home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 695 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Kan ikke score på friløber
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Kan ikke score på friløber  (Læst 2508 gange)
snaever
Landsholdsspiller

Kan ikke score på friløber
« : 17 Feb 2011, 03:14 »

Jeg har dette problem med, at jeg ALDRIG scorer på friløbere, af en eller anden grund vil mine spillere altid skyde lige på målmanden (og det er alle spillere, ikke kun én). Og hvis det endelig lykkes mig at score på en friløber, så er det pga en af mine andre spillere opsnapper riposten.
Nogen råd?

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller

Sv: Kan ikke score på friløber
« Svar #1: 17 Feb 2011, 03:39 »

Prøv at tage en snak med dine angribere og råd dem til at placere bolden Smiley

FCK

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #2: 17 Feb 2011, 09:52 »

Eller bed din angriber om at runde målmanden.

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #3: 17 Feb 2011, 12:21 »

Okay det vil jeg prøve Smiley
Men hvad så med de andre spillere?

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Guldbrand
Blogmester

« Svar #4: 17 Feb 2011, 12:26 »

Er det i nogle bestemte kampe at dine angribere brænder, eller er det bare generelt..?

For måske det har noget med deres moral at gøre.. Hvis du er tophold, og de er bundhold, så kan det være at de begynder at blive for selvsikre og brænder selv de helt store chancer. Det er derfor en god ide at sørge for at holdet ikke bliver for selvsikre op til en kamp. Dette kan blandt andet gøres før kampene i pressekonferencen, eller i team talken

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #5: 17 Feb 2011, 12:36 »

Er det i nogle bestemte kampe at dine angribere brænder, eller er det bare generelt..?

For måske det har noget med deres moral at gøre.. Hvis du er tophold, og de er bundhold, så kan det være at de begynder at blive for selvsikre og brænder selv de helt store chancer. Det er derfor en god ide at sørge for at holdet ikke bliver for selvsikre op til en kamp. Dette kan blandt andet gøres før kampene i pressekonferencen, eller i team talken
Jeg synes egentlig, at det er generelt i alle kampe..
Men hvordan skal jeg så helt præcis beherske mig i det mindre kampe? Det kommer vel også lidt an på om det er hjemme- eller udebane? Smiley

Guldbrand
Blogmester

« Svar #6: 17 Feb 2011, 12:40 »

Jeg synes egentlig, at det er generelt i alle kampe..
Men hvordan skal jeg så helt præcis beherske mig i det mindre kampe? Det kommer vel også lidt an på om det er hjemme- eller udebane? Smiley

Der hvor jeg specielt har lagt mærke til det, er hvis jeg er på vej mod et mesterskab og hvor de andre managers begynder at lægge presset over på mit hold ved at sige at de tror på at jeg bliver mestre.. Dette har jeg oplevet flere gange at det får en negativ indflydelse på holdet, hvorfor jeg under pressekonferencen begynder at tvivle på mit hold ved at sige at jeg tror det bliver en svær kamp osv.. Dette gør at mine spillere vil blive negative over mine udtagelser, og under kampen forsøge at modbevise mig ved at spille en god kamp, hvilket som regel kaster en sejr af sig..

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #7: 17 Feb 2011, 12:41 »

Jamen det vil jeg da prøve. Tak skal du have Smiley

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #8: 17 Feb 2011, 13:43 »

Min erfaring er, at jeg aldrig bruger teamtalk FØR en kamp. Det må være op til spillerne selv at finde ud af hvad de skal. Alt afhængig hvordan det så går, så snakker jeg med dem i pausen. Men ALDRIG inden kampen.

Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk Supercup - 4

Guldbrand
Blogmester

« Svar #9: 17 Feb 2011, 13:45 »

Min erfaring er, at jeg aldrig bruger teamtalk FØR en kamp. Det må være op til spillerne selv at finde ud af hvad de skal. Alt afhængig hvordan det så går, så snakker jeg med dem i pausen. Men ALDRIG inden kampen.

Det var da en kedelig måde at spille på..   Wink Så udnytter du jo ikke muligheden for at påvirke dine spillere til at præstere som du gerne vil have dem til.. 

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #10: 17 Feb 2011, 14:11 »

Ofte er spillere, som pludselig præstere dårligt, påvirket af noget mentalt.

Hvad med resten af holdet? - Kører det på skinner på de andre positioner?

Jeg ville nok tage en personlig snak med dem, og hvis dette ikke hjalp, ville jeg overveje at ændrer deres indstilling og måske rolle på banen. Hvis dette hjalp lige lidt, ville jeg kigge på moralen, personligheden (om der evt. var nogle personlige problemer), ændrer teamtalken, hvor du bl.a. kan få hjælp af din ass. Manager og han kan hjælpe dig med, hvorledes talken påvirker spillerne.

Evt. kast et SS ind, og forklar din teamtalk og spillerindstilling til de forskellige angribere.

EDIT: Er meget enig med Guldbrand.

- Hvis dine spillere pludselig bliver nervøse, skal du måske overveje din udtalelser i pressen, samt din teamtalk skal måske foregår anderledes. Tjek altid dine spilleres personlighed, og se om de besidder nogle problemer, da dette har en kæmpe indflydelse på præstationerne, ligesom i virkeligheden.

Desuden kan andre managers have indflydelse på dine spilleres præstationer. De kan f.eks. sige, at de tror dit hold vinder Mesterskabet, hvilket kan have en positiv, såvel som en negativ effekt, alt efter hvordan deres personlighed er. Nogle vil tage lettere på opgaven, og andre vil yde mere end forventet.

En manager kan også udtale, at man f.eks. frygter en bestemt spiller op til kampen, og det kan have indflydelse på din spiller. Han kan måske blive sikker på, at han kan gøre en forskel, hvilket som regel er godt. Men det kan også have den modsatte effekt, nemlig at han er nervøs op til kampen og er usikker på, hvad han kan gøre af forskel.

Derfor er min konklusion, at du skal være meget opmærksom på hvorledes dine spillere har det mentalt, altså kig ofte på deres personlighed og snak med dem.

Held og lykke med det. Skriv herind igen, hvis det ikke har hjulpet, så kan vi kigge på det. Wink

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #11: 17 Feb 2011, 14:42 »

Det var da en kedelig måde at spille på..   Wink Så udnytter du jo ikke muligheden for at påvirke dine spillere til at præstere som du gerne vil have dem til.. 

Jeg har ikke problemer med at skabe resultater Thumbs Up

Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk Supercup - 4

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010