home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23412
  0 Brugere, 384 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: strikemoney
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Ajacieden
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Ajacieden  (Læst 11727 gange)
Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Ajacieden
« : 25 Feb 2011, 17:18 »



intro - velkommen til amsterdam
Efter lang tids fravær i scenens blogverden har jeg nu besluttet mig at forsøge igen, denne gang dog med en anderledes tilgang end normalt. Forleden faldt jeg nemlig over SirTobys gamle blog omhandlende Valladolid, og stilen denne blog kørte tiltalte mig. Den har jeg nu, efter accept fra Toby, ikke tænkt mig at kopiere, men i stedet at videreføre med et andet layout og en lidt anderledes måde at gribe tingene an på. Dette lægger op til en simpel blog fra min side uden de store dikkedarer, hvor jeg primært vil komme til at fokusere på spillet og mine resultater. Jeg har brugt Tobys blog som inspiration, og til de af jer der ikke har set denne før kan jeg da smide et hurtigt link.

Holdet jeg har valgt at spille med er AFC Ajax Amsterdam, eller bare Ajax. Den hollandske traditionsklub har altid været en fast del af Europas absolutte top, men holdet er efterhånden faldet af på den og har svært ved at skabe internationale såvel som nationale triumfer. Således skal vi helt tilbage til 2004 for at finde den sidste ligatriumf for Ajax i en liga der siden da har været domineret af PSV og senest FC Twente, som er de forsvarende mestre. Ikke siden Champions League-triumfen i 1995 med sejr over AC Milan på Ernst-Happel-Stadion i Schweiz har man løftet pokalen med de store ører, og på længere sigt er det målet at tilbagevinde dette mægtige trofæ.

Ajax har gennem tiden udviklet fantastiske profiler, og med flere upcomming stars på kontraktlisten kan man sagtens forvente nye store tider i Ajax. Forsvarprofilerne Gregory van der Wiel, Jan Verthongen og Toby Alderweireld har alle store fremtider foran sig, mens unge Christian Eriksen ligeledes ligner en stor spiller for fremtiden. Derudover har man en verdensstjerne i Luis Suarez, som man unægteligt gerne vil forsøge at holde på mange år endnu.
« Seneste Redigering: 25 Feb 2011, 17:20 af Newton Heath » Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #1: 25 Feb 2011, 17:20 »

« Seneste Redigering: 05 Mar 2011, 13:19 af Newton Heath » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #2: 25 Feb 2011, 17:21 »

Spændende, og godt med en blog fra din side igen! :-)

Jeg glæder mig meget til at se, om du får succes med de anderledes updates. Idéen er i hvert fald god, og jeg tror det hjælper en, med at holde motivationen. Men jeg ser frem til mere.

Held og lykke.
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #3: 25 Feb 2011, 18:05 »



ny start - 21.06.10
AFC Ajax har efter en årrække med mange forskellige trænere og spilkoncepter nu igen fået nyt blod på trænerbænken, idet jeg, Kasper Nielsen, har overtaget roret hos den store hovedstadsklub. Som uritineret træner kræver det uden tvivl at der bliver slået igennem med det samme og at jeg formår at få leveret resultaterne. Det hollandske mesterskab skal tilbage i pokalskabet på Amsterdam ArenA, og selvom hold som PSV, AZ Alkmaar og ikke mindst de forsvarende mestre fra FC Twente vil forsøge at forhindre det, tror jeg på chancen.

Med et transferbudget på 50.000.000 DKK og med et dertilhørende lønbudget på 3.250.000 DKK om ugen var der rig mulighed for at forstærke det i forvejen slagkraftige mandskab Tager man et hurtigt kig på truppen finder man den stærke landsholdskeeper Maarten Stekelenburg på kassen, Gregory van der Wiel og Urby Emanuelson på backsne samt Toby Alderweireld og Jan Verthongen i midterforsvaret til at udgøre en fantastisk stærk og talentfuld defensiv.

Mit system er baseret på en 4-2-3-1 med en offensiv playmaker og to stærke centrale midtbanespillere. Disse finder man i Eyong Enoh og Demy De Zeeuw som er bundsolide. De to kreative playmakere Christian Eriksen og Nicolas Lodeiro skal primært kæmpe om pladsen på den offensive midt, mens holdet er i seriøs mangel på kvalitetsfulde kanter. Dette er også hovedmålene i det kommende transfervinduet. Indtil videre må jeg dog nøjedes med angrebsstjernen Luis Suarez på højreflanken og talentfulde Miralem Sulejmani på den anden, også selvom at ingen af disse normalt præsterer på denne position. Helt fremme finder man så Mounir El Hamdaoui, der dog lige mangler det sidste for at blive en klasseangriber.

