home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 309 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Hertha Berlin
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hertha Berlin  (Læst 1284 gange)
Dirkenico
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Hertha Berlin
« : 12 Nov 2010, 13:15 »

Vejen til tops


Hertha BSC Berlin




Hertha Berlin er en klub der altid har været veletableret i den bedste tyske række. De har ikke de stolteste traditioner, hvor hold som Dortmund, Bayern München og HSV har været mest dominerende. Efter sidste sæsons fatale udfald, som resulterede i nedrykning, har hovedstadsklubben brug for at høre til i den række de har været en del af i så mange år – hurtigst muligt.

Historisk tilbageblik

Hertha Berlin blev grundlagt I 1892 under daværende navn BFC Hertha 92, som man tog fra en blå/hvidt dampskib.
Klubben har altid præsteret solidt i den bedste tyske række, , hvor det første mesterskabstrofæ blev sat i skabet I 1905. Desuden overvandt de den engelske storklub Southend United F.C i 1910, og sejren fylder meget i klubbens historie, da engelske hold, blev anset som Europas fodboldflagskibe dengang. Det reddede dog ikke økonomien, og klubben blev i 1920 nødsaget til at fusionere med den berlinske klub, Hertha Berliner Sport-Club, som også er navnet i dag. Fusionen gav øjeblikkelig succes og de opnåede 6 finaler i træk, i perioden 1925-1930, hvor de kun vandt i 30’ og 31’.
Mod slutningen af 1930'erne falmede klubbens resultater, og det var først mod slutningen af 1950'erne, at klubben igen viste gode resultater.
Ved starten på Bundesligaen i 1963 var Hertha, som berlinsk mester umulig at komme uden om med henblik på en potentiel mester, men allerede et par år senere blev klubben tvangsnedrykket pga. bestikkelse. Hertha rykkede op igen i 1968 og havde på ny, pæn succes.
Men igen i 1971 var den gal, idet klubben sammen med flere andre i Bundesligaen viste sig at være indblandet i en skandale om aftalt spil, og i den forbindelse blev det ved en undersøgelse klart, at Hertha havde et kæmpestort økonomisk underskud. Klubben undgik kun akkurat konkurs da man solgte klubbens gamle hjemmebane, "Plumpe".
På trods af ubehagelige oplevelser fortsatte klubben med at have pæn sportslig succes med blandt andet sølvmedaljer i Bundesligaen i 1975, semifinaleplads i UEFA Cuppen i 1979 og to finalepladser i den tyske pokalturnering i 1977 og 1979.
I 1980 måtte klubben imidlertid opleve, at der ikke er langt mellem succes og fiasko, da det blev til nedrykning og efterfølgende tretten af de næste sytten sæsoner i 2. Bundesligaen og endda med to sæsoner i rækken herunder.
Den sportslige krise blev suppleret med endnu en økonomisk krise med en stor gæld i 1994, der blev afhjulpet med salg af ejendom samt tegning af ny sponsor.
Fra 1997 til 2010 holdt klubben sig i Bundesligaen med placeringer i den bedre halvdel af rækken samt en række deltagelser i UEFA Cuppen. I 2010 sluttede man dog sidst i rækken og måtte en tur ned i 2. Bundesliga.

Info om klubben:

Nation: Tyskland
Grundlagt: 1982
Status: Professionel
Omdømme: Nationalt
Bestyrelsesformande ns status:
Legender: Michael Preetz, Eyjólfur Sverrisson, Jürgen Röber og Kjetil Rekdal
Favoritpersonaler: Hans Meyer, Marko Pantelic, Andreas Neuendorft og Marcelinho Paraíba
Andre rivaler: Schalke 04
Økonomi: Okay
Gennemsnitlig billetpris: DKK 204
Gennemsnitlig sæsonkortspris: DDK 2,26K
Anslået værdi: DKK 270 mio. (Gæld fra lån: 240 mio. DKK)
Medieprognose: 1
Anfører: Roman Hubnik
Viceanfører: Patrick Ebert



Målsætninger:

