Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
30 Okt 2024, 07:58
Kenitho
Challenges
The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45
Svartowiz
Skadestuen
Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
Antal Registrerede Brugere:
23444
1 Bruger, 765 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
keiraupton91
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2011
Kategori: Blogs
Vikingarna… ₄
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
Forfatter
Emne: Vikingarna… ₄ (Læst 1934 gange)
2770-Realfan
Førsteholdsspiller
Vikingarna… ₄
«
:
07 Jan 2011, 12:53 »
plan
Så prøver man igen. Efter en længere pause fra FM, vender man ikke blot tilbage til spillet, men også blogskriveriet. Lange blogs har altid været ambitionen, dog uden den høje succesrate, da hver update altid plejer at tage syv lange og syv brede. Derfor vil dette udelukkende handle om at informere folk omkring min forhåbentlig spændende og lange trænerkarriere.. Så de store billedecollager er udeladt og bare et lille tekststykke pr. update vil være målet med dette.
Men nok om den lille intro og nu til sagens kerne. Holdet omkring denne blog. Nemlig Vikingarna. Og ja, i know, det er et svensk band, men synes det lyder så flot og så har jeg altid moret mig over den slags musik de har lavet. Derfor vil
Vikingarna
være synonym med ingen ringere end
FC Vestsjælland
, som er klubben jeg er faldet over.
Det er der to grunde til:
1. IMO det mest interessante hold, som
ikke
er i Superligaen
2. De har Andreas Mortensen (: Sikken mand!
Tror også det var hvad der var værd at sige om dette, bortset fra at der også spilles med Huge database og med masser af ligaer, som samlet giver over 100.000 spillere. Guf for en som mig, der godt kan li' ukendte spillere.
«
Seneste Redigering: 09 Jan 2011, 20:29 af 2770-Realfan
»
2770-Realfan
Førsteholdsspiller
Sv: Vikingarna… ₁
«
Svar #1:
07 Jan 2011, 14:53 »
prolog '10
Knap var man blevet præsenteret for truppen, før man så hvor tynd den var. Bevar mig vel, der var da profiler, men man rykker ikke op med svage folk som Marcher, Schultz, Dahl og Vibe blandt de startende 11. Heldigvis har klubbens velhavende ejer givet mig rimelig frie tøjler, masser af plads på lønbudgettet og lige under en million af de stærke til fri afbenyttelse. Det luner for en som mig, der har store ambitioner med dette hold.
kampe
3:1 ▪
@ Coimbra (MG)
2:0 ▪
@ Capelense (AL)
4:0 ▪
@ Inglewood Utd.
5:2 ▪
@ Unión La Calera
3:3 ▪
@ Chonburi
1:1 ▪
@ Paysandu
En god højre hånd i Cockerill blev hentet ind, jobbet var scout, og så skulle der skaffes modstandere til opstarten. Middelmådige danske modstandere er der hverken udfordring eller penge nok i, så flybilletterne blev booket til Brasilien, Chile, Thailand og Australien. Lande, som har klubber der gerne vil betale betragtelige summer for at møde fremadstormende FCV.
indkøb
stjerne
gk
Axelwibrån
dl
Ousmanetraoré
mc
Olavråstad
aml
Justiceerhenede
bredde
dc
Chapanga
dc
Kofidakinah
dm
Henrikfagerberg
amc
Davidrasmussen
fc
Jeppekjær
talent
dr
Sørensteffensen
dm
Zakariahassan
fc
Gaeletock
6 kampe var blevet fastlagt og nu skulle den trup trimmes og optimeres. Hård træning blev indført og spillermarkedet blev afsøgt for stjerner, breddespillere og ikke mindst talenter. 12 kom ind og 3 gik ud, og skulle man fremhæve tre, ville det blive disse.
Justice - Et teknisk geni, som længe har været utilfreds med forholdene i Kolding. Et klub som ganske enkelt ikke rakte til hans ambitioner. Han var gratis at hente og selvom det ville kræve lidt omstilling for ham at blive venstrekant, så skulle det ikke være umuligt.
Svenske Wibrån - Keeper positionen har ikke set optimal ud med Thomas Mikkelsen, og da en solid allround keeper dukkede op, så måtte jeg slå til. Vinduets største handel til 300.000 kr. Det lyder lamt, men det er sørme mange penge for denne klub.
