home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 12:34 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23487
  0 Brugere, 1080 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tataraagadevanaha
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  l 19 l Pause - The Red Devils
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: l 19 l Pause - The Red Devils  (Læst 12778 gange)
chackpercom
Førsteholdsspiller

Sv: l 15 l - The Red Devils
« Svar #45: 12 Feb 2011, 16:11 »

Kommer med en eller to updates senere idag Smiley

chackpercom
Førsteholdsspiller

Sv: l 15 l - The Red Devils
« Svar #46: 12 Feb 2011, 21:00 »

The Red Devils

Part Sixteen – FA Cup Winner’s anno 2011

T
he first trophy home –
Manchester United har vundet deres første trofæ I denne sæson efter en finalesejr over Bolton. Men før United kunne kalde sig et finalehold skulle de lige forbi et par modstandere på vejen. I 6. Runde skulle United igen imod et hold fra Englands anden bedste række nPower Championship, Barnsley. Manchester United har kun mødt hold fra nPower Championship i turneringen indtil videre, på nær i 5. runde da United der var imod Aston Villa.

Kampen mod Barnsley blev aldrig en lige kamp og United sad på alt spillet fra start til slut. Uniteds helt store målscore i denne sæson Dimitar Berbatov var manden bag de første to mål i kampen, som blev scoret i det 17 og 36 min. I anden halvleg fik Barnsley så reduceret i det 69 min. da Jim O’Brien gjorde det til 1-2. Det gav Barnsley fansene et håb om at lave et vaskeægte sensation, men håbet blev hurtigt slukket af Uniteds lynhurtige højrefløj Antonio Valencia, der gjorde det til kampens resultat 3-1 i det 74 min.

I semifinalen skulle United så op imod rivalerne fra Chelsea, i en kamp der viste sig at være overraskende let for United. Chelsea holdet spillede helt uden selvtillid og blev kørt over af de meget motiverede United spillere. Kampens enlige mål blev scoret af Javier Hernandez efter 16 min. spil og det betød at United endelig kunne kalde sig finaleklar, hvor Bolton ventede.

Finalen blev spillet i et fuldstændig udsolgt Wembley og begge hold så yderst motiveret ud. Men kampen blev aldrig den helt store forestilling på smukt fodbold. Kampen var en meget kedelig affære, da begge hold havde problemer med at få spillet sig frem til chancer. United viste dog bare at de var det klart mest effektive hold og fik scoret to flotte mål i det 11 og 14min. af Anderson og Dimitar Berbatov.  Da kampen var færdig kunne Nemanja Vidic fortjent løfte pokalen og United spillere og fans gik amok. Om de kommer til det igen i denne sæson må tiden vise.

« Seneste Redigering: 13 Feb 2011, 18:23 af chackpercom » Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller

Sv: l 16 l - The Red Devils
« Svar #47: 13 Feb 2011, 18:23 »

The Red Devils

Part Seventeen – Going to the finale

What a beautiful game – Sir Alex
Fergusons tropper har spillet sig I deres første Champions League finale siden 2009, I en kamp mod årets overraskelse Shakhtar Donetsk. I de sidste to runder har United sejret imod, ligarivalerne fra Arsenal og sidste års vindere fra Inter.

I Kvartfinalen skulle United imod ligarivalerne fra Arsenal, som er det eneste hold der har kunnet holde trit med United i ligaen. De to hold har været uhyggelige i den hjemlige liga i år, og nu skulle de så også op imod hinanden i årets kvartfinale i Champions League.

Den første kamp skulle spilles i Manchester på Old Trafford, i hvad der blev en kamp utrolig kedelig kamp, lige bortset fra de sidste 10 min. Begge hold spillede meget tilbageholdende for ikke at lade det andet hold komme frem til nogen kontrachancer og derfor skete der ikke så meget i kampen. Da begge hold havde stillet op med deres mindre teknisk stærke spillere kunne man nemt se, at de havde mere end svært ved at spille sig igennem hinandens forsvar. Måske var det også derfor at begge managers i anden halvleg skiftede deres kreative spillere ind i hvad der skulle vise sig at være det rigtige at gøre. Især Sir Alex Ferguson viste sig at gøre det helt rigtige da han skiftede Gareth Bale og Antonio Valencia ud for i stedet at skifte Ryan Giggs og Nani ind. For netop Ryan Giggs og Nani skulle senere hen i kampen vise sig at blive to afgørende spillere på kampen.

