home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
I dag kl. 18:46:23 Kenitho Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  1 Bruger, 604 Gæster Online.

Indlæg: 1132887 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Hvad nu, Montrose?
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hvad nu, Montrose?  (Læst 1220 gange)
Deity
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Hvad nu, Montrose?
« : 23 Nov 2010, 15:21 »

For et par år siden førte jeg, næsten så hurtigt som muligt, Montrose fra den skotske 3. div op i PL, og nød generel stor succes med klubben. I år tænkte jeg så, at jeg ville prøve at gentage succesen med den skønne klub i det øst-skotske.

Den mission lader dog - her halvvejs inde i første sæson - til at blive noget sværere end sidst. Spillet 17 kampe: 0 sejre, 6 uafgjorte og 11 nederlag. Jeg oprustede kraftigt inden sæsonen, og tænkte at jeg kunne gøre det noget bedre end den projekterede 10.plads (der er 10 hold i divisionen)

Jeg er dog forholdsvis tæt på at give op. Selvom jeg har flere spillere med 4-4.5 stjerner, tildeler fornuftige roller, både har prøvet at lade truppen vænne sig til min taktik og også lavet justeringer, har jeg tilsyneladende ramt et af de spil, hvor FM på forhånd har bestemt, at jeg skal skrabe ræv hele sæsonen.

Så nu lyder spørgsmålet ganske enkelt:

Hvad fanden har I gjort, når I har været fuldstændig stuck? Smiley
Logged

"Hysterisk nationalisme, det er når man glædes over 22 granvoksne mænd der render rundt efter en oppustet komave. Hvis det er holdningen, så skift kanal lige nu!"
- Morten Stig Christensen, 26-06-1992

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvad nu, Montrose?
« Svar #1: 23 Nov 2010, 19:16 »

Kan man få lidt info omkring dit hold, formation, indstillinger osv..?

Det vil gøre det meget nemmere for os at hjælpe dig..   Smiley
Logged

Deity
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hvad nu, Montrose?
« Svar #2: 23 Nov 2010, 20:05 »

Montrose i den skotske 3. division. Spiller mest med 4-4-2 men har også spillet med 4-5-1 (som vel egentlig er en 4-1-2-2-1). Har fået de "bedste" resultater med rigid philosofy og har prøvet alle slags strategier.
Jeg har mest haft "Default" på de fleste af valgene under spillestil, men til tider med More Direct, More Pres og Stick To Position (Roaming).

Jeg har stort set ikke mærket forbedringer ligemeget hvilke indstillinger, jeg har startet med eller ændret til i løbet af kampene.
Logged

"Hysterisk nationalisme, det er når man glædes over 22 granvoksne mænd der render rundt efter en oppustet komave. Hvis det er holdningen, så skift kanal lige nu!"
- Morten Stig Christensen, 26-06-1992

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvad nu, Montrose?
« Svar #3: 23 Nov 2010, 21:39 »

Hvad med dine roller, hvor mange er sat til henholdsvis "offensiv" "support" og "defensivt" ?  det er jo vigtigt at have en god balance på holdet, hvor man som hovedregel har 3 sat til offensivt og defensivt, og 4 sat til support.

derudover er det vigtigt at have et øje til hvordan målene bliver scoret mod en. Bliver de scoret fra kanterne, så vil det være en god ide at sætte den defensive linje længere frem. score de derimod igennem midten så sæt den defensive linje længere ned, for at minimere pladsen mellem forsvaret og målmanden, så deres angribere har mindre plads at udfolde sig på.
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvad nu, Montrose?
« Svar #4: 24 Nov 2010, 11:26 »

Når du ændrer taktik fra kamp til kamp skal du ikke forvente succes på den korte bane. Som du kan se under kampforberedelse, så tager det tid før spillerne har vænnet sig til en ny taktik. Hvis du skal have lukket af i forsvaret, så vil jeg anbefale en 4 back kæde samt en DMC også. Det har jeg succes med, men så snart du fjerner en DMC, så begynder målene at rasle ind. Pt. bruger jeg en Barcelona 4-5-1, og det kører ganske fint, men jeg har opbserveret, at spillerne roller betyder meget. Nu har jeg Torres og Hulk til at veksle på positionen som den enlige angriber på toppen, og de skal have forskellige roller for at præstere godt.

Endvidere skal du kigge lidt på rollerne på dine wings, da jeg ikke mener det er optimalt at spille med 2 wings. Den ene skal have rollen som inderste angriber. Dette giver dig flere afslutningsmulighed er i boxen. Men kig på dine spillere, og giv dem den rolle deres stats passer til.

God fornøjelse, men husk en ny formation tager tid før den sidder i skabet.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010