home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 398 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Netcaféen
| | | | |-+  Officielle FmFreaks netspil
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Officielle FmFreaks netspil  (Læst 22961 gange)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Officielle FmFreaks netspil
« : 03 Mar 2011, 13:59 »

Det er efterhånden ved at være et par år siden sidst, men nu mener jeg klart vi skal havde stablet netspillene på benene igen.

Der kan jo desværre ikke være ret mange med i et spil grundet hastigheden, samt det faktum at man skal kunne afsætte en fast ugedag.

Som i de gode gamle dage vil det/disse spil vi får op og stå, være betalingsspil hvor man betaler 100,- i præmiepenge, dette skyldes at folk så har noget at spille for, men aller mest at når folk nu har betalt for at deltage, så er der også langt større sandsynlighed for at de ikke hopper fra.

Som sådan er intet planlagt endnu, da jeg først vil se hvor stor interessen for at deltage vil være.

Det/de lande som jeg personligt mener vil være interessante at spille i er:

England
Spanien
Tyskland
Italien
Danmark.

Har du spørgsmål så spørg bare løs.

Kunne du muligvis tænke dig at deltage hvis dag og land passer dig så skriv venligst hvilke faste ugedage du vil kunne spille, samt hvilke lande der har interesse.

Der vil som udgangspunk blive spillet efterfølgende reglsæt:

1 - Spillets præmis.

FmFreaks netspil løber over fire sæsoner. Der er start i sæson 2010/11 og slutter altså med sæsonen 2014/15.
Der er plads til 6/8 deltagere i hvert spil. Der kan dog dispenseres for dette med op til to deltagere, hvis der er stor interesse for enkelte af de udbudte spil.
Det koster 100 kroner at deltage i netspillet. Pengene skal være overført til FmFreaks konto senest dagen før netspillet starter. Er dette ikke sket kan man ikke deltage i netspillet, medmindre andet er aftalt med netspiladministrato ren.
Det er ikke muligt at få sine penge tilbage hvis man vælger at stoppe inden de 4 sæsoner er færdigspillet, ej heller hvis man bliver ekskluderet.
Man kan kun vælge hold fra den bedste liga i de udbudte netspil. Dog vil den næstbedste række også være en del af spillet, så der kan rykke fuldgode hold op og erstatte nedrykkerne.
Der spilles med ”stor/large” database samt den seneste patch, der er udgivet af SI Games ved netspillets start. Alle deltagere skal have installeret denne patch for at kunne deltage i netspillet.
Der spilles ikke med nogen former for uofficiel dataopdatering i FmFreaks netspil.
Spillet er indstillet således, at hver manager har 3 minutter pr. uge til rådighed til at nå sine gøremål mellem kampene.
Hvad angår kampdelen skal der spilles med hastigheden ”very fast/meget hurtig”. Der skal ligeledes spilles uden replay”
Hvert netspil har sin faste spilledag. Dog kan der indbyrdes mellem deltagerne aftales yderligere spilledage enkelte uger, hvis der er behov og/eller stemning for det.
Der vil blive spillet følgende dage i de respektive netspil:

England: ?
Tyskland: ?
Italien: ?
Spanien: ?
Danmark: ?
___________________ ___________________ __

§2 - Præmie- og pointsystem.

Det samlede pengebeløb, der kommer ind fra deltagerbetalingen går udelukkende til præmier til deltagerne.
De fire bedste i det nedenfor nævnte pointsystem vil modtage præmier. Fordelingsnøglen er følgende: Nummer 1 får 40%, nummer 2 får 30%, nummer 3 får 20% og endeligt får nummer 4 10%.
For at kunne få del i præmierne kræves det at man spiller og gennemfører alle fire sæsoner i netspillet.
Pointsystemet er delt op i to enheder, men tæller i den sidste ende sammen.
Den første enhed er gældende fra spillerunde til spillerunde og kaldes Night-Fight.
Her bliver ens præstationer i kampene vejet. Dette gøres ved at tage pointsummen for samtlige spillede kampe og dividere dem med antallet af spillede kampe. Herefter tages den sum og divideres med en i forvejen fastsat gradueringsprocent. Den deltager som har den højeste sum bliver aftenens Night-Fighter.
Holdgradueringens procenten tager udgangspunkt i den forrige sæson.