Den sidste der skal nævnes må være gode gamle Olav - En rutineret pasningsmand i midteraksen, og hvilken mukkert af en langbrager han besidder. En spiller som har prøvet niveauet på højeste plan i Norge, og den rutine skal han tilføre holdet.
Venskabskampene forløb godt og det tegner lovende for ligaen. En skæv 4-4-2 bliver benyttet, og 4 sejre og 2 uafgjorte mod de to bedste modstandere, er klart godkendt. Specielt fordi at det var reserverne i anden halvleg som dræbte mig i de mindre heldige kampe.
Ps. Er kommet lidt længere i spillet end dette punkt, men kan da fortælle at en af de indkøbte overraskede enormt positivt og en anden skuffede massivt. Byd gerne ind med hvem i tror der fik hvilken rolle. (:
slindj93
Reserveholdsspiller
Sv: Vikingarna… ₁
«
Svar #2:
07 Jan 2011, 18:24 »
God start - følger med
FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:
Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26
2770-Realfan
Førsteholdsspiller
Sv: Vikingarna… ₂
«
Svar #3:
07 Jan 2011, 22:27 »
efteråret del 1
Den 8.8 viste datoen og et brag af en åbningskamp, var hvad Vikingarna stod over for. AB, en af seks umiddelbare oprykningskandidate
r, kom på besøg i Slagelse. Netop af den grund, var det essentielt at man ikke startede dårligt. Nervøsitet var derfor en faktor man ikke kunne udelukke. En længere skade til førstevalget Wibrån, gjorde det ikke bedre og derfor var udsigten, at det gamle førstevalg Mikkelsen, skulle vogte buren i den første måneds tid. Kampen blev en lige forestilling og en uafgjort var fortjent nok. Mikkelsen gjorde mig ikke til skamme og fortsatte med et solidt niveau gennem de første kampe, hvor han holdte målet rent i 499 minutter. En stor bedrift for en målmand af hans tvivlsomme kaliber.
Best Starting XI
gk
Wibrån
dr
Wichmann
dl
Traoré
dc
Peric
dc
Dakinah
dm
Fagerberg
mc
Råstad
amr
Torpegaard
aml
Justice
fc
Mortensen
fc
Balling
kampe
Viasat Divisionen
0:0 ▪
vs AB
vs Skive
1:0 ▪
@ Kolding FC
1:1 ▪
@ Viborg FF
4:2 ▪
vs FC Fyn
4:3 ▪
@ Hvidovre
3:2 ▪
@ FC Hjørring
De seks favoritter
efter syv kampe
1. FCF 17 pt
2. FCV 17 pt
3. AGF 14 pt
4. AB 13 pt
5. Viborg 11 pt
7. Vejle 10 pt
I EB Cuppen er filosofien at lade talenterne/reserverne få chancen, så længe jeg altså føler de har en chance for at vinde. På den måde, holder man truppen tilfreds, frisk og de unge får muligheden for at prøve sig selv af på højeste plan. Det førte til en bragende flot kamp fra vores side, som resulterede i en tre måls sejr, med 72 % possession og 90 % af afleveringerne lykkedes. Nogle pæne statistikker, hvis jeg selv skal sige det. Vikingarna cruisede igennem de svage jydehold, indtil næste store hold skulle forceres.
Viborg bød FCV op til dans, og vi tog da gerne den sving-om med dem. En helt lige kamp, som dog på forunderlig vis skulle ændre de næste kampe til nogle mere målrige af slagsen. Wibrån var ellers vendt tilbage fra sin skade, men han skabte ikke andet end usikkerhed. Bolden peb ind omkring ørerne på ham, og han var statist. Han var simpelthen så svag, at jeg ikke kunne lade Mikkelsen sidde på bænken. To kampe fik Wibrån og sikken svensk tosse, der nær havde kostet mig point i Hvidovre mod et af de svageste hold i ligaen. Det var en kamp som virkelig fik pulsen op. Mikkelsen røg tilbage i kassen mod Hjørring, og han fik rettet op på stabiliteten. Godt nok gik der to mål ind, det ene et massivt drop, det andet et vanvittigt selvmål af kaptajn Wichmann. Pyt med det, tre point var hjemme.
