home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 641 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: DesignerFreaks
| | | | |-+  Kits ?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Kits ?  (Læst 3470 gange)
2Nice
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Kits ?
« : 25 Jan 2011, 23:56 »

okej nu er det så sådan at man har lavet et kit til en klub men nu ved jeg ikke vad man gör for at det ska blive riktigt i spillet er der någon som kan forklare dette på en lät måde måske ?
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Kits ?
« Svar #1: 26 Jan 2011, 00:16 »

Der er to ting du skal gøre.

1: du skal have fat i en grafik kyndig her på siden.
2: spørge om hjælp til at lave en config fil.

Tror nok at der på et tidspunkt var et program (til en af de tidligere versioner af FM) der mere eller mindre lavede config filen for en. Men er lidt usikker hvad det angår.

Håber at du finder den hjælp du skal bruge.
Logged

2Nice
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kits ?
« Svar #2: 26 Jan 2011, 00:21 »

jeps og det var jo derfor jeg spurgte herinne Wink

jag fatter man ska lave en config fil og det er lige netop det som er mit problem ;/

så jeg håber der er en som kan og vil forklare dette på en måde så til og med jeg fater det haha
Logged

2Nice
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kits ?
« Svar #3: 26 Jan 2011, 09:49 »

er der overhoved nogen som kigger her på 2010 mere haha ??

well mit problem er jo så det med den config.xml
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kits ?
« Svar #4: 26 Jan 2011, 10:04 »

Måske kunne denne tråd være til hjælp ?

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=26861.0

Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

2Nice
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kits ?
« Svar #5: 26 Jan 2011, 10:48 »

Måske kunne denne tråd være til hjælp ?

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=26861.0



jeg har kigget lidt på den men jag fatter ikke hvordan man laver den config.xml ??

kan jag tage en fra en anden mappe og så ta klub info väk og lave ny klub info bara ? altså kopy and paste fra til exempelvis ESP til SWE og så laver jeg den fil om så alt info er samme men klubberne bliver taget väk og nye bliver lagt in ?


så i visse af de filer jag har er det lavet på forskälige måder osse :/

visse klubber har _home og _away
andre har _1 og _2

er det ligemeget hvodan man gör dette ?


jag har prövet og lave en tröje som jag så har lagt in isteden for en annen og det virker fint nok.
altså i en mappe som jeg har downloadad Wink

men at lave det fra grunden med/i en liga der jag ikke har nogle mapper om ligaen ?

og til noget andet og det er vis man spiller med en DB med lower leages kan man lägge tröjer til disse klubber ?

ska man lägge dem i en mappe som så hedder lower leage ? som der står i editorn eller ska man lägge dem i det leage name som den ny lower leage har ?

wow det blev jo en hel del Wink
« Seneste Redigering: 26 Jan 2011, 12:45 af 2Nice » Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kits ?
« Svar #6: 26 Jan 2011, 11:35 »

Jeg er på job lige nu, men kan godt prøve at hjælpe dig i aften...?
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

2Nice
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kits ?
« Svar #7: 26 Jan 2011, 12:47 »

vi kigger på det men jeg tror tturbo1 har hjulpet mig lidt på vej nu Wink
Logged

2Nice
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kits ?
« Svar #8: 26 Jan 2011, 16:03 »

okej kan så sige at det ike fungera ligemeget vad jeg gör lol :/
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kits ?
« Svar #9: 26 Jan 2011, 18:47 »

Hej igen.

Jeg kan lige give et eksempel på hvordan jeg har gjort med Kits til Auning IF i mit spil.

(Mine kits er i størrelsen 220 x 220 pixels og skal være i formatet png)

Jeg fandt først Aunings Unikke ID (som er 933860). Derefter omdøbte jeg mine to kits til  auning_home.png  og  auning_away.png  og lagde dem ind i en mappe hvor jeg i forvejen havde downloadet kits.  Se vedlagte billede:


Så åbnede jeg config.xml med Notepad. Jeg kopierede så de sidste to linier, og indsatte dem igen lige underneden, og omdøbte de to linier så de passe med Aunings hjemme og ude trøjer og så det passede med Aunings unikke ID - Se vedlagte billede af min config-fil:



Så lukkes Notepad, og du siger ja til at gemme.  Derefter skal du ind i FM2010 > indstillinger > Billede og lyd. Herinde skal du fjerne fluebenet ved "Brug skincache"  og sætte et flueben ved "Genindlæs altid skin ved bekræft"

Disse to flueben kan du så ændre tilbage igen, når du har fået det til at virke -  så sparer du en del tid ved loadningen at et spil.

