home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 617 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Nytt lag - Nytt kapitel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Nytt lag - Nytt kapitel  (Læst 8323 gange)
Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Nytt lag - Nytt kapitel
« : 01 Dec 2010, 01:42 »


Detta är bara ett intro av min nya saverapport, laget jag har valt att spela med denna gång är det fyrfaldiga svenska mästarna från Växjö, Östers IF. Jag har redan spelat en säsong med laget och jag kommer att skriva en liten kort update om det sen. Mitt mål med laget är att bygga upp ett starkt lag som kämpar sig sakta men säkert upp bland eliten, ett mål som jag alltid strävar efter på varje save. När det gäller uppläggstid av updates så tänker jag inte ha nån speciell tid utan det kommer när det kommer helt enkelt.

Mer om laget, dom har vunnit allsvenskan fyra gånger (1968, 1978, 1980, 1981). Stora spelare som har spelat i Östers är spelare som Thomas Ravelli och hans bror, Peo Bild, Joachim Björklund, Anders Lindroth, Tobias Grahn med fler. Öster var så sent som 2006 uppe i Allsvenskan men åkte då ur serien, året efter lyckas man även då åka ur sin serie och man hamnade nere i division ett och blir kvar där två säsonger och nu är dom uppe i Superettan igen.

LIGOR:
UPDATE:  Någon lite äldre FMSU


« Seneste Redigering: 04 Dec 2010, 21:18 af niklas7 » Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #1: 01 Dec 2010, 01:47 »


Då kommer min summering från min första säsong som jag redan har spelat innan jag startade denna saverapport. Jag tog över laget i hopp om att kunna starta något nytt, stort och spännande inom svensk fotboll. Jag laddade amerikanska ligan och började titta runt i massa olika lag därifrån för att hitta spelare att köpa. Först in kommer tre spelare från den amerikanska fotbollen, deras namn är Jonny Barry Nusum, A.J Godbolt och Randy Edwini-Bonsu. Den förstnämnda är landslagsspelare för Bermuda men är också känd inomhusfotbollsspel are, Godbolt är en högermittfältare som år 2007 blev draftad till Kansas. Sist är en ung kanadensare som innan han kom har fått fem pojklandskamper och då gjort tre mål. Vi skulle även köpa en back, efter råd av mina scouter så kom Viktor Rönneklev in till vårat lag för att styrka vårat svaga försvar. Träningsmatcherna började bra, dom fyra första matcherna så vann vi allihopa, dom två sista var mot AIK och Trelleborg och vi förlorade ganska så duktigt. Sedan bar det av för första omgången i cupen, motståndet heter Halmia och det skulle bli otroligt jämnt. Vi tar ledningen efter Mahlangu trixar in den, i 92a minuten så kommer typiskt nog kvitteringen och vi får spela ytterliggare 30 minuter. Inga mål gjorda från båda lagen och matchen går till straffar. Vi lyckas förlora där då Fredrik Bild är den ända som inte kunde sätta den från elva meter. Riktigt pinsamt rätt sagt.

Serien börjar bra och vi låg till och med 2a efter nån match, sen så kommer det, förluster på förluster på förluster. Vi hamnar långt ner i tabellen och kommer ligga där nere under hela säsongen. Vi plockar in fler spelare till laget, bland annat en målvakt då vi bara har haft enda målvakt i klubben. Tre nya spelare från Amerika kommer, alla är regens som nyligen blivit draftade men var klubblösa, detta är nåt jag kommer fortsätta med i framtiden. In kommer också Janne Saarinen och Alexander Berntsson. Totalt kommer det nio nya spelare till klubben men alla är till för att stärka laget. Vi lyckas tillslut ta några vinster och får kvala om att vara kvar i superettan, laget vi skulle få möta blev Västerås. Första matchen spelades på bortaplan men vi visade att vi skulle ha våran superetta plats genom att krossa Västerås med 4-0 då efter att Vidarsson, Karekezi, Nusum och Karlsson gjort ett varsitt. Andra matchen skulle bli betydligt svårare, dock vinner vi tillslut med 2-1 efter mål av Vidarsson och en våra amerikanska regens vid namn Matt Gardner. Fansen val av spelare för året blev Karekezi som även vinner laget interna skytteliga. Nästa säsong har vi förhoppningsvis ett mycket stabilare lag, vi kommer att sikta på en mittenplacering till att börja med.

