home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Sep 2024, 14:55 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
22 Jul 2024, 19:16 Arsrea Blogs #5 - Kongeblå Revoluti...
Antal Registrerede Brugere: 23402
  0 Brugere, 266 Gæster Online.

Indlæg: 1132870 over 31374 Emner
Nyeste Bruger: lisataylor123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  [8]The Return of the former British Giants!
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Mht. den nye patch har jeg et spørgsmål: Er bloggen interessant for folk, eller skal jeg søge imod andre blogprojekter?  (Afstemning slut: 17 Mar 2011, 20:09)
Bloggen er stadig interessant!
- 9 (69,2%)
Lav noget nyt!
- 4 (30,8%)
Bloggen er ikke god nok.
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 13

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: [8]The Return of the former British Giants!  (Læst 8355 gange)
JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
[8]The Return of the former British Giants!
« : 04 Mar 2011, 00:33 »

Første blog:

Jeg vil forsøge mig med min første blog på denne fantastiske side, og hvilket bedre sted at gøre det i, end i Storbritannien. Som nogle opmærksomme måske har lagt mærke til, kommer denne blog til at omhandle et fodboldhold som engang var ekstremt store, men som gennem årene faldet igennem sprækkerne. Jeg vil forsøge at gøre det spændende - men håber at i vil bære over med mig, da det netop er min første blog - faktisk nogensinde.

Selve klubben vil blive præsenteret fredag morgen forhåbentlig, i kan eventuelt begynde at gætte. Målet med bloggen vil være at få klubben i Champions League!

Jeg håber at mit klubvalg vil behage jer  Thumbs Up

Og her på falderebet, et lille hint:
Klubben spiller ikke i hverken Barclays eller Clydesdale's Premier League  Peace

« Seneste Redigering: 19 Mar 2011, 22:40 af JRex » Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Return of the former British Giants!
« Svar #1: 04 Mar 2011, 01:30 »

Ville skyde på Leeds, og hvis jeg har ret ville jeg helt klart følge med Smiley
Logged

FCK

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Return of the former British Giants!
« Svar #2: 04 Mar 2011, 01:46 »

Så gætter jeg på Nottingham, selvom Leeds også havde været mit første gæt
Logged


JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [1]The Return of the former British Giants!
« Svar #3: 04 Mar 2011, 08:14 »



INTRODUKTION:
Jeg har valgt at fokusere på de tidligere Champions League mestre, Nottm Forest FC. Jeg beklager hvis valget ikke behagede jer. Bloggen vil for det meste foregå med en masse avisartikler, men kan godt bygges videre til andre former for fortællemåde.

 
Klub introduktion:
Nottingham Forest Football Club blev officielt født i 1867, med det værende sagt var holdet allerede formet 2 år før dette. De første spillere i klubben begyndte faktisk som spillere på et så kaldt ’’Shinney-hold’’, Shinney som er en hockey lignende sport. Holdet holdte på et tidspunkt et specielt møde, ved dette møde besluttede de sig for at stoppe med at spille Shinney, og nu kun spille fodbold, derudover besluttede de sig for at gøre sig Garibaldi røde.
Deres første officielle kamp var imod Notts County, et hold som de den dag i dag stadig kæmper hårde kampe imod, da de er rivaler, med det værende sagt spiller de desværre ikke i den samme liga mere.

Den legendariske træner Brian Clough satte gang i løjerne i Nottm Forest i 1975, han begyndte at skabe store resultater, lige siden dette år. Clough fik sine første trofæer i 1978, hvor han fik hele 3 trofæer.
Den succes fortsatte året efter da de vandt Champions League for første gang, i München.
Sjovt nok, blev de også igen Champions League mestre, allerede året efter.
Clough’s karriere sluttede dårligt, da han efter flere trofæer med Nottm Forest sagde op, og måtte se dem nedrykket, ud af den bedste liga i England.

