home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 918 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Diskussionsoplæg #1 - Spiller du stift eller flydende?
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Diskussionsoplæg #1 - Spiller du stift eller flydende?  (Læst 7761 gange)
Philips
Gæst

Sv: Diskussionsoplæg #1 - Spiller du stift eller flydende?
« Svar #15: 28 Jan 2011, 08:51 »

Fed traad Guldbrand har egentlig sagt hvad jeg mener saa vi ikke blande mig i debatten det lader jeg ham om, men det skal nok komme igen Fed traad

Swizz CataR
Manager

« Svar #16: 28 Jan 2011, 09:02 »

Dit hold vil jo ikke modarbejde sig selv på den måde du giver udtryk for. Ens centrale forsvar vil jo ikke begynde at "spille offensivt" når ens angreb går med tilbage for at forsvare.. Desuden er det nu også i langt højere grad midtbanen jeg tænker på, da ens kantspillere f.eks. vil yde en større assistance til ens backs når modstanderen presser på. På den måde sørger du for at der hele tiden er opbakning når en af deres spillere prøver at afdrible en af dine spillere..

Det skal dog lige nævnes at ens "startstrategi" også har en væsentlig rolle at spille.

Da jeg nævnte, at din bagkæde går frem, så glemte jeg at nævnte, at det var når du selv havde bolden - my bad Wink

Men altså, det jeg mener er blot, at selvom du måske for en marginal bedre indsats defensiv af nogle, så vil du, når du selv har bolden, gøre dig selv mere udsat, og dermed tror jeg, at den samlede risiko for mål i egen ende må være større. Men det er dog kun en teori.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

ptrN
Manager

« Svar #17: 28 Jan 2011, 09:11 »

I min optik kommer det helt an på holdet. Som jeg ser det, har hver spillestil sin helt egen fordel. Lad mig tage eksempel i 2 spil jeg har kørende. Første spil er med Dortmund, og her spiller jeg med "stift". Dette er blevet et resultatet af megen overvejelse, hvor slutresultatet kom ud fra et kig på min bagkæde, og en konklusion af den ikke har de offensive kvaliteter, som så mange andre bagkæder har. Dette kulminerer medat jeg gerne ser, at jeg får det fulde ud af min offensiv; Kagawa, Sahin, Barrios, Lewandowski, Götze, Zidan og Grosskreutz. Selve ideen er at det kun er de offensive kræfter der deltagter i angrebspillet, og at jeg derfor også får mere ud af mine angreb. Samtidig ser jeg at de assists jeg får mig tilspillet, stort set udelukkende tiltræder fra en offensiv kræft på holdet. Således kan defensiven koncentrere sig om at forsvare. I starten spillede jeg med balanceret, og nogle gange flydende. Dette var uheldigt i form af min højreback; Owomoyela ofte blev fanget fremme, og derfor blev alle mine indkasserede mål, scoret fra modstanderes venstreside. Samme problem havde jeg ikke på den anden back plads, da; Schmelzer er en bedre spiller. Ved at spille "stift" begrænser jeg muligheden for at min(e) back(s) bliver fanget højt oppe på banen, og dette har mindsket mine indkasserede mål.

Dette leder mig tilbage til mit 2. spil. Her spiller jeg med Barcelona. Her har jeg valgt en "flydende" spillestil, der gør at jeg i høj grad kan få mine backs med i det opbyggende spil. Jeg har dog mindsket mine backs indlæg og stikninger, og derfor ser jeg ofte at mine backs fungerer ligesom Barcelonas i virkeligheden, og mit hold spiller "håndbold-agtigt", altså flytter bolden rundt om deres felt, indtil åbningen ses. Samtidigt ses det at selvom jeg har sat mine midterforsvare til korte afleveringer og sjældne dybestikninger, forsøger, Puyol især, med lange, høje dybe stikninger til mine frontspids. Dette er også et resultat af den "flydende" spillestil, da bagkæden gerne vil deltage i angrebspillet.

