home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23475
  1 Bruger, 519 Gæster Online.

Nyeste Bruger: roysamantha224
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Bedste forsvars duo - All time !
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Bedste forsvars duo - All time !  (Læst 15889 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller

Sv: Bedste forsvars duo - All time !
« Svar #30: 02 Feb 2011, 00:13 »

Franco Baresi Allesandro Costacuta

Endelig et bud der ikke omhandler spillere fra de sidste 5 år! Når vi taler all-time, er der godt nogle bud som er lidt for "unge" i forhold til.

Personligt var jeg glad for Italiens Nesta-Cannavaro som i flere år gjorde Italien til en betondefensiv. Smiley

Manager89
Reserveholdsspiller

« Svar #31: 02 Feb 2011, 00:17 »

Endelig et bud der ikke omhandler spillere fra de sidste 5 år! Når vi taler all-time, er der godt nogle bud som er lidt for "unge" i forhold til.

Personligt var jeg glad for Italiens Nesta-Cannavaro som i flere år gjorde Italien til en betondefensiv. Smiley

Helt Rigtig  Thumbs Up

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #32: 02 Feb 2011, 09:20 »

Aguero, Forlan, Ronaldo, Higuain, Benzema, Messi, Villa, Llorente, Rossi, Nilmar og Fabiano

Bent, Drogba, Torres, Defoe, Crouch, Anelka, Tevez, Dzeko, Suarez, Rooney, Berbatov, Van Persie og Chamack

Bent, Defoe, Crouch, Anelka og Chamakh er dårligere end samtloge af dem jeg har nævnt fra Spanien.
Hvis man kan nævne Fuller, Kenweyne Jones, Elmander, Darren Bent osv, kan man vel også nævne Trezeguet, Kanoute, Soldado osv.

Hvis vi snakker absolutte topangribere, så er Spanien lige skridtet foran. De har Messi, Villa, Ronaldo og Higuain mod Rooney, Torres, Tevez og Drogba. I mine øjne har Spanien 4 af de 5 bedste angribere i verden.

Hvis du sætter Messi og Ronaldo på toppen mod en forsvarskæde som ex Uniteds, får de ikke et ben til jorden. De er jo kantspillere!
Faktum er at Spanien ikke har ret mange komplette angribere, hvorimod der i England findes rigtig mange. De er trods alt sværere at håndtere.

ptrN
Manager

« Svar #33: 02 Feb 2011, 09:39 »

Faktum er at Spanien ikke har ret mange komplette angribere, hvorimod der i England findes rigtig mange. De er trods alt sværere at håndtere.
Hvor mange gange vil du bruge det argument? Du kommer jo ikke engang med en begrundelse.

Til hvorvidt Puyol ikke er i sin bedste form for tiden: Det er Ferdinand da heller ikke. De to forsvar (Vidic og Ferdinand vs. Puyol og Pique er meget lige. Man skal endvidere huske på Barcelonas spillestil, deres backs er meget offensive, hvilket gør at midtetforsvarerne tit overlades til dem selv. Jovist falder Busquets tilbage, men han er samtidigt en del af det opbyggende spil. Jeg hælder til at give titlen til Puyol og Pique.

welbz is dat guy

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #34: 02 Feb 2011, 10:04 »

Hvor mange gange vil du bruge det argument? Du kommer jo ikke engang med en begrundelse.

Til hvorvidt Puyol ikke er i sin bedste form for tiden: Det er Ferdinand da heller ikke. De to forsvar (Vidic og Ferdinand vs. Puyol og Pique er meget lige. Man skal endvidere huske på Barcelonas spillestil, deres backs er meget offensive, hvilket gør at midtetforsvarerne tit overlades til dem selv. Jovist falder Busquets tilbage, men han er samtidigt en del af det opbyggende spil. Jeg hælder til at give titlen til Puyol og Pique.

Hverken Villa, Higuain, Forlan, Agüero osv. er folk der kan vinde en hovedstødsduel. Spillere som Rooney, Drogba, Torres, Chamack, Berbatov er meget bedre i luften og samtidig stærke teknisk - derfor er de mere komplette.

Dahllie
Lilleputspiller
*

« Svar #35: 02 Feb 2011, 10:26 »

Pt. vil jeg helt klar mene at Ferdinand og Vidic er den bedste forsvarsduo!

Som United fan, er jeg desværre rigtig bange for at David Luiz og John Terry bliver en god forsvarsduo..

Guldbrand
Blogmester

« Svar #36: 02 Feb 2011, 10:39 »

Du må så heller ikke glemme at Barcelonas spillestil i den grad betyder at offensiven også fungere som en defensiv, hvilket aflaster Puyol og Pique meget..

Må indrømme at jeg stiller mig ekstremt skeptisk over for dem der mener at Puyol og Pique er verdens bedste forsvars duo igennem tiderne, og tror de er meget farvede pga. de resultater som Barcelona og Spanien præstere. De er slet ikke i nærheden af at være på min liste, ikke engang hvis man udelukkende kigger på nutidens bedste forsvar.

Det kan godt være at de passer godt ind i Barcelona, men det er langt fra ensbetydende med at de er verdens bedste. Desuden skal man også lige overveje hvor lidt de to egentlig er i aktion igennem en kamp, da Barcelona som regel er på bolden i noget der ligner 60%< af tiden, samtidigt med at modstanderne sjældent kommer til gennemspillet chancer, men ofte er halvhjertet kontra chancer der hurtigt og nemt bliver afværget. Og dette er ikke pga. Puyol og Pique! 

