home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  FC Porto
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: FC Porto  (Læst 11663 gange)
krølle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #15: 09 Mar 2011, 12:26 »

Mine roller i defensiven er flade..
jeg spilelr med en ankermand og midtbanespillere der er felt-til-felt og avanceret playmaker.
Mine kantspillere har instrukser som inderste angribere.
Jeg spilelr kontrolerende med flydende, højt pres, bred mandsopdækning og korte afleveringer...
Men det går virkelig dårligt
Logged

... U ain't got a minute.

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FC Porto
« Svar #16: 09 Mar 2011, 12:41 »

Mine roller i defensiven er flade..
jeg spilelr med en ankermand og midtbanespillere der er felt-til-felt og avanceret playmaker.
Mine kantspillere har instrukser som inderste angribere.
Jeg spilelr kontrolerende med flydende, højt pres, bred mandsopdækning og korte afleveringer...
Men det går virkelig dårligt

Først og fremmest så stiller jeg min taktik ved at pille ved "startstrategi" og "filosofi" og altså ikke ved at indstille på den defensive linje, afleveringer, bredde osv. Derfor kan jeg ikke rigtigt hjælpe dig her..

Men et af de ting jeg umiddelbart ser ved din taktik, er at du har en felt-til-felt midtbane spiller som gerne vil komme med frem fra en dyb position, hvilket er ideelt ved indlæg og angreb fra kanterne. Men du bruger også nogle "inderste angribere" som hellere vil trække ind i banen og komme til en afslutning. Felt-til-felt og inderste angribere kunne jeg godt forestille mig at ikke vil arbejde helt så godt sammen. Jeg har i hvert fald større succes med offensive kanter og en felt-til-felt midtbanespiller. Faktisk har spillerne på denne position scoret fem mål i tre kampe for mig nu med FCM, og der har jeg to offensive kanter.

Derudover jeg vil nok anvende Falcao som en avanceret angriber, da han både har gode egenskaber i hurtighed og styrke i hovedspillet ..


Logged

krølle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #17: 09 Mar 2011, 12:48 »

Jeg takker..og jeg kan godt se din pointe... men da jeg vil praktisere at bruge Hulk som inderste angriber vil jeg høre hvad du vurderer som bedst: enten at bruge ham til venstre eller højre( hvor han kan trække ind i banen) ydermere vil jeg gerne høre hvordan du så foreslår instruktioner til mine centrale midtbanespillere? Smiley ( moutinho- Belluschi/micael/Rodriguez)
Logged

... U ain't got a minute.

krølle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #18: 09 Mar 2011, 12:51 »

...derudover vil jeg også gerne høre hvordan jeg skal bruge Hulk, når han en gang i mellem spilelr ene angriber?
Logged

... U ain't got a minute.

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FC Porto
« Svar #19: 09 Mar 2011, 13:13 »

Kender desværre ikke holdet godt nok til at vurdere hvordan de enkelte spillere skal bruges..  Men det er vigtigt at man tænker hele ens taktik igennem. Hvordan skal dine angribere og andre offensive spillere modtage bolden, og hvem skal de modtage den fra.. Sådan nogle ting skal gerne tænkes igennem. Derudover handler det også om at tænke på balancen mellem offensiv og defensivt spil. Man skal både have spillere til at forsvare sig, og til at angribe, men helst også nogle der kan arbejde begge veje.

Logged

-Wilshere-
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Porto
« Svar #20: 16 Apr 2011, 12:25 »

Jeg har netop kastet mig i lag med Porto, efter at have mistet interessen for mine andre saves.

Jeg syntes at holdet har et super fundament at bygge på, og så er det en super liga at fremavle nogle talenter i, noget som jeg syntes er rigtig interessant. Holdet er jo relativt ungt, så der er masser af potentiale og en masse spændende spillere at arbejde med.

Jeg vil gerne spille offensivt og sprudlende, og der må det siges at være en hjælp at der er så mange spillere af sydamerikans afstamning blandet med en håndfuld teknisk stærke portugisere.

Jeg har ikke spillet så længe, men begynder så småt at kende de forskellige spillere og deres evner. En af dem der har skuffet mig mest er målmanden Helton, som lader for mange mål gå ind. Er der andre der har oplevet dette, og har god erfaring med at bruge en af de andre i truppen?

