home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 12:34 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23487
  0 Brugere, 1115 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tataraagadevanaha
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  |6| Viola - Giovani per il futuro
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: |6| Viola - Giovani per il futuro  (Læst 2527 gange)
Romeo
Reserveholdsspiller

|6| Viola - Giovani per il futuro
« : 18 Jan 2011, 22:53 »

Da una parte

Det lokale medlem af Partito Nazionale Fascista Luigi Ridolfi samlede i 1926 de to gamle firenze klubber: CS Firenze og PG Libertas. Formålet var at skabe et stærkt Firenze hold der kunne matche de mere dominerende hold i den Italienske turnering.

Efter en hård start kæmpede Fiorentina sig i 1931 op i Serie A. I 1941 lykkedes det Fiorentina at vinde Coppa Italia for første gang, holdet kunne ikke grundet 2. verdenskrig følge op på den store præstation.

50'erne

Nu gik det for alvor godt for Fiorentina, man opnåede med holdet flere top 5 placeringer. Alt dette med højdepunkt i sæsonen 55-56 hvor holdet vandt ligaen 12 point foran nummer 2 Milan.

60'erne

Succesen fortsætter Fiorentina bliver ved med at klare sig godt og vinder i dette årti Coppa Italia to gange og ligaen en enkelt gang.

70'erne

Holdet får det i dette årti svært og kæmper midt i ligaen og er både i 72 og 78 med i kampen om nedrykning. Holdet vinder dog Coppa Italia igen i 75. I denne tid består holdet af mange unge spiller, den mest nævneværdige må være Giancarlo Antognoni.

Giancarlo spillede 341 kampe på den offensive midtbane for Viola og scorede 61 mål

80'erne

I 1980 bliver Fiorentina købt af Flavio Pontello en lokal rigmand. Han ændrede en del ved klubben blandt andet dens logo, dette ledte til en del protester fra fansene. Men da det viste sig at Flavio og havde store ambitioner med klubben og at han ville bruge penge på at købe spillere som Francesco Graziani blev de hurtigt glade for den nye ejer.

Med et hold bygget op omkring Giancarlo blev holdet nummer 2 i serie a i sæsonen 81/82. Dette skete efter en heftig duel med Juventus, først i sidste runde blev mesterskabet afgjort. Der var meget drama på denne dag Fiorentina fik annulleret et mål i kampen imod Cagliari og Juventus billigt straffe som de scorede på i deres kamp. Juventus blev efter den sæson en af Fiorentinas helt store rivaler.

Et spændende indkøb blev også gjort i dette årti navnet Roberto Baggio er nok et navn de fleste fodboldelskere kan nikke genkende til.
« Seneste Redigering: 31 Jan 2011, 18:38 af Romeo » Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

Sulo
Landsholdsspiller

Sv: |1| Viola - Giovani per il futuro
« Svar #1: 18 Jan 2011, 23:02 »

Spændende indledning. Jeg følger lidt med her i starten og så må vi se hvad du kan føre det til.

Romeo
Reserveholdsspiller

Parte secunda
« Svar #2: 19 Jan 2011, 13:09 »

Parte seconda

90’erne

Der skulle i dette årti udkæmpes endnu en stor kamp med sin ærkerival Juventus. I sæsonen 89/90 skulle Fiorentina og Juventus mødes i UEFA cup finalen. En kamp Juventus vandt også denne gang blev der hældt mere benzin på bålet i forhold til holdenes rivalisering. Den anden kamp skulle være blevet spillet hjemme på Fiorentinas stadion men blev flyttet til en by med mange Juventus fans, dagen inden den anden kamp blev Fiorentina grundet økonomiske problemer også nød til at sælge Roberto Baggio til netop Juventus. Pontello sælger grundet økonomiske problemer alle spillere i klubben og bliver efter optøjer i Firenzes gader tvunget til at forlade klubben.