EB Cup
3:0 ▪
@ Lyseng
@ Aarhus Fremad
4:0 ▪
vs Hvidovre
3. rundes lodtrækning havde været flink ved mig. Superliga-holdene var trådt ind i turneringen, dem undgik FCV, og fik i stedet Hvidovre, samt hjemmebanefordel. Overlegent kørte jeg reserverne, med Wibrån :S i kamp, og de blæste bare Hvidovre ud af banen. 4-0 var en smal sejr, og målet om 4. runde i pokalen fra bestyrelsen side var nået. Nu ventede næste runde, bl.a. uden FCK, men hvem vi skulle møde, stod i det uvisse...?
2770-Realfan
Førsteholdsspiller
Sv: Vikingarna… ₃
«
Svar #4:
09 Jan 2011, 17:56 »
efteråret del 2
...Kuglerne blev lagt i bowlen, og op kom FCV som det syvende hold. Det betød hjemmebane, og modstanderen kunne nu være alt mellem det førende Superliga hold fra FCM til en af de større overraskelser i Hjørring. En ny kugle blev åbnet og holdet var Horsens. Det kunne næsten ikke være bedre. Hjemmebanefordel, mod et hold i stor krise fra Superligaen.
Best Starting XI
gk
Mikkelsen
dr
Wichmann
dl
Traoré
dc
Peric
dc
Dakinah
dm
Fagerberg
mc
Råstad
amr
Torpegaard
aml
Justice
fc
Mortensen
fc
Balling
kampe
Viasat Divisionen
@ AGF
5:0 ▪
vs Næstved
4:1 ▪
vs Hobro
3:2 ▪
@ Brønshøj
0:0 ▪
vs FC Fredericia
De nu fem favoritter
efter 12 kampe
1. FCV 30 pt
2. AGF 26 pt
3. AB 26 pt
4. FCF 24 pt
6. Viborg 19 pt
Før holdet skulle møde Horsens, var det tid til første afgørende opgør mod de helt store oprykningsfavoritte
r fra Århus. Der blev taget en mere defensiv tilgang til kampen, samtidig med at tovejsspilleren Pleidrup, skulle spille i stedet for driblestærke Justice. Det blev en kamp, hvor AGF var i teten og havde et lille overtag i chancer, men heldigvis havde vi Torpegaard. Tidligt i kampen, stak han afsted på et fint dybdeløb og sparkede den ind til kampens resultat 1-0. Jublen var enormt, da AGF havde tabt i egen hule, og man følte næsten at intet kunne gå galt.
Det gik ud over de næste modstandere, som ikke kunne stoppe et hold fyldt af selvtillid og især i kampen mod Hobro, var sejren næsten for lille. Alle offensive kræfter fik scoret i de kampe, og det er enormt vigtigt for mig, da jeg føler det er essentielt at holde alle spillere skarpe og tilfredse. Fredericia skulle vise sig at stoppe sejrsstimen på otte kampe. Vi havde overtaget i den kamp, men en af divisionens bedste målmænd, Stig Olsen, ville det anderledes og så må man tage til tak med en 0-0. Et tilfredsstillende resultat inden pokalen.
EB Cup - 4. runde
vs AC Horsens
Modstanderen var nu blevet så stor, at reserverne ikke længere rakte. Dog havde Jeppe Kjær fået chancen i startopstillingen, efter at Balling ikke havde slået til. Det viste sig at være en fantastisk idé. To mål i rap fra ham, lige inden første halvlegs slutfløjt og det var de mål som blev scoret i den kamp. En solid præstation fra FCV og Horsens havde reelt ikke det store at byde på. Man kunne virkelig se at moralen på deres hold ikke var høj, ovenpå deres dårlige placering som nummer 11 i ligaen. Vi var blandt de sidste otte, og nu ville vi få kamp til stregen. Holdet man skulle møde i kvartfinalen var FCM...
