home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 330 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  [2011v4.5! + Screenshots!] Berendt's Databaser
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: [2011v4.5! + Screenshots!] Berendt's Databaser  (Læst 78970 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[2011v4.5! + Screenshots!] Berendt's Databaser
« : 17 Feb 2011, 02:31 »

Berendt's Databaser


Her vil det så være muligt at downloade mine forskellige databaser, efterhånden som jeg får lavet nogen.

Der vil løbende komme forskellige databaser her Smiley Og I er velkomne til at komme med foreslag til hvilke jeg skal lave Smiley

NOTE:
Det er dog vigtigt at huske, at databaserne kun virker ved opstart af nyt spil!

Installation:

For at få en downloadet database til at virke i spillet, er det vigtigt at du ligger filen det rigtige sted, og gøre følgende ting:

1) Placer filen følgende sted: 'dokumenter / sport interactive / football manager 2011 / editor data'
2) Tryk på 'Nyt Spil' på startskærmen i Football Manager
3) Når du skal vælge database, er det vigtig at du sikre dig at vælgende er valgt: '11.3.0 opdatering', og at du ud for Editor data-filer har sat flueben i 'Ændre'
4) Vælg den eller de databaser du vil spille med. Vær dog opmærksom på, at det ikke er alle databaser der fungerer sammen.





Snowupdate:

Bygger på LFCMarshall's forarbejde, hvor han har opdateret de fleste vintertransfers 2011. Her har jeg tilføjet en opdatering af de danske ligaer, samt følgende rettelser. Den er lavet således at alle transfers er gennemført fra start af, pånær de handler som først gælder fra næste sæson.

... Download Snowupdate 2011 v.5 ...

Blandt ændringer:
Tilføjer Kim Brink, FC Fyn's direktion
Tilføjer Jan Lockhart, Brøndby IF's direktion
Edwin van der Sar stopper efter 2010/2011-sæsonen
Henrik Clausen og Thomas Helveg er nyt trænerteam i OB
Flere kontrakter forlænget (Bl.a. Ryan Giggs, Patrice Evra og Sven Bender)
Zdenek Pospech og Oscar Wendt forlader FCK ved sommeren 2011
Opdaterer de største ligaer mht. transfers
Gary Neville er ændret til træner i Manchester United
Ole Bjur er blevet sportschef i Brøndby IF
FCK ledelsen er rettet til
Brøndby ledelsen er rettet til
Christian Eriksen er forbedret
Chris Smalling er justeret
Anders Lindegaard er justeret
Viktor Fischer er justeret




Sunnyupdate 2011:

Bygger på 11.3 opdateringen, og opdaterer de danske klubber på en række punkter, fx transfers, trænerteams og små justeringer.

Desuden har jeg alligevel valgt, også at opdaterer nogle af de udenlandske rækker. Her vil detaljegraden for ændringerne falde i forhold til ligaens niveau, fx i Tyskland hvor kontraktlængde og trøjenummer også er blevet opdateret når jeg har flyttet en spiller i 1. Bundesliga, mens spillerne bare er flyttet og i 2. Bundesliga.

Samtidig er der ændret i turneringstrukturen, da jeg har følt dette har været nødvendigt for at gør op- og nedrykninger mere realistiske.
Det betyder dog at 1. division ikke bliver ændret til 12 hold efter den første sæson, samt at der er lidt alternativ afvikling på reserversholdsturne ringen.

NYHED:
Jeg har tidligere skrevet at jeg også har gjort så U/19 Ligaen og Divisionen stemte overens med virkeligheden. Det gør den IKKE længere! Det har jeg valgt at gøre for at alle hold får et 'aktivt' U/19-hold. Det tror jeg vil gøre spillet sjovere, og sikre at selv de mindre klubber kan udvikle deres talenter!