Graduerings procenten er følgende:
Den bedste placerede deltager i foregående sæson får 90%
Næstbedste placerede deltager i foregående sæson får 92%
Tredjebedste placerede deltager i foregående sæson får 94%
Fjerdebedste placerede deltager i foregående sæson får 96%
Femtebedste placerede deltager i foregående sæson får 98%
Sjettebedste placerede deltager i foregående sæson får 100%

Eksempel:
Den bedste placerede opnår 32 point i 17 kampe, hvilket giver følgende regnestykke.
32 / 17 * 90% = 1,69.

Den fjerdebedste placerede opnår 31 point i 16 kampe, som giver følgende regnestykke.
31 / 16 * 96% = 1,86.

I dette tilfælde får den fjerdebedste placerede manager altså en højere sum end den bedst placerede, til trods for hans pointhøst denne aften er lavere.
Dermed ville han vinde denne enhed, hvis det kun var de to, som spillede.
For denne pointenheds vedkommende gør det sig gældende, at det er den virkelige slutstilling fra sæson 2004/05, som tæller i netspillets første sæson.
Endeligt skal man have deltaget i minimum to timer i en spillerunde for at være berettiget til at få point i denne enhed.
Den anden pointenhed er mere lige til. Her får man simpelthen et point til præmiestillingen, hver gang man vinder et trofæ i spillet. Altså såvel mesterskabet, en national pokalturnering, den nationale Super Cup, Champions League, UEFA-cuppen, Intertoto-cuppen, Inter-continental-cuppen, Den Europæiske Super Cup, Asian/Euro Cup samt Verdensmesterskaber ne for klubhold.
For at kunne få et point til den samlede præmiestilling i denne enhed kræves det, at man er fysisk til stede i det øjeblik trofæet vindes i spillet. Dog er mesterskabstrofæet undtaget for denne regel.
___________________ ___________________ __

§3 - Spillerundes forløb.

En spillerunde starter klokken 19:00 og slutter klokken 23:00.
Dog kan der indbyrdes mellem deltagerne aftales at forlænge en spillerunde til efter 23:00 eller starte tidligere. Alternativt kan det også aftales, at man starter tidligere end 19:00.
Det kræver at alle deltagere i det enkelte netspil er indforstået med en tidligere spilstart eller et sent slutfløjt før dette kan praktiseres.
Serveren skal i tilfælde af normalt starttidspunkt være åben senest en halv time før start.
Er der aftalt tidligere start end normalt kan det dog ikke forventes at den, som lægger forbindelse til som server har mulighed for at være klar en halv time før start.
Når en spillerunde afsluttes skal hver enkel manager gå på holiday og sørge for at ens holidayindstillinge r er sat som man ønsker det, i tilfælde af man er forhindret i at deltage ved næste spillerunde.
___________________ ___________________ __

§4 - Spillerundens flow.

For at sikre et godt tempo og flow undervejs i netspillet vil spillets funktion ”force continue/gennemtving fortsættelse” være aktiveret således, at hver gang der kun er én spiller, som mangler at trykke ”continue/fortsæt”, vil denne blive forceret frem til næste dag i spillet.
Ligeledes vil spillets ”processing fixtures/gennemgå kampe”-funktion være aktiveret således, at man ikke kan komme ind i spillet, mens kampe bliver genereret.
Det er pålagt den enkelte deltager at sørge for at fluebenet ved ”move matches for tv/flyt kampe for tv” er slået fra hver gang man joiner netspillet. Dette skyldes, at man så undgår flere kamptidspunkter pr. dag.
Efter hver sæsonafslutning kommer en lang sommerpause. For at sikre at den ikke tager uhensigtsmæssigt lang tid er det fastsat at sommerpausen højest må vare 90 minutter.
Sommerpausen starter efter en sæsons sidste kamp med en humanmanager og slutter ved første ligakamp i den følgende sæson.
Formår deltagerne ikke at få gennemført sommerpausen indenfor tidsrammen, skal alle deltagere gå på holiday og disconnecte, herefter fører serveren spillet frem til ligastart eller kampe, hvor humanmanagers deltager. Dette kan fx være i Intertoto-cuppen eller kvalifikationskampe til Champions League. Når disse er spillet går alle igen på holiday og disconnecter.
Er en eller flere deltagere kvalificeret til Intertoto-cuppen tæller den eller disse deltageres kampe med i de 90 minutter som er berammet til sommerpausen.
I sommerpausen er det selvfølgelig tilladt at spille venskabskampe, men det forudsætter at man har sat sin assistentmanager til at styre disse kampe.
For at sikre et godt flow i spillet er det ikke tilladt at være manager for et landshold.
___________________ ___________________ __

§5 - Adfærd indbydes mellem deltagerne.

