home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  1 Bruger, 412 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Smed klassiker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Smed klassiker  (Læst 17122 gange)
smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Smed klassiker
« : 18 Jan 2011, 13:34 »

EDIT D. 21.9.2011 NYESTE VERSION AF TAKTIKKEN KOMMER HER: (husk det er en klassisk taktik, så det er uden roller til spillerne).

http://www.mediafire.com/?0gmt0yoll7n41r0

GODE TIPS:
* SPIL MED EN SÅ SMAL BANE SOM OVERHOVEDET MULIG.
* HVIS DU ER PRESSET, SÅ GÅ IND PÅ HOLDINSTRUKTIONER OG SÆT TACKLING TIL HÅRD OG SKÆRM AF HELT TIL HØJRE (HELE BANEN).
* TAKTIKKEN INDEHOLDER OGSÅ EN GOD HJØRNESPARKSTAKTIK.
* NÅR DU STARTER MED TAKTIKKEN, SÅ SÆT DIN KAMPFORBEREDELSE TIL DET HØJEST MULIGE INDTIL HOLDET KAN DEN FLYDENDE. SÆT DEN HEREFTER PÅ LAV. JEG HAR DEN ALTID TIL AT STÅ PÅ HOLDETS FORSTÅELSE FOR HINANDEN.
* GIV NU LIGE DINE SPILLERE 10 KAMPE MED DENNE TAKTIK FØR DU KASTER DEN UD TIL HØJRE Smiley


For første gang vil jeg prøve at videregive min favorit taktik. Inden jeg fortæller alt for meget omkring denne, såvil jeg sige at den er af ældre dato fra nogle af de gamle FM. Derfor virker delen med "roller" til spillerne ikke, og af en eller anden mærklig grund, så virker tilråb fra sidelinien heller ikke. Hvem kender ikke til problemerne med at finde den rigtige rolle:-) Denne taktik har fået lidt justeringer gennem tiden, men jeg syntes den spiller nu. En anden grund til denne formation fungere godt er at økonomi i FM har en stor betydning. Med denne formation er det ikke nødvendigt med gode backs og fløje. Hvem kender ikke problemet med at finde og købe disse enkelte verdensklassespille r e som er til disse positioner. Derfor kan denne formation spare dig for penge, for der findes jo oceaner af gode centrale spillere.

Ført vil jeg smide et ss af formationen:

http://img69.imageshack.us/img69/4627/realmadridcf17.png

Så vil nogen allerede her begynde at sige den ser meget smal ud, og den er meget følsom over for kantspil. Det er dog ikke den erfaring jeg har gjort. Jeg har selvfølgelig gjort min bane så smal som muligt, da formationen kører med spil gennem midten. Husk at spille med den smalleste mulige bane. Det lukker af for din modstandernes kantspil.
Her er der ikke mange små finurligheder i indstillingerne. Den er meget standard.

Jeg kører med en flad 3 back kæde, hvor den centrale af de 3 gerne må være en spillende forsvar, som kan bære bolden lidt frem i banen. De 2 yderste backs er mere den boldvindende type. Med disse indstillinger er de faktisk forbløffende gode til at skærme af for modstandernes spil over fløjene. Hurtighed er en god egenskab for disse 2.:



Det samme gør sig faktisk gældende når vi taler de 3 centrale midtbaner. Den centrale midtbane er den offensive del af pakken. Han får en del langskudsforsøg, så der kan med fordel vælges en med høje tal i langskud. Den centrale mdtbane løber også en del, så hans energiniveau kan være lavt i slutningen af kampen. Derfor kan det anbefales at have en fuldgod erstatning til denne plads på bænken, da der med fordel kan udskiftes omkring 60-70 min. De 2 yderste midtbaner er de deffensive på midtbanen. De skal nemlig ud at skærme modstandernes fløje og offensive backs af. Derfor anbefales deciderede DM/MC til disse positioner, men gode stats i tackling og markering.



NU kommer vi så til den centrale OMC. Her er tale om en spiller der er bindeled mellem forsvaret/midtbanen og de 3 angribere. Her kan også anbefales en spiller med gode langskudsegenskaber, men ellers er det vigtigste for denne spiller hans kreativitet. Han skal skabe mulighederne for de 3 angribere. Spillere som Kaka, Pastore og Schneider er som skabt til denne plads. En klassisk 10'er position. Jeg vil dog lige nævne, at denne spiller løber en del, så konditionen kan være et problem i slutningen af kampen. Hav derfor en fuldgod erstatning klar på bænken.