... Download Sunnyupdate 2011v4.5 ...
den endelige version vil komme primo september

Screenshots:
Fra version 4.5





Tilføjet:
Version 4.5:
Kim Brink som direktør i FC Fyn
En del ungdomsspillere fra de danske ungdomslandshold
B 1973, Herlev er tilføjet i Danmarkserien
Takashi Usami, fra Osaka AC, udlejet til Bayern München
Yuki Otsu, fra Gladbach
Ibrahim Tanko, træner i 1.FC Köln
Gerd E. Mäuser, formand for VfB Stuttgart
62 spilleragenter, bl.a. Mikkel Beck, Paul Stretford og Ivan Marko Benes (i alt har 1.010 spillere nu agenter)
Souleymane Coulibaly, fra Tottenham Hotspurs
Nasser Al-Khelaïfi, formand for Paris Saint Germain
Kenneth Perez, ungdomstræner i Ajax
Version 5:

Transfers:
Version 4.5:
Spillertransfers i Premier League og Championship (England) er opdateret pr. 16. august
Spillertransfers i 1. Bundesliga (Tyskland) er opdateret pr. 16. august
Spillertransfers i La Liga (Spanien) er opdateret pr. 16. august
Spillertransfers i Danmark er opdateret pr. 16. august
Spillertransfers i Ligue 1 (Frankrig) er opdateret pr. 16. august
Spillertransfers i Eresdivisie (Holland) er opdateret pr. 16. august
De fleste trænerteams i ovennævnte ligaer er opdateret pr. 16. august
Flere kontrakter er blevet forlænget, fx Bajram Fetai (Lyngby) og Anders Due (AaB)
Benny Feilhaber (AGF) er nu  i New England Revolution
Version 5:
Spillertransfers i Serie A (Italien) er opdateret pr. x. august
Spillerkontrakter er opdateret for flere franske indkøb
Spillerkontrakter er opdateret for flere hollandske indkøb
Transfersummer opdateret (jvf. transfermarkt.co.uk)

Andet:
Version 4.5:
SC Egedal er oprettet som overbygning mellem Stenløse og Ølstykke
Vejle Boldklub Kolding er oprettet som overbygning mellem Vejle BK og Kolding FC
Transferbudgetterne i Superligaklubberne er justeret
Europæisk koefficienter er opdateret
Holdene i Champions League og Euro League er opdateret
Op- og nedrykninger i England helt ned til League 2 er opdateret
Op- og nedrykninger i Tyskland helt ned til 3. division er opdateret
Op- og nedrykninger i Spanien helt ned til Segunda Division B er opdateret
Op- og nedrykninger i Danmark helt ned til Danmarksserien er opdateret
Op- og nedrykninger i Frankrig helt ned til Nationale er opdateret
Op- og nedrykninger i Holland helt ned til Eerste Divisie er opdateret
Gary Neville og Paul Scholes er ændret til ungdomdomstræner i Manchester United
Spillertrøjerne i Superligaen er opdateret
Thiago (F.C. Barcelona) ændret til Thiago Alcántara
Brøndby har fået justeret deres gæld, så de skylder 130,9 mio
Mathias Gehrt, Franck Semou og Riza Durmisi er justeret (alle Brøndby)
Frederik Holsts (Brøndby) fødselsdato er ændret så den passer
Peter Madsen (Brøndby) har fået justeret sine kontrakt forhold så de passer med lejeaftalen
Remco van der Schaaf er ikke længere udlejet til Brøndby
Søren Larsen er ikke længere skadet
Oke Akpoveta (Brøndby) har fået justeret fødselsdato, stats osv
Paris Saint Germain har nu fået nye ejere og ekstra penge
Nicolai Boilesen har ændret til venstreback/wingback i stedet for midterforsvar
Kenneth Perez, Ajax og Jon Dahl Tomasson, Excelsior er begge lavet som trænere
Michael Larsen, SønderjyskE, er ændret til Michael Christensen pga. giftemål
U/19-Liga og -Division er fjernet i Danmark, i stedet laves der rækker efter førsteholdsplacerin g
Version 5:
Op- og nedrykninger i Italien helt ned til Lega Pro Prima er opdateret
Registrering i den danske Superliga, er efter flere problemer blevet fjernet




Pre-Seasons Cups:

Med inspiration fra de forsøg der har været på at genskabe Royal League, har jeg valgt at forsøge mig med nogle af de træningsturneringer, som bliver afholdt rundt om i verden i sommer og vinterpausen.
Det skal dog lige gøres opmærksom på, at der modsat i virkeligheden ikke er 'taber'-finaler i turneringerne. Bliver holdet slået ud, er de ude. Andre bemærkning kan ses for de enkle turneringer.

