home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 589 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.  (Læst 3212 gange)
Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« : 22 Dec 2010, 16:53 »

Hej alle sammen  Opstemt

Jeg er leeds i 1. sæson, og det kører bare slet ikke. Jeg ligger pt. på en 20. plads efter 8 kampe, og jeg bliver ved med at miste point.

Jeg spiller med en 4-4-2:

MM: Målmand/Forsvar
HB:  Back/Automatisk
VB:  Back/Automatisk
CB:  Central Forsvar
CB:  Central Forsvar
MH:  Bred midtbanespiller/Angreb
MV:  Bred midtbanespiller/Angreb
CM:  Avanceret Playmaker/Support
CM:  Boldvindende Midtbanespiller/Forsvar
BO:  Targetman/Support
BO:  Skarpretter/Angreb

Jeg prøver så godt muligt at bruge nogle af Guldbrands Taktiske Teorier, men lige lidt nytter det..

Det skal dog siges, at det er første gang jeg selv prøver at lave en taktik.

Jeg håber i kan hjælpe mig med nogle gode råd  Peace

God jul!  Smiley


Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #1: 22 Dec 2010, 16:55 »

Ups, mangler holdinstruktionerne:

Afleveringstil: Kortere.
Kreativ frihed: Standard.
Skærme af: Afvent mere.
Tackling: Mere aggressivt.
Markering: Zone.
Indlæg: Standard.
Bevægelsesfrihed: Standard.


Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #2: 22 Dec 2010, 17:10 »

Først og fremmest, så bør du se om du har spillerne til at spille systemet. Her er det egentlig lidt ligegyldigt om du bedst kan lide at spille 4-4-2, hvis du f.eks. har spillerne til at spille 4-3-3. Når det er gjort, så prøv at kigge på hvad dine spilleres styrke er.. Har du et meget hovedstødsstærkt hold med store angribere, så ville det måske være nærliggende at gå over til lidt mere "Kick & Rush" fodbold, frem for det flotte spil. Omvendt så er det heller ikke effektivt, hvis du har to angribere på 1.60 oppe foran. Tildel dine spillere roller, hvor deres styrker bliver fremhævet som vigtige. Det kan være, at du bliver nødt til at tage den 3.bedste centrale midtbanespiller, fordi de to bedste er for offensive anlagt.

Du kan også relativt nemt kigge om det er defensiven, som er problemet eller offensiven. Hvis du taber 1-0 hele tiden, så vil det formentlig mest være offensiven, som skulle granskes, mens hvis du taber 4-3, så er det defensiven, som må tage skylden. Ved defensiven kan du jo kigge på hvordan målene bliver scoret mod dig. Indlæg, stikninger? Offensivt kan du gøre det samme, men bare helt modsat. Hvordan scorer du dine mål? Hvad fungerer slet ikke? Det kan være at dine midtbanespilleres stikninger løber ned til målmanden hver gang, mens indlæggene er skarpe hver eneste gang. Så vil det måske være en idé, at forme spillet omkring dine fløje. Det kan også være omvendt, hvor du så måske skal have fløjene til at trække mere ind i banen og deltage i kombinationerne.

Hvis jeg var dig, så tror jeg egentlig jeg ville prøve at spille lidt mere direkte. Mit kendskab til Leeds er meget begrænset og jeg ved faktisk ikke lige hvilke styrker spillerne har.. Jeg har dog altid haft stor succes med at spille meget kontrapræget fodbold, når man er et mindre hold. Nu er Leeds oprykkere og som oprykkere, så hjælper det sjældent at prøve at spille som Barcelona. Der bliver man nødt til at være lidt mere kontant i sin spillestil.

Mulighederne er mange og det er egentlig kun dig, som kan afprøve hvad der virker for dig selv. Mit råd er dog, at du skal blive ved twiste din taktik, når du har fundet et koncept, som virker. Ændre lidt på holdindstillinger, spillerindstillinge r, roller osv. Det er tit meget lidt, som skal til før en taktik bliver til en succes.
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #3: 22 Dec 2010, 17:27 »

Mange tak for svaret Søgaard Smiley

Det hjalp rigtig meget, er i gang med at spille mod Cardiff nu, så nu må vi se hvordan det går Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #4: 22 Dec 2010, 17:31 »

Ups, mangler holdinstruktionerne:

Afleveringstil: Kortere.
Kreativ frihed: Standard.
Skærme af: Afvent mere.
Tackling: Mere aggressivt.
Markering: Zone.
Indlæg: Standard.
Bevægelsesfrihed: Standard.