Økonomien i Ajax er yderst stabil og med klubbens fantastiske talentarbejde har man udviklet store stjerner som man har tjent gode penge på. Ikke desto mindre har man dog en halvstor gæld som man betaler små seks millioner kroner af på hver måned. Denne indbetaling vil stoppe i 2012, hvor gælden menes at være indfriet. Faciliteterne i Ajax er kanont gode og helt exceptionelle i forhold til øvrige hollandske forhold. Alle faciliteter er moderne og rummer god bund for en fantastisk udvikling af spillere i fremtiden.
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #4: 25 Feb 2011, 19:30 »



silly season - ajax styrker bredden | 24.07.10
Op til den nye sæson behøvede vi flere forstærkninger for at kunne gøre os gældende i alle de tre kommende turneringer, og dette fandt vi også. Blot tre dage skulle der gå inden første handel var en realitet. Manchester United har et af verdens breddeste angreb, og derfor kunne vi indgå en lejeaftale med det spirende stortalent Federico Macheda, som er hentet for en hel sæson på en lejeaftale. Her skal han kæmpe om en plads i det fremadrettede spil. Dernæst sikrede vi os endnu en angriber fra Manchester, da brasilianske Jô blev lejet i City, ligeledes for en hel sæson.

Den første permanente forstærkning blev sikret i form af tjekkiske Adam Hlousek, som er et ubeskrevet blad fra den tjekkiske storklub Slavia Prague. Prisen for talentet menes at runde de 12 millioner kroner, og venstrekanten har underskrevet en fire-årig kontrakt. En højrekant fik vi også signet i form af 17-årige Lucas, der ankommer fra brasilianske Sao Paulo. Stortalentet var også ombejlet i store klubber som Manchester City og Chelsea, men det blev altså os der trak det længste strå. Sidst men ikke mindst dækkede vi bredden ved at leje den unge kantspiller Zezinho, der mest er tiltænkt en reserveplads.

ind;
federico macheda; lejeaftale; manchester united; 3.250.000DKK
jô; lejeaftale; manchester city; 2.000.000DKK
adam hlousek; slavie prague; 12.000.000DKK
lucas; sao paulo; 33.000.000DKK
zezinho; lejeaftale; santos; 2.100.000DKK


ud;
rasmus lindgren, wolfsburg, 25.000.000DKK
darko borul; gladbach; 2.300.000DKK
florian jozefzoon; fc den bosch, 100.000DKK
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #5: 25 Feb 2011, 20:22 »

Dejligt med en blog fra dig igen NH!

jeg følger helt sikkert med her og håber det går dig godt! Smiley
« Seneste Redigering: 25 Feb 2011, 20:53 af Marchang » Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #6: 25 Feb 2011, 20:57 »



super cup - ajax vs twente | 25.07.10
stekelenburg - van der wiel, verthongen, alderweireld, emanuelson - de zeeuw, enoh, suarez, eriksen, hlousek - macheda

Efter fem venskabskampe mod Lokeren, Mattersburg, Austria Wien, Altach og Ajax CT hvor det blev til lutter sejre ventede den første rigtige prøve i form af Super Cup-kampen mod vicemestrene fra Twente. Kampen blev livlig og der skulle hurtigt tegne sig et meget ensformet billede med os i den førende rolle. Et opspil rundede Hlousek på venstrekanten efter knap ti minutters spil, og med et indlæg til bagerste stolpe fandt tjekken en blank Suarez som med et dykkende hovedstød passerede Twentes keeper uden problemer

Godt ti minutter senere øgede Eriksen med et fantastisk brag fra kanten af feltet, hvilket for alvor fik Twente til at satse offensivt. De kunne dog ikke bryde igennem den solide mur med Verthongen og Alderweireld i midteraksen, og i stedet kunne de ti minutter før tid se Macheda prikke 3-0 scoringen over stregen og sikre os årets første trofæ i den stensikre sejr over de idéforladte vicemestre.
3-0 | suarez, eriksen, macheda
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #7: 25 Feb 2011, 21:04 »

Gode køb, og en fantastisk kamp mod Twente. :-)

Det her er da startet lovende!
Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #8: 25 Feb 2011, 21:11 »

Gode køb! Wink
Logged

Hala Madrid!