Klubben bliver opkøbt af den berømte filmskaber Mario Cecchi Gori. Han køber heftigt ind spillere som Brian Laudrup og Stefan Effenberg vil de fleste kunne genkende. Den helt store stjerne er dog uden tvivl Gabriel Batistuta. Det går dog ikke helt efter planen og i s;sonen 92/93 rykker Fiorentina ud af Serie A, dette skaber vild kaos og ballade uden for stadion efter sidste kamp. S;sonen efter vinder Fiorentina Serie B og er igen med i det fineste selskab.

Det lykkes Fiorentina at vinde Coppa Italia en enkelt gang i 90'erne og også en kvalifikation til Champions League kommer i hus. Her spiller Fiorentina nogle rigtig gode kampe blandt andet slår de Arsenal 1-0 og Man Utd 2-0.

00’erne

Den første sæson i 00'erne er den sidste sæson Fiorentina har vundet et trofæ med hjem til skabet, dette skete ved at vinde Coppa Italia.

De første år i dette årti må siges at virke de mørkeste i klubbens histore, klubben bliver i 02 erklæret konkurs og tvangsnedrykket til Serie C2. Denne række vindes allerede i første sæson. Dette ville normalt give oprykning til Serie C1 men grundet Catania sagen blev holdet rykket direkte til Seria B. Holdet får i deres første sæson i Serie B en 6. plads. Nok til en playoff kamp om oprykning. Denne vindes sammenlagt 2-1 og Fiorentina er igen i Seria A.

I sæsonen 05/06 bliver Cesare Prandelli ansat som holdets nye træner, han får en del penge til at handle for og køber blandt andre Luca Toni og Sebastian Frey. Sæsonen slutter med en 4. plads i Serie A dette giver en plads i kvalifikationen til Champions League året efter. Luca Toni bliver topscorer i Seria A med 31 mål i 34 kampe.

Holdet bliver op til sæsonen 06/07 rykket ned i Serie B grundet dets involvering i Calciopoli-skandalen. Efter en appel får holdet dog alligevel lov til at blive i Serie A dog med en pointstraf på 15 point. Luca Toni og Adrian Mutu klarer sig godt sammen som angrebsmakker par og scorer tilsammen 31 mål.

Sæson 09/10 byder på en god kampagne i Champions League hvor holdet når 1/8-dels finalerne hvor de dog taber til Bayern.

Da sæsonen er slut kommer meddelelsen om at Prandelli har sagt ja til jobbet som Italiensk landstræner så holdet står nu uden træner. Hvem mon der skal lede dette holde videre ind i det nye årti.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2011, 15:19 af Romeo » Logged

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

Romeo
Reserveholdsspiller

Indkaldelse til pressemøde
« Svar #3: 19 Jan 2011, 14:23 »

Indkaldelse til pressemøde på Artemio Franchi imorgen kl 12:00

Vi vil imorgen præsentere vores nye træner, vi håber at der vil være mange der møder op til denne præsentation.

Vi kan afsløre at manden tidligere har været ansat i Fiorentina.

« Seneste Redigering: 19 Jan 2011, 15:18 af Romeo » Logged

Philips
Gæst

Sv: |3| Viola - Giovani per il futuro
« Svar #4: 19 Jan 2011, 14:29 »

har stærkt på fornemelsen det er Roberto Baggio

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #5: 19 Jan 2011, 14:59 »

Flot blog du har stablet på benene, som også er enkel og overskuelig. Dog synes jeg, at du bør lave din skriftstørrelse lidt mindre, da det ser lidt klodset ud, men rigtig fint, glæder mig til at se mere. Smiley

Romeo
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 19 Jan 2011, 15:16 »

Mange tak for de rosende ord til jer alle

Flot blog du har stablet på benene, som også er enkel og overskuelig. Dog synes jeg, at du bør lave din skriftstørrelse lidt mindre, da det ser lidt klodset ud, men rigtig fint, glæder mig til at se mere. Smiley
Prøvede lige at ændre og kan kun give dig ret... Tak for den lille rettelse Smiley

Romeo
Reserveholdsspiller

Pressemøde
« Svar #7: 20 Jan 2011, 12:01 »

Pressemøde

Klokken er kvart i 12, der er allerede ved at være godt fyldt i lokalet på stadion hvor pressemødet skal finde sted. Alle virker spændte på hvem Viola præsenterer som deres nye manager.