« Seneste Redigering: 04 Mar 2011, 09:44 af JRex » Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [2]The Return of the former British Giants!
« Svar #4: 04 Mar 2011, 09:11 »



Frit sæde i det ’’nye’’ Nottingham Forest:

Bestyrelsen i Nottingham Forest har her i dag besluttet sig for at sætte gang i et dynasti.
  ’’Vi sagde farvel til vores gamle træner, Billy Davies, pga. Vi vil genskabe den succes vi havde i slutningen af 1970’erne og begyndelsen på 1980’erne. Derfor har vi, bestyrelsen, besluttet os for at hente en ung frisk træner til at bringe vores hold tilbage til vores gamle høje status.’’ – sagde Nottingham Forest’s Bestyrelsesformand Nigel Doughty, ved et pressemøde på City Ground.
 

  The Reds skal i år prøve at komme tilbage til, hvad størstedelen af Nordeuropa kalder verdens bedste liga, nemlig Barclays Premier League – og det skal gøres med en ung, uerfaren træner! 
« Seneste Redigering: 04 Mar 2011, 09:44 af JRex » Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [3]The Return of the former British Giants!
« Svar #5: 04 Mar 2011, 09:59 »



Ny træner ankommer til The Reds:

Fans, presse og diverse af landets autografjægere stod klar ved City Ground, da den nye træner skulle udnævnes – alle var klare over at man ingen erfaren træner skulle forvente, alligevel var der store håb, håb om at den nye træner skulle være endnu en ’’Special One’’.
  The Reds’ bestyrelse havde besluttet sig for at tage udenfor landets grænser for at finde den nye træner. Nigel Doughty havde rekrutteret en dansker – Jeffrey Bertelsen. Den unge dansker har allerede nu givet sine fremtidsplaner:
 ’’Klubben skal tilbage! Tilbage til respekt – ærefrygt! Klubben skal genskabes – ingen kan føle sig sikker, ikke min trænerstab – ikke min trup!’’ Slog Bertelsen igennem.

Til spørgsmålet om pres fra klubben, pressen og bestyrelsen, ville gå ham på, sagde Coach Bertelsen: ’’Hvis man ikke tror man kan håndtere presset, allerede nu – så skal man ikke være football-coach!’’.
’’Verdens største cupturnering venter, det er den vi vil have fingrene i for tredje gang, vi vil have Champions League trofæet! Det vil tage tid – lang tid, men med det værende sagt, så er det på tide at De Garibaldi Røde får succes igen!’’ – Således sluttede Bertelsen inden han bad, efter et relativt kort pressemøde, pressen om at vente på andre fremtidige pressekonferencer med deres spørgsmål, for han havde et job han skulle udføre!
Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [3]The Return of the former British Giants!
« Svar #6: 04 Mar 2011, 14:22 »

Feedback ville være dejligt, da det jo netop er første gang jeg laver en blog Wink
Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

Balslev
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [3]The Return of the former British Giants!
« Svar #7: 04 Mar 2011, 14:23 »

Feedback ville være dejligt, da det jo netop er første gang jeg laver en blog Wink
Det skal nok komme i takt med at bloggen udvikler sig.
Du skriver godt, men for lidt Smiley Jeg kunne godt bruge lidt kød på, men det skriftlige niveau er fint Smiley
Logged

Tell Bill, have a coke and a smile, and shut the fuck up.

JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [3]The Return of the former British Giants!
« Svar #8: 04 Mar 2011, 14:27 »

Det skal nok komme i takt med at bloggen udvikler sig.
Du skriver godt, men for lidt Smiley Jeg kunne godt bruge lidt kød på, men det skriftlige niveau er fint Smiley

Selvfølgelig selvfølgelig skal det nok komme, ville bare lige skrive det da der ikke rigtig har været nogle besvarelser siden begyndelsen på den konkrete blog.  Wink

Ved godt det har været kort, men det er mere fordi det hele lige skulle igang, der skal nok komme noget kød på som bloggen udvikler sig  Peace

Og mange tak for de pæne ord om det skriftlige niveau  Thumbs Up
Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

Balslev
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [3]The Return of the former British Giants!
« Svar #9: 04 Mar 2011, 14:29 »

Selvfølgelig selvfølgelig skal det nok komme, ville bare lige skrive det da der ikke rigtig har været nogle besvarelser siden begyndelsen på den konkrete blog.  Wink

Ved godt det har været kort, men det er mere fordi det hele lige skulle igang, der skal nok komme noget kød på som bloggen udvikler sig  Peace

Og mange tak for de pæne ord om det skriftlige niveau  Thumbs Up
Det er der ingen grund til Smiley Du skal tænke på at bloggen kun har kørt i dag, og der er stadig mange der endnu ikke har læst den. Flere vælger også først at kommentere senere henne i sådanne blogs.
Logged

Tell Bill, have a coke and a smile, and shut the fuck up.

JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [3]The Return of the former British Giants!
« Svar #10: 04 Mar 2011, 14:30 »

Det er der ingen grund til Smiley Du skal tænke på at bloggen kun har kørt i dag, og der er stadig mange der endnu ikke har læst den. Flere vælger også først at kommentere senere henne i sådanne blogs.

Har du selvfølgelig ret i Wink
Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [4]The Return of the former British Giants!
« Svar #11: 04 Mar 2011, 23:42 »

            

Opstartsfasen:

Coach Bertelsen lovede de Garibaldi røde's fans at ingen var sikre i hans trup. Dette løfte har træneren holdt - J.B. besluttede sig, allerede tidligt på sæsonen, for at skille sig af med den nu daværende assisterende manager, David Kelly. I stedet har Bertelsen indhentet den legendariske ungdomstræner, kendt fra sin tid i Everton, Tosh Farrell. 

Farrell er, udover sin erfaring på ungdomsniveauet, også en træner med erfaring på den offensive del. Tydeligvis håber Bertelsen at Farrell får forbedret truppens offensive niveau. Bertelsen sagde, som sagt, at ingen var sikre i hans trup, dette skinner tydeligt igennem på hans nye hold - Bertelsen har sagt farvel til hele 6 spillere fra holdets førsteholdstrup, og selv indhentet 4. Som det kan ses på det følgende billede, har Bertelsen heller ikke været bange for at bruge klubbens penge - lige under 40 millioner danske kroner er blevet brugt, mens man har indtjent 23 millioner danske kroner:



J.B.'s trup havde i øvrigt 2 spillere på lejekontrakt inden han kom til klubben, nemlig Paul Konchesky(Liverpool) og Siphiwe Tshabalala(Kaizer Chiefs) - sidstnævnte kender vi jo fra VM i Sydafrika.

Som det også kan ses på billedet med interaktioner, er sidstnævnte nu købt - efter dette korte stykke tid, har Bertelsen besluttet sig for at ville sikre spilleren i klubben, de næste mange år. Jeffrey Bertelsen permanentgjorde handlen for 11 mio.
Jeffrey Bertelsen har kommenteret denne handel: ''Siphiwe er en ekstrem vigtig spiller i mit system, han vil være vigtig for vores succes i denne sæson. Han er en super dribler og det vil forhåbentligt give nogle farlige énmandsløb fra både ham og Paul Anderson.
  Jeffrey Bertelsen har på denne korte tid viderebygget Nottm Forest's originale 4-4-2, til en speciel 4-4-2 a la J.B. - forskellen er at man på venstremidtbane har en konkret kantspiller, mens man på modsatte side vil se en mere passiv bred midtbanespiller. Denne 4-4-2 formation har allerede nu været testet i diverse venskabskampe - og det har fungeret fint. Blot ét nederlag i hele 8 kampe - hvor de 2 største modstandere var Hearts fra Skotland's Clydesdale's Premier League [1-1] og Newcastle United fra Barclays Premier League [0-1].
Coach Bertelsen's 2 største indkøb er utvivlsomt Tshabalala og Matt Mills, den sidstnævnte er kendt som den tidligere vice-anfører i Reading.

Matt Mills vil være endnu en vigtig brik for Bertelsen, hvilket tydeligvis kan ses på hans indkøbspris. Bertelsen havde dette at sige om Mills: ''Matthew vil være, én af, hvis ikke den vigtigste spiller i vores defensive led, han vil klart være vores styrmand i defensiven og hans rolle er klar - vær en leder. Netop lederegenskaberne var en stor grund til at jeg købte ham - han kan let styre vores hold i en defensiv rolle.