Jeg har blot hentet to spillere ind, hvilket så også har opbrugt mit beskedne budget på blot 55 millioner. Ind er kommet Witsel fra Standard og Vasiljko (stav) fra Dinamo - begge gode talenter, som på sigt kan gøre en forskel på truppen og måske indbringe nogle penge.
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #21: 29 Apr 2011, 15:27 »

Jeg er også gået i gang med dette fantastiske hold. Første sæson blev til en 2 plads. Overtog holdet i December 2010, da jeg gerne vil holde trupperne så realistiske som muligt.

Udover det går jeg primært efter Sydamerikanske, og sydeuropæiske spillere Smiley
Logged

Manchester United

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #22: 02 Maj 2011, 20:22 »

Så er jeg startet med Porto, og indtil videre er det gået helt ekstremt godt i ligaen, og helt ekstremt dårligt i Europa League. Bestyrelsen forventede som minimum en semifinale i EL, men jeg tabte samlet 2-1 til Montpellier i kvalifikationen. Utrolig skuffende. I ligaen forventer de at jeg vinder, og indtil videre går det så godt som det kan.
2-0 mod Naval, hjemme.
3-1 mod P. Ferreira, ude.
6-1 mod Vit. Setubal, ude.
9-0 mod Beira Mar, hjemme.
3-0 mod Nacional de Madeira, ude.
Har netop lige spillet mod Benfica. 1. halveg ender målløs, med et lille chance overtag til mig. Fra starten af anden havleg dominerer jeg totalt, og efter 51. minutter scorer Otamendi et fremragende mål langt udefra. Efter det mål kørte det hele som de skulle. Falcao scorede efter 60 og 74 minutter. Efter disse to mål, var det Hulk's tur til at lege med Benfica, og på 7 minutter havde han scoret et hattrick. Efter 84, 88 og 91 minutter scorede han.

Så alt i alt ikke en helt godkendt start, udelukkende pga. Europa League skuffelsen.

Af indkøn har jeg op til sæsonen købt og solgt følgende:

Ind:
Mario Götze, 125 mio. Måske en lille overpris, men han er et kæmpetalent, og har indtil videre scoret 2 mål, lagt op til 8, og har et gns. på 8.27 i 6 kampe, i ligaen.
Vincent Enyeama, 2 mio. Han er første valget nu.
Vedad Ibisevic, 35 mio. Han er tredjevalg i angrebet, efter Falcao og Hulk.

Ud:
Beto, 11 mio. Han var ubrugelig.
Fredy Guarin, 16 mio. Han var ligeså ubrugelig.
Cristian Rodriguez, udlejet, og et fremtidig salg på 18 mio. kroner. Han er rigtig god, men kan ikke bruge ham, da jeg ikke spiller med nogen kantspillere.

Min start 11'er ser sådan her ud:

Enyeama
Fucile - Otamendi - Maicon - Pereira
Souza
Moutinho - Belluschi
Götze
Hulk - Falcao


Ved ikke om der er sket noget underligt, men Hulk er ihvertfald faldet i næsten alt.
Logged

Liverpool F.C

CRonaldo7
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #23: 03 Maj 2011, 12:07 »

Faldt lige over den her tråd, og da jeg også er i gang med et Porto-save som jeg begyndte på for omkring 2 uger siden synes jeg også godt jeg kan komme med min version af dette fantastiske hold.

Sæson 2010/11

En blandet sæson hvor jeg lige skulle finde ud af hvordan jeg skulle benytte spillerne, og hvilke pladser de udfoldede sig bedst på. Det startede ellers godt med en sejr i Supertaca over Benfica. Sidenhen røg jeg ud af Taca de Portugal i 3. runde til Braga, desuden fik jeg en kæmpe lussing af Dortmund på samlet 7-2 i EURO Cup 2. Knockout Runde samt en skuffende 2. plads efter Benfica i Ligaen. Det eneste der reddede sæsonen en smule, var sejren i Bwin Cup, hvor jeg vandt over Benfica i finalen.

