home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 769 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Lærer man noget af FM?
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Lærer man noget af FM?  (Læst 5701 gange)
fodboldfjols
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Lærer man noget af FM?
« : 29 Jan 2011, 13:37 »

Kære alle herinde.

Jeg er lærerstuderende og er igang med et projekt, hvor jeg undersøger muligheden for at inkludere medier i undervisningen - herunder computerspil. Jeg er kort fortalt optaget af at undersøge, om man kan lære noget af at spille Football Manager?

Svar gerne på følgende spørgsmål, eller bidrag med det, som du synes er relevant:

Mener du, at du har lært noget af at spille Football Manager? I givet fald hvad?

Ville det i en eller anden udformning lade sig gøre at putte Football Manager på skoleskemaet?

Det må af jeres besvarelser meget gerne fremgå, hvor gamle I er og hvilket klassetrin, I går på. Jeg er især interesseret i synspunkter fra elever fra folkeskolens 7., 8., og 9. klassetrin men alle skal være velkommen til at give deres besyv med.

Jeres svar vil blive behandlet anonymt (Det vil fremstå som jeres avatars udtalelser, medmindre I understreger, at I ikke ønsker at citeres.) Jeg håber meget, at I vil bidrage med jeres mening i bestræbelserne på, at se på mulighederne i denne form for undervisning.

På forhånd tusind tak for hjælpen!

fodboldfjols
« Seneste Redigering: 29 Jan 2011, 13:39 af fodboldfjols » Logged

"I couldn't settle in Italy... it was like living in a foreign country."
Ian Rush

Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #1: 29 Jan 2011, 13:44 »

17 år, 9. Klasse.

Ved ikke om man lærer så meget, men man kan jo måske blive bedre til matematik og engelsk (hvis ikke man har sat sproget til dansk). Når jeg sidder og spiller og skal til at løbe en spiller kigger jeg på klub økonomien og omregner pund til kroner. Har altid været god til matematik og engelsk så jeg ved ikke om det hjælper, men andre spil har faktisk gjort at jeg kunne nogenlunde flydende engelsk i 4. - 5. Klasse Smiley
Logged

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #2: 29 Jan 2011, 14:34 »

19 år 3g.

Jeg har selv funderet tit over, hvordan man kunne implementere computer spil som en del af indlæringen - så det er en rigtig god idé.
Jeg vil dog sige, at Football Manager ikke rigtig er et spil, jeg ville anbefale. Football Manager handler rigtig meget om, at få dit hold til at præstere, og ikke så meget andet. Der er selvfølgelig økonomidelen i det, men den styrer lidt sig selv, og man skal ikke ud i de helt store overvejelser.
Derimod vil jeg anbefale, at du bruger diverse aktiespil rundt om på nettet, hvis du skal bruge et spil. Min klasse, da jeg gik i 9, var tilmeldt Børsens aktiespil. Vi skulle have om emnet med regnskaber og rentestigninger osv, og her passede det perfekt ind.

Hvis du skal bruge computerspil i undervisningen, vil jeg anbefale spil, som foregår på engelsk. Hvor det er vigtigt, at læse engelsk og endda kommunikere på engelsk. Hvor man kan sætte eleverne sammen i forskellige grupper, der skal klare forskellige opgaver. Jeg tænker specielt på MMORPG genren så som World of Warcraft, Runescape osv.

Håber du kunne bruge det til noget, og skriv endelig, hvis du har spørgsmål.
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #3: 29 Jan 2011, 15:02 »

Jeg har lært en masse geografi mht. hovedstader, andre storbyer og sågar også forskellige nationers befolkningstal. Ved bare ikke til hvilken nytte, andet end min paratviden.
Logged

Thaurat al Shabab

cjensen94
Gæst
 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #4: 29 Jan 2011, 15:31 »

Har lært en masse nye lande at kende, og kan kende mange nationer ud fra deres flag Wink

Men WoW skulle efter sigende være meget lærerigt, hvis du skal lære at snakke engelsk. Har dog aldrig selv prøvet det.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #5: 29 Jan 2011, 15:38 »

Tror ikke manager spil er specielt lærerige. Du skal ud i MMORPG genren, blandt de store internationale spil. Jeg blev eksempelvis meget bedre til engelsk i folkeskolen, grundet de spil på computeren. Men tror ikke de hjælper på andet end dit engelske. Men spil som WoW og Tibia har undervist mig mere end min engelsklære
Logged


fodboldfjols
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #6: 29 Jan 2011, 16:06 »

Tusind tak for jeres bidrag. Jeg er helt med på, at der er andre genrer, der lægger mere op til undervisningsbrug og at FM ikke er det mest oplagte valg af spil til undervisning - det er netop derfor jeg har valgt at beskæftige mig med det. Hvad med FM Blogs? Jeg synes mange af disse historier er fremragende. Der ligger virkelig nogle flotte skriftlige værker herinde. Jeg er stødt på både informative og spændende blogs med beskrivelser af fiktive oplevelser i spillet.