Jeffrey Bertelsen's endelige trup ser sådan ud:


Én af vores bedømmelseseksperte r har givet disse dybdegående bedømmelser af de indkøbte spillere:

Sander Van Gessel:


Siphiwe Tshabalala:


Matt Mills:


Gérard Lifondja:


Her til slut må vi kommentere Nottm Forest's Carling Cup lodtrækning:
J.B. mødte klar op til lodtrækningen til denne reelt næststørste indenrigs Cup-turnering i England, han håbede på det bedste og frygtede det værste: ''Vi håber selvfølgelig på en god lodtrækning da alt andet vil være for kompliceret her i begyndelsen på sæsonen, best-case-scenario er at vi møder et hold vi kender godt og som vi har god erfaring med - fans drømmer fx nok om at møde Notts County - én af vores rivaler.''

  Til spørgsmålet om forventninger til turneringen svarede Bertelsen følgende: ''I første omgang skal vi jo lige forbi første runde, men langsigtet er målet nok en kvartfinaleplads - men med det værende sagt, er dette jo slet ikke den vigtigste turnering. NPower Championship er selvfølgelig vores vigtigste turnering - men denne turnering samt FA Cuppen, vil dog være en god ekstra udfordring.

Kort efter lodtrækningen mødte vi Bertelsen, sådan at vi kunne diskutere modstanderen: ''Ja, jeg er jo tydeligvis tilfreds - ikke nok med at vi møder et hold fra League 2, men vi møder også et hold som vi har bevist at vi kan slå i én af årets venskabskampe - på trods af det kun var en venskabskamp har vi en god viden om holdet, fra kampen vi vandt 3-1.''

Nottm Forest skal i første runde af Carling Cuppen møde Cheltenham fra League 2.

Nu er der ikke lang tid til sæsonstarten og holdets fans er meget spændte! 

« Seneste Redigering: 05 Mar 2011, 07:35 af JRex » Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [5]The Return of the former British Giants!
« Svar #12: 05 Mar 2011, 07:47 »

           

NPower Championship – halvsæsongennemgang:

Nottm Forest’s træner Jeffrey Bertelsen har ikke været nervøs for at ændre sin trup, som i før har hørt, men i begyndelsen af sæsonen begyndte fansene at stille spørgsmålstegn til den unge dansker - efter 2 liganederlag til at starte sæsonen, på 0-3 mod ’’The Bluebirds’’ aka Cardiff og 0-1 mod Portsmouth.
   Ligasejr drømmene var ikke bristet fuldstændigt, men fansene kunne allerede nu se stenslag. Bertelsen blev bl.a. kritiseret for hans 4-4-2 taktik som blev kaldet ’’Tam, passiv og uden en rigtig højre side’’, nu påstår Coach Bertelsen at ændringerne kommer hvis den manglende styrke fortsætter: ’’Når ens taktik har klare mangler, og når resultaterne ikke er tilfredsstillende må man handle. Beslutninger skaber trænere, jeg tog en dårlig beslutning mht. Vores startstaktik, hvis dette fortsætter må og skal jeg træffe nogle gode beslutninger – således at tvivlen fjernes. ’’.

  Om fansene på dette tidspunkt var trygge vides ikke, men én ting var sikkert, hvis ikke tingene snart ændrede sig, så ville fansene have bestyrelsen til at handle derefter, derudover vil mange mene at J.B. havde truppen til at få point mod både Cardiff og Pompey.
  Som sæsonen fortsatte, fortsatte de dårlige liga resultater også – indtil J.B. den 23. September (dagen efter Carling Cuppens tredje runde) tog en beslutning som gav genlyd – han ændrede taktikken. ’’Jeg kan tydeligt se at min 4-4-2 ikke fungerer med dette hold, og når man er professionel træner må man agere i disse situationer – så jeg ændrer nu taktikken.’’
J.B. spillede nu en klassisk Mourinho - style 4-5-1 – og til Bertelsen, bestyrelsen og fansenes glæde fungerede det, siden taktik ændringen d. 23/09/10 har de Garibaldi røde kun tabt 1 kamp anno 1. Januar. De mest nævneværdige resultater vil nu blive remset op:
  The Reds slog Derby County 2-1 på Pride Park i Derby, i East Midlands lokalopgøret, og gav dermed dødsstødet til den nu daværende træner Nigel Clough – som er en tidligere spiller i Nottingham Forest.
  2 andre nævneværdige kampe fandt sted for blot få dage siden, da de Garibaldi røde søgte efter revanche imod først Pompey og så ’’The Bluebirds’’ aka Cardiff. Specielt Pompey kampen blev nydt af fansene, da Nottm Forest slog det gældsramte hold hele 4-1 på Fratton Park i Portsmouth.
Derefter skulle The Reds slutte året af imod Cardiff, Cardiff som jo slog de Garibaldi røde med hele 4-0 – også her fik Bertelsen revanche, da The Reds vandt 1-0 på Cardiff City Stadium i Cardiff. Bertelsen og The Reds sluttede 2010 af med en 1. Plads med 57 point á point med de overpræsterende Swansea-tropper.