Hvorfor bruger/brugte du netop lige disse indstillinger..?  I mine teorier er det egentlig meningen at man som udgangspunkt ikke skal pille ved disse indstillinger, da de automatisk bliver indstillet af den filosofiske og strategiske. Så jeg kunne godt have lidt på fornemmelsen at det er her du gør noget galt i forhold til mine teorier, da det skaber en konflikt i din taktik.
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #5: 22 Dec 2010, 17:39 »

Hvorfor bruger/brugte du netop lige disse indstillinger..?  I mine teorier er det egentlig meningen at man som udgangspunkt ikke skal pille ved disse indstillinger, da de automatisk bliver indstillet af den filosofiske og strategiske. Så jeg kunne godt have lidt på fornemmelsen at det er her du gør noget galt i forhold til mine teorier, da det skaber en konflikt i din taktik.

Hmm, du har måske ret.. Jeg prøver lige en kamp, uden at røre ved indstillingerne.

Tak for svaret Guldbrand  Smiley
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #6: 22 Dec 2010, 17:54 »

Så fik jeg prøvet det, men det blev dog til et 0-2 nederlag  Sur
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #7: 22 Dec 2010, 18:13 »

Så fik jeg prøvet det, men det blev dog til et 0-2 nederlag  Sur

Hmm det kan jeg ikke forstå at det ikke virker hos dig.. Du husker at indstille din taktik ud fra oddsene til kampene ik?

hvad med teamtalks både før og under kampen, hvordan plejer du at gøre der? for det kan også have en afgørende effekt på kampens forløb og resultat
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #8: 22 Dec 2010, 18:16 »

Hmm det kan jeg ikke forstå at det ikke virker hos dig.. Du husker at indstille din taktik ud fra oddsene til kampene ik?

hvad med teamtalks både før og under kampen, hvordan plejer du at gøre der? for det kan også have en afgørende effekt på kampens forløb og resultat

Tja, jeg kigger ikke så meget på oddsene, jeg kigger mest på om jeg er storfavorit eller lille favorit, og derfra kigger jeg på dine teorier Smiley Altså om det skal være Kontroller/Stift, eller Flydende/Kontra.
Logged

fckfanen4ever
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #9: 22 Dec 2010, 18:18 »

Har du prøvet at sæte dine to backs som wing backs og gøre dem til attack ?
Det giver stor bonus på både mit Barcelona save og liverpool save Smiley
Logged

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #10: 22 Dec 2010, 18:19 »

Har du prøvet at sæte dine to backs som wing backs og gøre dem til attack ?
Det giver stor bonus på både mit Barcelona save og liverpool save Smiley

Det kan jeg da godt prøve Smiley
Men jeg er nedrykningskandidat, og min defensiv er ikke den bedste i forvejen, så jeg tror det bliver for offensivt.
Men vil lige kigge på det Smiley Tak for svaret!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #11: 22 Dec 2010, 18:20 »

Tja, jeg kigger ikke så meget på oddsene, jeg kigger mest på om jeg er storfavorit eller lille favorit, og derfra kigger jeg på dine teorier Smiley Altså om det skal være Kontroller/Stift, eller Flydende/Kontra.

hvordan vurder du hvorvidt du er favorit eller ej..?  hele konceptet bag mine teorier er netop at man kigger på oddsene da det er dem der fortæller hvorvidt man er favorit eller ej.. Oddsene inkludere blandt andet form og moral, hvilket man ellers manuelt skal ind og tjekke for at finde ud af hvor dygtige dine modstandere vil være på dagen.
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #12: 22 Dec 2010, 18:23 »

hvordan vurder du hvorvidt du er favorit eller ej..?  hele konceptet bag mine teorier er netop at man kigger på oddsene da det er dem der fortæller hvorvidt man er favorit eller ej.. Oddsene inkludere blandt andet form og moral, hvilket man ellers manuelt skal ind og tjekke for at finde ud af hvor dygtige dine modstandere vil være på dagen.

Tjo, det kan jeg godt se Smiley Har prøvet at kigge på det, men kan simpelthen ikke finde ud af det.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #13: 22 Dec 2010, 18:29 »

Tjo, det kan jeg godt se Smiley Har prøvet at kigge på det, men kan simpelthen ikke finde ud af det.

Tja det er ellers ikke så svært. Se på oddsene, og ud fra dem se om du er favorit eller ej. Og så brug den tabel så er under mine teorier for at se hvilke indstillinger du skal anvende
Logged

fckfanen4ever
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til en dårlig FM-Taktikker.
« Svar #14: 22 Dec 2010, 18:31 »

Tjo, det kan jeg godt se Smiley Har prøvet at kigge på det, men kan simpelthen ikke finde ud af det.

Måske skulle du starte med at større hold og få det til at fungere også bagefter spille med det nuværende hold evt ? Smiley
Logged

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010