Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
30 Okt 2024, 07:58
Kenitho
Challenges
The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45
Svartowiz
Skadestuen
Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
Antal Registrerede Brugere:
23444
0 Brugere, 1093 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
keiraupton91
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2011
Kategori: Blogs
Manager overtager kriseramt topklub
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Manager overtager kriseramt topklub (Læst 5263 gange)
slindj93
Reserveholdsspiller
Manager overtager kriseramt topklub
«
:
20 Dec 2010, 21:22 »
Kære FM læsere.
Dette er lidt en utraditionel blog, da jeg ikke har valgt at starte fra sommeren 2010, men derimod efter et save, hvor jeg er i midten af november 2013. Synes der er rigtig mange gode blogs om forskellige hold, som er startet fra starten, så derfor vil jeg prøve at gøre noget lidt mere utraditionelt, og håber derfor på mange læsere. Satser på der vil komme en opdatering hver dag, dog kan det ske der går 2 dage, men håber ikke det sker så tit. Da dette er min første blog, er grafikken ikke så prangende som andres, men tager gerne imod råd, og det ville være fantastisk, hvis der var en der gad hjælpe mig med det.
FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:
Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26
slindj93
Reserveholdsspiller
Sv: Manager overtager kriseramt topklub
«
Svar #1:
21 Dec 2010, 13:44 »
Opsigtsvækkende afsked
Det var en sørgelig meddelelse der rullede ind på direktør Manuel Fernandezs kontor i eftermiddag. Atletico Madrids succesfulde træner, Simon Johannessen, havde med øjeblikkelig virkning opsagt sin ellers luksuriøse kontrakt med den ambitiøse Madridklub. Det menes, at den unge dansker havde fået et tilbud om at blive manager for et andet storhold i Europa, men ingen vidste hvilken klub der var tale om.
Tilbageblik
Simon Johannessen startede i Atletico Madrid som træner i sommeren 2010. Dengang var ambitionen klar. Den hed
kvalifikation til Champions League. Året forinden havde man vundet Europa League og satsede nu mod større himmelstrøg.
1.Sæson:
Ligaen: Nr. 2 (1 point efter barca)
Pokalen: Røg ud i 4. runde til Sevilla
Europa League: Røg ud i kvartfinalen til Real Madrid, som senere vandt turneringen
2.Sæson:
Ligaen: Nr. 2 (9 point efter Real Madrid)
Pokalen: Vundet over Sevilla i finalen
CL: Røg ud i 1. knockout til AC Milan
3.Sæson:
Ligaen: Nr. 2 (igen,igen efter barca)
Pokalen: Vundet over Villareal i finalen
CL: Røg ud i semifinalen til Barcelona, som senere vandt turneringen
Man kan sige, at det er en stor del af de seneste par års sprudlede Atletico hold man mister efter den succesriges træners afsked. Holdets største profil Sergio Aguero havde følgende kommentar til BT: ”Det er en træner som bliver savnet af hele holdet, samt trænere, talentspejdere osv. Simon var ikke bare en træner, han var som en ven for os alle. Alle omkring klubben havde respekt for det han gjorde og jeg kender ikke nogen, som virker så entusiastisk og går 120 % ind i alt hvad han foretager sig. Jeg håber jeg kan følge ham i min senere karriere, hvis det bliver en mulighed”, afslutter en rørt argentinsk bomber.
Hovedpersonen i hele denne chok-historie havde følgende kommentar til BT: ”Jeg ved godt det kommer som et chok for mange. Vi lå nr. 1 i ligaen med et godt forspring ned til de nærmeste rivaler, men denne kontrakt kunne jeg simpelthen ikke sige nej til. Mange havde håbet på, at jeg ville kunne føre Atletico til tops i denne sæson. Det var også meningen, at jeg ville have gjort arbejdet færdigt, men som sagt kunne jeg ikke sige nej til tilbuddet. Og nej – jeg vil ikke kommentere hvilken klub, der har kontaktet mig, men kan sige det er en klub i krise pt. så håber jeg kan hjælpe dem til tops endnu engang.”