Det er pålagt den enkelte manager at sørge for at holde en god stemning på chatten, samt ikke fremføre deciderede personlige angreb eller hetzkampagner mod en anden deltager.
Får man færden af, at en anden deltager er ved at købe en spiller, er det ikke tilladt at videregive dette på chatten før handlen er forseglet.
Ønsker man at købe en spiller af en deltager i netspillet, skal man først have kontaktet denne privat på IRC og aftalt en pris, før man byder i spillet. (Læs om IRC i paragraf 8)
Lykkes det at finde en pris, som er tilfredsstillende for begge parter, fanger bordet og handlen er ubrydelig, medmindre begge parter kan blive enige om at ophæve handlen.
Det er dog tilladt at byde på de øvrige deltageres spillere såfremt deres kontrakter enten er ”unprotected/ubeskyttede” eller spillerens kontrakt udløber indenfor det næste halve år.
Ovenstående gør sig ligeledes gældende, hvis en spiller har en ”minimum fee release clausul/minimum frikøbsklausul” man økonomisk kan indfri.
Dog er det ikke tilladt at hente ”unprotected/ubeskyttede” spillere under 17 år fra de øvrige deltagere.
Det er ej heller tilladt at hente trænere, assistentmanagere, fysioterapeuter eller talentspejdere fra spillets øvrige deltagere.
___________________ ___________________ __

§6 - Klubskifte.

Enhver kan blive træt af tilværelsen i sin valgte klub. Derfor er det muligt i den ovenstående nævnte og definerede sommerpause at skifte klub. Det er dog ikke tilladt at skifte til en klub, som har kvalificeret sig til Champions League, UEFA-cuppen eller Intertoto-cuppen den følgende sæson.
Er man ved en sæsonafslutning endt på en nedrykningsplads er man nødt til at resigne/trække sig tilbage og herefter skal man ”add/tilføje” en ny managerprofil og vælge en klub ud fra ovenstående kriterier gør sig gældende ved klubvalg efter en nedrykning
Risikoen for at blive fyret er til stede. Skulle en fyring indtræffe har man valget mellem enten at genvælge den klub man blev fyret fra eller vælge en anden klub i ligaen. Vælger man sidstnævnte mulighed må det dog ikke være en klub, som ligger i den bedste ligahalvdel i fyringsøjeblikket.
Skulle en computerstyret klub i den bedste række fyre sin manager er det naturligvis tilladt at søge jobbet i denne klub.
___________________ ___________________ __

§7 - Afbud.

Er man forhindret i at deltage i en spillerunde skal man meddele dette til enten serveren eller dommeren i det respektive netspil. Dette skal gøres, så de øvrige deltagere ikke venter unødigt på en deltager, som alligevel aldrig dukker op.
Det kan ske man uventet bliver forhindret i at deltage i en spillerunde i løbet af spilledagen. Sker dette skal man kontakte en af de to ovennævnte personer og fortælle dette og grunden en af de følgende dage og bekræfte man stadig er interesseret i at deltage i netspillet.
Udebliver man ofte fra spillerunder uden at melde afbud eller efterfølgende kontakte serveren eller dommeren dagene efter, kan man risikere at blive ekskluderet af netspillet.
___________________ ___________________ __

§8 - Kommunikation.

En vigtig del af et netspil er chatten mellem deltagerne.
Til dette formål bruges IRC's Undernet, hvor chatten vil foregå på FmFreaks kanal, som hedder #FmFreaks - Her skal alle deltagerne være mens spillerunden står på.
Kender du ikke til IRC kan du på følgende link se, hvordan du installerer og bruger dette geniale chatprogram: http://FmFreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=1;guide_id=6
For at sikre et godt flow i spillet er det dog ikke tilladt at chatte løs inden man har trykket ”continue/fortsæt” i FM.
For at kunne bevare overblikket over såvel chatten som spillet anbefales det på det kraftigste at spille i windowed mode.
___________________ ___________________ __

§9 - Netspiladministrato r.

