home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 18:11:20 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23596
  1 Bruger, 583 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Macmal
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Det Nye Danmark - Tråden (Minigame)
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Det Nye Danmark - Tråden (Minigame)  (Læst 7669 gange)
Swizz CataR
Manager

Det Nye Danmark - Tråden (Minigame)
« : 24 Nov 2010, 16:52 »

Her finder I tråden, hvor alt omkring dette minigame kan diskuteres.

Kort om scenariet:
Det danske ligasystem er taget op til revision. Superligaen består nu af 14 hold istedet for 12, og 1. division er nu på 18 hold istedet for 16. I Superligaen spilles der derfor nu 38 kampe, hvoraf de første to runder mod hinanden (26 kampe) spilles først, hvorefter ligaen opsplittes efter skotsk princip. Nummer 1-7 spiller så videre mod hinanden om mesterskabet (to runder mod hinanden, i alt 12 kampe), mens nummer 8-14 spiller for at undgå nedrykning efter samme princip. Istedet for 2 nedrykkere er der nu 3.

I 1. division er der som sagt 18 mandskaber. Efter hver sæson rykkes de 3 bedste hold op i Superligaen, mens de 4 ringeste ryger ned i 2. division, to i øst og to i vest. Der er ingen opsplitning her. I 2. division er alt uændret, og den er derfor som I kender den. Eneste forskel er, at siden der er flere hold i de øvre rækker, da er flere hold trukket op nedefra.

Som en del af dette scenarie er Danmarksserien med. Det vil sige, at der er tre puljer under 2. divisionen, der alle har samme rang. To hold rykker op efter hver sæson, mens ingen rykker ned.
Dette skyldes, at jeg (Swizz) har måttet oprette hele ligasystemet fra bunden, idet jeg ikke kender til andre muligheder. Derfor er der de hold i der er ned til og med Danmarksserien, mens der ikke er flere hold nedefra.

Som en del af scenariet er der også blevet kigget på pokalturneringen. Her er der blevet taget et kig på AaB-erns model, og den er derefter tilpasset nogenlunde ens dermed. Her deltager alle hold i de nævnte rækker og divisioner, samt enkelte fra længere nede.

Præmiepenge og TV-penge er i dette scenarie formentlig en lille smule højere end i det originale ligasystem. Dette skyldes igen, at alt dette måtte opbygges fra bunden, og da editoren ikke selv indeholder disse informationer nemt tilgængeligt, da har jeg indtastet værdier, jeg har fundet passende.

Tilsidst så skal det også siges, at scenariet her gerne skulle fungere sammen med Royal League-databasen, der også kan findes i vores downloadsektion. Denne er som nævnt også lavet af AaB-ern.

Jeg håber I vil nyde scenariet, uanset de enkelte punkter, der ikke følger realismen 100 %. Endnu engang tak til AaB-ern og Dusty.

Billeder:

/Swizz

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Bendtner_23
Landsholdsspiller

Sv: Det Nye Danmark - Tråden (Minigame)
« Svar #1: 24 Nov 2010, 16:57 »

Hvorfor er det ikke de rigtige hold som er i Danmarksserien? Hvis du har lavet en helt ny liga, så burde det heller ikke være noget problem at kunne lægge de rigtige hold ind i Danmarkserien eller har jeg misforstået noget?

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Swizz CataR
Manager

« Svar #2: 24 Nov 2010, 16:58 »

Det er de rigtige hold i Danmarksserien Smiley Men da enkelte hold er forsvundet op i de øvre rækker, da er enkelte nye kommer til nedefra - Men grundlæggende så er der tale om de hold, der også figurerer i Danmarksserien i virkeligheden Smiley

Bendtner_23
Landsholdsspiller

« Svar #3: 24 Nov 2010, 17:16 »

Ja okay. Det var bare fordi der var 6 hold som mangler i forhold til den rigtige Danmarksserie Smiley

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Swizz CataR
Manager

« Svar #4: 24 Nov 2010, 18:24 »

Okay, det lyder underligt Smiley Men jeg har gjort brug af den udgave af Danmarksserien der lå i editoren Smiley

MortenP87
Juniorspiller
**

« Svar #5: 24 Nov 2010, 20:51 »

Lyder for nice med dette minigame. Men skal lige høre, om pointene i den bedste halvdel af superligaen bliver nulstillet i slutspillet, eller om man spiller videre med de point man har fået?

Kender ikke til dette pointsystem Smiley

Swizz CataR
Manager

« Svar #6: 25 Nov 2010, 10:26 »

Man spiller videre med de point man har fået. Er man langt foran, så forbliver man langt foran. Det er kun kampprogrammet der ændres. Det betyder også, at ender man som nr. 8, altså lige under delingslinjen, så kan man godt få flere point end nr. 7 i sidste ende, men man forbliver blot nr. 8 Smiley

Thore
Manager

« Svar #7: 26 Nov 2010, 09:15 »

Det lyder da utrolig spændende, det er jo perfekt når man misser arbejde på grund af sne, så kan jeg passende kaster mig over dette projekt  Smiley

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Thore
Manager

« Svar #8: 26 Nov 2010, 11:30 »

Nu er jeg gået i gang med et spil, og det ser alt sammen fint ud. Men hvad er grunden til, at man ikke har et ungdomshold mere?  Smiley

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Swizz CataR
Manager

« Svar #9: 26 Nov 2010, 11:33 »

Det må være min fejl Smiley Det har jeg slet ikke tjekket for. Men det kan da fixes Wink

EDIT: Hvilket hold er du?

Swizz CataR
Manager

« Svar #10: 26 Nov 2010, 11:50 »

Nu skulle fejlen være rettet Smiley Alle hold der er med har nu et U-18 hold, og der skulle gerne være både reserveholdsliga og ungdomsliga. Havde lige overset to bokse der skulle sættes flueben i Smiley

Tak for feedbacken Smiley

Thore
Manager

« Svar #11: 26 Nov 2010, 13:26 »

Nu skulle fejlen være rettet Smiley Alle hold der er med har nu et U-18 hold, og der skulle gerne være både reserveholdsliga og ungdomsliga. Havde lige overset to bokse der skulle sættes flueben i Smiley

Tak for feedbacken Smiley

Det lyder godt  Thumbs Up

Thore
Manager

« Svar #12: 27 Nov 2010, 00:04 »

Nu har jeg haft startet to forskellige spil. Et med FCK og et med Silkeborg. Umildbart tror jeg stadig der er en fejl. Når man går ind under ens U/18 hold, så kan man ikke vælge træning, sådan som man kan normalt. Dvs at man ikke kan sætte træningen op for de spillere der er på ungdomskontrakter, medmindre man går ind under den enkelte spiller
« Seneste Redigering: 27 Nov 2010, 11:47 af Thore » Logged

Swizz CataR
Manager

« Svar #13: 27 Nov 2010, 11:32 »

Det lyder sq underligt.. Prøver lige at se på det her hen over weekenden Smiley

asj89
Gæst

« Svar #14: 27 Nov 2010, 12:09 »

Det lyder sq underligt.. Prøver lige at se på det her hen over weekenden Smiley
Når fejlen er rettet skal jeg da helt sikkert prøve de her. Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010