Bliv endelig ved med at kommentere. Jeg noterer ned på livet løs. Spiller folkeskoleelever overhovedet Football Manager? Kom på banen! Smiley
Logged

"I couldn't settle in Italy... it was like living in a foreign country."
Ian Rush

Skipper
Gæst
 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #7: 29 Jan 2011, 16:18 »

19 år 3.g

Vil også sige at det eneste jeg lærte fra football manager, bere er mere om fodbold.
Derimod spil som Age of Mythology, civilization og total war spillene har lært mig rigtig meget om Historie og græsk/romersk/ægyptisk/nordisk mytologi.
Jeg mener at strategi spil lære rigtig godt, men det kræver jo også at spilleren engagere sig.

PS. og et spil som Victoria 2 kan også være meget lærerigt hvad andgår samfundsøkonomi, og politiske overbevisninger.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #8: 29 Jan 2011, 16:28 »

17 år og 2.g

Jeg er enig med de fleste andre herinde i at fm ikke er det spil man rent skolemæssigt lærer mest ved. WoW til gengæld, som også er nævnt tidligere, mener jeg godt man kan lærer noget ved, både socialt og engelsk fagligt.

Du nævner selv blogs og jeg er helt enig i at man helt klart kan højne sin kreativitet og skriftlige niveau ved at skrive historier fra spillet men jeg tror dog at det er utrolig få i forhold til hvor mange der spiller fm der skriver blogs Smiley
Logged

FC Barcelona

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #9: 29 Jan 2011, 16:35 »

15 år. 9 klasse.
I FM synes jeg, at man får styr på byer i forskellige lande. Jeg kendte godt hovedstæder i de fleste lande, men andre store byer i forskellige lande lærer man at kende via FM. Sådan har jeg det hvertfald
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Enged
Gæst
 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #10: 29 Jan 2011, 16:39 »

19 år og 2.g.
Jeg har spillet FM siden 8(?). klasse, og jeg har ikke lært noget som helst fagligt af spillet. Dog er det spillets skyld, at jeg er kommet herind, og brugen af dette forum, har gjort mig meget mere opmærksom på mit skriftsprog. At man har lært hovedstæder og lande at kende, er jo heller ikke videre fagligt, men det er med til at give en viden om alt muligt random, hvilket jo også kan være meget sjovt, men bare ikke rigtigt bruges i skolen.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #11: 29 Jan 2011, 16:40 »

Samme som BB.

I min klasse (8.) er vi en 4-5 stykker som spiller FM. Og kender da også et par andre som går i folkeskolen som spiller Football Manager.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #12: 29 Jan 2011, 16:57 »

Jeg startede med at spille FM i 5. klasse. Det var en meget fodboldinterreseret pædagog - hvilket jeg også selv er og var - der viste mig det. Med tiden har jeg lært alle rutinerne, og jeg synes i hvert fald selv, at jeg er en rimelig habil gamer Smiley Jeg lærte meget geografisk, og nu har jeg et forspring i forhold til mine klassekammerater i geografi.

Info: Går i 7. klasse Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #13: 29 Jan 2011, 17:29 »

19 år 3.g

Vil også sige at det eneste jeg lærte fra football manager, bere er mere om fodbold.
Derimod spil som Age of Mythology, civilization og total war spillene har lært mig rigtig meget om Historie og græsk/romersk/ægyptisk/nordisk mytologi.
Jeg mener at strategi spil lære rigtig godt, men det kræver jo også at spilleren engagere sig.

PS. og et spil som Victoria 2 kan også være meget lærerigt hvad andgår samfundsøkonomi, og politiske overbevisninger.

Meget enig med denne post. Jeg har spillet Civilization-serien siden jeg var 4-5 år gammel (civ1 dengang, og så har fulgt nogenlunde med siden da), og derfra har jeg lært en hel del historie, engelsk, samt noget om samfund generelt (dog har denne del nok hovedsageligt været ved at spørge min far, som også spillede de første 2 spil, om hvordan visse ting fra spillet har været i virkeligheden osv. osv.).

Spiller folkeskoleelever overhovedet Football Manager? Kom på banen! Smiley

Personligt har jeg spillet FM (eller CM som det hed den gang) siden CM2 97/98, som jeg må have været 6 år gammel da jeg begyndte at spille. I starten spillede jeg det oftest sammen med andre fodboldinteressered e kammerater (som var et par år ældre). I 8-9 års alderen begyndte enkelte klassekammerater også at bruge deres fritid på CM, og dermed må jeg kunne konstatere, at det er min erfaring, at folkeskoleelever gerne spiller FM. :-)
Logged

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lærer man noget af FM?
« Svar #14: 29 Jan 2011, 17:54 »

15 år, 9. klasse

Football Manager har faktisk haft en rimelig indflydelse på min evne til at stave. Jeg har mange gange stødt på ord, hvor jeg ikke ville kunne stave til det, hvis jeg ikke havde spillet FM i mange år efterhånden. Plejer at få 12 i diktakt/retskrivning. Ville nok være på 10 hvis det ikke var for FM.

Det har også en smule indflydelse på mig i f. eks. Geografi. Kan se hvor de forskellige hold, og dermed også nogle byer, ligger. Så ikke en kæmpeforskel, men FM har faktisk hjulpet mig lidt i skolen Smiley
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010