home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23339
  2 Brugere, 432 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: shophianargis
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  A Journey (LLM)
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: A Journey (LLM)  (Læst 12110 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #15: 29 Dec 2010, 18:46 »

Jeg må sku være enig med asj i, at det ville være en smule kedeligt at skifte til Barcelona eksempelvis. Altså, umiddelbart ville jeg tror det vil være et meget større kick, at spille med Blablachester fra den laveste engelske række, og føre dem op i Premier League Wink
Logged


asj89
Gæst
 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #16: 29 Dec 2010, 19:20 »

Jeg må sku være enig med asj i, at det ville være en smule kedeligt at skifte til Barcelona eksempelvis. Altså, umiddelbart ville jeg tror det vil være et meget større kick, at spille med Blablachester fra den laveste engelske række, og føre dem op i Premier League Wink
Præcis. Smiley
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #17: 30 Dec 2010, 00:50 »

-   Spiller- og personenalesøgning er bandlyst. Alle spillerindkøb skal ske gennem anbefalinger fra scouts og staff signings skal ske via opslag jobcenteret.
Det må du have misforstået noget. Det er muligt det er sjovest sådan, men efter de regler du har linket til, er det okay at søge efter personale.

Citat af: FM-Britain
Staff
A note on staff: Ideally, the only way to recruit staff would be through the job centre. However, this doesn’t actually work at all well (some would say at all), so for staff it is ok to use the staff search feature. However, you should attempt to restrict your searches to staff with equal or lesser reputation than yourself (and again try to use the SWYCT rule when deciding how far afield you can extend your search, although for staff this rule can be relaxed in extremis).
Logged

whale
Gæst
 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #18: 30 Dec 2010, 11:35 »

Det må du have misforstået noget. Det er muligt det er sjovest sådan, men efter de regler du har linket til, er det okay at søge efter personale.

Jeg ved det godt, men som du selv siger, er det sjovest på den anden måde. Så den regel har jeg taget til mig Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #19: 30 Dec 2010, 11:43 »

Der er jeg ikke altid helt enig. På en måde synes jeg det er mere realistisk at bevæge sig opad i hierakiet ved at skifte klub frem for at føre en lille klub til toppen. Hvor tit ser man en manager blive mange år i en klub IRL? Udover Guy Roux i Auxerre osv Wink

Må sige at jeg enig her.. Syntes vi mangler nogle blogs her på siden, der handler om at føre sig selv til tops, fremfor den klub man vælger fra start..

Til bloggen, så er der ikke andet at sige end at det ser rigtig godt ud. Jeg er normalt ikke til LLM spil, men jeg har lidt på fornemmelsen at denne her kan ændre mit syn på det. Så jeg følger helt klart med !
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #20: 30 Dec 2010, 13:34 »

Jeg ved det godt, men som du selv siger, er det sjovest på den anden måde. Så den regel har jeg taget til mig Smiley
Nå, okay. Smiley
Logged

whale
Gæst
 
A Journey (LLM): Marítimo B
« Svar #21: 02 Jan 2011, 02:36 »





Club Sport Marítimo B
2nd division N (Portugal)
Status: Professional
Reputation: Local
Estimated Value: -
Finances: Insecure
Om jobbet:
Der gik kun lidt mere end to uger, før jeg underskrev en kontrakt. Højest overraskende gik turen til den portugisiske ferieø Madeira, hvor Liga Sagres-klubben Marítimo manglede en manager til deres reservehold. Marítimo blev stiftet i 1910 og er i dag et af de portugisiske tophold. Klubben hører hjemme i Cristiano Ronaldos fødeby Funchal og har tidligere opfostret flere klassespillere, heriblandt Real Madrids Pepe og Zenits Danny.

Club Sport Marítimo B var et fremragende sted at starte. Holdet betragtes som professionelt og spiller sig i den nordlige del af den portugisiske 2. division, som er opdelt i nord, central og syd. (Klubberne på Madeira er højst sandsynligt i den nordlige liga på grund af en lufthavns placering – jeg ved det dog ikke). Jeg var forberedt på en skrantende økonomi, men alt i alt så det ud til at være et fedt sted at starte. Desværre var der lige et par "men'er".

Først og fremmest havde klubben overskreddet lønbudgettet med hele 2.200 € (~16.000 kr.) om måneden. Jeg forsøgte at løse problemet ved kun at have det allermest nødvendige personale ansat samt at komme af med overflødige spillere. Sidstnævnte var umuligt, og da bestyrelsen ikke støttede mig i anmodningen om en ”parent club”, kunne jeg heller ikke låne gratis spillere. Derfor stod jeg med økonomiske problemer og et 100 % forudbestemt spillermateriale, som jeg skulle få det bedste ud af. Nævneværdigt er det, at truppen kun havde én målmand og syv angribere.

At være manager for et topholds reserver kan lyde som et kæmpe privilegium mht. spillermaterialet, men restriktioner i ligaen gør B-holdet til et udviklingshold for U23 spillere. Kun to af en kampdags 18 udvalgte spillere må være over 23 år, og kun seks må være udenlandske. Men nok om mit tuderi. Spillernes evner var ganske gode, og jeg måtte bare gå i gang.



