home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1215 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hvilken liga er stærkest?
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Hvilken liga er stærkest?  (Læst 7966 gange)
Fernando
Gæst

Hvilken liga er stærkest?
« : 05 Mar 2011, 11:50 »

Emnet har sikkert været taget op før, men jeg vil nu gerne starte en frisk lille debat op med jer andre brugere om, hvilken liga i anser for at være den stærkeste i øjeblikket? I hvilken liga er niveauet højest?

Det er nok ikke et spørgsmål, der er lige så let at svare på, men jeg håber at se nogle lange gode begrundelser og meninger.

Jeg siger selv Premier League. For nogle år tilbage var det jo tæt mellem holdene i Premier League, Serie A & La Liga. Men jeg synes Premier League har rykket sig lidt mere end de andre ligaer har. Efter min synspunkt synes jeg at Serie A var en lang bedre/større liga dengang i 05/06 end i dag og har det også bare lidt som om at den Italienske liga er faldet lidt i niveau og er blevet langt kedeligere og ligeså med Bundesligaen.

Hvis man kigger på Premier League, som jo har hele fire hold, som man anser som at være seriøse mesterskabsbejler. Der tænker jeg på Manchester City, Arsenal, Manchester United og Chelsea selvom Chelsea har været i en mindre krise med pointhøsten, men hold som Liverpool og Tottenham, som jo også om måske et par sæsoner eller længere ud i fremtiden også kan være med i kampen om mesterskabet. Så stærk en liga synes jeg ikke der er.

Der har jo også været mange overraskende resultater i PL, som Newcastle' comeback mod Arsenal eller West Bromwich 1-4 sejr over Everton.

Men den måde Barcelona og Real Madrid vader gennem samtlige modstandere i ligaen er imponerende og det er jo en klasse der taler for sig selv, men det er jo også helt uhørt at Barca kan ha en grotesk score på hele 77-13 efter 26 kampe og ha seks point ned til Real Madrid og med det fantastiske bold Barcelona kan vise er der vist ikke meget tvivl om, hvem der vinder mesterskabet i denne sæson.

I Lique 1 synes jeg den også har gået lidt ned. Holdet Bordeaux, som jo sidste sæson fik en fin sjetteplads har i denne sæson skuffet lidt da de i øjeblikket ligger på en skuffende tiendeplads. De forsvarende mestre Marseille, som imorgen tager imod Lille, som i øjeblikket ligger på førstepladsen har efter min mening spillet flot indtil videre i denne sæson og blev nummer to i deres Champions League gruppe hvor de lå i gruppe med; Chelsea, Spartak Moskva og Zillina. Marseille er jo videre fra gruppen og mødte her i ottendedels-finalen Manchester United, hvor det blev en kedelig og målløs kamp, men håber faktisk at Marseille kan sparke United ud i år.

Men den franske liga er utrolig tæt og jeg tror at Marseille vinder ligaen i denne sæson da de i øjeblikket kun har ét enkelt point ned til Renens og Lille. Smiley
« Seneste Redigering: 05 Mar 2011, 12:02 af TheisHansen v.2 » Logged

Bimmand
Gæst

Sv: Hvilken liga er stærkest?
« Svar #1: 05 Mar 2011, 12:11 »

Det virker som om du hele tiden skal skrive Fernando for at, få "flere point".

Duffk90
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 05 Mar 2011, 12:16 »

min top 5 vil se således ud:

1. Premier League(England)
2. La Liga(Spanien)
3. Bundesliga (Tyskland)
4. Serie A(Italien)
5. Lique 1(Frankrig)

1. Premier league har de stærkeste og bedste hold i verden. For mig er kampene også de sjoveste at se, da selv en kamp med bundproppene kan være sjove at se (fx Westham mod Liverpool her forleden) og alle hold kan overraske, både godt og dårligt. Denne faktor syntes jeg ikke de andre ligaer ejer. Premier League bliver jo også bare bedre og bedre, fordi det er der alle pengene ligger og kan derfor tiltrække mange dygtige unge fodboldspilelre Smiley.

2. La Liga ligger ikke på første pladsen da der er kun få hold som er gode og der er ikke denne vilde og spændende kamp om pladserne. det er kun Real Madrid og Barcalona som har succes på det seneste og de spiller jo som... Rullende Øjne La Liga ligger alligevel på anden pladsen fordi at rent fodboldmæssigt må jeg indrømme at de er bedre end de lavere rangerede ligaer på min liste. Med meget ensformige kampe falder ligaen dog ikke i min interrese - og jeg ser normalt kun el classico.

3. bundesligaen har i denne sæson været genial! dortmund, leverkusen m.fl. har spillet fantastisk fodbold og har virkelig gjort ligaen spændende, selvom Dortmund har et stort forspring :/

4. Serie A har virkeligt faldet i omdømme hos mig, men alligevel kan de producere nogle gode kampe med masser af spænding og passion. i mine øjne siger AcMilan - Tottenham meget om ligaen (får nok lidt høvl for at sige det).

5. Jeg ser ikke meget fransk liga fodbold, men har været til en kamp mellem PSG og Bordeaux og det var virkelig en god kamp for den objektive seer Smiley man må jo bare sige at den franske liga er på vej fremad med mange store talenter.

Fernando
Gæst

« Svar #3: 05 Mar 2011, 12:21 »

Det virker som om du hele tiden skal skrive Fernando for at, få "flere point".

Hvis du ikke har noget vigtig eller konstruktivt at sige, så ti stille med mindre du vil debatere dette emne..

For du er ret provokerende Bimmand.

ZhotLog
Gæst

« Svar #4: 05 Mar 2011, 12:35 »

Lidt ligegyldig tråd.. Der er jo ingen tvivl om at PL er flere klasser over alle de andre ligaer. Bundholdene i PL er fx langt over bundholdene i La Liga, Serie A, Bundesligaen osv.

Newton Heath
Manager

« Svar #5: 05 Mar 2011, 12:42 »

Premier League er klart stærkest overall, det kan der vel ikke være nogen tvivl om. Det generelle niveau gør at alle hold kan tage point fra hinanden og når de små hold står overfor de store, så er der ingen garantier, og de smider sig ikke bare ned og tager et nederlag på forskud, nej de kæmper røven ud af bukserne, og tror på at de kan skabe et resultat. Dette gør også PL til den mest spektakulære liga med langt de fedeste kampe.

Caspper
Manager

« Svar #6: 05 Mar 2011, 12:55 »

Premier League er klart stærkest overall, det kan der vel ikke være nogen tvivl om. Det generelle niveau gør at alle hold kan tage point fra hinanden og når de små hold står overfor de store, så er der ingen garantier, og de smider sig ikke bare ned og tager et nederlag på forskud, nej de kæmper røven ud af bukserne, og tror på at de kan skabe et resultat. Dette gør også PL til den mest spektakulære liga med langt de fedeste kampe.

Du har helt og aldeles ret.

PEAST
Landsholdsspiller

« Svar #7: 05 Mar 2011, 13:45 »

Lidt ligegyldig tråd.. Der er jo ingen tvivl om at PL er flere klasser over alle de andre ligaer. Bundholdene i PL er fx langt over bundholdene i La Liga, Serie A, Bundesligaen osv.

Undskyld mig men forstår egentlig ikke hvor du vil hen med den kommentar...

Ja PL har et langt højere gennemsnits niveau end de andre store ligaer men derfor behøver du da ikke at skyde tråden i sænk før den overhovedet er startet ordenligt op...

giv dog knægten en chance for at skabe lidt debat i stedet for det der negativ fnat...

men ellers er jeg da helt enig i at PL uden diskussion er den langt stærkeste af dem alle hvis man ser på alle holdenes gennemsnitlige niveau

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #8: 05 Mar 2011, 13:54 »

Hold kæft en respektløs opførsel mange af jer udviser. Giv dog drengen en chance. Personligt synes jeg, at det er en god og relevant debat, det kan det i hvert fald blive. Det er da ikke nødvendigvis en selvfølge, at den engelske Premier League er verdens bedste. I denne tråd kan folk tilkendegive deres meninger og holdninger, hvilket er en god start på et videre forløb som debat.