... Download Pre-Seasons Cups v.1

Screenshots:



Copa del Sol (Spanien):
Træningsturnering afviklet på La Manga (første to runder) og Municipal de Marbella (de sidste to runder). 16 deltagende hold, med samlet præmiepulje på 1,65 millioner DKK.
Afviklingsperiode: 26. januar til 9. februar
Deltagende nationer: Danmark, Norge, Sverige, Ukraine, Rusland, Rumænien, Polen og Tjekkiet.
Note:

La Manga Cup (Spanien):
Træningsturnering der i modsætning til Copa del Sol udelukkende bliver afholdt på La Manga. 16 deltagende hold, med samlet præmiepulje på 0,94 millioner DKK.
Afviklingsperiode: 9. februar til 23. februar
Deltagende nationer: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tjekkiet, Rusland og Ukraien
Note:

Emirates Cup (England):
Opstartsturninger afholdt af Arsenal, hvor alle kampe bliver spillet på Emirates Stadium. 4 deltagende hold, hvor samlet præmiepulje er på 2 millioner DKK.
Afviklingsperiode: 28.  - 31. juli
Deltagende nationer: England (Arsenal er fast deltager), Spanien, Italien og Frankrig
Note: I modsætning til i virkeligheden, hvor turneringen afvikles som liga, bliver den her afviklet som cup. Dette er for at sikre at alle kampe bliver spillet på Emirates Stadium.

Tournoi de Paris (Frankrig):
Opstartsturninger afholdt på Parc des Princes, af Paris Saint-Germain. 4 deltagende hold, hvor samlet præmiepulje er på 1,3 millioner DKK.
Afviklingsperiode: 28.  - 31. juli
Deltagende nationer: Frankrig (Paris-SG er fast deltager), Portugal og Italien
Note: I modsætning til i virkeligheden, hvor turneringen afvikles som liga, bliver den her afviklet som cup. Dette er for at sikre at alle kampe bliver spillet på Parc des Princes.

Uhrencup (Schweiz):
Schweizisk turnering der strækker sig helt tilbage til 1962, hvor kampene spilles på Stadion Brühl i Grenchen. 4 deltagende hold, hvor samlet præmiepulje er på 0,7 millioner DKK.
Afviklingsperiode: 21. - 24. juli
Deltagende nationer: Schweiz, Holland, Spanien og Tyskland
Note:

New York Challenges (USA):
Opstartsturnering i USA, som blandt andet skal være med til at fremme sporten i landet. New York Red Bulls er værter, og alle kampe bliver spillet på Red Bulls Arena. 4 deltagende hold, hvor samlet præmiepulje er på 1,3 millioner DKK.
Afviklingsperiode: 21. - 24. juli
Deltagende nationer: USA (New York Red Bulls er fast deltager), England og Portugal
Note: I modsætning til i virkeligheden, hvor turneringen afvikles som liga, bliver den her afviklet som cup. Dette er for at sikre at alle kampe bliver spillet på Red Bull Arena.




Scandinavian League:

Endelig er de skandinaviske lande gået sammen om en en fælles fodboldturnering. Det betyder at alt professionel fodbold i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island og Færøerne er samlet i et fodboldsystem.
For at imødekomme problemer med det kolde nordlige vejr, er turneringen lagt fra februar til oktober, og fordelt i 6 rækker (Superligaen, Eliteserien, Kvalifikationsrække n, 1. division, 2. division og 3. division). De seks rækker tæller tilsammen 274 klubber.
Udover disse seks rækker, spilles der om vinteren et Vintermesterskab, som har fokus på at bringe de unge spillere i brug, og sikre at de kan udvikle sig frem mod sæsonstart.

Til dem der spiller med denne database, kunne det være sjovt, hvis man går ind på den tråd jeg har lavet for ligaen her, og fortæller lidt om hvad man oplever og hvordan det går.

... Download Scandinavian League v6 ...

NYHED:
Jeg har opdaget en fejl i forbindelse med 'Priser', og har derfor forsøgt at ændre dette. Derfor er der nu også en version 6 klar! God fornøjelse!