tl;dr - Det kommer helt an på holdet og taktikken. Især holdets bagkædes spilforståelse og boldflytning tages i betragtning.

welbz is dat guy

Guldbrand
Blogmester

« Svar #18: 04 Feb 2011, 11:44 »

hvordan kommer de her diskussions oplæg til at fungere fremadrettet? Vil debatterne blive samlet i samme tråd, eller får de hver deres (mest optimal med hensyn til søgning på siden) Og hvor ofte vil der komme et nyt oplæg? Og hvordan vil jeg samt andre brugere kunne komme med forslag til emner som kunne diskuteres?

Smiley

Swizz CataR
Manager

« Svar #19: 04 Feb 2011, 11:48 »

Umiddelbart har vi ikke besluttet en bestemt tidsmængde mellem hvert diskussionsoplæg. Men går denne helt og aldeles i stå, så vil vi selvfølgelig overveje at komme med et nyt hurtigst muligt. Dette diskussionsoplæg vil vi forsøge at skyde igang endnu engang, da der må være flere brugere der har en holdning omkriing dette. Smiley

Omkring vlag af nye emner, så skal I være velkomne til at skrive dem her i tråden, eller endnu bedre, at sende dem til mig pr. PB, så skal jeg nok tage dem med videre Smiley De nye oplæg vil blive postet hver for sig, og det vil så kun være det sidste nye, der vil blive sat som fokusemne øverst i underforaet. Smiley

/Swizz

Guldbrand
Blogmester

« Svar #20: 04 Feb 2011, 11:52 »

Umiddelbart har vi ikke besluttet en bestemt tidsmængde mellem hvert diskussionsoplæg. Men går denne helt og aldeles i stå, så vil vi selvfølgelig overveje at komme med et nyt hurtigst muligt. Dette diskussionsoplæg vil vi forsøge at skyde igang endnu engang, da der må være flere brugere der har en holdning omkriing dette. Smiley

Omkring vlag af nye emner, så skal I være velkomne til at skrive dem her i tråden, eller endnu bedre, at sende dem til mig pr. PB, så skal jeg nok tage dem med videre Smiley De nye oplæg vil blive postet hver for sig, og det vil så kun være det sidste nye, der vil blive sat som fokusemne øverst i underforaet. Smiley

/Swizz

Kunne man så ikke på sigt lave et link eller underforum, hvor man hurtigt kan finde alle diskussionerne, da der forhåbentlig engang i fremtiden vil være samlet en masse gode debatter, som gerne skal være lettilgængelige for brugerne at finde.. Men det kan man tage stillingen til engang hvis det viser sig at være en stor succes, og noget som brugerne får stor nytte af..

Swizz CataR
Manager

« Svar #21: 04 Feb 2011, 11:54 »

Det kan der selvfølgelig sagtens blive lavet, og det kan da også sagtens blive en realitet allerede når nr. 2 i rækken kommer på banen. Det er selvfølgelig en god ide på sigt Smiley

hoeven
Førsteholdsspiller

« Svar #22: 19 Feb 2011, 15:03 »

Det jeg synes der galt med den her tråd er, at vi får aldrig er svar på hvad der er rigtigt. Der er jo ikke nogen herinde som har været med til at lave spillet. Derfor kan vi aldrig vide om Guldbrands tanker om stift eller flydende er rigtige, eller om Swizz CataR har ret. Det er jo dumt at diskuterer hvordan en mark skal pløjes hvis man ikke er bondemand. Det har været svært for mig at forholde mig til denne tråd. Jeg føler at først når der kommer et ordentligt bevis for hvad stift og flydende er, så kan jeg bruge tråden til noget. Husk dette er konstruktiv kritik Smiley
« Seneste Redigering: 19 Feb 2011, 15:07 af hoeven » Logged

Philips
Gæst

« Svar #23: 19 Feb 2011, 15:10 »

burde der ikke sanrt komme et nyt diskusionsoplæg?