PLACERING: 13/16
BÄSTA MÅLSKYTT: Olivier Karekezi, 12


Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #2: 01 Dec 2010, 02:14 »


TRUPPEN 2011

[USA] RODRIGO ZERMEÑO

[SWE] VIKTOR RÖNNEKLEV - [SWE] MIKAEL DYRESTAM (Lån) - [USA] MATT GARDNER - [SWE] JESPER ARVIDSSON (Ny)

[FIN] JANNE SAARINEN

[USA] JASON HALL (Ny) - [ICE] DAVID THOR VIDARSSON - [SWE] PATRIK BOJENT

[MEX] FLAVIO GUEVARA - [RWA] OLIVIER KAREKEZI


BÄNK & RESERVER
[SWE] Björn Åkesson, Målvakt
[SWE] Alexander Berntsson, Försvarare
[SWE] Fredrik Bild, Försvarare
[SWE] Mario Vasilj, Försvarare
[SWE] Stefan Karlsson, Försvarare/Mittfältare
[BOS] Elmin Nurkic, Försvarare/Mittfältare
[SWE] Danny Tadaris, Mittfältare
[CAM] Charles Anderson, Mittfältare
[SWE] Alexander Henningsson, Mittfätare
[SWE] Freddy Borg, Mittfältare/Anfallare
[SWE] Enes Smajlovic, Mittfältare
[USA] A.J Godbolt, Mittfältare
[SOU] Jabu Mahlangu, Mittfältare
[SWE] Niklas Moberg, Mittfältare/Anfallare
[CAN] Randy Edwini-Bonsu, Anfallare
[SWE] Anton Henningsson, Anfallare
[BER] John Barry Nusum, Anfallare


Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #3: 02 Dec 2010, 18:25 »

    »FÖRSÄSONGEN
Vi har spelat mycket bra under denna försäsong utan mig som tränare då jag låtit assisterade manager styr laget. Vi möter ett bra lag från Norge och det märks att dom spelar på hög nivå där, vi åker på en ganska grov förlust illa nog. Sen hade vi fem andra matcher och dessa var mindre klubbar som vi ska vinna över vilket vi också gjorde ganska enkelt. Flavio Guevara, Patrik Bojent och Olivier Karekezi har varit dom bästa spelarna under försäsongen och det glädjer mig mycket att Guevara börjar komma igång och detta år kör han på anfallet istället för på mittfältet.

AALESUND 1-3 - Bojent
SYRIANSKA KEBURAN 2-0 - Guevara, Mahlangu
GRÖNDAL 3-0 - Karekezi x2, Bojent
LINDOME 1-0 - Guevara
HALMIA 2-0 - Karekezi x2
VALLENTUNA 3-0 - Berntsson, Vidarsson, Edwini-Bonsu


    »SUPERETTAN
Vi började ligan med att spela oavgjort ett antal gånger innan vi vi började plocka in ett par vinster och tre poängare. Vi har haft en bra säsong om vi ska jämföra mot föregående säsong och för tillfället ser jag ingen anledning att vara rädd att vi ska börja tappa i serien, visst vi har haft en del förluster men vi lär ju oss av dom, inte minst efter vår förra säsong. Två spelare har spelat underbar fotboll under denna period och dessa två personer är Olivier Karekezi och Flavio Guevara. Den förstnämnda tror jag ni förstår varför jag väljer, kung Karekezi som lekte till en början och gjorde då mål på mål. Den andra spelaren är ju som sagt Flavio Guevara, en mexikan som för en säsong sedan blev vald som nummer 9 i draften till New York Red Bulls, denna säsong verkar det som att målskytten böjar komma fram och jag ber för att det ska fortsätta.

BRAGE 1-1 - Moberg
QVIDING FF 1-0 - Karekezi
ÖRGRYTE IS 2-2 - Karekezi x2
IFK NORRKÖPING 1-1 - Karekezi
JÖNKÖPING SÖDRA 1-1 - Karekexi
FC VÄSBY UNITED 0-1
DEGERFORS 1-0 - Guevara
HALMSTAD BK 0-1
ASSYRISKA 1-0 - Guevara
ÄNGELHOLMS FF 2-0 - Karekezi, Vidarsson
GIF SUNDSVALL 1-2 - Karekezi
VALSTA SYRIANSKA 1-0 - Guevara
FALKENBERGS FF 1-0 - Arvidsson
SYRIANSKA FC 1-3 - Saarinen
ÖREBRO SK 3-1 - Guevara, Självmål, Edwini-Bonsu



    »SVENSKA CUPEN
Vi kom bara till omgång tre i cupen och blev då stoppade av det allsvenska laget Kalmar FF, det var inget snack om vilka som skulle vinna, det visade Kalmar upp direkt och vi hade knappt en chans. Nybro och Lund hade vi det hyfsat svårt mot vilket vi egentligen inte ska ha, sen så ska det sägas att vi inte körde med vårat bästa a-lag i dessa två matcher.