Screenshots:



Rækker:
Superligaen (20):
AaB, Brøndby, FC København, FC Midtjylland, OB, AIK, Malmö FF, IFK Göteborg, Elfsborg, Helsingborg, HJK, Honka, TPS, FH, KR, Rosenborg, Vålerenga, Stabæk, Brann, Molde
Eliteserien (24):
Esbjerg, FC Nordsjælland, Randers FC, SønderjyskE, Silkeborg, Kalmar FF, Djurgården, Örebro, GAIS, Halmstad, Häcken, FC Inter, MyPa, Haka, IFK Mariehamn, Tampere Utd, Valur, Keflavik, Viking, Odd, Lillestrøm, Tromsø, Strømgodset, Aalesund
Kvalifikationsrække n (14):
Lyngby, AC Horsens, AGF, Gefle, Trelleborg, FC Lahti, Jaro, VPS, Breioablik, Start, Sandefjord, Hønefoss, B36, HB
1. Division:
Består af fire grupper med 16 hold i hver (samlet 64 hold)
2. Division:
Består af fire grupper med 20 hold i hver (samlet 80 hold)
3. Division:
Består af seks grupper med 12 hold i hver (samlet 72 hold)
Skandinavisk Pokalturnering:
Med 202 deltagende hold.

Coca-Cola Vintermesterskab:
Består af 24 hold fordelt i seks puljer. Her er der deltagelse fra 12 hold fra Superligaen, to hold fra USA, Holland, Belgien og Skotland, samt et hold fra Østrig, Polen, Rusland og Brasilien.
Her skal minimum 15 spillere i kamptruppen være under 23, og de sidste tre runder i turneringen bliver spillet ved La Manga i Spanien.

Priser:
Superligaen:
Årets spiller, Topscorer, Årets manager, Årets målmand, Årets unge spiller, Årets hold, Årets mål, Ugens hold, Månedens spiller, Månedens manager
Eliteserien:
Årets spiller, Topscorer, Årets manager, Årets unge spiller, Årets hold, Årets mål, Ugens hold




Berendt's Agentdatabase:

Fik idéen til denne database kort tid efter FM'11 udkom, så den har faktisk ligget længe på min computer, og jeg har mere eller mindre altid brugt den i mine FM'11-saves. Databasen tilføjer over 50 rigtige spilleragenter til spillet. Deres stats er mere eller mindre sat på forhånd, alt efter hvad jeg har kunne finde om agenten på nettet.

Med over 50 agenter tilføjet spillet vil du kunne støde på næsten 1.000 spillere som alle kommer hånd i hånd med deres rigtige agent! God fornøjelse!

... Download Berendt's Agentdatabase v.1

Agenter tilføjet:
Version 1:
John Sivebæk
Niclas Jensen
Michael Stensgaard
Mikkel Beck
Søren Lerby
Martin Dahlin
Per Arne Flod
Ivan Marko Benes
Paul Stretford
Pini Zahavi
Gulli Tomasson
Jorge Etzel
Roger Ljung
og mange mange flere….




Berendt's Mediedatabase:

Denne database smider et par danske medier ind i spillet, dette synes jeg personligt er med til at give et præg af realisme. Nu er det ikke længere kun 'Københavns fodboldblad', der er med til pressemøderne, men mon ikke også Bold.dk, B.T. eller Tipsbladet kunne finde på at møde op?

Pakken er ikke så stor, men mere end 20 virkelige journalister og medier er med til at give et lille præg af realisme! Lidt skal også have ret!

... Download Berendt's Mediedatabase v.1

Medier og journalister tilføjet:
Version 1:
B.T.
Ligabold.dk
Tipsbladet Indsigt
Bold.dk
Indkast.dk
Peter Brüchmann
Flemming Fjeldgaard
og mange mange flere….
« Seneste Redigering: 02 Sep 2011, 10:33 af Berendt » Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #1: 17 Feb 2011, 08:57 »

Det ser sgu egentlig meget fedt ud med de turneringer du har lavet igen Smiley

Godt arbejde Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

fodboldkiller1983
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #2: 17 Feb 2011, 11:47 »

hej Berendt hvor skal jeg din transfer hen i spillet
Logged

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #3: 17 Feb 2011, 11:57 »

Du putter filen ind i denne mappe.
Dokumenter -> Sports Interactive -> Football Manager 2011 -> editor data
Logged

hyper
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #4: 17 Feb 2011, 12:07 »

hvordan med fri transfers der er lavet i Danmark her i februar, er de alle sammmen med ?
Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #5: 17 Feb 2011, 12:18 »

Er Gary Neville ikke blevet ansat hos sky sports som kommentator og ikke træner hos United..?
Logged

hyper
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #6: 17 Feb 2011, 12:21 »

Er Gary Neville ikke blevet ansat hos sky sports som kommentator og ikke træner hos United..?
Mener han er begge ting Smiley
Logged

LosBlancos26
Gæst
 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #7: 17 Feb 2011, 12:50 »

Når jeg prøver at hente den ned, står der; The archive is either in unknown format or damaged.

