home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 702 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Tjen penge på nettet
0 Brugere og 35 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Tjen penge på nettet  (Læst 10567 gange)
ogasogas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #15: 06 Dec 2010, 21:53 »

Han er så klam! crazy

Ja han er ikke god men der er da personer der vil se hans videoer
Logged

Manchester United just arrogant, not better

cjensen94
Gæst
 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #16: 06 Dec 2010, 21:55 »

Her får du eksklusivt min idé. Ved ikke hvor gennemtænkt den er, eller om der er taget patent på koncepetet, anyways:

Jeg har ikke tænkt det 100 % igennem, men det er en god idé, hvis man har startkapital.

Min idé er at lave en hjemmeside, hvor folk kan udveksle beats/melodier. Hjemme fra computeren kan man nærmest selv lave grundstenen til en sang, alene ved hjælp af et beat. Det er fx gældende i Hip-Hop/Rap.

Måden pengene kommer ind på her:

Hvis en kunstner vælger at bruge et af beatsne/melodierne kommercielt, så skal der udbetales en procentdel til skaberen af beatet og hjemmesiden. Med kommercielt mener jeg, at man fx sætter det til salg på en hjemmeside.

Procentmæssigt tænker jeg 10 %. 6/7 procent af sangens overskud går til skaberen af beatet, mens hjemmesiden får de resterende 4/5 %.

Det er bare en meget lille del af mine overvejelser. Jeg har ikke tænkt længere over idéen lovmæssigt fx, og praktisk med hvordan pengene skal betales.

Men hvis du er interesseret, så skriv en PB. Man kan vel altid snakke videre om det, og så må vi se, om vi bliver rige!1111!

Hvis du nu går i gang med den her idé. Hvordan vil du så lade folk hører beatet? Hvis man nu går ind og hører et beat man synes er fucking awesome og er sikker på at det kan blive spillet på alle diskoteker over hele landet. Hvorfor så ikke bare hurtigt bikse et sammen der minder utroligt meget om det man netop har fundet på nettet. Så er der da ingen grund til at betale en procentdel af sin indkomst til en random person.
Logged

Daniel SS
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #17: 07 Dec 2010, 13:40 »

At lave noget ligesom RayWilliamJohnson eller hvad han nu hedder, kunne også være en mulighed. Altså noget komedie-noget.
Logged

19. 5. 2012.

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #18: 07 Dec 2010, 14:22 »

I skal da bare gøre ligesom ham her http://www.youtube.com/v/lm_n3hg-Gbg&feature=related over tyve millioner hits for den
Det værste er at han er så talentløs. Men det er vel det, folk finder så morsomt ved ham.
http://www.youtube.com/v/Dwimc4cvUmQ
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #19: 07 Dec 2010, 15:59 »

Hvis du laver den på engelsk, er det vel ikke et problem. Ved selvfølgelig ikke om du er den næste Brad Pitt, men det havde nok været lettere, hvis du var et lækkert bitch! Her tænker jeg specielt på de svenske blondiner, som er blevet kendte på at blogge (at de så ikke er videre tiltrækkende i mine øjne,...).

Ellers kan du jo blive hacker..

Du behøver sgu næppe være lækker. Hvis du bare kan lave noget nørdet/sjovt/anderledes så skal du hurtigt få en masse followers på youtube. Og hvem ved, måske får du tilbudt aktier i youtube, for at blive ved, som nogen af de kendte vloggers gør.

Ellers så skal man igang med at kreere et spil til facebook, kan forestille mig der er gode penge i det.
Logged


Xx Plov xX
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #20: 07 Dec 2010, 16:21 »

De der AdSenses, og hvad der ellers er, de tjener jo mere end det dobbelte end brugeren af det gør.. Smiley
Logged

Først gik jeg til højre, så gik han til højre, så gik jeg til venstre, så gik han til venstre, så gik jeg til højre igen, så gik han ud og købte en pølse.

CR9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #21: 07 Dec 2010, 16:32 »

FMFreaks burde tjene kassen Peace

Jeg har selv tænkt mange gange på, hvordan man kunne tjene penge på hjemmesider, blogs o. lign., og det er ufattelig svært! Især når man ikke er villig til at kaste sig 100 % over det, men i stedet er 'fornuftig' og fokuserer på studier, arbejde osv. i stedet for.