Carling og FA Cup halvsæsongennemgang:

Som i tidligere har hørt, skulle Bertelsen og co. Møde Cheltenham i Carling Cuppens første runde. En kamp som det var forventet man ville vinde, og det gjorde man da også – The Reds vandt 4-2 over League 2 holdet.

   Da lodtrækningen til anden runde kom, blev The Reds trukket sammen med Coventry fra NPower Championship – denne kamp var langt tættere end den før nævnte, og her var der ingen sejrsforventninger, kun håb – Nottm Forest vandt 3-2 over Coventry. Nottingham Forest blev i 3. Runde trukket sammen med Barclays Premier League-holdet West Ham, denne kamp var en stor test for Bertelsen’s tropper og for Bertelsen’s taktik – i en kamp hvor alle Nottingham Forest mål kom pga. Kontraangreb, tabte The Reds 4-2 til The Hammers. ’’Vi kan kun være tilfredse med at vi fik testet truppens styrke imod et forholdsvis stærkt Barclays hold, jeg havde personligt håbet på en kvartfinale – men jeg tror desværre at taktikken ødelagde vores Carling Cup eventyr.’’ Sagde Bertelsen – The Reds ændrede som bekendt taktik dagen efter.
  Når det gælder FA Cuppen, har The Reds endnu ikke spillet en eneste kamp – men er blevet trukket sammen med Dagenham & Redbridge fra League 1 – de mødes i FA Cuppen’s tredje runde d. 8. Januar.

Vi bad Bertelsen om en trupvurdering, nu hvor han har trænet klubben i et halvt år: ’’Truppen har svagheder, det har alle. Men, med denne taktik kan truppen udnyttes til fulde. Gennem sæsonen har vi set en række gode præstationer – spillerpræstationer som gør spillere til halvårets helte: Matt Mills har været uvurderlig i defensiven, og han er en stor grund til hvorfor vi kun har fået 19 mål imod os indtil videre. En anden helt er Lee Camp – vores målmand har også haft et godt halvår – med 14 clean sheets i 26 kampe. Vores sidste og måske største helt har været Robbie Findley – har spillet 21 kampe, lavet 4 assists, scoret 10 mål og blevet ’’man of the match’’ 3 gange – Findley har både spillet angriber og kantspiller, og netop derfor vil jeg kalde ham den største helt i denne halvårssæson.

« Seneste Redigering: 05 Mar 2011, 20:31 af JRex » Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

Balslev
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [5]The Return of the former British Giants!
« Svar #13: 05 Mar 2011, 12:16 »

Flotte resultater må jeg sige, og en fin update, dog kunne jeg godt tænke mig at du smed diverse kamp resultater op i en lille boks i siden, så man bedre lige kan følge med. Et SS af ligastillingen ville også være super Smiley
Logged

Tell Bill, have a coke and a smile, and shut the fuck up.

JRex
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [5]The Return of the former British Giants!
« Svar #14: 05 Mar 2011, 19:12 »

Flotte resultater må jeg sige, og en fin update, dog kunne jeg godt tænke mig at du smed diverse kamp resultater op i en lille boks i siden, så man bedre lige kan følge med. Et SS af ligastillingen ville også være super Smiley

Mange tak  Peace

Jeg vil prøve at sætte disse ting op så Wink
Logged

''Other players have great talent - Ronaldinho, Kaka, Andrei Shevchenko - but I wouldn't swap Lampard for any of them'' - José Mourinho

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010