«
Seneste Redigering: 21 Dec 2010, 14:25 af slindj93
»
Jonaspetersen93
Manager
«
Svar #2:
21 Dec 2010, 14:11 »
jeg vil prøve at læse med
.. opdagede dog en lille stavefejl... " Jeg håber jeg kan følge ham i min senere karriere, hvis det bliver en mulighed”, afslutter en
rørt
argentinsk bomber. " det var det eneste jeg fandt
Tidligere: Baloo38
slindj93
Reserveholdsspiller
«
Svar #3:
21 Dec 2010, 14:25 »
Det lyder godt
Ups ja, den er rettet nu
slindj93
Reserveholdsspiller
«
Svar #4:
21 Dec 2010, 18:04 »
De seneste år i Europas ligaer
De seneste år i de bedste Europæiske ligaer, har både budt på overraskelser og formodede vindere. Jeg vil lige hurtigt stryge igennem nogle af de vigtigste ligaer med henblik på vindere. Jeg kan godt på nuværende tidspunkt løfte sløret for, at det er en engelsk Premier League klub, som har opslugt min interesse. Derfor vil jeg gå lidt mere i dybden og også nævne de mest nævneværdige tranfers, så alle har et nogenlunde overblik over de 6 største hold.
England:
De 2 første sæsoner blev vundet af Manchester United, hvor alle de andre tophold som Chelsea, Arsenal og Liverpool også var helt med fremme.
Det 3. år blev det de unge talenter fra Arsenal som løb med Premier League titlen og efter 12 kampe i 4. sæson fører de også.
Med henblik på transfers vil jeg blot nævne de mest betydningsfulde stjerner, da der jo er blevet handlet rigtig meget i de 3 sæsoner. Det kommer ikke som nogen overraskelse, at Manchester City har været mest aktive.
Arsenal: Ind: Balazs Dzsudzsak (PSV), Santiago Cazorla (Villareal)
Ud: Abou Diaby
Manchester United: Ind: Jan Vertonghen (Ajax), Efrain Juarez (Spartak Moskva)
Ud: Michael Owen, Ji-Sung Park
Chelsea: Ind: Brede Hangeland (Fulham), Steven Pienaar (Everton), Milan Badelj (Lokomotiv Moskva), Douglas Costa (Spartak Moskva)
Ud: Ingen nævneværdige
Tottenham: Ind: Edin Dzeko (Wolfsburg)
Ud: Younes Kaboul, Kyle Walker
Manchester City: Ind: Moussa Sissoko (Toulouse), Joao Moutinho (Porto)
Ud: De har solgt mange af de mellemgode spillere som de har handlet ind.
Liverpool: Ind: Eden Harzard (Lille), Angel di Maria (Real Madrid), Darren Bent (Sunderland)
Ud: David N’Gog
Italien:
1.Sæson: Inter
2.Sæson: Juventus
3.Sæon: Napoli
Tyskland:
1.Sæson: Hamburg SV
2.Sæson: Bayern München
3.Sæson: Bayern München
slindj93
Reserveholdsspiller
«
Svar #5:
23 Dec 2010, 16:16 »
Populær træner endelig ansat
Endelig kom det frem. Endelig kunne omverdenen høre, hvor den populære træner, Simon Johannessen, skulle ansættes. Den succesrige person havde indkaldt til pressekonference i London, hvor hans nye klub holdt til. ”Mange har gået og været spændte på, hvor jeg skulle forsætte min karriere henne. I dag er dagen endelig kommet, hvor jeg løfter sløret for, hvilken klub det bliver. Jeg er dybt taknemmelig over at have fået muligheden for at drive Tottenham tilbage på sporet, efter en miserabel sæson, hvor holdet blot ligger nr. 10 i ligaen. Dette havde fået formand, Daniel Levy til at skære igennem og fyre forhenværende træner, Harry Redknapp. Der skulle rettes op på den dårlige sæsonstart!
