home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:57:08 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
I går kl. 19:25:04 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I går kl. 12:34:09 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
I går kl. 11:47:30 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23486
  0 Brugere, 555 Gæster Online.

Nyeste Bruger: shriramserenity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Partenopei (tidl. The Minors)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Partenopei (tidl. The Minors)  (Læst 52116 gange)
ItaliensLarsen
Manager

Partenopei (tidl. The Minors)
« : 09 Nov 2010, 21:42 »

FC Shakhtar Donetsk
Donetsk er den femte største by i Ukraine med et indbyggertal på 982.000. Klimaet i Donetsk er ikke det mest lukrative. Gennemsnitstemperat uren i januar ligger på hele -5°, og i juni ligger det på 18°. Det regner hele tiden i Donetsk, og det driver folk til vanvid. Hver anden dag regner det i Ukraine. Men tag ikke fejl, Donetsks klima gør byen til et frygteligt sted at spille, og hele verden frygter at spille der!

Shakhtar Ultras er dem, som både gør klubbens fans elsket og hadet. Atmosfæren på Donbass Arena er helt elektrisk, når Shakhtar vinder, men når Shakhtar er bagud, så bliver der sat ild til Donbass Arena. Donbass Arena har kapacitet til 51.504, og ude fra ser det smukt ud.

Rivalerne hedder Dynamo Kiev og Metalurh Donetsk. Kampen mod Dynamo bliver kaldt "The Ukrainian Derby", og det kommer af, at de to klubber har været alene i toppen de sidste 15 år. Kampen mod Metalurh Donetsk bliver kaldt "The Donetsk Derby" og når ugen er kommet, hvor de to hold støder sammen, så bliver der ikke talt om andet i Donetsks gader. Shakhtar er en klub, som gerne vil skabe en historie. Deres historie fra før 1990 er næsten ikke eksisterende. Under Sovjetunionen vandt Shakhtar intet ud over en håndfuld Sovjet Cups. Efter 1990 begyndte heldet at vende for Shakhtar. Shakhtar begyndte lige så stille at snuse til mesterskabet uden at vinde det. Den helt større omvæltning kom i 1996, hvor rigmanden Rinat Akhmetov blev præsident for klubben. Rinat har aldrig været bleg for at smide tonsvis af penge i klubben, og har gjort at klubben ligger i Champions League og har vundet det ukrainske mesterskab 5 gange inden for de sidste 10 år.

Bloggen
Dette er min første blog, og jeg er helt grøn i faget. Jeg vil først komme med et resumé af sæsonen 2010/2011, og så starter bloggen reelt bagefter. Der vil komme updates efter hver eller hver anden måned. Jeg vil skrive fra managerens perspektiv og give jer et indblik i både op- og nedture i Shakhtar Donetsk.

The Minors
Update 1: Indledning
Update 2: Resumé af 2010/11
Update 3: Fantastisk sæsonstart!
Update 4: Champions League eventyret starter
Update 5: Shakhtar besejret!
Update 6: Chok i Donetsk!
Update 7: Vinterpausen
Update 8: The Ukrainian Derby
Update 9: Nederlag på Goodison Park
Update 10: Sæsonen 2011/2012 slut
Update 11: God start på sæsonen 2012/2013
Update 12: Formdyk i Shakhtar
Update 13: Cruise-control
Update 14: Videre i CL!
Update 15: Fest i Wisla
Update 16: Who the fuck is Porto?
Update 17: Real Madrid - En stor mundfuld
Update 18: Semifinalen en realitet
Update 19: Ubesejret og finaleklar!
Update 20: Champions League finalen

Partenopei
Update 21: Velkommen til Napoli
Update 22: Blandet bolsjeri
« Seneste Redigering: 06 Dec 2010, 23:50 af ItaliensLarsen » Logged

Ariana Grande
Manager

Sv: The Minors
« Svar #1: 09 Nov 2010, 21:45 »

Ser godt ud ItaliensLarsen! Godt både skriftligt og grafisk!

Ser frem til at høre mere Smiley

The_Gerrard
Landsholdsspiller

« Svar #2: 09 Nov 2010, 21:46 »

Fremragende du lyttede til mig ItaliensLarsen!!!