Nogle der har en løsning på det her lille problem? ellers et super godt stykke arbejde!
Logged

fodboldkiller1983
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #8: 17 Feb 2011, 14:55 »

nu har jeg har jeg sat transfer ind i editor data men det virker ikke
 
Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #9: 17 Feb 2011, 15:07 »

Det lyder vildt tiltalende med de cup's Berendt, men kan du ikke lige fortælle hvordan det fungere inde i spiller?
Det er nemlig lidt afgørende for om jeg vil hente den.
Logged

If you can't join them, beat them.


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #10: 17 Feb 2011, 15:17 »

Det ser sgu egentlig meget fedt ud med de turneringer du har lavet igen Smiley

Godt arbejde Thumbs Up
Takker Smiley

hvordan med fri transfers der er lavet i Danmark her i februar, er de alle sammmen med ?
Det kommer an på hvilke du tænker? Men de fleste burde være med Smiley ?

Er Gary Neville ikke blevet ansat hos sky sports som kommentator og ikke træner hos United..?
Det ligger kraftigt i kortene at han får en rolle i klubben, Fergie har også været ude og sige at han stadig er vigtig for holdet i omklædning osv. I de United kampe jeg har set, har han også været med på sidelinjen Smiley Derfor har jeg bare lavet ham som træner.

Når jeg prøver at hente den ned, står der; The archive is either in unknown format or damaged.

Nogle der har en løsning på det her lille problem? ellers et super godt stykke arbejde!
Hvornår kommer den og melder dette problem?

nu har jeg har jeg sat transfer ind i editor data men det virker ikke

Når du starter et nyt spil, skal du huske at vælge den til som en ekstra DB (der hvor du også vælger om du ville spille med DB'en til 11.2.0 osv)

Det lyder vildt tiltalende med de cup's Berendt, men kan du ikke lige fortælle hvordan det fungere inde i spiller?
Det er nemlig lidt afgørende for om jeg vil hente den.
De fungerer lidt som ChL og Europa League osv, altså internationale turneringer, men deres omdømme er langt lavere (så de forhåbentlig bliver brugt på lige fod med træningskampe). La Manga, Copa del Sol og nogle af de andre turneringer bliver afviklet som knock-out turneringer. Desværre uden at 'taberne' går videre til at andet slutspil som det ses i Copa del Sol fx.

Logged


Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #11: 17 Feb 2011, 15:30 »


De fungerer lidt som ChL og Europa League osv, altså internationale turneringer, men deres omdømme er langt lavere (så de forhåbentlig bliver brugt på lige fod med træningskampe). La Manga, Copa del Sol og nogle af de andre turneringer bliver afviklet som knock-out turneringer. Desværre uden at 'taberne' går videre til at andet slutspil som det ses i Copa del Sol fx.



Jeg tænker ligeså meget på om det er kvalifikation eller om det er tilmelding eller hvordan pokker det bliver lavet? Smiley
Logged

If you can't join them, beat them.


LosBlancos26
Gæst
 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #12: 17 Feb 2011, 15:34 »

Det er når jeg har hentet filen, og vil til at åbne den i winrar. Det samme skete, da jeg prøvede på en anden computer.

Når jeg prøver at hente noget andet her fra siden, virker det fint...  Skuffet
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #13: 17 Feb 2011, 15:44 »

Jeg tænker ligeså meget på om det er kvalifikation eller om det er tilmelding eller hvordan pokker det bliver lavet? Smiley
Det er tilfældige hold var de nævnte nationer der er med (dog kun fra bedste række), kan ikke lave det med tilmeldning.. Desværre Skuffet

Det er når jeg har hentet filen, og vil til at åbne den i winrar. Det samme skete, da jeg prøvede på en anden computer.

Når jeg prøver at hente noget andet her fra siden, virker det fint...  Skuffet
Den skal ikke pakkes ud Smiley bare ligges ind i 'editor data'-mappen Peace
Logged


fodboldkiller1983
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Berendt's Databaser
« Svar #14: 17 Feb 2011, 15:59 »

berendt men når jeg så går der ind står der at jeg ikke har lagt noget der ind
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010