FmFreaks.dk har udvalgt Sunbao som netspiladministrato r. Dennes opgave er at opdatere og publicere netspillenes præmie- og pointstilling.
Netspiladministrato ren har også til opgave at sørge for, at der i hvert netspil er én eller flere, som har påtaget sig opgaven at skrive referat. Et koncept, som enten kan gå på skift mellem enkelte deltagere, eller som én person kan varetage gennem hele netspillet eller en stor del af det.
Ydermere har denne til opgave at offentliggøre resultatet af en regelændringafstemn ing.
I tilfælde af tvivl hos en dommer eller voldsom uenighed vil det være netspiladministrato ren, der fastlægger fortolkningen og afgør spørgsmålet efter eget skøn.
___________________ ___________________ __

§10 - Dommerembedet.

Hvert netspil har en dommer, som er udvalgt at FmFreaks netspiladministrato r.
Dennes opgave er, at tage stillinger i tvivlsspørgsmål, som kan forekomme undervejs i de fire sæsoner.
Ligeledes kan man altid komme til denne person, hvis man har et spørgsmål angående reglerne eller noget andet angående spillet.
I enkelte tilfælde kan dommeren uddele advarsler til en deltager, hvis denne flere gange bryder spillets regler. Hvis en enkelt deltager gentagne gange modtager advarsler kan dette resulterer i at dommeren vælger at eksludere deltageren helt fra netspillet.
I helt grelle tilfælde kan dommeren smide en deltager ud af spillet med det samme, hvis dommeren skønner det er bedst for spillets videre fortsættelse.
Når dommeren har truffet en beslutning, er denne ikke at betragte som en servicemeddelelse men en kendsgerning, og den er derfor ikke til debat.
___________________ ___________________ __

§11 - Regelsættet og eventuelle ændringer af dette.

For at kunne deltage i FmFreaks netspil kræver det at man har læst, forstået og accepteret regelsættet.
Det er muligt for hver enkelt deltager at komme med regelændringer til FmFreaks netspil, men da de så vil have effekt i samtlige netspil kræver det, at samtlige deltagere i de respektive netspil bliver informeret om forslaget. Dette kan ske enten ved at sende en mail til samtlige deltagere i alle netspil eller ved at fremsætte forslaget om regelændringen på FmFreaks.dk debatforum i netspilsektionen.
Fra et forslag fremsættes har deltagerne af netspillene seks dage til stemme. Når denne tidsgrænse er passeret, eller når samtlige deltagere har stemt (hvis dette sker inden de seks dage) vil netspiladministrato ren tælle stemmerne sammen og offentliggøre resultatet af afstemningen.
For at få et forslag vedtaget kræves der simpelt flertal.
___________________ ___________________ __

§12 - Forbehold.

FmFreaks.dk forbeholder sig ret til at afvise deltagere, hvis væremåde og attitude vurderes til at være til skade for stemningen på chatten og udviklingen af netspillet.
FMFreaks.dk forbeholder sig ret til at stoppe et netspil til hver en tid. Sker dette vil den aktuelle præmiestilling blive nulstillet og alle deltagere vil få sin deltagerbetaling tilbagebetalt.
___________________ ___________________ __


Deltagere:

Tirsdag:England: Sunbao(Tottenham), TMP(Chelsea), Vase(Everton), Sj1986(Arsenal), Yessir(Aston Villa), Bune(Man c)

?:Danmark: Guldbrand

Åben for alt: chenko

« Seneste Redigering: 11 Mar 2011, 00:09 af Sunbao » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #1: 03 Mar 2011, 16:17 »

Godt initiativ Smiley

Mht. pointuddelingen, så forstår jeg dog ikke helt den med gradueringen. Eller rettere, jeg forstår ikke hvorfor det er sådan. I mine øjne giver det storholdende yderligere en fordel, når man graduerer på ligaplacering, mere end på holdenes reelle styrke. Ligesom pointfordelingen når det kommer til trofæer, giver storholdende en stor fordel.

Anywho, jeg melder mig gerne til i den engelske. Så længe det er en hverdagsaften, så passer det mig fint Smiley

PS: Hvem skal fungere som server? Aftaler man det internt eller hvordan?
Logged

TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #2: 03 Mar 2011, 16:21 »

Helt sikkert! Et netspil i England eller Italien vil jeg uden tvivl deltage i. Såfremt det bliver en af disse lande, må du gerne sætte mig på deltagerlisten med det samme!  Wink
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #3: 03 Mar 2011, 16:25 »

Godt initiativ Smiley

Mht. pointuddelingen, så forstår jeg dog ikke helt den med gradueringen. Eller rettere, jeg forstår ikke hvorfor det er sådan. I mine øjne giver det storholdende yderligere en fordel, når man graduerer på ligaplacering, mere end på holdenes reelle styrke. Ligesom pointfordelingen når det kommer til trofæer, giver storholdende en stor fordel.