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

vmanstar
Landsholdsspiller

« Svar #3: 09 Nov 2010, 21:47 »

Vil følge Thumbs Up

Har måske lidt for meget fritid, når jeg næsten har tid til at følge med i alle blogs herinde..... Peace

Lavezzi
Gæst

« Svar #4: 09 Nov 2010, 21:48 »

Keeeeeeeeeeeeeeedel igt. Du er lol, ven.

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #5: 09 Nov 2010, 21:59 »

Ser godt ud ItaliensLarsen! Godt både skriftligt og grafisk!

Ser frem til at høre mere Smiley
Vil følge Thumbs Up

Har måske lidt for meget fritid, når jeg næsten har tid til at følge med i alle blogs herinde..... Peace

Lyder dælme godt! Smiley

Fremragende du lyttede til mig ItaliensLarsen!!!

Din kommentar var en stor faktor i at jeg startede den! Så håber du er tilfreds Opstemt

Keeeeeeeeeeeeeeedel igt. Du er lol, ven.

Konstruktivt  Rullende Øjne Opstemt

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #6: 10 Nov 2010, 22:10 »

Sæsonen 2010/2011
Første sæson startede godt med en Super Cup-sejr over Vorskla på straffe. De første liga kampe blev kørt på cruise-control, og vi var fulde af selvtillid, da vi tog imod Dynamo Kiev på Donbass Arena. Vi spillede op til dans, men Dynamo Kiev kunne tydeligvis ikke takten. Kiev blev smadret ud af Donbass Arena igen med en overbevisende 3-0-sejr, som aldrig kunne have endt anderledes. Det, at vi var med i Champions League, havde ikke nogen effekt på vores spil i den hjemlige liga. Vi vandt gang på gang, og selvtilliden var ved at stige os til hovedet. Vi havde spillet 18 kampe, og vi var endnu ubesejret. Indtil Metalist valgte overraskende at slå os 0-1. Vi gik til vinterpause d. 27 november med et forspring på 12 point ned til Karpaty. Vi kunne næsten ikke tabe ligaen, troede vi.
Champions League, A
1. Shakhtar - 10p.
2. Fenerbache - 10p.
3. Bayern München - 8p.
4. Rosenborg - 5p.

Mit mål dette år, var at komme i kvartfinalen i Champions League. Gruppen var på papiret meget svær, men meget overraskende blev den ganske overskuelig. Det startede utrolig dårligt med et nederlag til Fenerbache. Men efter den kamp skiftede heldet til det bedre. Vi sikrede os en overraskende sejr over Bayern på hjemmebane, hvilket var starten på en god Champions League stime. Vi sikrede os videre avancement efter 5 kampe. Alle sad med spændte blikke og så lodtrækningen. Alle de store hold blev trukket hurtigt, og vi vidste, at denne kamp kunne blive overskuelig. Holdet, der blev trukket, var Benfica. Alle jublede, og det var lige dem vi ville møde!

Kampen mod Benfica var kommet og selvtilliden var tilbage efter en lang vinterpause. Første kamp var en tæt affære på Estádio da Luz. Kampen endte 1-1, og det var et fantastisk resultat for os! En 0-0, eller bare en sejr ville sikre os en kvartfinale og målsætningen var opfyldt. Donbass Arena! Rammen om den vigtigste kamp i vores kampprogram 10/11. Der var udsolgt på stadion, og stemningen var fantastisk. Forventninger var fansene var en sikker sejr og en kvartfinale. Det startede tragisk. Javier Saviola scorede efter 2 minutter, på det enhver Shakhtar-fan vil beskrive som et tykt offside mål. Vi havde alt spillet, og det var direkte tyveri at kuglen ikke blev puttet ind. Men kampen endte ufortjent 0-1 til Benfica. Vi var ude af Champions League.

Efter dette skuffende nederlag, til de senere Champions League mestre, begyndte resultaterne i den hjemlige liga at gå ned af. Ud af de første 10 kampe stod vi med 5 uafgjorte og vi led 1 nederlag. Karpaty kunne lige pludselig lugte blod, og vi havde lukket dem ind i mesterskabskampen. Alt skulle afgøres på den aller sidste kamp. Vi mødte Kryvbas på Donbass Arena. Karpaty mødte Metalist på udebane. Karpaty var 2 point bagud, og et nederlag til Kryvbas, og en sejr til Karpaty gjorde at mesterskabet landte i Lviv. Kampen startede. De første 7 minutter var gået. Pludselig lød der et kæmpe suk på Donbass Arena. Karpaty var foran i Metalist. Vi pressede Kryvbas. Lejesvenden, Dos Santos, var inde for start, og det skulle vise sig at være nyttigt! 10 minutter gået. Dos Santos scorede til 1-0, og der gik Donbass Arena i flammer. Shakhtar Ultras gik amok. Mesterskabet var hentet, med en overbevisende 6-0 sejr over Kryvbas. Stillingen 2010/2011!

Transfer 2010
Marouane Fellaini - 130 mio
Dame N'Doye - 35 mio
Volodymyr Polyovyi - 35 mio
Carlos Kameni - 47 mio
Jens Stryger Larsen - 10 mio
Sergiy Kravchenko - 1,1 mio
Giovani Dos Santos - Lån

Stjerne til Shakhtar Donetsk
En Manchester City-spiller var utilfreds med tilværelsen i City. Han er kendt som et problembarn, men dette var Shakhtar ligeglade med. Buddet på 110 mio. blev accepteret, og en måneds lang forhandling gik i gang. Men efter en måned blev kontrakten på 920.000 om ugen accepteret. Dette var det største køb i Shakthars historie. Balotelli var hentet til Donetsk!

Transfers 2011
Mario Balotelli - 110 mio
Andrea Poli - 145 mio
Romelu Lukaku - 95 mio
Øvrige transfers
Dette var dog bestemt ikke det eneste køb, som vi fik handlet os frem til denne sommer. Truppen skulle have kvalitet, og det skulle handles ind denne sommer. Derfor var jeg på udkig efter en kvalitetsangriber, som kunne spille siden af Balotelli, og så kiggede jeg efter en sprudlende midtbanespiller. Angriberen, som vi købte, har både kvalitet og kan udvikle sig endnu. Denne angriber var Romelu Lukaku, og jeg var bestemt spændt over dette køb! Andrea Poli hed den midtbanespiller som blev hentet, og han skulle være kreatøren på vores midtbane. Alt i alt et fantastisk transfervindue!
« Seneste Redigering: 10 Nov 2010, 22:12 af ItaliensLarsen » Logged

Ariana Grande
Manager

« Svar #7: 10 Nov 2010, 22:31 »

God update Larsen!

Ærgeligt at ryge ud til Benfica i et så smalt nederlag og så se dem vinde hele pisset Tunge

KUI.

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #8: 10 Nov 2010, 23:43 »

God update Larsen!

Ærgeligt at ryge ud til Benfica i et så smalt nederlag og så se dem vinde hele pisset Tunge

KUI.

Mange tak, TheX. Altid dejligt med noget respons Smiley

Update i morgen omkring samme tid

Jyden
Gæst

« Svar #9: 11 Nov 2010, 12:41 »

Fantastisk flot grafik IL Smiley
Du skriver også rigtig godt og gode indkøb, følger klart med (:

Swizz CataR
Manager

« Svar #10: 11 Nov 2010, 12:55 »

God blog so far.. Glæder mig til at se mere Smiley

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Legenden
Manager

« Svar #11: 11 Nov 2010, 13:06 »

God start på din første blog, mr. Larsen.
Ser frem til at du kommer til den sæson, du er ved i spillet, og det ikke kun er tilbagebliks. Men ellers ser det godt ud.

Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 11 Nov 2010, 13:10 »

Følger. Smiley

Hala Madrid!

The_Gerrard
Landsholdsspiller

« Svar #13: 11 Nov 2010, 13:24 »

Jeg er meget tilfreds! Så du kan roligt regne med mig som fast læser. Og god start allerede! Opstemt

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #14: 11 Nov 2010, 15:53 »

Tak for alle de rosende ord. Dejligt at vide, at folk følger med. Smiley

Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010