home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 401 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Nytt lag - Nytt kapitel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Nytt lag - Nytt kapitel  (Læst 8311 gange)
whale
Gæst
 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #15: 04 Dec 2010, 01:20 »

Två saker ska ni veta, det första är att SS får ni vänta med då jag har kommit längre in i spelet än det jag har skrivit. Det andra är att jag inte får bilden i mitt senaste inlägg att bli större, kan nån hjälpa mig?

I stedet for:
Kode:
[img]http://img149.imageshack.us/img149/1835/sfsu.png[/img]
skal du indsætte et mellemrum inden den første "]", så der står:
Kode:
[img ]http://img149.imageshack.us/img149/1835/sfsu.png[/img]
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #16: 04 Dec 2010, 06:42 »

Flot og spændende blog! Kan godt lide dit valg af klub, da jeg ikke tror, at der nogensinde er blevet blogget om OIF herinde før Smiley

Modsat de andre har jeg ikke særlig svært ved at læse dine updates, da jeg selv taler og forstår svensk forholdsvist godt! Så lad endelig updatsne komme. Jeg læser i hvert fald med  Thumbs Up
Logged

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #17: 04 Dec 2010, 14:20 »

Tack för hjälpen whale och tack för den fina kommentaren Jharn! Smiley
Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #18: 04 Dec 2010, 14:40 »

Jeg følger helt sikkert også med! Smiley Glæder mig meget til at se hvordan du kommer til at klare det i Allsvenskan! Smiley

KIU! Kys
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #19: 04 Dec 2010, 15:25 »

    »ALLSVENSKAN
Under dessa elva matcher så är jag nöjd vad jag har åstadkommit, vi låg ett tag på en fjärdeplats men tappade de och låg nu på en åttonde placering. Efter matchen mot Mjällby så fick jag ett intressant erbjudande av Lazio, dom var på jakt efter en ny tränare och kom då till mig, efter ett tags tänkande så blev svaret nej. Ytterligare en till match spelades och vi förlorade mot Elfsborg, när jag sedan kollar i min mailbox så blir jag förvånad, ännu ett jobberbjudande men detta gick inte att säga nej till. Jag är mer än nöjd med min tid i Öster och åker nu till utlandet för framtida jobb.

GEFLE IF 2-1 - Palsson, Saarinen
BK HÄCKEN 1-1 - Henningsson
IFK GÖTEBORG 2-0 - Guevara, Bojent
AIK 0-1
TRELLEBORG FF 1-0 - Karekezi
HAMMARBY IF 1-1 - Karekezi
LANDSKRONA BOIS 0-1
IFK NORRKÖPING 1-0 - Thiago Xavier
GAIS 1-2 - Självmål
MJÄLLBY AIF 1-1 - Buendía
IF ELFSBORG 0-2


    »SVENSKA CUPEN
Jag hann bara med en match innan erbjudandet, omgång tre och laget vi mötte var BP. Dagen till ära så körde båda lagen med deras bästa elvor men vi gick som vinnare ur striden efter två fina mål av Saarinen och Guevara.

IF BROMMAPOJKARNA 2-0 - Saarinen, Guevara



Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Fernando
Gæst
 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #20: 04 Dec 2010, 15:50 »

Hej Niklas. Smiley

Det en fin blog du har fået gang i her, emn synes godt at, din seneste update kunne være lidt længere, men btw. du skriver fint og jeg kan forstå det meste af det! Peace følger med her.
Logged

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #21: 04 Dec 2010, 15:55 »

Hej Niklas. Smiley

Det en fin blog du har fået gang i her, emn synes godt at, din seneste update kunne være lidt længere, men btw. du skriver fint og jeg kan forstå det meste af det! Peace følger med her.
Jag vet att den blev kort men det finns ett skäl till det också Wink Annars tack för att du läser!
Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Nytt lag - Nytt kapitel
« Svar #22: 04 Dec 2010, 21:53 »

    »NYTT LAG - NYTT KAPITEL
Laget som kom och kontaktade mig var Manchester United och då kan man verkligen inte tacka nej, speciellt inte när man får 1,38 miljader att köpa spelare för. Jag får nu spela med mitt favoritlag och det är positivt men är ju också lite negativt då jag har så svårt att köra med dom för att jag inte vill förstöra, tror många känner likadant. Föregående säsong så hamnade laget på en 4:e placering vilket gör att jag kommer att få kvala till CL men jag anser att det inte kommer bli så himla svårt. Min tankegång är att vi ska utmana om ligavinsten men jag vill även att vi ska lyckas så bra som möjligt ute i Europa.


