvert spil, gør de her lister rimelig forskellige.

HVad angår 2D motoren, så blev den vist implementeret i CM4, året før 03/04  Smiley
« Seneste Redigering: 06 Mar 2011, 01:28 af Yessir » Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 06 Mar 2011, 01:58 »

Det er det der gør det sjovt at læse de her lister. De personlige attachments man har til hvert spil, gør de her lister rimelig forskellige.

Sandt - jeg følte blot, at min post var endt med at blive lige lovligt lang. :-)

HVad angår 2D motoren, så blev den vist implementeret i CM4, året før 03/04  Smiley

Det har du nok ret i - jeg spillede ingen CM's mellem 01/02 & 03/04, og det må dermed have forbigået mig fuldstændig. Jeg sad også og var lidt usikker, da jeg skrev det, men jeg tænkte, at det nok skulle gå nogenlunde ubemærket hen, hvis jeg tog fejl, haha! Tak for informationen anyway. :-)

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010