home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:11:11 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23427
  1 Bruger, 814 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: rosebrown123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  En ensom angriber
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: En ensom angriber  (Læst 5894 gange)
Hitemhard
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: En ensom angriber
« Svar #15: 19 Nov 2010, 00:01 »

FCK ved slutningen af min første season, ligger jeg nummer 1 i Superligaen og har 7 point i forspring til Brøndby og Aab. Jeg er videre fra gruppespillet i CL, hvor jeg i første kamp har vundet 2-0 over Twent. Så er jeg i semifinalen i Den danske cup. Jeg har nørdet så meget med dette spil at jeg har fundet nogle sjove spillere at afprøve, uden brug af div programmer  og lign. Derfor får jeg også en fuser engang i mellem, men det er jo det fede ved det hele, spændingen ved sit køb. Jeg har studeret hver en spiller før køb og hvis jeg finder noget interessant, ja så prøver jeg at få en handel sat io stand, ofte uden der er andre klubber som har vist interesse.
 
For at gøre spillet lidt svære, så har jeg solgt godt ud af de gode gamle FCK spillere, for så at hente nye spændende spillere ind.

Jeg spiller 4-5-1 Filosofi: Balanceret. Startstrategy Standard eller Kontroller

Forsvar: Har simpelthen et flat defensivt forsvar, hvor mine back´s nogen gange får lov til at spille support, fuldstændig afhængig af modstanderen.

Midtbane: 2stk center midt, den ene sat på forsvar den anden på support. 2stk Kantspillere på support. En offensiv midt sat på angreb(Denilson fra Brasilien som Avanceret Playmaker sat på angreb)

Angreb: 1stk Komplet Angribspiller sat på angreb. Sat lidt mere offensivt end normalen. Alt efter hvor lang/kort banen er.

Det fungere ret godt, min angriber score mål ofte, det gør min off midt også, og begge mine center midt kommer også på tavlen engang i mellem, det gør mine kantspillere også, men de aflevere dog mest.

Men man justere jo lidt engang i mellem, bare man ikke kommer for langt væk fra grund ideen, så skal man med tiden nok få det til at fungere.
Logged

www.world-conflicts-clan.eu !-Under opbygning-!

ehjertmann
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: En ensom angriber
« Svar #16: 25 Nov 2010, 13:13 »

Hvorvidt du skal sætte den defensive linje højere eller lavere er afhængig af hvordan din modstander score på dig: score de over fløjene, så sæt den højere op. Score de igennem midten, så sæt den længere ned.
Jeg ved godt det er en lille smule off-topic, men jeg bliver lige nødt til at spørge ind til det her. Mener du det? Jeg ville reagere lige modsat. En høj forsvarslinie giver plads bag backs til indlæg, mens en lav linie giver plads til spil foran målet.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ensom angriber
« Svar #17: 25 Nov 2010, 13:21 »

Jeg ved godt det er en lille smule off-topic, men jeg bliver lige nødt til at spørge ind til det her. Mener du det? Jeg ville reagere lige modsat. En høj forsvarslinie giver plads bag backs til indlæg, mens en lav linie giver plads til spil foran målet.

ja det mener jeg.. Det er rigtigt at det kan skabe plads til deres kantspillere, men afstanden mellem deres angriber og målet bliver også betydelig længere. Hvis du istedet sætter en lav defensiv linje, så vil afstanden fra angriberen ind til målet være meget kort, hvorfor det ikke kræver så meget af angriberen at heade den ind.. der er stor forskel på at heade fra 1-2 meters afstand, eller fra 4-5 meters afstand.

Logged

ehjertmann
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: En ensom angriber
« Svar #18: 25 Nov 2010, 13:35 »

ja det mener jeg.. Det er rigtigt at det kan skabe plads til deres kantspillere, men afstanden mellem deres angriber og målet bliver også betydelig længere. Hvis du istedet sætter en lav defensiv linje, så vil afstanden fra angriberen ind til målet være meget kort, hvorfor det ikke kræver så meget af angriberen at heade den ind.. der er stor forskel på at heade fra 1-2 meters afstand, eller fra 4-5 meters afstand.


Så forudsætter du jo at de slår indlæget ved din back, fremfor at gå til baglinien først. Eller har jeg misforstået?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ensom angriber
« Svar #19: 25 Nov 2010, 13:53 »

Så forudsætter du jo at de slår indlæget ved din back, fremfor at gå til baglinien først. Eller har jeg misforstået?
ja både og.. der er jo en lang række af scenarier som kan udspille sig..

1) De går til baglinjen, hvilket kræver en utrolig præcision af indlæg, samt et godt løb uden bold og timing for angriberen der pga. den høje defensive linje vil komme dybt fra banen..

2) De slår et tidligt indlæg, men pga. den defensive linje, så vil angriberen stå alt for langt fra målet, hvilket kræver stor kraft i hovedstødet for at score..

Selvfølgelig vil der være situationer hvor angriberen vil score, fordi man fanger forsvaret højt i banen, men jeg vil mene at for at undgå at indlæg bliver farlige, så skal man stå højt i banen, så det kræver mere for angriberen at score..
Logged

ehjertmann
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: En ensom angriber
« Svar #20: 25 Nov 2010, 13:56 »

Det er et interessant perspektiv. Jeg tror jeg vil lave lidt forsøg med det. Og nok med OT for mig...
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En ensom angriber
« Svar #21: 25 Nov 2010, 14:05 »

Det er et interessant perspektiv. Jeg tror jeg vil lave lidt forsøg med det. Og nok med OT for mig...

Kom endelig med resultatet af dine forsøg..  Wink
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En ensom angriber
« Svar #22: 26 Nov 2010, 21:26 »

Citat
jeg spiller kun med én angriber i de fleste klubber jeg er træner for...
spiller enten en 4-5-1 eller en 4-2-3-1, med de to fløje som "inside forwards"
Så vil jeg nu kalde det en taktik med 3 angribere. Det samme gældende hvis den off. midt. har samme betegnelse eller trequatista, så vil de også være en ekstra angriber.
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010