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #9: 25 Feb 2011, 21:12 »

Mange tak Jakob, xxbikbokxx og Marchang, dejligt at i følger med her :-)

Og ja, det var en fantastisk lækker start.
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #10: 25 Feb 2011, 21:24 »



champions league 3. kvalrunde - ajax vs aa gent | 28.07.10
stekelenburg - van der wiel, verthongen, alderweireld, emanuelson - de zeeuw, enoh, suarez, eriksen, hlousek - macheda

Efter andenpladsen sidste år måtte vi gennem kvalifikation i forsøget på at nå det eftertragtede gruppespil i Champions League. Til tredje og næstsidste kvalrunde hvor vi trådte ind trak vi naboerne fra AA Gent, og alt andet end videre avancement ville være en skuffelse af værste skuffe. Det hele startede også ganske planlagt, da Enoh med en flot maskeret aflevering fandt Eriksens dybdeløb ind i feltet. Eriksen selv reagerede hurtigt, og sendte bolden ind under gæsternes keeper efter blot elleve minutters spil. Otte minutter senere øgede vi, da et hjørnespark nåede ind til Alderweireld, som pandede bolden knaldhårdt i nettet.

Derefter gik kampen i stå, og først med ti minutter igen fik vi action. Gæsternes forsvarsgeneral Marko Suler nedlagde Macheda som bagerste mand lige uden for feltet, og blev præsenteret for direkte rødt af dagens dommer Marriner. På det efterfølgende frispark smadrede Verthongen kuglen i nettet, og sørgede for 3-0. I overtiden fik Gent en gylden mulighed for reducering forud for returen, men Bernd Thijs brændte sit straffespark, hvorfor vi kunne tage et fornemt udgangspunkt med til Belgien.
3-0 | eriksen(11), alderweireld(19), verthongen(82)
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #11: 25 Feb 2011, 21:32 »



eresdivisie, 1. runde - ajax vs nec nijmegen | 31.07.10
stekelenburg - van der wiel, verthongen, alderweireld, emanuelson - de zeeuw, enoh, suarez, eriksen, hlousek - jô

Foran godt og vel 50.000 fans på Amsterdam ArenA sparkede vi ligaen igang med en kamp mod NEC. En afventende start udmøntede sig i et overraskende føringsmål til gæsterne, da den danske terrier Niki Zimling udnyttede det klodsede straffespark begået af Enoh mod Vleminckx. Chokføringen kom vi os dog hurtigt over, da endnu en dansker med et flot solomål kom på tavlen, nemlig Christian Eriksen som stod for udligningen efter en halv times spil.

Med 1-1 ved pausen behøvede vi noget kreativt til at bryde NEC i anden halvleg, men det krævede en fantastisk frisparksskytte at komme i front. To minutter inde i anden halvleg udnyttede nyindkøbet Hlousek nemlig et frispark og gjorde det til 2-1. Godt fem minutter senere var samme Hlousek igen på pletten, da han med et endnu et frispark udklasserede gæsternes keeper og gjorde det til 3-1, hvilket også blev slutresultatet i en ellers lidt nervøs debut for Nielsens tropper.
3-1 | eriksen(30), hlousek(47, 53) - zimling(str 24)
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #12: 25 Feb 2011, 21:44 »



champions league 3. kvalrunde - aa gent vs ajax | 04.08.10
stekelenburg - van der wiel, oleguer, alderweireld, emanuelson - tainio, enoh, lucas, eriksen, hlousek - macheda

Med 3-0 i bagagen tog vi til Belgien med et lidt svækket hold, hvor der blandt andet var blevet plads til Oleguer, Tainio og Lucas i startelleveren. Sidstnævnte gjorde sin debut, og formåede at efterlade et glimrende indtryk. Han var dog ikke indblandet i det første mål, som Macheda scorede efter et fornemt oplæg af brandvarme Christian Eriksen.

Et hovedstød ti minutter inde i anden halvleg fik dog gjort balance i regnskabet, da midtbaneprofilen Tim Smolders fik sneget sig med frem i feltet og headet bolden ind bag Stekelenburg. Om det blev sejr eller uafgjort betød ikke det store for os, men alligevel fik Macheda afgjort det til 1-2 med et kvarters tid igen, da Lucas fandt ham i feltet med en strålende pasning. Vi rejste fra det belgiske med endnu en sejr og med samlet 5-1 er vi nu klar til sidste kvalrunde inden det forjættede land, hvor franske Auxerre venter i to med garanti intense opgør.
1-2 | smolders(56) - macheda(21, 76)
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #13: 25 Feb 2011, 23:45 »

Hold fast Eriksen garner.. Men fed blog.. Vil helt sikkert følge med.
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajacieden
« Svar #14: 26 Feb 2011, 00:03 »

Det må man sige. :-)

Mange tak, dejligt du følger med Katanka. :-)
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010