Baggrund om Tottenham
Grundlagt i 1882. Tottenham Hotspur FC er en professionel engelsk klub, der for tiden spiller i engelske Premier Division. Klubben spiller sine hjemmekampe på White Hart Lane og har et godt træningsanlæg og middelmådige ungdomsfaciliteter. Tottenhams reservehold spiller på Brisbane Road. Klubben har også et ungdomsakademi og et ungdomsrekruttering
snetværk, der er bedre end gennemsnittet. Klubben kaldes kærligt Spurs og har en intern rivalisering med giganterne Arsenal og Chelsea.
Holdet oplevede sine største øjeblikke i 1960’erne, og Spurs har en historie, de kan være stolte af. De kan prale med et samlet antal turneringssejre på 25 – her er blot nogle af højdepunkterne. Tottenham vandt den bedste engelske række i 1951 og 1961, og sluttede som nr. to i 4 omgange, vandt pokalvinders turnering i 1963, vandt Euro Cup i 1972 og 1984 og sluttede på andenpladsen en gang, og vandt FA Cup i 8 tilfælde og sluttede på andenpladsen en enkelt gang.
slindj93
Reserveholdsspiller
«
Svar #6:
24 Dec 2010, 12:03 »
Bloggen holder lige et par dages ferie her i julen, da jeg ikke kan få tid til det
Vil høre om der er mange læsere, da jeg ikke vil forsætte, hvis ingen følger med. Og hvad jeg evt. kan gøre bedre?
slindj93
Reserveholdsspiller
«
Svar #7:
25 Dec 2010, 00:15 »
Hvis ingen læser med, stopper jeg bloggen her
chackpercom
Førsteholdsspiller
«
Svar #8:
25 Dec 2010, 00:42 »
bare fordi ingen skriver behøver det ikke at betyde at folk ikke følger med
folk skal nok begynde at kommentere, ved jeg af egen baggrund
synes du skal forsætte følger med
Jona8366
Ynglingespiller
«
Svar #9:
25 Dec 2010, 09:49 »
Jeg vil også gerne følge lidt med
ser okay ud indtil videre
http://i55.tinypic.com/1zyy151.jpg
slindj93
Reserveholdsspiller
«
Svar #10:
25 Dec 2010, 10:47 »
En blandet start
Eftersom den nye manager kom midt i november var der kun få dage imellem ansættelsen og den første Premier League kamp. Holdet var klar til at vise deres nye træner, at med ham ved roret, kan de komme tilbage til toppen af engelsk fodbold. Inden Johannessens første kamp, lå Tottenham blot på en skuffende 10. plads, hvor de året forinden havde sluttet af med en 6. plads efter de andre 5 storhold. Målet var derfor at man mindst skulle kvalificere sig til europæisk fodbold næste sæson.
Stillingen inden første kamp:
Aston Villa – Tottenham (0-1)
Det var en nervøs træner, der trådte ind på Aston Villas stadion d. 24 november. Alle Tottenham fans havde set håbefulde frem til denne kamp, og de fik hvad de forventede. Tottenham manageren havde valgt at stille op i en helt normal 4-4-2, da han først ville eksperimentere senere, og helst vil have den bedst mulige start. Det startede dog ikke godt for Spurs, da Sebastian Bassong nedlagde Agbonlahor på en friløber, og blev præsenteret for det røde kort allerede efter 17 minutters spil. Derefter var det klart, at hjemmeholdet tog teten og styrede kampen, mens Tottenham måtte trække sig lidt tilbage. Men i det 75. minut blev Aston Villa ramt for at satse for offensivt. Efter et hjørnespark til hjemmeholdet, endte bolden hos hurtigløberen Aaron Lennon, som satte tempo ned langs højre kanten. Ingen kunne følge med, og Lennon fandt med en smuk aflevering Jermain Defoe inde på midten, som kunne gøre det til 0-1, som også blev kampens resultat. Alle var begejstret. Havde Tottenham fundet deres redningsmand, eller var det blot heldigt? Simon Johannessen og resten af Tottenham spillerne var i hvert fald lykkelige for sejren. Ikke en fortjent sejr, men alle sejre tæller dog, heldigvis.
