home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23478
  0 Brugere, 676 Gæster Online.

Nyeste Bruger: wandaluciaia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Skadestuen
| | | | |-+  Langsom gamespeed!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Langsom gamespeed!  (Læst 2569 gange)
pilspower
Lilleputspiller
*

Langsom gamespeed!
« : 01 Dec 2010, 10:31 »

Hej folks,

Da jeg erhvervede FM11 var jeg godt klar over at jeg ikke kunne køre med hele striben af baggrundsligaer, da min gamle bærbar computer lige sniger sig over de minimums krav som er anbefalet.
I starten var det ikke noget problem at det hele gik en smule langsomt. Men nu  har jeg efterhånden rystet nyforelskelsen til FM 11 af mig, og det irriterer mig mere og mere at det går langsomt når man bevæger sig rundt til de forskellige funktioner og menuer.
Derfor tænker jeg om der er noget man kan gøre for at få spillet til at flyde, uden man skal sidde 4-5 sekunder hver gang.
Jeg har læst mig frem til at et virusprogram kunne gøre underværker? Men er det ikke begrænset hvor meget det kan hjælpe? Da computeren kun har 512 mb. ram. kan det måske hjælpe at smide nogle flere ram i?

Computeren har 2ghz processor, 512 mb ram, kører Windows XP. 

Håber der er nogen ude i æteren med lidt teknisk viden der kan hjælpe Smiley

TheWulf
Reserveholdsspiller

Sv: Langsom gamespeed!
« Svar #1: 01 Dec 2010, 11:27 »

Du har mere brug for ram end børn i Afrika har brug for mad.

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #2: 01 Dec 2010, 11:33 »

Hvorefter det andet problem opstår.. Nye RAM i en bærbar...

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #3: 01 Dec 2010, 11:37 »

Dit behov er ganske simpelt en ny computer, så simpelt er det.
Det kan slet ikke betale sig at begynde at lappe på så gammel en computer som din, blot skaffe så gammel ram vil være en dyr fornøjelse.
Dertil kommer så en tekniker til at installerer dem etc. Og effekten med så gammel en computer vil stadig ikke være ret stor.

Så ny computer

pilspower
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 01 Dec 2010, 12:33 »

Jeg har åbnet "skjoldet" til ramblokkene og det er ikke noget problem selv at skifte.

Mit problem er bare at jeg på ingen måde gider at smide min. 4.000 for en ny bærbar kun for at spille FM. Min nuværende bæbar er helt fint til diverse office opgaver og surf på nettet. Så det er lidt at vælge mellem pæst eller kollera kan jeg fornemme :S

Tænkte at det kunne være en mulighed at smide 1024MB RAM i den. Men hvis det ikke vil have nogen effekt er det jo hul i hovedet?

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #5: 01 Dec 2010, 12:39 »

Naturligvis vil der være en effekt, men uden at vide din ramtype vil jeg gætte på at den bliver svær og sikkert også dyr at skaffe.
Og i forhold til nutidens ram så vil den gb ram du så vil ha i computeren ikke svare til meget mere end 512 af dem nye computere kører med.

Puha forstår slet ikke du kan mene den er fin til office etc heh. I min verden er en computer af den alder og med det antal ram noget der hører hjemme på container pladsen heh.

En ny computer vil give dig en langt bedre fm oplevelse, samt oplevelse af alt muligt andet du måtte kører på den. Derudover vil du få et nyt og langt bedre windows en computer der bruger mindre strøm, og som formentligt heller ikke larmer lige så meget.

Du vil også få en helt ny fm oplevelse i forhold til du nu kan kører langt større database, hvilket for de fleste er af meget stor betydning.

whale
Gæst

« Svar #6: 01 Dec 2010, 12:49 »

Som Sunbao siger, burde du købe en ny computer. Jeg tvivler også på, at det vil køre godt, selvom du får 1 gb ram. Og du behøves sgu langt fra at bruge 4000, det er nemt at finde noget brugt og billigt.

pilspower
Lilleputspiller
*

« Svar #7: 01 Dec 2010, 12:51 »

Har fået sjusset mig frem til at ramtypen hedder 333 MhzDDR PC2700, og det har jeg så ingen anelse om hvad betyder. De koster i underkanten af 500 kr.

Giver dig helt ret i at det sikkert vil give mig en meget bedre spiloplevelse. Men da jeg aldrig har spillet FM på et kraftværk af en computer,  kan jeg derfor nemmere stille mig tilfreds med at spille på en ringe computer.

alex_champen
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 01 Dec 2010, 12:55 »

En af mine venner har også en slow computer, han bruger et program som hedder game booster, det kan vidst købes for ikke så mange penge, hvis du kender andre måder at få fat i programmer uden de koster noget kan du jo prøve det, det skulle ikke være så svært at få fat i Wink
Men alt i alt ville jeg også anbefale dig en ny computer, men game booster skulle kunne lukke en masse overflødige programmer ned, prøv evt. det Smiley

pilspower
Lilleputspiller
*

« Svar #9: 01 Dec 2010, 13:02 »

Det lyder som en spændende bud Alex_champen. Det skal helt sikkert prøves af.

På et andet forum forslåes der at man køre med :"Adjust for best performance"
http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-5034438.html

Tror jeg prøver at se om disse fif's har nogen effekt.

alex_champen
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 01 Dec 2010, 14:33 »

Ja sådan nogle ting burde kunne hjælpe dig, men som de andre siger vil en ny computer, på længere sigt være bedre, men man kan jo ligeså godt prøve at få lidt mere ud af den gamle Smiley

-RVM-
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 01 Dec 2010, 14:59 »

En hel basal ting kan også være at du muligvis har sat din batteristatus på at være strømbevarende. Havde selv samme problem på et tidspunkt, spillet hakkede og var langsom, men læste mig frem til at det måske kunne være problemet så prøvede at ændrer statussen til normal eller højydeevne (skifter lidt i mellem det) og nu kører spillet som det skal Smiley
Siger ikke at det er derfor men prøv og se om der er. Nogle gang er det nogle helt basale ting Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010