Rygter har sat mange navne i forbindelse med klubben, blandt andre klubbens tidligere manager Alberto Malesani også Valter Di Savio er blevet nævnt da flere medier mener at han er klar til at tage skridtet til at være manager.

Nu sker der endelig noget ind træder bestyrelsesformand Mario Cognini og den administrerende direktør Andrea Della Valle.

Mario byder velkommen: ”Velkommen på denne dejlige sommerdag her i Firenze. Hvor er jeg glad for at se at interessen for Fiorentina er så stor. Jeg vil ikke sige så meget andet end at jeg håber i vil tage godt imod den mand vi har valgt at ansætte og at jeg personligt er meget glad for at denne aftale kunne komme i hus. Jeg vil nu give ordet videre til Andrea som vil fortælle jer lidt om vores sportslige ambitioner både på kort og langsigt.”

Andrea: ”Ja som sagt vil jeg fortælle lidt om hvor vi gerne ser klubben, både i forhold til de hjemlige himmelstrøg men bestemt også hvor vi regner med klubben er i Europæisk sammenhæng.

Hvis vi skal starte med det hjemlige regner vi med at klubben allerede i den forstående sæson kan kvalificere sig til Europa League og vi ser helst en placering omkring 5.-6. pladsen. På lidt længere sigt skal holdet være med i guldkampen. Dette regner vi kan ske inden for 2-3 sæsoner.

Coppa Italia står ikke lige nu så højt på vores ønskeliste, her håber vi at vores yngre spillere kan få noget brugbar erfaring.

Hvad europæisk fodbold angår, skal vi som minimum inden for 3 sæsoner have spillet os videre fra gruppespillet i Champions League.

Nu kan jeg nok ikke trække den meget længere jeg vil gerne byde vores nye manager velkommen.”

Andrea kigger over imod døren bag ham, langsomt går den op og ind træder en gammel kending af klubben. Der begynder straks en livlig summen blandt de fremmødte. Ingen havde regnet med at se denne mand her i denne sammenhæng.

En skov af fingre og kuglepenne er oppe ude blandt journalisterne allerede inden den nye manager har sat sig ned.

Mario: ”Ja som jeg kan se på jer havde ingen af jer regnet med at vores nye manager hed Gabriel Batistuta. Det har været en stor oplevelse for mig at forhandle med Gabriel om hvordan vi gerne så ham og Fiorentina arbejde sammen og jeg ser frem til vores samarbejde. Jeg vil lade Gabriel selv fortælle om hvorfor han har valgt dette job”.

Alle kigger på Gabriel Batistuta, det er tydeligt at se at han er vant til den store opmærksomhed. Han begynder langsomt at snakke ”Hvor er det dejligt at være her igen, jeg har altid set Firenze som mit andet hjem og er virkelig glad for at kunne sidde her i dag. Jeg skulle ikke tænke længe da jeg blev ringet op og spurgt og om jeg ville tage dette job. Jeg har godt nok ikke den store træner erfaring, det er højst blevet til lidt hygge i den lokale klub. Men jeg er sikker på at jeg kan føre denne klub langt. Jeg føler mig klar og ved allerede nu hvem jeg gerne vil have tilknyttet klubben. Jeg vil ikke sige for meget om det her, men en spiller som Christian Eriksen vil jeg strække mig langt for at få fingrene i, han har noget helt specielt og hans omgang med bolden kan få enhver træner til at slikke sig om munden.

Jeg ville gerne blive her og svare på jeres spørgsmål, men hvis vi skal være klar til sæsonstart skal jeg i gang med det samme så jeg bliver nød til at tage videre der venter et fly på mig og ja jeg skal ud og forhandle en kontrakt på plads.”