Ligatabel 2010/11



Der blev foretaget følgende transfers denne sæson:



Sæson 2011/12

Denne sæson startede katastrofalt, jeg var kvalificeret til Champions League kval. kampe hvor jeg skulle møde Brøndby i 3. runde. Begge opgør endte med en 1-0 sejr til hvert hold og derved skulle det afgøres på straffe som jeg helt håbløst tabte og derved måtte jeg "nøjes" med EURO Cup denne sæson. Der var så til gengæld flere store lyspunkter, bl.a. en knusende 3-0 sejr ude over Juventus men desværre måtte jeg sige farvel i kvartfinalen til Tottenhan der vandt samlet. I de hjemlige turneringer var det lidt blandet, i Bwin Cup røg jeg ud til Benfica i straffespark i semifinalen.

Sæsonens helt store bedrift var så absolut det høje niveau holdet  havde i Ligaen, jeg spillede et helt år uden et nederlag og jeg var sågar én kamp fra at lave en "Unbeaten season", men den stjal Benfica fra mig i Ligaens 6. sidste kamp. Harmonien på holdet var helt i top, både for stamspillerne og reservespillerne. Jeg brugte meget rotationsprincippet for at alle spillerne kom i kamp, til de mindre turneringer fik reservespillerne chancen og de greb den i de fleste tilfælde.

"Uovervindelige Porto"



Sæsonen sluttede af med, at jeg vandt Ligaen foran Benfica samt Taca de Portugal hvor jeg slog Braga 2-0 i finalen.

Ligatabel 2011/12


Der blev foretaget følgende transfers denne sæson Del 1:


Der blev foretaget følgende transfers denne sæson Del 2:



Sæson 2012/13

Den nuværende sæson som jeg er ca. halvvejs igennem forløber sig også rigtig fint, udover at jeg startede med at tabe Supertaca til Braga er det gået fint. Jeg er med i alle turneringer hvor jeg også er kvalificeret mig til første runde knockout af Champions League hvor PSV venter. Jeg fører ligen med 4 point, dog har Benfica en kamp til gode. Holdet har stadig en fantastisk morale, jeg kører stadig efter rotationsprincippet da jeg er med i så mange turneringer. Jeg fokuserer meget på at spille unge spillere ind på holdet, da jeg elsker at udvilke egne talenter eller hente uslebne diamanter og få dem til at blomstre. Min stab er også i top, jeg kunne ikke ønske mig en bedre stab taget i betragtning af at jeg "kun" er Porto og der derfor er begrænsede muligheder sammenlignet med store hold som Manchester United og Barcelona.

Ligatabl 2012/13 indtil videre



For at snakke lidt om holdet, taktik osv. så kan jeg nævne at jeg spiller jeg forholdsvis offensiv fodbold, jeg er et kontrollerende hold, det er klart at når man træner et af de bedste hold i Portugal er modstanden ikke så stor udover modstanden fra de 3 andre store hold: Sporting Lissabon, Benfica og Braga.

Jeg har hentet inspiration fra Barcelonas taktik (det er der jo nok mange andre der også gør), jeg mener taktikken passer perfekt ind på dette hold. Jeg har valgt en meget ung upcoming målmand fremfor at hente en dyr erstatning for Helton, som jeg mente jeg var nødt til at sælge imens jeg kunne få et ordentlig beløb, inden han blev for gammel. Han gør der rigtig godt, han udvikler sig og han har den perfekte højde for at kunne begå sig som målmand. Offensive backs, Fernando der ligger og rydder op på midtbanen og Moutinho og Micael der fordeler boldene til de 3 forreste. Der er ingen tvivl om at Hulk er holdets store stjerne, han er helt igennem en komplet fodboldspiller der kan alt i dette spil, ikke mindste hans langskud som gang på gang har hjulpet holdet til sejr, hvis det så sort ud, aldrig i spillets historie har jeg haft en spiller der gang på gang kan sætte bolden op i målhjørnet fra en afstand af 30-35 meter. jeg valgte at sætte ham på højrekanten for at kunne gøre brug af hans venstreben ved at han skal skære ind i banen samtidig med at jeg har sat hans langskud til"ofte", og det har i sandheden været nyttigt.

Men her er startopstillingen:


Her er de enkelte spillere fra startopstillingen:

André


Jorge Fucile


Rolando


Nicolas Otamendi


Alvaro Pereira


Fernando


Ruben Micael


Joao Moutinho


Hulk


James Rodriguez


Diego Tardelli


I er velkommen til at give respons eller spørge mig om noget Smiley
« Seneste Redigering: 03 Maj 2011, 12:09 af CRonaldo7 » Logged

AntiMadridista..... Més que un club...