Jeg har en italiensk ven, der startede en engelsk Real Madrid-hjemmeside, hvor han bloggede, og på den måde fik han en masse kontakter. Han flyttede efterfølgende til Madrid, og for en måneds tid siden blev han ansat på RealMadridTV. DÉT er interessant Smiley
Logged


korzika
Gæst
 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #22: 07 Dec 2010, 19:43 »

Hvis du nu går i gang med den her idé. Hvordan vil du så lade folk hører beatet? Hvis man nu går ind og hører et beat man synes er fucking awesome og er sikker på at det kan blive spillet på alle diskoteker over hele landet. Hvorfor så ikke bare hurtigt bikse et sammen der minder utroligt meget om det man netop har fundet på nettet. Så er der da ingen grund til at betale en procentdel af sin indkomst til en random person.

Altså jeg vil bare lade det ligge til fri download.

Ja, du har ret, at det nogle gange kan være subjektivt, om man mener, at man har plagieret. Men jeg vil mene, at meget musik er så unikt, at man sagtens kan høre, om det er blevet brugt før. Se bare på "Fireflies" fx. Ingen kommer til at lave noget lignende, uden man tænker på den sang. Smiley

Udover det, så var der en historie om en sang, der blev en kæmpe succes, men pga. at bandet havde plagieret fra nogle andre gik nærmest alle pengene til dem, der oprindeligt havde lavet det.

Jeg kan ikke lige komme på sangens navn, men det er noget med violin. Opstemt
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #23: 07 Dec 2010, 19:45 »

FMFreaks burde tjene kassen Peace

Jeg har selv tænkt mange gange på, hvordan man kunne tjene penge på hjemmesider, blogs o. lign., og det er ufattelig svært! Især når man ikke er villig til at kaste sig 100 % over det, men i stedet er 'fornuftig' og fokuserer på studier, arbejde osv. i stedet for.

Jeg har en italiensk ven, der startede en engelsk Real Madrid-hjemmeside, hvor han bloggede, og på den måde fik han en masse kontakter. Han flyttede efterfølgende til Madrid, og for en måneds tid siden blev han ansat på RealMadridTV. DÉT er interessant Smiley

Burde er kodeordet.

Stats for vores smartguy banner i november.

Eksponeringer    544.606
Klik    98
Salg    2
Kommission    DKK 643,22

Der er så få der klikker, og endvidre køber noget på de forskellige reklamer vi har på, mange af dem fks lovefilm vi havde på et par uger i oktober koster ikke brugeren en øre, men giver siden et pænt beløb, men hvad nytter det når ingen benytter sig af det.
Logged

Daniel SS
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #24: 07 Dec 2010, 19:51 »

Det er vel et generelt 'problem' med reklamerne på sider. Folk tænker jo ikke over at det giver siden penge.
Logged

19. 5. 2012.

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #25: 07 Dec 2010, 19:53 »

Det er vel et generelt 'problem' med reklamerne på sider. Folk tænker jo ikke over at det giver siden penge.

Hvad skulle de ellers være der for?
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #26: 07 Dec 2010, 19:53 »

Det er vel et generelt 'problem' med reklamerne på sider. Folk tænker jo ikke over at det giver siden penge.
Præcis også har mange også reklamer blokeret, hvilket jeg da også selv har.
Men som jeg også skrev i forbedringer til fmfreaks tråden, da folk talte om køb af programmør til at kode en ny side.
så skal indtjeningen op på et helt andet niveau.
Men faktisk ville hver bruger med et kredikort og villighed til at bruge 10-15 kroner kunne skaffe siden op mod 500 blot ved at bestille lidt abbonemnter og huske at opsige dem før fornyelse med betaling.

Så principielt set ville 50 brugere kunne rejse op mod 20-25.000 for blot en 10-15-20 kr pr snude i udgift.
Logged

Daniel SS
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #27: 07 Dec 2010, 19:58 »

Det med blokerede reklamer oplever jeg også en del, er det ikke noget der kan fikses? Siden og de reklamerende sider imellem. Ikke fordi jeg har problemet herinde.

Ja. Men desværre er det dé færreste der vil punge ud for noget på et FM-site. Køb af spil undtaget.
Logged

19. 5. 2012.

Daniel SS
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #28: 07 Dec 2010, 19:59 »

Hvad skulle de ellers være der for?

For at reklamere for produkterne på de respektive sider, vel.
Logged

19. 5. 2012.

korzika
Gæst
 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #29: 07 Dec 2010, 19:59 »

Hvad med en donations funktion, ud over FM-venner, eller hvad det nu hedder?

På nogle sider, er det fx muligt bare at donere 20 kr. over Paypal, hvilket jeg også selv kunne finde på. En sådan funktion er vel ikke specielt dyr i omkostninger.

Det findes der fx på andre forumer, og de er reklame frie.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010