Alle de påhørende sad måbende tilbage. Det var kommet som et chok for dem at manden der skulle føre Fiorentina videre var Gabriel Batistuta. Det skulle nok rydde en del forsider i morgen.

« Seneste Redigering: 20 Jan 2011, 15:59 af Romeo » Logged

Romeo
Reserveholdsspiller

Trupgennemgang
« Svar #8: 22 Jan 2011, 12:05 »

Gennemgang af truppen
Første pressemeddelelse fra Batistuta efter at han har sat sig i trænersædet er hans gennemgang af truppen.

Først og fremmest er jeg utroligt glad for at have fået muligheden for at lede den klub som står mit hjerte så nært, når det så er sagt vil jeg gerne sætte mit præg på klubben og vil derfor gerne tilpasse truppen den offensive spillestil jeg har tænkt mig vi skal spille.

Jeg vil her gennemgå den trup jeg har set på træningsbanen de første par uger i klubben.

Målmænd

Her er det ikke svært at finde ud af hvem der er min starter, navnet er Sebastian Frey, han er en solid sidste skanse og jeg har ærlig talt lidt svært ved at forstå hvorfor han ikke har fået flere landskampe for Frankrig. Som Backup har jeg Artur Boruc til rådighed, han vil også få spilletid i pokalkampe og kampe imod små hold.

Wingbacks

På højre back er vi godt besat vi råder over talentet Lorenzo De Silvestri og den mere rutinerede Comotto. Silvestri vil her være starter så han kan udvikle sit talent.
På venstre back har vi som det ser ud lige nu kun en spiller Manuel Pasqual, jeg vil gøre hvad jeg kan for at købe en ny spiller til denne plads, meget gerne en starter eller et stort talent. Mine talentspejdere er allerede sendt afsted.

Centerbacks

Her rådes der over fire spillere. Kun en skiller sig virkelig ud fra mængden Alessandro Gamberini er spilleren der er sikker på sin plads i start elleveren. De tre andre Per Krøldrup, Felipe og Cesare Natali kommer til at kæmpe om den sidste plads.

Defensiv midt

Her er holdt virkelig godt besat og måske også lidt for besat. Jeg vil i løbet træningskampene vurdere hvem der skal blive og hvem der skal ud.
Jeg kan dog allerede nu løfte sløret for at spillerne Daniel Kofi Agyei og Cristiano Zanetti kan føle sig ret sikre på deres plads på holdet. Marco Donadel og Mario Bolati skal virkelig vise deres værd ellers må de nok se sig om efter en ny arbejdsgiver. Geatano D’Agostino vil er delejet af Udinese og vil derfor blive i klubben minimun sæsonen ud.

Central midt

Her har jeg reelt kun en spiller til rådighed ved starten af denne sæson. Denne spiller borger dog også for kvalitet og skal være holdets offensive opbygger. Ja jeg har for at sige det lige ud store forventninger til Riccardo Montolivo.
Også her skal der investeres i en forstærkning, jeg leder efter en dygtig felt til felt midtbane spiller.
Klubben råder også over den unge Montenegrinske landsholdspiller Stevan Jovetic han er dog langtidsskadet og kan ikke regnes som en del af truppen i starten af sæsonen.

Fløje

På højre fløj er vi godt kørende, vi kan stille med en nuværende italiensk landsholdspiller i Marco Marchionni og det serbiske stor talent Adem Lajic.
På venstre fløj ser det også rigtig fornuftigt ud inde starter Juan Manuel Vargas og hans backup bliver det italienske talent Federice Carraro.

Angreb

Helt oppe foran står holdets stjerne, jeg er virkelig glad for at arbejde sammen med Gilardino han minder mig på mange måder om mig selv og jeg ser frem til at se ham score som jeg gjorde.
Han vejleder  lige nu et sandt stjerneskud ved navn Khouma Babacar, ham ser jeg store eventyr for ude i fremtiden.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med holdet, jeg skal have købt nogle enkelte spillere og solgt nolge få. Men det er dejligt at have nogle gode rutinerede kræfter jeg kan sætte min lid til og så samtidig have nogle af ligaens største talenter på bænken.