Så kommer vi til de 3 angribere. Den centrale af disse angriber er også den der scorer flest mål. Her kan bruges en super tekniker der løber i hullerne eller en stor targetman der kan heade boldene i kassen. Jeg har haft succes med begge dele. Fælles for alle 3 angriber er, at de gerne skal være gode i aflevering, da de spiller en del småbold for at åbne forsvaret. Jeg vil dog ikke anbefale en targetman til positionen som en af de 2 yderste angribere. Her vil jeg anbefale teknisk stærke spillere, da de gerne skal kunne køre lidt kispus med modstandernes backs, men også ligge de gode afleveringer ind i banen. En god ide kunne også være en angriber der har sit favoritben som højre at lade ham spille i venstre side. Det har jeg haft stor succes med Neymar.


Jeg har haft/har stor succes med denne opstilling i store klubber, men desværre har jeg ikke tålmodigheden at  til at prøve denne i mindre klubber.

Jeg håber andre vil prøve min taktik, og evt. udvikle på denne til noget bedre. Ris og ros imødeses gerne.



« Seneste Redigering: 30 Sep 2011, 12:14 af smed1977 » Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #1: 18 Jan 2011, 13:44 »

Og jeg glemte lige at sige, at inden folk begynder at sige alt kan vindes med Man City pga. deres økonomi, så har jeg kun købt spillere for 1 milliard på 4 hele sæsoner samt det første transfervindue i sæson 5. Jeg har fokus på talentudvikling.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #2: 18 Jan 2011, 14:11 »

Hvordan har du fået dit FM til at se sådan ud? (sliders, pile osv) Smiley?
Logged

lassen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #3: 18 Jan 2011, 14:31 »

Hvordan har du fået dit FM til at se sådan ud? (sliders, pile osv) Smiley?
Det var jo i 2010  Grin
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #4: 18 Jan 2011, 14:39 »

Det var jo i 2010  Grin

Nej. Det er FM11 så vidt jeg kan se. Han har blot ændret taktikken til "klassisk" eller noget lignende Smiley
Logged

lassen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #5: 18 Jan 2011, 14:48 »

Nej. Det er FM11 så vidt jeg kan se. Han har blot ændret taktikken til "klassisk" eller noget lignende Smiley
der står jo en kopi af hans indlæg i FM2010 indlæg...
Logged

Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #6: 18 Jan 2011, 14:57 »

:/ vi må bare vente til smed skriver igen Peace
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #7: 18 Jan 2011, 15:28 »

hehe...vild forvirring:-) Som jeg skriver, så er det en formation jeg har brugt gennem flere versioner, mest i FM2010.

Og som jeg også skriver, så er det meste af indlægget en kopi af min taktik under forum for FM2010. Dog har jeg ændret lidt i nogle ting, men ikke meget. Prøv den ad i denne version også. Den har været god for mig i en sæson med Man City.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

lassen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #8: 18 Jan 2011, 21:41 »

JEG HAVDE JO RET MUAHAHAHAHHAHA... Kunne godt være jeg skulle prøve er Man city!! Smiley
Logged

Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #9: 18 Jan 2011, 22:32 »

lol lassen, har fundet ud af hvordan man laver sliderne i 2011:p men jaja du havde ret Thumbs Up
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #10: 19 Jan 2011, 10:57 »

Jeg har i mit nuværende save Hulk til at spille som den højre centrale angriber, men han har dog ikke præsteret ret godt i sidste sæson. Derfor har jeg ændret hans indstillinger sådan de matcher dem som min venstre angriber har, og han spiller en del bedre nu. Prøv det ad. Måske jeg skulle tage mig sammen til at oploade en ny version af taktikken, da den jo er blevet optimeret lidt med tiden:-)
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

SUPERICEMAN
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #11: 25 Jan 2011, 00:24 »

JEG BRUGER DEN MED ROLLER  funny DEN VIKER GODT Thumbs Up

HAR SPILLE 8 SÆSONER HAR VUNDET!

PL - 7
Champions League - 3
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 2
FA Cup - 4
Liga Cup - 2
Euro League - 0
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #12: 25 Jan 2011, 09:01 »

Hvem er du?
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

SUPERICEMAN
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #13: 25 Jan 2011, 16:15 »

HA HA CHELSEA! Wink
Logged

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #14: 05 Feb 2011, 17:00 »

JEG BRUGER DEN MED ROLLER  funny DEN VIKER GODT Thumbs Up

HAR SPILLE 8 SÆSONER HAR VUNDET!

PL - 7
Champions League - 3
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 2
FA Cup - 4
Liga Cup - 2
Euro League - 0


obvious troll is obvious
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010