Tottenham – Bristol City (3-2)
Man håbede, at Spurs kunne følge op på deres flotte sejr sidste weekend, og der var derfor stort fremmøde på White Hart Lane. 35.000 tilskuere havde fundet vej, og det var næsten udsolgt. Det var dog udeholdet der kunne juble i starten, da Michael Dawson snork sov i midterforsvaret, så Björn de Graaf kunne gøre det til 0-1. Hjemmeholdet skulle nu længere frem på banen, og det gav pote lige efter pausen, da David Clarkson meget uheldigt laver selvmål for Bristol City. Spurs var tændte efter sejren, som de kunne øjne tættere nu. Efter 63 minutters spil, smækker Bale et indlæg ind i panden på Dzeko - 2-1! Men bare lige efter gør Clarkson skaden god igen, da han score i den rigtige ende og udligner for udeholdet. Men hvem andre en Luka Modric skulle hive sejren i hus, da han sten sikkert omsætter et straffespark, begået mod ham selv. Endnu en sejr til Tottenham, og man begyndte at tro, at denne mand var nøglen til succes.
West Brom – Tottenham (4-1)
De seneste pars resultater blev hurtigt glemt efter denne kamp. Allerede efter 4 minutter, stod der 2-0 til hjemmeholdet. Ved pausen var Spurs bagud med 3-1. Efter pausen, var man tvunget til at satse lidt og det straffede hjemmeholdet, da man i 72. minut sikrede sejren med 4-1. Tottenham var knust. ”Pinligt” var eneste kommentar fra Simon Johannessen efter kampen. Midtbanemanden, Tom Huddlestone, blev eneste Spurs målscore efter et flot langskudsmål.
Tottenham – Sunderland (3-1)
Den forgående kamp var dog hurtigt glemt efter dagens magtdemonstration fra Tottenhams side, da man mildest talt, bankede Sunderland ud af banen. Edin Dzeko og Giovanni Dos Santos blev målscorerne for hjemmeholdet, mens Roman Eremenko blev enlig målscore for udeholdet. Sejren kunne have været meget større, men gotd målmandsspil og ikke nok kølighed foran mål, afholdte Sunderland for en ydmygelse.
Blackburn – Tottenham (1-0)
Denne kamp var muligvis den ringeste fra Tottenhams side i denne sæson, da man ude tabte imod Blackburn, som var heldige med sejren. Denne kamp lignede en kedelig 0-0, men efter sløset opdækning på en dødbold, kunne Phil Jones score, efter klumpspil i feltet. Spurs måtte bare kigge fremad mod næste uges opgør imod Manchester United.
Ligastilling
Ligaplacering: Nr. 9
«
Seneste Redigering: 26 Dec 2010, 00:26 af slindj93
»
Damse1994
Landsholdsspiller
«
Svar #11:
25 Dec 2010, 10:59 »
Yees en blog om ynglingene fra London. Kan du ikke give et SS af truppen?
Følger helt sikkert med
slindj93
Reserveholdsspiller
«
Svar #12:
25 Dec 2010, 11:07 »
Lyder godt, at du følger med
Det er med vilje, at jeg ikke har givet SS af truppen, da jeg ville vente til efter januar transfervinduet, for kan afsløre, at der bliver hentet forstærkninger. Så det kommer - bare rolig
slindj93
Reserveholdsspiller
«
Svar #13:
27 Dec 2010, 16:03 »
Her kommer en sørgelig besked - jeg stopper denne blog, da jeg ikke kan finde lysten mere. Er det af det, men det er det bedste. Den vil selvfølgelig blive genoptaget, hvis jeg får lysten igen.
Hyg jer indtil
ptrN
Manager
«
Svar #14:
27 Dec 2010, 16:22 »
Citat af: slindj93 27 Dec 2010, 16:03
Her kommer en sørgelig besked - jeg stopper denne blog, da jeg ikke kan finde lysten mere. Er det af det, men det er det bedste. Den vil selvfølgelig blive genoptaget, hvis jeg får lysten igen.
Hyg jer indtil
Du har skrevet 3 updates. Mon ikke du skulle overveje inden du starter en sådan blog, om det overhovedet er noget du gider.
welbz is dat guy
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »