Gennemgang af truppenFørste pressemeddelelse fra Batistuta efter at han har sat sig i trænersædet er hans gennemgang af truppen.
Først og fremmest er jeg utroligt glad for at have fået muligheden for at lede den klub som står mit hjerte så nært, når det så er sagt vil jeg gerne sætte mit præg på klubben og vil derfor gerne tilpasse truppen den offensive spillestil jeg har tænkt mig vi skal spille.
Jeg vil her gennemgå den trup jeg har set på træningsbanen de første par uger i klubben.
Målmænd
Her er det ikke svært at finde ud af hvem der er min starter, navnet er Sebastian Frey, han er en solid sidste skanse og jeg har ærlig talt lidt svært ved at forstå hvorfor han ikke har fået flere landskampe for Frankrig. Som Backup har jeg Artur Boruc til rådighed, han vil også få spilletid i pokalkampe og kampe imod små hold.
Wingbacks
På højre back er vi godt besat vi råder over talentet Lorenzo De Silvestri og den mere rutinerede Comotto. Silvestri vil her være starter så han kan udvikle sit talent.
På venstre back har vi som det ser ud lige nu kun en spiller Manuel Pasqual, jeg vil gøre hvad jeg kan for at købe en ny spiller til denne plads, meget gerne en starter eller et stort talent. Mine talentspejdere er allerede sendt afsted.
Centerbacks
Her rådes der over fire spillere. Kun en skiller sig virkelig ud fra mængden Alessandro Gamberini er spilleren der er sikker på sin plads i start elleveren. De tre andre Per Krøldrup, Felipe og Cesare Natali kommer til at kæmpe om den sidste plads.
Defensiv midt
Her er holdt virkelig godt besat og måske også lidt for besat. Jeg vil i løbet træningskampene vurdere hvem der skal blive og hvem der skal ud.
Jeg kan dog allerede nu løfte sløret for at spillerne Daniel Kofi Agyei og Cristiano Zanetti kan føle sig ret sikre på deres plads på holdet. Marco Donadel og Mario Bolati skal virkelig vise deres værd ellers må de nok se sig om efter en ny arbejdsgiver. Geatano D’Agostino vil er delejet af Udinese og vil derfor blive i klubben minimun sæsonen ud.
Central midt
Her har jeg reelt kun en spiller til rådighed ved starten af denne sæson. Denne spiller borger dog også for kvalitet og skal være holdets offensive opbygger. Ja jeg har for at sige det lige ud store forventninger til Riccardo Montolivo.
Også her skal der investeres i en forstærkning, jeg leder efter en dygtig felt til felt midtbane spiller.
Klubben råder også over den unge Montenegrinske landsholdspiller Stevan Jovetic han er dog langtidsskadet og kan ikke regnes som en del af truppen i starten af sæsonen.
Fløje
På højre fløj er vi godt kørende, vi kan stille med en nuværende italiensk landsholdspiller i Marco Marchionni og det serbiske stor talent Adem Lajic.
På venstre fløj ser det også rigtig fornuftigt ud inde starter Juan Manuel Vargas og hans backup bliver det italienske talent Federice Carraro.
Angreb
Helt oppe foran står holdets stjerne, jeg er virkelig glad for at arbejde sammen med Gilardino han minder mig på mange måder om mig selv og jeg ser frem til at se ham score som jeg gjorde.
Han vejleder lige nu et sandt stjerneskud ved navn Khouma Babacar, ham ser jeg store eventyr for ude i fremtiden.
Alt i alt er jeg godt tilfreds med holdet, jeg skal have købt nogle enkelte spillere og solgt nolge få. Men det er dejligt at have nogle gode rutinerede kræfter jeg kan sætte min lid til og så samtidig have nogle af ligaens største talenter på bænken.
Som tidligere nævnt er en af de spillere jeg rigtig gerne ser spille for Viola det danske stor talent Christian Eriksen, forhandlingerne er allerede igang. Jeg håber at kunne præsentere ham snart.
Jeg ser frem til at komme igang med mit arbejde her på Artemio Franchi