Klubben skal tilbage til den bedste række hurtigst muligt, ergo er den klare målsætning for 1. Sæson direkte oprykning. Pokalturneringen har jeg valgt ikke at prioritere så højt, da jeg vil sætte fuld fokus på ligaen. Så den vil være en kærkommen lejlighed for mine reservespillere at vise sig frem.
Derefter skal jeg i 2. og 3. sæson i Bundesligaen etablere mig og så i 4. begynde at fokusere på Europæisk fodbold. Grunden til jeg ikke vil forcere, er klubbens meget dårlige økonomi, som jeg mener via tv-indtægter og godt købmandskab skal stabiliseres først. Klubben har gode traditioner og et godt ry, og det vurderer jeg spiller en vital rolle ift. at skabe succes i klubben.

Velkommen til min første blog nogensinde!
« Seneste Redigering: 12 Nov 2010, 14:14 af Dirkenico » Logged

Dirkenico
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hertha Berlin
« Svar #1: 12 Nov 2010, 14:12 »

Jeg har tænkt mig at skimme klubben på alle leder og kanter, og derfor har jeg analyseret alle aspekter ved klubben. Først tog jeg et kig på klubbens finanser, og måtte realisere at nedrykningen har kostet klubben mange penge:

Deres balance er 70 mio. kr. hvilket må siges at være ok. Dog er det værd at bemærke, at klubben har optaget et stort lån (265 mio. DKK) hvilket vil sige, at klubben afbetaler 15 mio. DKK månedligt. Det vil blive meget svært at skabe kontinuerligt overskud med de pengepræmier der er genereret i den 2. bedste tyske række. Derfor er der heller ikke afsat penge til transfers og lønbudgettet ligger på lige over 2 mio. DKK på ugentlig basis.

Personale

På trods af klubbens trængte økonomi, valgte jeg at analysere klubbens interne forhold.  Derfor kastede jeg lys overfor klubbens personale som det første. Til min store forbløffelse, fandt jeg ud af, at Hertha Berlin har et meget inkompetent træner-team – det er ikke noget man kunne forvente af en klub med dens format!
Derfor var der lagt op til en stor udrensning og sådan blev slutresultatet:

Derfor var der lagt op til en stor udrensning og sådan blev slutresultatet:

Afskedigelser:

Assisterende Manager: Rainer Widmayer
Målmandstræner: Christian Fiedler
Målmandstræner: Nello Di Martino
Fysisk træner: Carsten Schünemann
Fysioterapeut: David De Mel
Fysioterapeut: Jörg Blüthmann
Fysioterapeut: Thomas Senneweld
Ungdomstræner: René Tretschok
Ungdomstræner: Andreas Thom
Ungdomstræner: Hendrik Herzog
Talentspejder: Sven Kretschmer

Ansættelser:

Træner: Robert Prosinecki, teknisk træner
Træner: Tosh Farrell, angrebstræner
Træner: Adolfo Sormani, taktisk træner
Træner: Rob Druppers, fitnesstræner
Træner: Massimo Bonini, forsvarstræner
Træner: Petro Chirykhin, mentaltræner
Ungdomstræner: Horst Hrubesch
Ungdomstræner: Luc Rabat
Ungdomstræner: Steve Eyre
Fysioterapeut: Pascal Guéry
Ass. Manager: Iain Dowie
Talentspejder: Alex Gibson
Talentspejder:  Klaus Fischer

Selvom klubbens økonomi ikke er særlig god, vurderer jeg, at optimering på de interne fronter er vigtige, da klubbens trup i forvejen er yderst konkurrencedygtig.

Derefter var det tid til at kaste lys over spillertruppen. Jeg skimmede Herha BSC II og Herha BSC U-19 og kunne realisere, at talentmassen var meget begrænset. Dog fandt jeg dem med størst potentiale og forlængede med: Lennart Hartmann, Damir Coric, Ellis McLoughlin, Abu-Bakarr Kargbu, Paul Messina og René Sänger.
Desuden gjorde jeg Sascha Bigalka og Pierre-Michel Lassoga til en fast del af 1. holdstruppen, med senere henblik på fast implementering.

