home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 467 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  '9' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: '9' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort  (Læst 17237 gange)
Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '7' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #45: 09 Dec 2010, 23:48 »

hehe, heller ikke for at kritisere eller noget, skulle bare høre Smiley
Helt i orden.  Smiley
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
'8' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #46: 10 Dec 2010, 15:43 »



Pokalexit og pointkrise


Så var dagen endelig oprindet. Sæsonpremieren mod Everton stod for døren, og jeg var oven ud spændt. Spændt på hvad spillerne kunne præstere i verdens bedste liga. Spændt på hvor højt niveauet og intensiteten virkelig var. Før i tiden var de eneste oplevelser, jeg havde haft med Premier League, de lørdage, hvor fjernsynet stod tændt hele dagen, og viste spillere som Gerrard, Lampard, Drogba og Fabregas trylle med læderkuglen. Den tid var ovre, og min Premier League-drøm var blevet realiseret. Min første officielle kamp som Blackpool-manager var mod Everton, som vi krydsede klinger med en frodig og varm sensommereftermidda g. Efterfølgende skulle vi møde Wigan, så Preston i Carling Cuppen, og til sidst en kamp mod Aston Villa.

Blackpool F.C. – Everton 0-2 (0-1) Premier League 
Kampen startede med to diskrete hold på banen, der spillede en omgang forsigtig fodbold. Det betød at 1. halvleg blev en chancefattig affære. En af de få chancer udnyttede Evertons James Vaughan klinisk og bragte Everton foran med 1-0.  Herefter pressede vi på for at få den udlignende scoring. Det lykkedes ikke, og vi måtte gå med nedtrykt humør i omklædningsrummet. Jeg prøvede at opmuntre spillerne. Det så ikke ud til at lykkes, da mange af dem gik med samme ansigtsudtryk ud til 2. halvleg, som de forlod 1. halvleg med. Jeg fik ret. Indstillingen var den samme som i 1. halvleg. Dvask og dovent spillede vi videre. En sløv indsats kendetegnede hele kampen for os. Det hele udmøntede sig i, at Everton kunne fordoble sin føring signeret af Achille Emana. 0-2 og sæsonens første nederlag var ”i hus”.
Charlie Adam og Blackpool
måtte vinke farvel
til drømmen om Carling Cup-sejr


Wigan – Blackpool F.C. 4-0 (3-0) Premier League
En kamp hvor Charles N´Zogbia gav os en rædselsfuld start med sin scoring til 1-0 efter bare halvandet minuts spil. Mauro Boselli hamrede endnu et søm i vores kiste med sin scoring til 2-0. Vi var rystede og var ikke i stand til at skabe de fornødne chancer. James McCarthy lukkede definitivt kampen med en scoring til 3-0 syv minutter før pausen. Netop pausen blev brugt på at filosofere over vores nuværende scoringsproblem. Vi skabte ikke nok chancer, og når bolden endelig kom fremad, blev chancerne ikke udnyttet. Noget der skulle ændres radikalt, hvis det lille håb, der stadig var tilbage, skulle føres ud i livet og realiseres. Efter pausen scorede Wigan igen, igen. 4-0 og modet og håbet hos spillerne var væk. Eneste positive indslag denne dag var Kenneth Zohores Premier League-debut. Dog kunne hans tilstedeværelse i kampen nærmest anonym. Kampen ebbede ud, og Wigan kunne fortjent hjemtage en storsejr på 4-0.

Blackpool F.C. – Preston 0-2 (0-2) Carling Cup
Chokstart. Preston kom foran efter 7 minutters spil efter en indøvet hjørnesparkskombina tion. Resten af halvlegen var vi helt spillet i bund. Bagud 0-1 til et Championship-hold. Jeg var flov over mit holds indsats og indstilling. Det gjorde det ikke meget bedre, at Preston scorede endnu en gang lige inden pausen. Bagud 0-2. Jeg var rasende i omklædningsrummet, og spillerne fik ren besked. Tilsyneladende hjalp teamtalken ikke, og resten af halvlegen spillede vi som en omgang pensionister på deres daglige gåtur i parken. Uden fart og uden dynamik. Intet lykkedes. Vi var blevet overspillet af et hold, der på papiret var langt dårligere end os, og alligevel blev vi spillet ned på røv og albuer. Jeg var skuffet. Ekstremt skuffet. Scoringkrisen fortsatte, og forsvaret sejlede mere end et skib i turbulens. Væk var drømmene om succes og ære. Nu gjaldt det kampen om respekt.

Blackpool F.C. – Aston Villa 0-3 (0-3) Premier League
Moralen var stadig i bund, og det kunne tydeligt aflæses på spillet. Vi kreerede ingen chancer, og opdækningen defensivt var mildest talt horribel. Tre opdækningsfejl, tre mål var konklusionen efter 1. halvlegs 45 minutter. Vi var bag ud ved pausen, et scenario vi havde prøvet mange gange før, og som vi aldrig havde overvundet. Jeg gav spillerne en ligegyldig og intetsigende opsang, som tydeligt satte dem i en situation, hvor de var mere forvirrede, end en fortabt dansker i det store England. Men mod forventning virkede min pausesnak. Vi havde mange flere chancer og skud på mål, og defensiven så ud til at være blevet langt mere organiseret og solid end før set. Vi var overlegne i alle spillets facetter, men igen manglede skarpheden foran mål, og vi måtte tage til takke med et 0-3-nederlag. Vi kunne dog bryste os af, at have Aston Villa fra mål i 2. halvleg. Det var da trods alt en start.