Arsene Wenger satte i stedet han bedste langskyttende spillere ind, hvilket nok var på grund af at United stillede op med deres reserve målmand, kun tyveårige Alex Smithies, da Edwin Van Der Sar kort før kampen blev skadet. Men ligelidt hjalp det for Wenger, da den unge målmand tog hvert og et langskud og så meget sikker ud gennem hele kampen.

I det 84 min. begyndte forboldkampen for alvor, da indskiftede Nani gjorde det til 1-0 for Manchester United en fremragende enkeltmands opvisning. Det blev også til 2-0, da Uniteds anden indskifter Ryan Giggs på fantastisk vis, klaskede et langskud ind fra 20 meters afstand efter 90 min. Så regnede Uniteds fans med at de næsten var sikker på at gå videre til semifinalen, da de jo var ved at vinde den første kamp hjemme 2-0. Men så fire min. inde i overtiden dukkede Robin Van Persie op, og med et fiks skud, gav han Arsenal troen tilbage. Kampen endte 2-1.

Den anden kamp var ligeså kedelig som den første, United lod Arsenal have bolden og lod dem komme frem, da Arsenal jo skulle score, i stedet satsede United på kontrachancer. Men efter 24 min. ødelagde Robin Van Persie den defensive taktik for Sir Alex tropper og i stedet byttede de roller. For nu var det United da satsede offensiv og Arsenal der spillede defensivt. Det skulle vise sig at ingen af holdende havde succes i den defensive taktik og efter 53 min. scorede Dimitar Berbatov til 1-1 hvilket der også skulle blive kampens resultat. Derfor gik United videre til Semifinalen med en samlet 3-2 sejr over Arsenal.

I Semifinalen skulle United op imod de forsvarende mestre fra Inter af. Den første kamp skulle spilles i Italien og her fik United en drømmestart, da de efter kun 6 min. bragte sig foran 1-0 efter en opvisning i det smukke pasningsspil. Gareth Bale havde sidste fod på bolden. United sad på alt spillet i første halvleg og fik også fortjent scoret til 2-0, midt inde i overtiden, da Nani skød et frispark i kassen. I anden halvleg kom Inter bedre med og nu længere frem i kampen vi kom, jo tættere kom Inter på en reducering. Men tilbagevendte Edwin Van Der Sar lignede en mur som ikke ville blive passeret. Men med 4 min. tilbage fik Samuel Eto’o scoret til kampens resultat 2-1.

Den anden kamp var en fantastisk spændende kamp fra start til slut. Vi skulle dog ind i anden halvleg før det første mål kom. Vi skal helt nørdagtig frem til det 50 min. hvor Inters Diego Milito gør det til 1-0 efter at han har af driblet tre United forsvarer fantastisk næsten magisk mål af Milito. Men Inter skulle stadig frem og score en gang til hvis de ville videre i turneringen og det betød selvfølgelig at Inter stod lang fremme på banen, hvilket United udnyttede 10 min. efter føringsmålet, da Javier Hernandez på en af Uniteds berømte kontras gjorde det til 1-1. Med 10 min. igen giver Diego Milito igen Inter håbet om finalepladsen tilbage, da han gjorde det til 2-1 på et flot langskud. Men det blev ikke til flere mål af Inter, i stedet gjorde Anderson det til 2-2 i det 90 min. da han på et flyvende hovedstød sætter bolden i kassen.
Det betød at United nu er i finalen efter en samlet 4-3 sejr over Inter. Her møder United som sagt tidligere Shaktarh Donetsk, som noget overraskende er nået til finalen, efter bl.a. at have slået FC Barcelona i semifinalen.

chackpercom
Førsteholdsspiller

Sv: l 17 l - The Red Devils
« Svar #48: 14 Feb 2011, 22:43 »

The Red Devils

Part Eighteen - Premier League Winners Anno 2011

Lucky United - Sir Alex Ferguson kan
igen i år sammen med sine spillere, lade sig hylde som mestre. United endte sæsonen på 88 point, hele 7 point mere end Arsenal som virkelig skuffede i de sidste tolv kampe af sæsonen. Chelsea endte på tredjepladsen med 80 point, et mindre end Arsenal.

Manchester United kan virkelig takke Arsenal for at kludre i det, for United har selv haft sine problemer i de sidste kampe. det blev til 9 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag i de sidste kampe, og selvom det måske ikke ser så dårligt ud, så kunne det sagtens havde været blevet til flere uafgjorte resultater, hvis ikke United havde haft heldet med på deres side. United kan især takke tre spillere i den sidste del af sæsonen, for deres tre angribere Dimitar Berbatov, Javier ''Chicharito'' Hernandez og Federico Macheda.

Man kan tage kampen mod Stoke som et eksempel på Uniteds held i slutningen af sæsonen, hvor United ender med at vinde 3-2 i en kamp hvor Dimitar Berbatov virkelig viste sin vigtighed for United i denne sæson, med et Hattrick. Efter 31 min. kommer Stoke foran 1-0, på mål af Marc Wilson, og det holder resten af halvlegen. Det var United der havde siddet på alt spillet i hele første halvleg, men var alligevel bagud ved halvleg, hvilket selvfølgelig betød at United spillerne godt kunne gøre sig klar til noget skæld ud af Sir Alex Ferguson. En ting er sikkert. Han må virkelig havde sagt noget der virkede, for da skulle ikke spilles mere end et minut af anden halvleg, før Berbatov havde gjort det til 1-1. United blev ved med at presse Stoke i bund, men så efter 71. min. kom Stoke foran 2-1 på et selvmål af Rio Ferdinand. Efter 80. min. kom Berbatov så igen på måltavlen, da han gjorde det til 2-2. Da vi kom til de 90. min. stod der stadig 2-2, men så i overtiden eller som nogle kalder det, i ''Fergie time'', dukkede Berbatov igen op og gjorde det til 3-2.

Allerede kampen efter, så man endnu et eksempel på Uniteds held. Det var kampen mod Chelsea, en yderst vigtig kamp, der kunne sikre United et lille forspring til Arsenal der havde kvajet sig i deres egen hjemmekamp. Det var en yderst lige kamp i de første 40. min. Men så ville Chelseas John Terry lige i fokus og det gjorde han ved at sætte en vanvidstackling ind på Wayne Rooney, som også blev skadet ved situationen, derfor modtog Terry korrekt det røde kort. Det betød at United fik sat sig på spillet, men ind ville den bare ikke, trods masser af chancer til Uniteds angribere. Men så i det 89. min. Fik Fletcher sendt bolden i netmaskerne til kampens resultat, 1-0.

Ugen efter kampen mod Chelsea, kom så sæsonen sidste Manchester Derby, der skulle spilles på The City Of Manchester Stadium. Det skulle blive kampen hvor mexicanske ''Chicharito'' for alvor viste sine kvaliteter. Han skulle nemlig ikke bruge mere end 2. min. Før han kunne bringe United på sejrskurs, ved at gøre det til 1-0. Efter 22. min. Spil, gjorde Chicharito det også til 2-0, da han blev spillet fri mellem 2 City spillere og satte sikkert bolden i kassen.  Kort før pausen reducere City's tidligere United spiller Carlos Tevez til kampens resultat 2-1.

Javier Hernandez var ikke færdig med at score vigtige mål her i slutningen af sæsonen, han scorede bl.a. Manchester udlignings mål til 1-1 mod Newcastle i det 87. min. Og scorede også Uniteds eneste mål i 1-0 sejren over Tottenham. Men han er ikke den eneste unge angriber der har scoret vigtige mål for United. Der er også en italiensk angriber i Uniteds trup ved navn Federico Macheda.

Hvis der er nogle her der er United fans,  så kan i sikkert godt huske Machedas debut for United tilbage i 2008-2009 sæsonen. Her blev den unge Italiener sendt på banen efter godt en times spil mod Aston Villa, i en kamp hvor United på det tidspunkt var bagud med 2-1. Efter 80 min. Spil udlignede Christiano Ronaldo for United, men det blev den unge Italiener der tog alle overskrifter, da han i det 92. min gjorde det til 3-2.

I denne sæson skulle den unge italiener gøre noget nær det samme i kampen mod Liverpool. Raul Meireles gjorde det til 1-0 efter 32. min spil på et flot langskud på kanten af feltet. Den føring skulle dog ikke holde specielt længe, for bare 2. min.  Senere gjorde Dimitar Berbatov det til 1-1 efter flot kombinationsspil af United. Dette resultat holdte halvlegen ud. I anden halvleg skete der ikke så meget for nogle af holdende, og da der var 15. min. Tilbage af kampen sendte Sir Alex Ferguson Federico ''Kiko'' Macheda på banen. Det skulle vise sig at være en god idé, for der vi nåede det 96. min. Gjorde Macheda det til 2-1 og hele Old Trafford gik amok.

Dimitar Berbatov endte med topscorerprisen for sine 25 liga mål i 33 kampe. Javier Hernandez blev kåret til spillernes unge spiller. Sir Alex Ferguson løb med årets manager, mens Chelseas Didier Drogba løb med spilernes spiller.
United endte som sagt med at vinde Premier League foran Arsenal og Chelsea, mens Blackpoll, Wolves og Wigan                                                                                  må en smut ned i den anden bedste række.

Ligatabel 38 kampe
Topscorerlisten
Dimitar Berbatov

chackpercom
Førsteholdsspiller

Sv: l 18 l - The Red Devils
« Svar #49: 20 Feb 2011, 23:06 »

The Red Devils

Part Nineteen - The Champions League Finale

Close game to the end - Så kom dagen endelig, hvor Champions League finalen ville finde sted. Kampen mellem årets overraskelse Shakhtar Donetsk og favoritterne fra Manchester United.

Den 28 Maj, 2011 kl. 19.45 på et udsolgt Wembley, gik finalen i gang. Begge hold startede noget nervøs og defensivt, for ikke at lukke et dumt mål ind. Men efter de første 10 min. Var spillet uden der var sket det store, begyndte det offensive spil at komme frem. Det gjorde at kampen blev rigtig underholdende med masser af chancer og flot angrebsfodbold.

Dog kom Shakhtar frem til en stor chance allerede efter 4 min. Hvor Douglas Costa noget heldig kom forbi Nemanja Vidic og fik trykket godt af, men Alex Smithies, der vikarierede for Edwin Van Der Sar der var skadet, reddede sikkert skuddet. Vi skulle først frem til det 15. min. Før den næste chance kom. Den tilfaldt Manchesters Nani, som afsluttede fra en skræv vinkel af, men afslutningen var af en så fremragende kvalitet at Shakhtar målmanden Pyatov ikke kunne holde bolden og derfor kunne Nani lade sig hylde af sine medspillere, 1-0.

Det hurtige spil forsatte efter førings målet, faktisk skulle man ikke andet end et minut frem i kampen, da den næste store chance kom. Shakhtars Eduardo kom helt fri på kanten af feltet, men afslutningen var virkelig dårlig og bolden fløj flere meter over mål. Shakhtar forsatte deres pres på United, og i det 23 min. Kom Douglas Costa igen til en chance, men ramte side nettet.

Efter 28. min havde Nani så chancen for at blive dobbeltmålscorer, da han gik forbi to Shakhtar spillere og kom helt fri med målmand Pyatov, men skuddet røg lige akkurat forbi mål. Spillet forsatte dog, og efter 38 min. Spil, kunne Manchester United takke deres unge målmand Alex Smithies, da han reddede et ellers fantastisk skud fra Alex Teixeira, der havde taget en god drible tur forbi tre United spillere.

Efter 40 min. Kom kampens andet mål, da Rio Ferdinand kom højest på et hjørnespark af kampens første målscorer Nani. Første halvleg endte 2-0 til United, da der ikke blev scoret flere mål i de sidste 5. min. Dog var Uniteds Gareth Bale tæt på, men måtte se sit skud ramme overliggeren.

Anden halvleg var knap nok begyndt før reduceringen kom. United havde fået et friskpark et godt stykke ude og derfor var Ferdinand og Vidic gået med frem. Men da Nanis indlæg rød i handskerne på Pyatov, slog Shakhtar kontra og den udnyttede den tidligere Arsenal spiller Eduardo, 2-1.

I det 65. min. Burde Manchester Uniteds helt store goal getter i denne sæson, Dimitar Berbatov, have gjort det til 3-1, da han blev spillet helt fri af Rooney. Men Bulgareren missede på det groveste.

Kort efter Berbatovs afbrænder, fik Shakhtars Jádson så muligheden får at udligne, da Nemanja Vidic begik straffespark på Eduardo. Men Jádson brændte, og endnu engang kunne Manchester spillerne hylde deres unge målmand Alex Smithies, der var i gang med at stå karrierens bedste kamp.

Som kampen skred frem, blev Shakhtar mere offensiv, hvilket også betød at de blev mere åben for kontra. Det burde Rooney og Berbatov have udnyttet, men de to ellers så træfsikre herre kunne bare ikke omsætte chancerne til mål. Men når Shaktar så heller ikke formåede at sende bolden i kassen, kunne Manchester spillerne juble efter 90. min. Underholdende fodbold.

Manchester United 2 - 1 Shakhtar Donetsk

15. min. 1-0 Nani
40. min. 2-0 Rio Ferdinand
46. min. 2-1 Eduardo

chackpercom
Førsteholdsspiller

Sv: l 19 l Pause - The Red Devils
« Svar #50: 21 Feb 2011, 13:35 »

Bloggen er midlertidig sat på pause, da jeg simpelthen har mistet lysten til at spille på denne save. er gået i gang med en anden, men kan godt være jeg starter bloggen op igen.

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010