NYBRO 1-0 - Guevara
LUND 1-0 - Karekezi
KALMAR FF 0-2


Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #4: 02 Dec 2010, 18:30 »

God blog KIU ..
Man skal koncentrere sig om at læse dine updates .. Eller jeg skal i hvert fald synes ikke lige svensk er så nemt at forstå Smiley
Men det er ærgeligt du ikke får kommentarer fra andre også så vil jeg da lige smide en i hvert fald..

Et godt råd er at smide nogle SS op af nogle af dine spillere da det nok er de færreste der kender de spillere på det her site ..  Thumbs Up
Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #5: 02 Dec 2010, 18:49 »

Jeg følger selvfølgelig med i din blog! Smiley Ligesom DB skal jeg også koncentrere mig for at forstå det du skriver men det går Wink Det er i hvert fald en god opsætning. Er der nogle islændinge på holdet? Smiley

KIU! Smiley
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

korzika
Gæst
 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #6: 02 Dec 2010, 18:50 »

Et rigtigt flot layout.

Er enig i, at det ville være en god idé med screenshots. Smiley

Logged

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #7: 02 Dec 2010, 18:56 »

Såhär ligger det till, denna "blog" har jag igång på ett svenskt forum och jag har kommit lite längre vilket gör att jag inte kan ta SS. När jag har kommit ikapp med mitt spelade så kommer jag självklart att börja lägga upp SS!

Tack för alla kommentarerna, det är sånt som gör att man vill fortsätta att skriva! Smiley
Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #8: 02 Dec 2010, 18:58 »

Jeg følger selvfølgelig med i din blog! Smiley Ligesom DB skal jeg også koncentrere mig for at forstå det du skriver men det går Wink Det er i hvert fald en god opsætning. Er der nogle islændinge på holdet? Smiley

KIU! Smiley
Som du ser så har vi för tillfället en islänning, han heter David Thor Vidarsson och är av lagets bästa och viktigaste spelare! Smiley
Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Arsenal96
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #9: 02 Dec 2010, 19:07 »

Kul lagval Niklas, denna kommer följas! Smiley
Logged

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #10: 02 Dec 2010, 20:22 »



    »VINTERFÖNSTRET
Kände att jag behövde lite blod i laget och började då att kolla runt i Europa, till sist hittar jag till klubben La Berrichonne (mer kända som Châteauroux) som spelar i franska andradivisionen, jag kollade in i deras övergångshistorik och lyckades då se att Thiago Xavier fått lämnat klubben. Jag blev imponerad av hans stats och valde att lägga bud på honom, det tog ett tag men tillslut blev denna brasilianare en Östers IF spelare. Dock tar han en del av vår lön vilket gjorde att jag fick sälja spelare.
spelare IN
[BRA] thiago XAVIER | DM, MC | 27 ÅR | KLUBBLÖS | 0 kr

Dessa spelare var då tvungna att lämna när Thiago Xavier kom till klubben. Jabu var väldigt viktig för mig under min första säsong men hade det väldigt svårt att få speltid under denna säsong och sen så funkade han inte in i våran taktik. Charles fick lämna Sverige för spel i Italien och jag tror inte han gnäller över det, inte jag heller för den delen då han för det mesta tog lön och satt på bänken. Tack vare dessa två har jag nu en stabil lönebudget som jag inte ligger över.
spelare UT
[SOU] jabu MAHLANGU | OMVC | 31 ÅR | KLUBBLÖS | 0 kr
[CAM] charles ANDERSON | DM, OMC | 25 ÅR | RIMINI | 180 K kr


    »SUPERETTAN
Vi lyckas med något jag aldrig hade trott inför denna säsong då jag hade som mål att komma på den övre halvan men nu har jag lyckats att ta en direkt plats upp till Allsvenskan vilket känns jävligt skönt. Skador har kommit men inhoppare som Godbolt, Edwini-Bonsu och Henningsson har då fått visat upp sig och dom har verkligen gjort sitt bästa och jag är oerhört glad för dom. Bland dom skadade så har Karekezi varit borta en del vilket kanske syns bland målskyttarna. Vissa matcher har vi faktiskt tyvärr tappat två poäng som egentligen ska vara solklara för oss men jag ska inte klaga, en massa vinster som också resulterar vår sköna andraplats.