Da jeg kom hjem fra Bloomfield Road efter Aston Villa-kampen læste jeg i lokalavisen, at folk omkring klubben var begyndt at stille spørgsmålstegn ved min ansættelse i klubben. Tilliden var smuldrende, og trofaste på stadion var tilhængerne heller ikke længere. Jeg stillede mig selv spørgsmålet: ”Er jeg en færdig mand i den her klub?”. Det cirkulerede rundt i hovedet og var ikke til at komme af med igen. Jeg lagde mig i sengen med en frygt for fremtiden og en tvivl omkring min nuværende status i den klub, hvori mit hjerte lå. Jeg havde spenderet flere hundrede arbejdstimer i deres lokaler, og nu kunne samarbejdet allerede være slut. Jeg håbede det ikke.


Premier League-stilling, 3 kampe

« Seneste Redigering: 10 Dec 2010, 15:45 af Sulo » Logged

Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '8' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #47: 10 Dec 2010, 15:52 »

Fantastisk update, som sædvanlig! Synd at resultaterne ikke er bedre, men hva faen? -det jo dig Wink..
Logged

foboldfreaken1001
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: '8' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #48: 16 Dec 2010, 17:44 »

Hvilken taktik spiller du med? Har nemlig også et save igang med dem, men kan bare ikke få det til at fungere.
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '8' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #49: 16 Dec 2010, 18:26 »

Hvilken taktik spiller du med? Har nemlig også et save igang med dem, men kan bare ikke få det til at fungere.
Jeg bruger en 4-1-4-1-taktik med en defensiv midtbanespiller. Du kan se den i en af mine første updates.  Smiley
Logged

foboldfreaken1001
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: '8' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #50: 16 Dec 2010, 21:19 »

Super, jeg takker:) Spillede med den, den sidste del af den første sæson som endte med at blive en ren fiasko herfra.. Rykkede sikkert ned med 8 point. (Er ikke færdig med sæsonen, men med 6 kampe igen er nedrykningen en realitet)

Følger klart med i din blog:)
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
'9' Blackpool F.C. - Drømmen om noget stort
« Svar #51: 21 Dec 2010, 11:00 »



Den berusende eufori


Blackpool F.C. – Tottenham 0-1 (0-1) Premier League 
Med et lidt alternativt forsvar i startopstillingen var vi klar til deres kamp mod de hvidblusede fra London. Gæsterne kom bedst fra start, da de efter bare et kvarters spil allerede havde produceret tre chancer, mens vi ikke havde formået at teste kvaliteten af Gomes´ målmandshandsker i den anden ende. Vi kom dog mere og mere med, og havde flere chancer for at
Alex John-Baptiste
efter sin scoring mod West Bromwich
score føringsmålet. Aaron Lennon ville dog komme os i forkøbet, da han med sin scoring til 0-1 sendte Tottenham på sejrskurs. 0-1 til Tottenham holdt til pausen, hvor jeg fortalte spillerne, at de i stedet for at fokusere på måltavlen skulle kigge indad. Vi skulle forbedre vores spil, arbejde fokuseret med opgaven og ellers være produktive og effektive, når vi havde bolden. Min opsang så ud til at virke, da Tottenham knap kom over midten i første del af 2. halvleg. Vi havde samtidig flere skud på mål, flere af dem endda kvalificerede afslutninger. Vi formåede ikke at få bolden over den hvide kridtstreg mellem stængerne, og så måtte vi tage til takke med endnu et nederlag. Denne gang et hæderligt nederlag.

West Bromwich – Blackpool F.C. 1-1 (0-1) Premier League
Et yderst vitalt bundopgør. Vi skulle have point for at vedligeholde kontakten med de øvrige hold i bunden af Premier League. Kampen startede fabelagtigt for vores vedkommende, da Alex John-Baptiste scorede på hovedstød efter et hjørnespark. 0-1 og vores første Premier League-mål var en realitet. Herefter pakkede vi os sammen og prøvede at spille på kontraangreb Den taktik lykkedes, da pausestillingen var 0-1. Vi kunne øjne vores første point i denne sæson. De point kom dog hurtigt i fare, da Chris Basham klodset og kluntet nedlagde Roman Bednar i vores felt. Straffespark og muligheden for en sejr syntes nu formindsket. Nicky Shorey valgte dog at hamre bolden over mål, og sejren lå derfor stadig til os. West Bromwich lagde efter det brændte straffespark et tungt pres på vores bagerste kæder, og det resulterede i en fortjent udligning til hjemmeholdet, signeret af Roman Bednar. Heldigvis for os falmede West Bromwich-presset efter scoringen, og vi kunne hjemtage vores første point i Premier League. Sikke en fantastisk dag. I omklædningsrummet sang spiller som om, de havde vundet Champions League, men det var trods alt kun et point mod nedrykningskandidat erne fra West Bromwich. En ting var dog sikker. Glædesrusen og euforien ville ingen ende tage, og vi endte med først at være hjemme i Blackpool ved morgengry, hvor spillerne fik en fridag oven på gårsdagens strabadser.


« Seneste Redigering: 22 Dec 2010, 14:23 af Sulo » Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010