Selvfølgelig er de nogle gode og stærke forsvarsspillere, men at kalde dem verdens bedste er en slem overdrivelse i mine øjne.

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #37: 02 Feb 2011, 16:24 »

Puyol og Pique er den bedste forsvars duo i verden.. Både på klubplan, samt på de nationale landshold.
« Seneste Redigering: 02 Feb 2011, 16:27 af Messi1987 » Logged

Guldbrand
Blogmester

« Svar #38: 02 Feb 2011, 16:25 »

Puyol og Pique er den bedste forsvars duo i verden. Om de også er det igennem tiderne er vidste umuligt og sige.
Ja at det kommer fra dig er desværre ingen overraskelse. Du er om nogen utrolig farvet i dine udtalelser, men jeg er lodret uenige med jer, hvilket jeg også allerede har givet udtryk for..   Smiley

Thore
Manager

« Svar #39: 02 Feb 2011, 16:44 »

Jeg vil nu også sige at der er meget mere press på Ferdinad og Vidic. I sær i den her sæson har United ikke spillet overbevisende, og det betyder altså at der er rigeligt for Ferdinand og Vidic at se til.
I min bog er de klart bedre end Puyol og Pique, men om de lige frem er den bedste all time forsvars duo, det ved jeg ikk.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

ptrN
Manager

« Svar #40: 02 Feb 2011, 16:49 »

Hverken Villa, Higuain, Forlan, Agüero osv. er folk der kan vinde en hovedstødsduel. Spillere som Rooney, Drogba, Torres, Chamack, Berbatov er meget bedre i luften og samtidig stærke teknisk - derfor er de mere komplette.
Blot fordi de er mere komplette(dit eksempel med hovedstød) er jo ikke ensbetydende med at de er sværere at dække op for. Jo de er farlige på høje bolde, men hvad så med de spillere fra Spanien som du nævner, så må deres teknik og hurtighed eksempelvis opveje deres mangel på hovedstødskapacitet, for mange af dem er jo hurtigere og mere tekniske end dem du nævner fra England.

welbz is dat guy

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #41: 02 Feb 2011, 16:58 »

Messi > Drogba
Ronaldo > Rooney
Villa > Tevez
Forlan > Berbatov
Higuain > Torres
osv osv osv

La liga har de klart bedste angribere!

anders100
Landsholdsspiller

« Svar #42: 02 Feb 2011, 17:15 »

Du må så heller ikke glemme at Barcelonas spillestil i den grad betyder at offensiven også fungere som en defensiv, hvilket aflaster Puyol og Pique meget..

Må indrømme at jeg stiller mig ekstremt skeptisk over for dem der mener at Puyol og Pique er verdens bedste forsvars duo igennem tiderne, og tror de er meget farvede pga. de resultater som Barcelona og Spanien præstere. De er slet ikke i nærheden af at være på min liste, ikke engang hvis man udelukkende kigger på nutidens bedste forsvar.

Det kan godt være at de passer godt ind i Barcelona, men det er langt fra ensbetydende med at de er verdens bedste. Desuden skal man også lige overveje hvor lidt de to egentlig er i aktion igennem en kamp, da Barcelona som regel er på bolden i noget der ligner 60%< af tiden, samtidigt med at modstanderne sjældent kommer til gennemspillet chancer, men ofte er halvhjertet kontra chancer der hurtigt og nemt bliver afværget. Og dette er ikke pga. Puyol og Pique! 

Selvfølgelig er de nogle gode og stærke forsvarsspillere, men at kalde dem verdens bedste er en slem overdrivelse i mine øjne.
Pique og Puyol er den duo der er tættest på Vidic Ferdinand nivau i øjeblikket. Lad nu vær med at underdrive så meget, det er helt ekstremt. Det kan godt være at Messi1987 er farvet, men at sige de ikke er i nærheden af at være på din liste, heller ikke hvis man udelukkende kigger på nutidens bedste forsvar, er jo direkte idiotisk.

Bare fordi Spanien og Barcelona har succes, så skal man jo ikke tage noget fra dem. Modstanderen scorer ikke særlig ofte, og de laver heller ikke mange fejl. De gør det de skal, og nogen gange mere, Pique er en af de allerbedste forsvare, til at føre bolden fremad. Bare fordi Barcelona's modstandere ikke får mange chancer, så gør de deres arbejde godt, og bare fordi de ikke har meget arbejde, kan man ikke sige de er langt fra at være de bedste.

Den duo, kan og må ihvertfald ikke placeres uden for top-5 af nuværende duoer.!.

Liverpool F.C

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #43: 02 Feb 2011, 17:30 »

Verdens bedste forsvars due - Puyol og Pique eller Vidic og Ferdinand.
Verdens bedste midtbane due - Xavi og Iniesta.
Verdens bedste angriber due - Messi og Villa.

Smiley

anders100
Landsholdsspiller

« Svar #44: 02 Feb 2011, 17:41 »

Ja og du må fandme være kommet ud af en grim fisse.
Det meste af det passer jo Smiley. Især de to sidste Smiley

Liverpool F.C

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010