Guldbrand
Blogmester

« Svar #24: 19 Feb 2011, 15:43 »

Det jeg synes der galt med den her tråd er, at vi får aldrig er svar på hvad der er rigtigt. Der er jo ikke nogen herinde som har været med til at lave spillet. Derfor kan vi aldrig vide om Guldbrands tanker om stift eller flydende er rigtige, eller om Swizz CataR har ret. Det er jo dumt at diskuterer hvordan en mark skal pløjes hvis man ikke er bondemand. Det har været svært for mig at forholde mig til denne tråd. Jeg føler at først når der kommer et ordentligt bevis for hvad stift og flydende er, så kan jeg bruge tråden til noget. Husk dette er konstruktiv kritik Smiley

Nu findes der jo ingen facitliste til FM, og derfor kan man jo heller ikke komme med et endeligt svar, hvilket i og for sig også er ligegyldigt da det denne tråd/diskussion handler om er at dele sine erfaringer med hinanden.. Bagefter er det jo op til en selv at teste den nye viden man får, for at finde ud af hvad der virker for en selv..

burde der ikke sanrt komme et nyt diskusionsoplæg?

Ja det vil være rart med et nyt oplæg.. der behøver ikke at gå så lang tid imellem de forskellige, og man kan sagtens lade flere overlappe hinanden..

Guldbrand
Blogmester

« Svar #25: 28 Feb 2011, 15:55 »

Så må den næste i serien meget gerne snart komme..  ticked off    Wink

cpg
Ynglingespiller

« Svar #26: 28 Feb 2011, 16:14 »

Jeg plejer altid at spille balanceret. Jeg mener at det er vigtigt at have en god balancegang mellem flydende og stift. Men det kommer selvfølgelig meget an på hvilken taktik man benytter sig af.

Swizz CataR
Manager

« Svar #27: 01 Mar 2011, 13:15 »

Jeg prøver at få det smidt op i aften Smiley Ellers må I lige hive fat i mig, i løbet af i morgen, så kommer det op så snart jeg finder tid Smiley

nln777
Reserveholdsspiller

« Svar #28: 13 Jul 2011, 11:26 »

Altid flydende. Har næsten spillet min første sæson færdig på mit Atletico save. Har spillet "meget flydende" hele sæsonen igennem. Jeg ligger lige nu efter 32 kampe på en anden plads, 4 point foran Barca, og 10 point efter Real Madrid. Jeg har 79 point efter de 32 kampe, og jeg har indtil videre kun tabt kampe til Barca og Real Madrid i ligaen. Jeg vandt også samlet over Real Madrid i pokalsemifinalerne hvor jeg vandt med hele 4-0 hjemme. Senest har jeg slået Sociedad med 7-0. Så min erfaring siger flydende er det bedste Peace

blomvikings
Manager

« Svar #29: 13 Jul 2011, 11:51 »

Altid flydende. Har næsten spillet min første sæson færdig på mit Atletico save. Har spillet "meget flydende" hele sæsonen igennem. Jeg ligger lige nu efter 32 kampe på en anden plads, 4 point foran Barca, og 10 point efter Real Madrid. Jeg har 79 point efter de 32 kampe, og jeg har indtil videre kun tabt kampe til Barca og Real Madrid i ligaen. Jeg vandt også samlet over Real Madrid i pokalsemifinalerne hvor jeg vandt med hele 4-0 hjemme. Senest har jeg slået Sociedad med 7-0. Så min erfaring siger flydende er det bedste Peace

Det afhænger jo også af hvilken liga du spiller i, Italien er måske lidt mere stift end Spanien.
Jeg spiller fx med Napoli pt. og der spiller jeg "Stift" og det fungerer. Ligger delt 1'er efter 28 spillerunder.

Så overvej ligaen og holdet, og lav taktikken derefter Smiley

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010