Anywho, jeg melder mig gerne til i den engelske. Så længe det er en hverdagsaften, så passer det mig fint Smiley

PS: Hvem skal fungere som server? Aftaler man det internt eller hvordan?

Smiley
Well det er den samme udregning brugt siden tidernes morgen på de danske cm/fm sider. Har du et bedre og mere fair bud på det, så kom endeligt med det Smiley

Jeg regner med selv at deltage i den engelske og nok også hoste den, men det kommer jo også meget anpå deltagerne hvad de har af forbindelse etc.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #4: 03 Mar 2011, 16:27 »

Helt sikkert! Et netspil i England eller Italien vil jeg uden tvivl deltage i. Såfremt det bliver en af disse lande, må du gerne sætte mig på deltagerlisten med det samme!  Wink

Smiley lyder godt, nogle bestemte dage du kan eller hvordan med det ?
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #5: 03 Mar 2011, 16:30 »

Smiley
Well det er den samme udregning brugt siden tidernes morgen på de danske cm/fm sider. Har du et bedre og mere fair bud på det, så kom endeligt med det Smiley

Jeg regner med selv at deltage i den engelske og nok også hoste den, men det kommer jo også meget anpå deltagerne hvad de har af forbindelse etc.

Jeg tænker bare at man må kunne køre en test på en liga og spille f.eks. 5 x første sæson, og se hvordan holdene fordeler sig, og på den måde lave en graduering, så de mindste holds point har større vægt end de store holds.

Den med trofæerne ved jeg ikke helt med, for jeg synes jo også i bund og grund, at man skal præmieres for at vinde et trofæ, problemet er jo bare, at de store hold har en fordel her Smiley
Logged

TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #6: 03 Mar 2011, 16:43 »

Smiley lyder godt, nogle bestemte dage du kan eller hvordan med det ?

Lige for tiden, i aftentimerne, er det eneste jeg ikke kan faktisk om onsdagen, da jeg er til teori fra klokken 18:30 til 21  Smiley
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #7: 03 Mar 2011, 16:47 »

Jeg tænker bare at man må kunne køre en test på en liga og spille f.eks. 5 x første sæson, og se hvordan holdene fordeler sig, og på den måde lave en graduering, så de mindste holds point har større vægt end de store holds.

Den med trofæerne ved jeg ikke helt med, for jeg synes jo også i bund og grund, at man skal præmieres for at vinde et trofæ, problemet er jo bare, at de store hold har en fordel her Smiley

Well en anden mulighed kunne være at procent satsen blev tildelt efter den faktiske placering, istedet for efter hvordan man var placeret i forhold til de andre deltagere ?.

Ja det er jo så lige det, man skal jo præmieres for at vinde trofæer heh.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #8: 03 Mar 2011, 16:47 »

Lige for tiden, i aftentimerne, er det eneste jeg ikke kan faktisk om onsdagen, da jeg er til teori fra klokken 18:30 til 21  Smiley

Okay Smiley
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #9: 03 Mar 2011, 18:11 »

Som udgangspunkt skal spillene seføli afvikles i hverdagen fredag undtaget, da det er der folk for det meste vil havde tid, wekeender skal alle jo nærmest altid noget på forskellige tidspunker.
Logged

Vase
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #10: 03 Mar 2011, 18:30 »

Jeg er klar i England, hvis det skulle blive tirsdag aften.
Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #11: 03 Mar 2011, 19:01 »

Jeg kunne også godt tænke mig at være med i et spil i England. Jeg kan bedst spille Tirsdag og Torsdag.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #12: 03 Mar 2011, 19:17 »

Jeg er klar i England, hvis det skulle blive tirsdag aften.

Hvad satan gamle svinger, lever du endnu :p ville da glæde mig og se dig kører Everton i ruin igen :p
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #13: 03 Mar 2011, 19:19 »

Jeg kunne også godt tænke mig at være med i et spil i England. Jeg kan bedst spille Tirsdag og Torsdag.

Lyder godt, så er vi 5 til en gang tirsdags england pt.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Officielle FmFreaks netspil
« Svar #14: 03 Mar 2011, 19:20 »

Hvilke hold kunne folk tænke sig så vi sådan kan fordele dem lidt, jeg er naturligvis til Spurs Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010