BRAGE 2-0 - Karekezi x2
IFK NORRKÖPING 1-1 - Guevara
QVIDING FF 5-0 - Guevara, Karekezi, Hall, Självmål, Bojent
ÖRGRYTE IS 0-1
JÖNKÖPING SÖDRA 0-0
FC VÄSBY UNITED 4-1 - Karekezi x3, Vidarsson
ASSYRISKA 1-1 - Godbolt
HALMSTAD BK 1-0 - Edwini-Bonsu
ÄNGELHOLMS FF 1-0 - Edwini-Bonsu
GIF SUNDSVALL 0-1
DEGERFORS 2-0 - Henningsson, Berntsson
VALSTA SYRIANSKA 1-0 - Henningsson
FALKENBERGS FF 2-2 - Rönneklev, Godbolt
SYRIANSKA FC 3-1 - Guevara, Dyrestam x2
ÖREBRO SK 0-0



Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #11: 02 Dec 2010, 20:23 »

Som du ser så har vi för tillfället en islänning, han heter David Thor Vidarsson och är av lagets bästa och viktigaste spelare! Smiley

Kunne du ikke lige smide et SS op af ham! Smiley
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #12: 02 Dec 2010, 21:02 »

Kunne du ikke lige smide et SS op af ham! Smiley
DAVID THOR VIDARSSON
Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #13: 04 Dec 2010, 00:40 »

    »TRUPPEN

MÅLVAKT
[USA] | rodrigo ZERMEÑO | 24 år | 47 matcher
[SWE] | björn ÅKESSON | 34 år | 15 matcher

FÖRSVARARE
[USA] | matt GARDNER | 24 år | 48/1 matcher/mål
[SWE] | patrik BOJENT | 31 år | 225/5 matcher/mål
[SWE] | thommie PERSSON | 27 år | NY
[COL] | ricardo CHARÁ | 21 år | NY
[SPA] | pablo BUENDÍA | 26 år | NY
[SWE] | jesper ARVIDSSON | 27 år | 30/1 matcher/mål
[SWE] | stefan KARLSSON | 23 år | 100/7 matcher/mål
[BOS] | elmin NURKIC | 20 år | 19/0 matcher/mål
[SWE] | viktor RÖNNEKLEV | 29 år | 54/2 matcher/mål

MITTFÄLTARE
[FIN] | janne SAARINEN | 35 år | 30/1 matcher/mål
[BRA] | thiago XAVIER | 28 år | 9/0 matcher/mål
[ICE] | david thor VIDARSSON | 27 år | 52/6 matcher/mål
[SWE] | alexander HENNINGSSON | 21 år | 16/1 matcher/mål
[ICE] | victor PÀLSSON | 20 år | NY
[USA] | a.j. GODBOLT | 28 år | 25/4 matcher/mål
[SWE] | niklas MOBERG | 29 år | 60/23 matcher/mål
[DAN] | morten NIELSEN | 22 år | NY
[MEX] | flavio GUEVARA | 23 år | 45/8 matcher/mål

ANFALLARE
[CAN] | randy EDWINI-BONSU | 21 år | 26/4 matcher/mål
[SWE] | anton HENNINGSSON | 20 år | 6/2 matcher/mål
[RWA] | olivier KAREKEZI | 28 år | 57/25 matcher/mål


    »FÖRSÄSONGEN
Det startade väldigt bra med en vinst över det danska laget AGF som inte hade en chans mot vårat starka lag. Karlslund nästa och vi floppar genom att spela oavgjort. Falkenberg som vi mötte i Superettan hade det inte lätt mot oss då firman Karekezi & Guevara var i farten. Vi mötte sedan Los Angeles för att vi precis sålt en spelare dit, tack vare våran styrelse, denna kille heter Jason Hall och gjorde förjävligt nog mål på oss. Ska man kommentera skiten så har det varit lite upp och ner, Väsby och Karlslund ska vi vinna mot men annars så får jag väl säga att jag är hyfsat nöjd.

AGF 4-0 - Karekezi x2, Moberg, Blomqvist-Zampi
KARLSLUND 0-0
FALKENBERGS FF 3-0 - Karekezi x2, Guevara
LOS ANGELES 0-5
FC VÄSBY UNITED 2-3 - Gardner, Vidarsson
MYPA 3-1 - Guevara, Karekezi x2



« Seneste Redigering: 04 Dec 2010, 13:17 af niklas7 » Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Izco
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Östers IF - East Front Boys
« Svar #14: 04 Dec 2010, 00:44 »

Två saker ska ni veta, det första är att SS får ni vänta med då jag har kommit längre in i spelet än det jag har skrivit. Det andra är att jag inte får bilden i mitt senaste inlägg att bli större, kan nån hjälpa mig?
Logged

Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010