PEAST
Landsholdsspiller

« Svar #9: 05 Mar 2011, 13:58 »

Hold kæft en respektløs opførsel mange af jer udviser. Giv dog drengen en chance. Personligt synes jeg, at det er en god og relevant debat, det kan det i hvert fald blive. Det er da ikke nødvendigvis en selvfølge, at den engelske Premier League er verdens bedste. I denne tråd kan folk tilkendegive deres meninger og holdninger, hvilket er en god start på et videre forløb som debat.

lige i øjet makker Thumbs Up

men om ikke andet så er PL da en meget stærk kandidat til "Titlen" som den stærkeste liga

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #10: 05 Mar 2011, 14:04 »

lige i øjet makker Thumbs Up

men om ikke andet så er PL da en meget stærk kandidat til "Titlen" som den stærkeste liga

Jeg er helt enig. Personligt synes jeg også, at den engelske liga er den stærkeste. Den har et utroligt højt niveau, og det er ikke kun toppen, der styrer sagerne. Små hold kan overraske, og der bliver gået til stålet, hvor vindermentaliteten er utrolig vigtig at have som spiller, hvis man skal begå sig i verdens hårdeste liga. Generelt er niveauet måske lige en tand over alle andre, men som tophold rundt omkring i Europa, så er mange andre ligaer måske på lige så højt niveau.

Ros til dig, Fernando/Theis! Denne tråd kan blive rigtig god.  Thumbs Up

PEAST
Landsholdsspiller

« Svar #11: 05 Mar 2011, 14:09 »

Jeg er helt enig. Personligt synes jeg også, at den engelske liga er den stærkeste. Den har et utroligt højt niveau, og det er ikke kun toppen, der styrer sagerne. Små hold kan overraske, og der bliver gået til stålet, hvor vindermentaliteten er utrolig vigtig at have som spiller, hvis man skal begå sig i verdens hårdeste liga. Generelt er niveauet måske lige en tand over alle andre, men som tophold rundt omkring i Europa, så er mange andre ligaer måske på lige så højt niveau.

Ros til dig, Fernando/Theis! Denne tråd kan blive rigtig god.  Thumbs Up

jeg ville ihf mene at hvis man så nævner f.eks Italien selvom det er der mit yndlingshold kommer fra så er det nok kun hold som Inter, Roma, Juventus og måske AC Milan der kan være med helt fremme mens der efter min mening er lidt for langt ned til de næste hold præcis ligesom i Spanien hvor der er et gabende hul mellem topholdene og resten af ligaen

Fernando
Gæst

« Svar #12: 05 Mar 2011, 14:17 »

Ja enig og tusind tak Daniel og Peast! Smiley

Men hvad hvis vi tog det udfra CL, hvem synes i så er stækest pga. selvom Premier League er vel nok den bedste liga, men hvis man ser på hvem der har vundet Champions League de sidste par år. Så er det jo lang tid siden et Engelsk hold har vundet turneringen. Sidst et engelsk hold vandt Champions League var da Manchester United vandt over Chelsea i 07/08.

Så når det gælder CL synes jeg ikke dem i England er de bedste men derimod dem fra Spanien, som Barcelona og Real madrid. Peace

PEAST
Landsholdsspiller

« Svar #13: 05 Mar 2011, 14:18 »

Ja enig og tusind tak Daniel og Peast! Smiley

Men hvad hvis vi tog det udfra CL, hvem synes i så er stækest pga. selvom Premier League er vel nok den bedste liga, men hvis man ser på hvem der har vundet Champions League de sidste par år. Så er det jo lang tid siden et Engelsk hold har vundet turneringen. Sidst et engelsk hold vandt Champions League var da Manchester United vandt over Chelsea i 07/08.

Så når det gælder CL synes jeg ikke dem i England er de bedste men derimod dem fra Spanien, som Barcelona og Real madrid. Peace

hvis det er udfra CHL så ville jeg måske nok sige enten Spanien eller Italien hehe

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 05 Mar 2011, 14:25 »

For at kunne vurdere hvilke ligaer der er bedst, er det vigtigt at finde ud af hvad man vægter højest: er det bredden (dvs. alle kan slå alle) eller stjernerne (dvs. at de bedste klubber er nogle af verdens bedste). Personligt vægter jeg konkurrencen højest og derfor synes jeg verdens bedste liga er den, hvor de dårligste hold er bedre end de dårligste hold i samtlige andre ligaer.

Rangering i forhold til det bredden:
1. Premier League
2. La Liga
3. Bundesligaen
4. Serie A
5. Ligue 1

Rangering i forhold til stjernene:
1. La Liga
2. Premier League
3. Serie A
4. Bundesligaen
5. Ligue 1

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010