home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 716 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Træning af spillere, talenter
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Træning af spillere, talenter  (Læst 2438 gange)
Politistav
Lilleputspiller
*

Træning af spillere, talenter
« : 18 Jan 2011, 10:02 »

Hej Boys

Beklager, hvis emnet  - som sikkert er tilfældet - har været oppe før. I så fald må I gerne smide indlægget ind på rette plads.

Men i hvert fald:

Jeg efterspørger noget råd til træning af spillere. Jeg synes simpelthen ikke, at mine spillere udvikler sig, som de skal mange. Mange af mine unge spillere starter med +3-stjerner, men på trods af fin spilletid, sker der ofte det, at potentialet falder eller stabiliserer sig, så det ender på tre stjerner i stedet for de mere spændende +3.

Hvad gør jeg galt?

Jeg må erkende, at jeg ikke "orker" at bruge alverden på dette punkt, da FM trods alt ikke fylder hele tilværelsen. Det, jeg gør, er at købe gode trænere og indstille disse, sådan at " de enkelte træningsdele" har mange stjerner. Altså sådan, at fysik har 4½ stjerne, boldkontrol og afslutninger det samme og sådan fremdeles. Ofte tilknytter jeg kun en enkelt træner til hvert aspekt, da de alene kan hæve "niveauet" til mange stjerner. Er det en fejl?
Ellers forsøger jeg at sætte træningsmængden op, så den er så tæt på høj som muligt.
Og så benytter jeg ellers de få råd, som mine trænere giver om specialtræning i enkelte aspekter, som overblik og sådan.
...... men det virker altså ikke, synes jeg.

Er der nogen, der kan hjælpe?

PÅ FORHÅND TAK

smed1977
Landsholdsspiller

Sv: Træning af spillere, talenter
« Svar #1: 18 Jan 2011, 11:35 »

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=29049.0

Jeg gør det samme som dig, men hvad mener du helt konkret med fin spilletid? Mine talenter udvikler sig fint med den træning og spilletid. Jeg har dem dog ikke til at løbe rundt på u18 holdet, men de er med i 1. holdstruppen og spiller så kampe med reserverne sammen med enkelte 1. holdskampe.

Men erfaringen er dog, at ikke alle udvikler sig som ønsket. Sådan er det jo også i det virklige liv.

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

T.Iglemose
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 18 Jan 2011, 14:57 »

Hej Boys

Beklager, hvis emnet  - som sikkert er tilfældet - har været oppe før. I så fald må I gerne smide indlægget ind på rette plads.

Men i hvert fald:

Jeg efterspørger noget råd til træning af spillere. Jeg synes simpelthen ikke, at mine spillere udvikler sig, som de skal mange. Mange af mine unge spillere starter med +3-stjerner, men på trods af fin spilletid, sker der ofte det, at potentialet falder eller stabiliserer sig, så det ender på tre stjerner i stedet for de mere spændende +3.

Hvad gør jeg galt?

Jeg må erkende, at jeg ikke "orker" at bruge alverden på dette punkt, da FM trods alt ikke fylder hele tilværelsen. Det, jeg gør, er at købe gode trænere og indstille disse, sådan at " de enkelte træningsdele" har mange stjerner. Altså sådan, at fysik har 4½ stjerne, boldkontrol og afslutninger det samme og sådan fremdeles. Ofte tilknytter jeg kun en enkelt træner til hvert aspekt, da de alene kan hæve "niveauet" til mange stjerner. Er det en fejl?
Ellers forsøger jeg at sætte træningsmængden op, så den er så tæt på høj som muligt.
Og så benytter jeg ellers de få råd, som mine trænere giver om specialtræning i enkelte aspekter, som overblik og sådan.
...... men det virker altså ikke, synes jeg.

Er der nogen, der kan hjælpe?

PÅ FORHÅND TAK
Du gør ca. som jeg plejer at gøre - måske talenterne ikke er store nok til at udvikle sig i den retning? Som Smed1977 skriver, så er det jo ikke alle talenterne i virkeligheden, der udvikler sig som forventet og jeg tænker de måske bliver brugt for tidligt? Har selv misbrugt mange store talenter, men også udviklet mange og vil mene de skal integreres på en hensigtsmæssigt måde FØR de udvikler sig optimalt.

Min erfaring siger mig et kommende stortalent ikke skal have (fast) spilletid, når han ikke er god nok. Det er fint at blive indskiftet og få nogle minutter hist og pist. Stille og roligt skal han have flere kampe pr. sæson (ift. udviklingen), men hvis han ej er god nok, så stagnerer udviklingen, hvis han spiller fast uden at være i nærheden af medspillernes kvalitet f.eks. 1½ stjerne, mens de andre i den normale startellever er fra 3-5 stjerner.

Hvis han er lige under de andres niveau f.eks. 2½ stjerne, mens de andre er 3-5 stjerner, så brug ham som squad rotation og giv ham kampe fra start i de lettere kampe, men brug de bedre spillere mod de bedre hold (forudsat du er tophold). Vil mene karakteren fra kampen er en vigtig indikator på hvordan spilleren får udbytte af kampen. Ved store nederlag og dårlige karakterer, så vil jeg anbefale dig at bruge ham på reserveholdet i stedet for!

Til sidst er determination også en vigtig attribut - spillere med lav determination (og work rate) vil typisk ikke stige så markant, som dem med høje værdier i de 2.

Håber du kan bruge det til noget - ellers spørg gerne igen Thumbs Up

DenGrimmeÆlling
Ynglingespiller

« Svar #3: 25 Maj 2011, 20:59 »

Jeg kommer måske lidt sent til tråden men hva er determination og work rate? Smiley

DenGrimmeÆlling
Ynglingespiller

« Svar #4: 25 Maj 2011, 20:59 »

Jeg kommer måske lidt sent til tråden men hva er determination og work rate? Smiley

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 25 Maj 2011, 21:02 »

Beslutsomhed og arbejdsstyrke Smiley

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 25 Maj 2011, 21:03 »

Determination=Målrettethed
Work rate=Arbejdsstyrke.

Hov.. Det var målrettethed Smiley

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

DenGrimmeÆlling
Ynglingespiller

« Svar #7: 25 Maj 2011, 21:12 »

Tak Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010