    »TRUPPEN
- Här kommer det att behövas en ny målvakt, Kuszczak är för tillfället den som kommer att få stå, Ralf är för dålig och sen så har vi Alphonse Aréola som för tillfället får finna sig i reservlaget i ett år till.

- Vi har fyra högklassiga mittbackar men sen är det lite tunnare när det gäller kantspelare men dom duger helt klart ändå. Här kommer det att köpas in talanger in för framtiden, det kan jag lova! Troliga spelare i startelvan bör vara Evra - Vidic - Evans - O´Shea.

- Ett mycket starkt mittfält men det finns ganska många som börjar bli gamla som tex Park, Hargo och Carrick så här kommer det att komma in talanger, hoppas även på en och annan stjärna. Startspelare: Rooney - Anderson - Carrick - Nani/Valencia

- Som ni ser här så har vi bara för tillfället två stycken anfallare i laget och båda kommer att få starta. Säsongen innan så sålde tränaren Chicharito vilket jag inte gillar, skulle gärna haft den lilla ärtan kvar i klubben. Kiko blev utlånad till Shakthar för speltid.


Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nytt lag - Nytt kapitel
« Svar #23: 04 Dec 2010, 21:57 »

Hold da op... Det klubskifte havde jeg ikke set komme, og jeg synes det er en kende ærgeligt, at du forlader OIF Smiley
Men held og lykke i United!
Logged

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Nytt lag - Nytt kapitel
« Svar #24: 05 Dec 2010, 20:07 »

    »SILLY SEASON
Då jag tyckte att laget behövde åtminstone en engelsman till och vem ska man då välja om inte den 21 årige talangen från Everton, jag kan ha betalat överpris för Rodwell men vad gör det när man har så mycket pengar. Ser honom som en blivande ersättare till Hargo/Carrick. Enyeama kom till oss när vi behövde en ny målvakt då VDS hade lämnat inför säsongen, Enyeama är inte ung men han är förbannat bra och väldigt billig vilket gör att inte har så stor press på sig. Quaresma har tyvärr inte lyckas ute i det stora klubbarna han varit i men nu i Besiktas är han den bäste, ska även tillägga att han är en liten personlig favorit och det är därför han kommer. Sex talanger köptes in för en totalsumma av 85 miljoner.

spelare IN
jack RODWELL | BC, DM, MC | 21 ÅR | EVERTON | 495Mj kr
vincent ENYEAMA | MÅL | 30 ÅR | HAPOEL TEL AVIV | 3Mj kr
ricardo QUARESMA | OM HC | 28 ÅR | BESIKTAS | 177Mj kr

Fyra spelare gick ut på lån och en fick lämna klubben utan ett nytt kontrakt. Ritchie De Laet var den spelare som fick lämna och han for till Schweiz och till Salzburg. Ska tillägga att jag köpte en spelare från Öster och hans namn är Stefan Karlsson, han blev matchens spelare sex av tolv matcher han spelade innan jag lämnade Öster, nu har jag lånat ut honom för speltid i Antwerpen. Aaron Doran lånades ut till Nottingham.

spelare UT
RAFAEL | B/YB H | 22 ÅR | VILLARREAL | LÅN
federico MANCHEDA | A | 21 ÅR | SHAKTHAR | LÅN

    »FÖRSÄSONG
Ett stycke enkla matcher, kanske inte alla men det flesta av dom och jag blev aldrig nervös på att en förlust skulle komma. Vi hade det lite smått svårt mot Porto men vi låg aldrig under och i dom fem sista minuterna så gjordes de två vackra mål för att fina upp siffrorna lite. Dom som har varit bäst under försäsongen är Valencia, Rooney och Berba och det syns nog varför!

ALTRINCHAM 6-0 - Valencia, Welbeck, Berbatov, Rooney x2, Quaresma
PORTO 4-2 - Berbatov, Valencia, Nani, Fletcher
ANTWERPEN 2-0 - Nani, Rooney
ABERDEEN 2-1 - Berbatov x2
BURY 3-0 - Berbatov x2, Carrick
DEPORTIVO LA CORUÑA 2-0 - Welbeck, Carrick


Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010