Nu til 1. holdet.

Først vill jeg skille fårene fra bukkene og finde ældre spillere uden fremtid samt løntunge spillere der kunne erstattes. Derfor afsatte jeg følgende spillere med det samme:

- Dennis Rommel, fri: Uduelig spiller. 23 år og ingen fremtid.
- Abdoul Karim Martens, fri: Elendigt talent - ingen fremtidsperspektiv
- Tom Schmidt, fri: Elendig keeper, dog kun 19 år med med ingen fremtidsperspektiv.
- Adrian Ramos, 21. mio DKK: Alt for løntung. TIP! Der var mange store klubber interessere. Jeg endte med at sælge ham til    Arsenal, og jeg har en stærk formodning om, at man kan tjene flere penge på ham.
- Levan Kobiashvili, 6 mio. DKK: Klubbens klart mest løntunge spiller med en ugentlig løn på 265.000 DKK og han er 32 år.
- Andreas Neuendorf, 90K: Lille transfersum, men han er 35 år. Væk hurtigst mulig.
- Toni Gänge, 10K: Igen, meget lille transfersum. Men elendig keeper, 22 år, ingen fremtidspektiver.
- Valeri Domochivskiy, 15 mio. DKK: Var meget i tvivl om han skulle afsættes. Han er fine stats og har en god alder. Besluttede mig for at satse på Sascha Bigalka og Pierre-Michel Lassoga og fik en transfersum for ham.
- Ante Conte, fri: Ikke-brugbar spiller. 34 år. Væk hurtigst mulig.
- Marco Sejna, fri: ELENDIG KEEPER og 38 år.
- Peter Niemeyer, tilbage til Werder Bremen: Vil hellere bruge mine egne spillere, når de har samme kompetenceniveau.

Jeg har i ren respekt valgt at beholde Pál Dárdai. Han er 34 år og har gode mentale stats, ellers har han langt til startopstillingen. Han har spillet i klubben i 13 år og har opnået over 300 kampe for klubben. Så jeg mener at han kan gøre gavn for moralen i truppen og via sin erfaring rådgive nogle af mine yngre spillere. Han har allerede annonceret et karrierestop sæsonen efter, og til den tid, håber jeg på at kunne ansætte ham som træner i klubben, hvis hans kompetencer rækker.

De unge spillere kan man siges beholde, da de ikke udgør ret meget af lønbudgettet. Dog hader jeg at have ubrugeligt talent, så det er mere et temperamentspørgsmå l.

Truppen behøver ikke at forstærkes til den helt store medalje. Dog skulle jeg finde en afløser for Adrian Ramos og ellers supplere truppen med en breddespiller og et par talenter.

Tilgange:

- Tijani Belaïd, 13 mio. DKK: Det lyder sikkert som mange penge, men jeg håber investeringen er god. Spilleren skal lægge på den offensive midt og så skubber jeg Raffael op i angrebet som erstatning for Ramos. Han har ufatteligt gode tekniske stats og kun 22 år. Yderlige forklaring kan ses nede i taktik-afsnittet.
- Abderrahman Kabous, fri: 27 år og har fornuftige stats. Er hentet ind som breddespiller.
- Gai Assulin, fri: Efterhånden en klassikker i Manager-sammenhæng trods hans unge alder. Han har et fantastisk potentiale og han indgår allerede i 1. holdsplanerne.
- Fabian Carini, fri: Målmændene i klubben er MEGET DÅRLIGE og det er altafgørende at finde en ny. Mit valg faldte på Carini, da jeg af mærkværdige grunde, tabte kontraktforhandling er om Michael Rensing til Grasshoppers.

Anbefalede spiller:
Antunes, han er sat til salg for 2.1 mio. DKK og har gode stats.

Næste gang fokuserer jeg på taktikken samt startopstillingen samt uploader mine specialdesignede træningsprogrammer.
« Seneste Redigering: 12 Nov 2010, 14:18 af Dirkenico » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Hertha Berlin
« Svar #2: 12 Nov 2010, 14:40 »

God update. Følger helt sikkert med Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010