Sæsonen:

Medieprognose: 9. plads (ud af 16. hold)
Bestyrelsens forventning: Respektabel placering


Min første kamp var en træningskamp mod førsteholdet, og selvom vi var spået minimale chancer og desværre også tabte kampen, viste vi klart bedste figur. Det var dejligt at se, at min taktik allerede lod os spille op mod hold af større kaliber. De resterende træningskampe mod små portugisiske klubber blev alle vundet i overbevisende stil.

Ligaen begyndte i starten af september, og det blev langt fra en drømmestart. Åbningskampen endte 2-2, efter vi lukkede et selvmål og straffespark ind, og af de efterfølgende fem kampe tabte vi tre (heraf to nederlag til formodede bundpropper). Men efter denne elendige start vendte jeg skuden og førte klubben til 13 sejre, to uafgjorte og et nederlag i perioden 30. oktober til 27. februar. Holdet spillede fremragende og overraskede mig gang på gang.

Den enormt flotte stime betød, at vi inden foråret i en kort periode lå på 2. pladsen og for alvor truede ligaens nr. 1 Vizela. Kun fire point adskilte os på daværende tidspunkt.  Desværre bød marts måned på tre nøglekampe mod andre tophold, som vi ikke formåede at vinde. Vizela var derimod suveræne og havde ikke tabt en kamp siden ligastarten i september. Vi måtte indse, at oprykning ikke længere var en mulighed, og til sidst endte vi med at tabe point til bundholdene. Vi endte på en 3. plads, og dermed overraskede jeg både medier og bestyrelsen.



Jeg var tilfreds med sæsonens gang, men diverse rygter fik mig alligevel til at overveje min fremtid på Madeira. Jeg var ikke tilfreds med vilkårene, og økonomien så efterhånden dårligere og dårligere ud. En af sæsonens helt store stjerner forlod os efter endt lejeaftale, lønbudgettet gjorde nye lån umulige og da bestyrelsen stadig ikke ville acceptere min anmodning om en ”parent club”, endte jeg med at sige op efter kun et år i Marítimo B. Jeg ville ikke have skylden for at føre klubben i et kæmpe underskud, når jeg ikke kunne få indflydelse på nogen måde. Bedømmelsen af min finansielle kontrol havde allerede taget meget skade, men jeg håbede ikke, at det skræmte alle klubber væk. Jeg havde trods alt været en resultatmæssig succes i Marítimo.
« Seneste Redigering: 02 Jan 2011, 02:39 af whale » Logged

Lights_out
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #22: 02 Jan 2011, 10:31 »

Ser godt ud whale. Jeg har dog et off topic spørgsmål om Marítimo, da jeg selv har prøvet kræfter i denne klub. Jeg stoppede dog hurtigt med dette save på grund af at jeg også skulle styre førsteholdet, kom du ud for det samme?
Logged

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #23: 02 Jan 2011, 11:18 »

Hvordan kan det være man nogen steder kan spille med et b-hold? Men man kan fx. ikke starter med Bayern Münchens b-hold?
Har det noget at gøre med reglerne om b-hold, hvor nogen ikke må rykke op osv?
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

whale
Gæst
 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #24: 02 Jan 2011, 12:08 »

Ser godt ud whale. Jeg har dog et off topic spørgsmål om Marítimo, da jeg selv har prøvet kræfter i denne klub. Jeg stoppede dog hurtigt med dette save på grund af at jeg også skulle styre førsteholdet, kom du ud for det samme?

Nej, det gjorde ikke. Jeg tror også, jeg har en smule for lidt reputation til førsteholdet. Grin Kan det have været en bug?

Hvordan kan det være man nogen steder kan spille med et b-hold? Men man kan fx. ikke starter med Bayern Münchens b-hold?
Har det noget at gøre med reglerne om b-hold, hvor nogen ikke må rykke op osv?

Jeg kender faktisk ikke til "reglerne" for det, men jeg er også interesseret i at få det afklaret. Thumbs Up
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #25: 02 Jan 2011, 20:23 »

Lækker blog!

Jeg følger helt klart med her whale Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #26: 03 Jan 2011, 13:39 »

Spændende hold du kastede dig ud med i første omgang. Dejligt at du rapportere om en hel sæson, i stedet for at skære det op i bidder. Det kan jeg godt li´ i en LLM blog.

Og så stor cadeau til dit layout. Smukt topbanner, samt headline du har kreeret Wink
Logged


whale
Gæst
 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #27: 04 Jan 2011, 15:09 »

Lækker blog!

Jeg følger helt klart med her whale Smiley

Mange tak.

Spændende hold du kastede dig ud med i første omgang. Dejligt at du rapportere om en hel sæson, i stedet for at skære det op i bidder. Det kan jeg godt li´ i en LLM blog.

Og så stor cadeau til dit layout. Smukt topbanner, samt headline du har kreeret Wink

Tak for rosen. Updates med hele sæsoner er nødvendigt, hvis jeg skal kunne holde det kørende, så det er fedt, du synes om det. Thumbs Up

Edit: En update på vej.. Kommer nok om et par timer.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: A Journey (LLM)
« Svar #28: 04 Jan 2011, 15:55 »

Enig med Erzael synes man får en masse med selvom det ikke tager en hel krig at læse Smiley God blog!
Logged

FC Barcelona

whale
Gæst
 
A Journey (LLM): Sanremese
« Svar #29: 04 Jan 2011, 16:44 »





U.S. Sanremese Calcio 1904
Serie C2/A (Italien)
Status: Professional
Reputation: Local
Estimated Value: 55K € (410.000 kr.)
Finances: Insecure
Om jobbet:
Månederne gik, men der kom ikke rigtigt nogen interessante jobtilbud. Et par små danske klubber og en enkelt engelsk klub gav mig muligheden for ansættelse, men jeg takkede nej i sidste øjeblik. Ingen af klubberne virkede som noget for mig.  Jeg havde foretrukket at få nyt job hurtigt, så jeg kunne nå at rydde op i en trup og få den sammenspillet, men på grund af min kræsenhed sluttede sommerpausen og diverse ligaer gik i gang. Jeg accepterede efterhånden, at mit næste job nok blev at overtage efter en underpræsterende manager.

Jeg fik ret. Den 18. november underskrev jeg en kontrakt med den italienske klub Sanremese. Klubben spiller i den nordlige del af Lega Pro Seconda Divisione (Serie C2/A) og var inden sæsonstarten spået en 7. plads af medierne. Under ex-manager Vincenzo Chiarenza var de dog endt på 15. pladsen (ud af 18 hold) efter 13 kampe. Her sagde bestyrelsen stop, fyrede Chiarenza og ansatte mig.

Sanremese er den lokale klub i den turistprægede middelhavsby Sanremo, der ligger i det nordvestlige Italien, tæt på grænsen til Frankrig. Oprindeligt blev Sanremese stiftet i 1904, men klubben er siden blevet retableret i både 1987 og 2009 på grund af økonomiske problemer.

Det lignede bestemt en interessant udfordring. Bestyrelsen havde ingen forventninger til mig, så hvis jeg bare ikke rykkede ned, kunne jeg højst sandsynlig få lov at fortsætte i klubben næste år. Lønbudgettet var ”kun” overskredet med ca. 1.000 € (7.500 kr.). Det underskud kunne nemt vendes, hvis jeg kunne komme af med et par spillere i januars transfervindue. Det sidste, Sanremese havde brug for, var et månedligt underskud, der gjorde økonomien endnu dårligere. Som skrevet gjorde jeg mig ikke store forventninger til den første sæson i klubben. Jeg måtte prioritere økonomi over resultater, og det var bestyrelsen heldigvis med på.



Sæsonen:

Placering ved overtagelse: 15. plads (ud af 18 hold)
Medieprognose: 7. plads
Bestyrelsens forventning: Ingen forventning til mig


To dage efter min ankomst i Sanremo var første kampdag mod Venezia, og det var ikke til at se, at taktikken var helt ny for spillerne. Min debutkamp blev vundet 4-2, og faktisk tabte vi kun én kamp af de første seks kampe. Vi kom hurtigt ud af playout-zonen (14.-17. plads), og overlevelsen så mere og mere realistisk ud, men desværre blev det sværere i det nye år.


Niveauforskellen på holdene i Serie C er stor, og når flere af de store hold kom lige efter hinanden i kampprogrammet, var det svært at holde moralen oppe. Sæsonens sidste halve år var præget af lange perioder uden sejr. Det var dog positivt, at når vi tabte, var det meget sjældent med ret mange mål. Vi kunne godt holde topholdene fra at ødelægge os totalt, men de fik alligevel oftest scoret det ene afgørende mål.

Problemet lå i mine øjne i spillermaterialet. Spillerne var generelt ikke gode nok, så jeg håbede på at kunne foretage store udskiftninger til sommer. I januar kom jeg blandt andre af med en aldrende angriber, der fik næsten fire gange så meget løn som mange af de andre stamspillere. Det gav lidt luft til den hårdt trængte økonomi. Fra slutningen af januar til starten af maj vandt vi kun to kampe. De yderligere seks nederlag og syv uafgjorte gjorde, at vi på 12. pladsen lige præcis undgik playout-kampene. Kun 2 point adskilte os fra nr. 14.




Elendigt halvår – intet mindre. Jeg kan ikke tillade mig at være tilfreds med sæsonafslutningen, men heldigvis får den ingen konsekvenser; vi rykkede ikke ned. Bestyrelsen tror på mine evner og har forlænget min kontrakt, økonomien er i svag bedring og vi har en moderklub til gratis lån af spillere. Desuden er vi kommet af med en masse ubrugelige og/eller dyre spillere, så lønbudgettet har det meget bedre. Jeg håber ikke, jeg skuffer bestyrelsen i de kommende 12 måneder, for det ser efterhånden lyst ud her i Sanremo.
 

« Seneste Redigering: 04 Jan 2011, 16:46 af whale » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010