home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 333 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?  (Læst 3925 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« : 08 Jan 2011, 17:31 »

Viste ikke lige om det er her jeg skal poste denne tråd, men hva' fanden  Wink

Kom til at tænke på om den viden som ens talentspejdere (og samarbejdsklubber) har betyder noget for de talenter man får. Ens talentspejderviden bliver jo større jo flere talenspejdere med forskellig nationaltitet, viden, osv. man har, og hvis man har mange rugeklasseklubber får man også deres talentspejderviden.

Men hvad gør det egentlig godt for?
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #1: 08 Jan 2011, 18:07 »

Viste ikke lige om det er her jeg skal poste denne tråd, men hva' fanden  Wink

Kom til at tænke på om den viden som ens talentspejdere (og samarbejdsklubber) har betyder noget for de talenter man får. Ens talentspejderviden bliver jo større jo flere talenspejdere med forskellig nationaltitet, viden, osv. man har, og hvis man har mange rugeklasseklubber får man også deres talentspejderviden.

Men hvad gør det egentlig godt for?
Det er jeg nu 99% sikker på de talentspejdere ikke har indflydelse. Tænker hvis klubben har et youth recruitment at dét har indflydelse. Dog får de store klubber jo flere udenlandske talenter, flere af dem med dobbelt nationalitet.
Logged

styleez-o2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #2: 08 Jan 2011, 18:22 »

Hvis dine talentspejdere har godt kenskab til et land, vil de have nemmere ved at finde talenter Wink. de ved vel hvor de skal lede :p
Logged

Liverpool FC!

"If Everton were playing at the bottom of the garden, I'd pull the curtains."
- Citat; Bill Shankly

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #3: 08 Jan 2011, 18:30 »

Hvis dine talentspejdere har godt kenskab til et land, vil de have nemmere ved at finde talenter Wink. de ved vel hvor de skal lede :p
men han spørger vel om talentspejderne påvirker ungdomsarbejdets rekruttering af nye talenter(nationaliteterne)?

Det andet spørgsmål glemte jeg at svare på. Deres kendskab styrker kendskabet til flere spilleres skills. Hvis en udenlandsk klub hyrer en dansk scout, vil scouten have et vist kendskab til de danske spillere (og norske og svenske etc.), derfor vil måske nogle af FCK's talenters tal være synlige, hvor de før havde mangler. Håber det hjalp, ellers må de spørge igen Smiley
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #4: 08 Jan 2011, 19:14 »

Har læst noget om at hvis man havde gode Ungdomstrænere, ville ens egne talenter blive gode. Men det var vidst ikke helt bevist. Smiley
Logged

RiotAct
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #5: 10 Jan 2011, 22:30 »

Hver gang de nye spillere bliver generet i en klub, afhænger deres nationalitet bl.a. af din 'verdens-viden' - så hvis du har en dansk talentspejder/samarbejdsklub eller flere, vil chancen for at en af dine ny-generede ungdomspillere er dansk også være større!
Men gode talentspejder-skills giver gode rapporter og stor 'verdens-viden' gør det nemmere at finde talenter i de pågældende lande.
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #6: 11 Jan 2011, 18:46 »

men han spørger vel om talentspejderne påvirker ungdomsarbejdets rekruttering af nye talenter(nationaliteterne)?

Det andet spørgsmål glemte jeg at svare på. Deres kendskab styrker kendskabet til flere spilleres skills. Hvis en udenlandsk klub hyrer en dansk scout, vil scouten have et vist kendskab til de danske spillere (og norske og svenske etc.), derfor vil måske nogle af FCK's talenters tal være synlige, hvor de før havde mangler. Håber det hjalp, ellers må de spørge igen Smiley
Okay. Jeg spiller ikke med at statsene er skjult, så det er nok derfor jeg ikke helt forstod pointen i det Smiley
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #7: 11 Jan 2011, 18:48 »

Hver gang de nye spillere bliver generet i en klub, afhænger deres nationalitet bl.a. af din 'verdens-viden' - så hvis du har en dansk talentspejder/samarbejdsklub eller flere, vil chancen for at en af dine ny-generede ungdomspillere er dansk også være større!
Men gode talentspejder-skills giver gode rapporter og stor 'verdens-viden' gør det nemmere at finde talenter i de pågældende lande.
Så hvis man er en dansk klub og man kun har fx. turkiske talentspejdere og turkiske samarbejdsklubber, så er der større chance for at man får turkiske talenter til sit u-hold?
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #8: 11 Jan 2011, 19:17 »

Så hvis man er en dansk klub og man kun har fx. turkiske talentspejdere og turkiske samarbejdsklubber, så er der større chance for at man får turkiske talenter til sit u-hold?

Uden at skulle være 100 %, så vil jeg sige, at chancen for det er uhyre lille. Det vil maksimalt dreje sig om 1-2 spillere, uden at der er nogen garanti. Umiddelbart er der ikke den store sammenhæng mellem dine talentspejdere og kvaliteten af de spillere du får til dit ungdomshold.

Talentspejderne har kun noget at gøre med de talenter du kan se og bedømme i andre lande. Bedre talenter og bedre viden giver ikke flere talenter i andre lande, men det giver spejderne et bedre grundlag at vurdere ud fra Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #9: 11 Jan 2011, 22:17 »

Så hvis man har ikke har slået skjul egenskaber til før spillets start, så bliver den talentspejderviden man har jo egentlig ligegyldig?  Tunge
Logged

a-fonne
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Har talentspedere indflydelse på de talenter man får?
« Svar #10: 13 Feb 2012, 13:26 »

Jeg ved ikke hvor jeg skal skrive det her, men hvordan kan det være at min talentspejder har fået en fri rolle? Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010