Som tidligere nævnt er en af de spillere jeg rigtig gerne ser spille for Viola det danske stor talent Christian Eriksen, forhandlingerne er allerede igang. Jeg håber at kunne præsentere ham snart.

Jeg ser frem til at komme igang med mit arbejde her på Artemio Franchi
« Seneste Redigering: 22 Jan 2011, 12:07 af Romeo » Logged

Romeo
Reserveholdsspiller

Første store indkøb
« Svar #9: 24 Jan 2011, 13:07 »

Første nye spiller i truppen

Batistuta sidder klar ved mikrofonen og indleder pressemødet:

"Jeg er glad for at kunne byde jer velkommen her i dag, det er med stor glæde at jeg kan præsentere vores første store indkøb. Byd Leroy Fer velkommen. Han er en spiller jeg ser som en fremtidig stjerne for Viola, han er med sine kun 20 år relativt ung, men jeg forventer han vil kunne gå ind og få en central plads på holdet allerede i løbet af
denne sæson. Jeg vil sammenligne ham lidt med den tidligere topspiller Patrick Viera.
Jeg kan vist roligt sige at jeg forventer mig meget af Leroy."

En journalist fra La Gazzetta dello Sport spørger Leroy hvad der fik ham til at skifte til Fiorentina. "Jeg valgte et skifte til Fiorentina da jeg gerne vil spille i en klub med store ambitioner og dem kunne jeg finde her. Jeg ville også gerne tidligt i min karriere opleve at spille i en af de tre store ligaer og der er serie a en drømme liga for mig da den passer godt til min fysiske måde at spille på.

Romeo
Reserveholdsspiller

Sv: |5| Viola - Giovani per il futuro
« Svar #10: 31 Jan 2011, 18:15 »

Så gik der vist lige lidt lang tid siden jeg har skrevet noget her sidst.. Jeg skulle lige pludselig flytte så det tog lige min tid.

Jeg håber i følger med??

Update kommer i løbet af aftenen.

Romeo
Reserveholdsspiller

Christian Eriksen
« Svar #11: 31 Jan 2011, 18:37 »

Så kom Fiorentinas nye nummer 10 endelig

En ung mand fra Middelfart sidder i presselokalet og kigger rundt. Det er ikke første gang at han sidder på en stadion i en stor europæisk klub.

Batistuta starter pressemødet: "Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er for at sidde her i dag. Som i jo kan se er det lykkedes klubben at blive enige med Ajax og ikke mindst med Christian Eriksen.

Jeg ser virkelig frem til at arbejde med Christian da jeg tror på at han allerede nu kan gå ind og være en afgørende faktor på holdet. Han er den perfekte 10'er og skal ligge og styre spillet på vores midtbane. Uden at skulle ligge et for stort pres på Christian, så tror jeg at han inden for nogle år kan blive den bedste midtbanespiller i Serie A."

Christian vil nu besvare nogle af jeres spørgsmål.

- Hvorfor har du valgt at skifte Ajax ud med Fiorentina?

Christian: " Jeg ser det som en virkelig stor mulighed for at spille i en af de tre store, og så vil jeg gerne vinde titler en ambition som klubben deler.

- Kan du stå for det pres der vil være på dig som playmaker på dette hold?

Christian: "Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at bevise at jeg har været de penge værd der er blevet brugt på at hente mig til klubben. Jeg tror dog helt sikkert på at jeg kan gøre en forskel.

« Seneste Redigering: 31 Jan 2011, 18:57 af Romeo » Logged

Wild Dog
Gæst

Sv: |6| Viola - Giovani per il futuro
« Svar #12: 10 Feb 2011, 20:24 »

Sjovt. Havde også en Fiorentina story i gang sidste år, med Batistuta som manager.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010