The Treble... 2008/2009

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #24: 03 Maj 2011, 15:06 »

Super fedt save du har gang i CRonaldo7..

Dit spil minder på mange måder om mit - vi bruger samme taktik, og vores sæsoner er egentlig forløbet meget ens, mht. titler.

Jeg kan se, at du ikke går ud og henter store stjerner, hvilket jeg synes er super fedt. Det gør jeg heller ikke selv, da jeg satser på unge talenter fra Sydamerika, eller fra Sydeuropa..

Forstår ikke du har solgt Falcao, han er for vild Opstemt
Logged

Manchester United

CRonaldo7
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #25: 03 Maj 2011, 17:17 »

Super fedt save du har gang i CRonaldo7..

Dit spil minder på mange måder om mit - vi bruger samme taktik, og vores sæsoner er egentlig forløbet meget ens, mht. titler.

Jeg kan se, at du ikke går ud og henter store stjerner, hvilket jeg synes er super fedt. Det gør jeg heller ikke selv, da jeg satser på unge talenter fra Sydamerika, eller fra Sydeuropa..

Forstår ikke du har solgt Falcao, han er for vild Opstemt

Jep, det er da helt klart federe at udvilke egne talenter og spotte forholdsvis ukendte unge spillere der måske kan blive til noget  Wink Mht. Falcao, han var gået helt i stå og da jeg fik et ordentlig bud på ham, en pris langt over hans markedsværdi slog jeg til, jeg har ikke savnet ham siden, nu er det op til enten Moreno eller Tardelli at bombe deroppe i front  Smiley
Logged

AntiMadridista..... Més que un club...

The Treble... 2008/2009

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #26: 03 Maj 2011, 19:01 »

Okay. Falcao har bare været rigtig effektiv for mig Smiley.
Men er i gang med at hente Alexis Sanchez på en fri transfer til sommer - en spiller lige efter min bog!
Logged

Manchester United

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #27: 03 Maj 2011, 19:49 »

Nu er Alexis Sanchez sikret på en fri transfer til den kommende sæson. Så bliver det store spørgsmål hvem der skal ofres - Hulk, Falcao eller James Rodriguez. Tror det bliver Rodriguez - vil prøve at score en fed transfersum på ham.
Logged

Manchester United

Humle1337
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #28: 03 Maj 2011, 20:07 »

Sæson 2010/2011

Lidt skuffende sæson, blev kun nr 2 i ligaen og røg ud af EURO league i 1. knockout runde..
Jeg hentede ingen spillere, da jeg mener Porto har en fin trup. Jeg har valgt at spille 4-4-2 eller 4-2-2-2 om du vil, det er med offensive kanter. I Januar sikrede jeg mig Taye Taiwo på fri transfer. I det mindste kom jeg med i CHL, så vil bare hurtigt hoppe til den nye sæson.

Sæson 2011/2012

Er p.t. i Januer og prøver at skaffe Jefferson Farfan på fri transfer.
I ligaen virker jeg helt uovervindelig, spillerene har gjort det fantastisk og vundet 12 ud af 12 kampe med en målscore på 41-2. Jeg kom også videre fra CHL, hvor jeg var i gruppe med Real Madrid, Anderlecht og Zürich. Det endte med jeg gik videre på en 1. plads og Anderlecht som nr. 2 meget overraskende. Real Madrid var rigtig dårligt spillende og jeg slog dem faktisk 6-0 på hjemmebane Peace

Jeg har blevet nød til at skille mig af med Jorge Fucile og Alvaro Pereira, da den ene havde disciplinære problemer og den anden ville bare væk.. Så nu skal jeg ud og finde en ny højre back og gerne også en ny keeper. Da Helton ikke helt har alderen med sig.

Har lige fået hentet Guiliano og Farfan + Fernandinho (shakthar) kommer ind på fri transfer Smiley

« Seneste Redigering: 03 Maj 2011, 20:31 af Humle1337 » Logged

Have you ever seen a lion limber up before taking down a gazelle?

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Porto
« Svar #29: 03 Maj 2011, 20:24 »

Det ser ud til at de fleste af os har svært ved at vinde noget i 1 sæson..

Men Humle tag til Sydamerika og find nogen syge regens til dine backs Smiley
Logged

Manchester United

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010