Håber at dette kan hjælpe dig.

p.s.  Jeg vedlægger lige et SS så du kan se at Aunings kits virker:
http://i56.tinypic.com/2uos188.jpg


« Seneste Redigering: 26 Jan 2011, 18:49 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

2Nice
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kits ?
« Svar #10: 26 Jan 2011, 21:51 »

okej jeg har så prövet det som du siger.

C:\Users\Allan\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2010\graphics\pictures\kits\clubs\swe\swedish premier divsion

- <record>
- <!--  resource manager options
  -->
- <!--  dont preload anything in this folder
  -->
  <boolean id="preload" value="false" />
- <!--  turn off auto mapping
  -->
  <boolean id="amap" value="false" />
- <!--  logo mappings
  -->
- <!--  the following XML maps pictures inside this folder into other positions
          in the resource system, which allows this folder to be dropped into any
          place in the graphics folder and still have the game pick up the graphics
          files from the correct places
   
  -->
- <list id="maps">
- <!--  Auto generated by fmXML
  -->
  <record from="Kalmar_home" to="graphics/pictures/team/1809/kits/home" />
  <record from="Kalmar_away" to="graphics/pictures/team/1809/kits/away" />
  </list>
  </record>


har som du ser bara lagt et hold ind (Kalmar)  de hedder jo kalmar ff men ved ikke om det er det som gör det ?
min kits är lavet i 160x160 det var det som mit program rekomendrede mig til ( Smart Shirt Designer 2 )

men det virker stadig ikke :/

så ser jeg i dine mapper hedder dine hold forexempelvis  fck_home ?? det er jo ikke deres klub navn ?

jeg bare undre lidt over tingne eftersom der virker väre flere måde og göre dette på ?

men noget er det jo som ikke fungere for min del.

Citat
Så åbnede jeg config.xml med Notepad. Jeg kopierede så de sidste to linier, og indsatte dem igen lige underneden, og omdøbte de to linier så de passe med Aunings hjemme og ude trøjer og så det passede med Aunings unikke ID - Se vedlagte billede af min config-fil:

igen så ser jeg nu her at hele denne mappe var lavet på din com ?
jeg har lavet alt mit selv og den där config.xm fil den tog jeg fra en mappe med kits som var lavet til spanske div 2 tror jeg nok og lavede kopy paste og så tog jeg alle klub info ud og lage min ind i filen og sparede den kan det väre det som gör det ?

jeg menner bare at dette ikke burde väre så svärt men npget er helt ude i skoven her Opstemt

jeg kan jo pröve og lede efter kits til allsvensken og så bare bytte mit holds tröjer ud for det prövede jeg i den mappe med kits fra spanske div 2 og det fungere helt fint fom mig Smiley (siger man stolt) men at lave kits til en liga som ikke har kits med i spillet fra start eller som man ikke har downlodat ned allerede det er jo så et problem virker det som om :/


og samme ting hvordan gör man når man har loadad en DB ned til level 10 ? og man så vil lave kits til disse hold ?
så ska det jo osse laves fra grunden ?
dette er lidt det jeg vil have svar på.



Logged

2Nice
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kits ?
« Svar #11: 27 Jan 2011, 10:26 »

hmm helt utroligt at ingen kan forklare hvordan man gör dette på en lät måde synes jeg ;/


€dit: nu fik jeg det til og virke langt om länge.

det jeg gjorde

1. hentede et fantasy kit til QPR og så tog jeg den config.xml fra den mappe og lavede kopy paste precis som jeg hdae gjort med en mappe fra spanske div 2 men den var til en hel liga den nye nu var kun til et hold og det var lige precis det jeg var ude efter Wink
2 ändred navnet fra kalmer til 6 letter name KFF
3. lage den på et nyt sted --> C:\Users\Allan\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2010\graphics\pictures\kits\KFF_FANTASY

nu ska det så pröves med et div 5 hold i sweden fra en DB for og pröve om man kan lägge kits ind til hold som er i divsioner fra Data bases.

så kan man jo få gang i et spil Wink med kits til haha.

tak for alt hjälp jeg fik selv om det var mig selv som löste det til slut med en lidt anderldes lösning.
« Seneste Redigering: 27 Jan 2011, 12:56 af 2Nice » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010