2770-Realfan
Førsteholdsspiller
Sv: Vikingarna… ₄
«
Svar #5:
09 Jan 2011, 20:29 »
afslutningen på året '10
...FCM, som højst overraskende lå nummer et i Superligaen, foran FCK, ventede som den næstsidste kamp i efterårsprogrammet. En pokalkamp, som hele truppen så frem i mod med spænding, men arbejdet i ligaen, skulle først gøres færdigt. Det havde trods alt første prioritet.
kampe
Viasat Divisionen
2:1 ▪
@ Vejle
vs HB Køge
@ Skive
De nu fem favoritter
efter 15 kampe
1. FCV 39 pt
2. AGF 35 pt
3. FCF 33 pt
4. AB 33 pt
6. Viborg 21 pt
EB Cup - 5. runde
vs FC Midtjylland
Bare tre dage efter kampen mod Horsens, skulle Vejle besejres. Et hold som havde skuffet massivt i ligaen og træneren sad med røven i vandskorpen. Det havde jeg taget højde for og de næstbedste offensive kræfter blev taget i brug, for at stamspillerne kunne få hvile. Vejle bed dog godt fra sig, men det var ikke nok. En smal sejr kom i hus, og det blev fuldt op af to vigtige sejre i de efterfølgende kampe, hvilket havde sikret os et solidt forspring på seks point inden forårets strabadser skulle igang.
vinterindkøb
>>
dm
Agyeman
- Klubløs
dl
Broers
- Klubløs
mc
Ilsø
- Brønshøj
vintersalg
<<
aml
Vibe - Västerås SK - 35.000
kåringer
Årets spiller i Viasat
Davit Devdariani (underligt)
Årets spiller i Danmark
Simon Kjær
Ballon d'Or
Cristiano Ronaldo
Årets hold i verden
gk
Casillas
dr
Maicon
dl
Evra
dc
Thiagosilva
dc
Piqué
mr
Ronaldo
ml
Iniesta
mc
Pastore
mc
Xavi
fc
Villa
fc
Aguero
Midt imellem Køge og Skive kampene, kom FCM på besøg. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle forvente af den kamp, men forbløffende nok, var der ingen Thygesen, Borring og hvad de ellers hedder i deres trup. Lössl, Salami og Albæk, skulle forsvare deres ære sammen med 2. divisions mandskabet. De regnede åbenbart ikke FCV for noget som helst, og det skulle vise sig at være en fejl. Fra start af satte vi os på kampen, og havde de ikke haft Lössl, var sejren blevet noget større. Målet kom på et hjørnespark. Et spark til bagerste fra Torpegaard og Peric stiger op blandt venner og fjender, blot for at ramme overliggeren... heldigvis ryger den ned til Justice, som kan sparke den ind i et mål uden en målmand. Det kom FCM ikke tilbage fra og FCV havde slået Danmarks pt. bedste hold ud.
midtvejsvalget
Vinteren var indtruffet og den var lang, rigtig lang. Næsten fire måneder skulle overstås, og der var tomt i klubkassen til at købe nye forstærkninger. Heldigvis havde klubben dog gjort det over al forventninger og bestyrelsen, tilbød mig derfor om at revurdere forventningerne til sæsonen, for til gengæld at få lidt ekstra kapital til at købe spillere for. 200.000 kr. var beløbet. Jeg takkede ja, og vidste lige hvad de penge skulle bruges til. Mine scouts havde fundet en stærk ankermand til midtbanen og han måtte bare hentes. Eneste problem... lønbudgettet var overskredet. Jeg fandt Vibe, som ingen kampe havde spillet, men som trak 5.000 om ugen. Heraus! og dermed blev der plads til Agyeman, samt to unge drenge, med lidt potentiale.
De famøse venskabskampe blev spillet, og vores record blev 3-2 med målscoren 17:9. Vi burde ikke have tabt nogle af kampene, men målmanden ville de anderledes. Man kunne kun håbe at foråret ikke tog præg af lidt svingende præstationer...
«
Seneste Redigering: 09 Jan 2011, 20:43 af 2770-Realfan
»
blomvikings
Manager
«
Svar #6:
09 Jan 2011, 20:58 »
Det køre da fint for dig. Må jeg få et SS af ligestillingen og et af din holdopstilling?
2770-Realfan
Førsteholdsspiller
«
Svar #7:
09 Jan 2011, 21:19 »
Citat af: blomvikings 09 Jan 2011, 20:58
Det køre da fint for dig. Må jeg få et SS af ligestillingen og et af din holdopstilling?
Det kører fint tak, men kan ikke klare dine krav, da jeg er længere i spillet end ved vinterpausen (: Netop for at komme sådan nogle spørgsmål i forkøbet, har jeg derfor prøvet at informere om sådanne ting i mine updates.
Sider:
[
1
]
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »