home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 747 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  From scratch
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: From scratch  (Læst 19276 gange)
The Red
Landsholdsspiller

5# From scratch
« Svar #15: 11 Nov 2010, 00:14 »

DEFENSIVEN STYRKES | NORDJYSKE | 19. JULI 2010

Vi er nu cirka tre uger inde i sommerens transfervindue, og indtil videre har AaB været meget aktive og har sikret sig hele fem spillere, og det forlyder at flere er i kikkerten hos Lynge Jakobsen og Anders Andersson. Af de fem nyerhvervelser er tre forsvarsspillere, og det er bestemt ikke hvem som helst der er hentet til klubben. Som forstærkning til det centrale forsvar er der hentet to landsholsspillere,
norske Pa-Modou Kah er den ene og er hentet i hollandske Roda JC, mens den anden er esteren Alo Bärengrub som er hentet i norske Bodø-Glimt. Som afløser for Kasper Bøgelund har klubben været i Haugesund, og har hentet Allan Olesen, tidligere Randers FC, tilbage til Danmark fra sit eksil i Norge.

Men det er som sagt ikke kun forsvaret der er blevet forstærket. Efter salget af Karim Zaza stod AaB pludselig uden en kvalificeret mand mellem stængerne, da unge Nicolai Larsen endnu er for ung til at påtage sig rollen som førstemålmand. I stedet lykkedes det for AaB, til stor overraskelse i den danske fodboldverden, at skrive kontrakt med tyske Timo Ochs. Ochs er hentet ind på en fri transfer efter et ophold i Hertha Berlin. Tidligere har Ochs haft stor succes som førstemålmand i FC Red Bull Salzburg, og genfinder han niveauet fra tiden i Schweiz, har AaB en af Superligaens absolut bedste målmænd.

Sidste mand der er hentet ind, er nok også den mest ukendte nyerhvervelse AaB har foretaget sig. Der er tale om den marokkanske landsholdsspiller Abderrahman Kabous, som huserer på den centrale midtbane. Kabous havde sidste sæson et kort ophold i Silkeborg IF, men nåede aldrig at spille en kamp for Silkeborg. I AaB har man dog tilsyneladende store forventninger til Kabous, som ventes at komme til at danne makkerpar med Rasmus Würtz på den centrale midtbane i den kommende sæson.

Der er også sket udskiftninger i staben omkring Anders Andersson i den forgangne tid. Dette har betydet en farvel til fem ansatte, mens fire nye ansigter er hentet til. Mest fremtrædende er naturligvis den nye assistenttræner, den tidligere AaB-bomber Søren Frederiksen, som har skiftet Viborg ud med AaB.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Philips
Gæst

Sv: 5# From scratch
« Svar #16: 11 Nov 2010, 06:52 »

Tidligere har Ochs haft stor succes som førstemålmand i FC Red Bull Salzburg, og genfinder han niveauet fra tiden i Schweiz, har AaB en af Superligaens absolut bedste målmænd.
du mener Ostrig ik? ellers rigtig god blog

Swizz CataR
Manager

Sv: From scratch
« Svar #17: 11 Nov 2010, 09:02 »

Rigtig god blog du har gang i Smiley Stor respekt for dit skriftsprog, der efter min mening gør din blog til den bedste på siden lige nu Smiley Keep It Up Smiley

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Baliian
Landsholdsspiller

« Svar #18: 11 Nov 2010, 09:08 »

Spændende indkøb, kunne man få SS af dem?

Quagmire
Reserveholdsspiller

« Svar #19: 11 Nov 2010, 13:50 »

Rigtig gode indkøb, glæder mig til at se om Ochs kan komme op på sit gamle niveau og så hvorfor hvilken spiller Bärengrub er..

Læser helt klart med..

-Benja-
Landsholdsspiller

« Svar #20: 11 Nov 2010, 19:04 »

Rigtig spændende! Du ved jeg læser med, så ser frem til flere updates. Smiley

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #21: 11 Nov 2010, 21:29 »

Mange tak for de fantastiske kommentarer! Det varmer naturligvis rigtig meget Smiley Mht. SS er min plan en trupgennemgang ved transfervinduets afslutning, men hvis der er et stort ønske om SS allerede nu, så kan det naturligvis ændres Smiley

Er i øvrigt pt. igang med en ny update som nok når sitet i løbet af aftenen Smiley

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Lassenolesen
Førsteholdsspiller

« Svar #22: 11 Nov 2010, 21:32 »

Rigtig god blok du har fået gang i her, dog er AAB ikke min ynglingsklub, men du har fanget mig med den måde du skriver på. Du har et rigtig flot sprogbrug, og en fin grafik Peace!
KIU!

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

The Red
Landsholdsspiller

6# From scratch
« Svar #23: 11 Nov 2010, 22:40 »

OFFENSIVE KRÆFTER TIL AAB | NORDJYSKE | 22. JULI 2010

Mens vi for tre dage siden kunne berette om at der var hentet defensive forstærkninger til AaB, er det nu i den anden ende af banen, hvor der er kommet nye ansigter til det. Der er tale om Tommy Bechmann,
som de seneste uger ofte er blevet sat i forbindelse med AaB, og nu er handlen altså blevet en realitet. Udover Bechmann har AaB været på rov hos ligarivalerne fra FC Nordsjælland og hentet to af klubbens lysende talenter, i skikkelse af Tobias Mikkelsen, og knægten med det tyngende efternavn, Andreas Laudrup.

Tommy Bechmann er altså navnet på den nye spydspids i AaB, og det er bestemt ikke hvem som helst AaB har fået fingrene i. Bechmann står noteret for toogtredive mål i treogtres kampe i Superligaen, hvor han optrådte for Esbjerg fB inden han tog turen til Tyskland i 2004. I løbet af sine seks år i Tyskland har han repræsenteret Bochum og Freiburg, og oplevet både at rykke ned fra Bundesligaen, samt at rykke op igen. I AaB kommer han formentlig til at glide direkte ind i startopstillingen og danne angrebsduo med Jeppe Curth.
Derimod forventes det at blive en hårdere kamp for de to andre nyindkøb at tilkæmpe sig en fast plads i startopstillingen. Andreas Laudrup skal kæmpe om pladsen som venstre wing med Daniel Christensen, som ligeledes betegnes som et stort talent. Nogenlunde det samme gør sig gældende i modsatte side af banen, hvor de to kæmpede hedder Patrick Kristensen og så altså Tobias Mikkelsen.

Om de seneste dages aktivitet på transfermarkeret har sportsdirektør Lynge Jakobsen udtalt følgende:
”Med de seneste tilføjelser til vores trup, føler vi os helt sikre på at vi har en konkurrencedygtig trup frem mod den kommende sæson, hvor vores mål bliver at slutte i top seks, og gøre en god figur i pokalturneringen. Vi er realistiske, og ved at vi i starten af sæsonen muligvis kommer til at rode rundt i den nedre del af tabellen, men vi er helt sikre på, at når holdet først er spillet sammen, så kan vi gøre os gældende længere oppe i tabellen” fortalte en tydeligt veloplagt Lynge Jakobsen

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Jyden
Gæst

« Svar #24: 11 Nov 2010, 22:52 »

Du skriver virkelig fremragende The Red og jeg er helt solgt Thumbs Up

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #25: 11 Nov 2010, 22:57 »

Mange tak! Smiley Jeg kan oplyse at det var de sidste transfers for denne omgang. Som sidebonus kan det oplyses at det er lykkedes mig at holde mig lige under lønbudgettet til trods for at der nu er fire spillere mere i truppen end ved min tiltrædelse i klubben, og så er der samtidig et tocifret millionbeløb i overskud fra salg kontra indkøb, så det har været et godt transfervindue efter min mening Smiley

Oversigt over truppen og SS's kommer ved transfervinduets lukning Smiley

AaB - Liverpool

Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller

7# From scratch
« Svar #26: 12 Nov 2010, 12:17 »

SLØV SÆSONSTART | NORDJYSKE | 10. AUGUST 2010

I den første kamp i sæsonen stod AaB overfor AC Horsens, et hold som bare skulle slås. Dette skete dog ikke, og AaB måtte tage tilbage til Aalborg med et sviende 1-0 nederlag. Betingelserne for succes blev dog også kraftigt forringet allerede efter fire minutter. Nyindkøbte Pa-Modou Kah krøllede Horsens-angriberen Gilberto Macena fuldstændig sammen i en tackling med knopperne forrest lige ind på skinnebenet, og helt fortjent fik rødt kort for forseelsen. Efterfølgende fik Kah tre spilledagens karantæne for den vanvittige tackling.
I anden spillerunde ventede endnu en oprykker, denne gang i Aalborg hvor AaB på Energi Nord Arena tog imod Lyngby. Igen var kravet tre point, men igen skuffede AaB og måtte dage til takke med et enkelt point efter 1-1. Det så ellers godt ud for AaB efter at Alo Bärengrub, der startede i Pa-Modou Kahs fravær, bragte AaB foran 1-0 efter en standardsituation midt i første halvleg. Men med tyve minutter tilbage af kampen dukkede Emmanuel Ake pludselig op i det lille felt og udlignede til 1-1, som altså også blev kampens resultat.

I tredje spillerunde skulle AaB op mod SønderjyskE og den tyske komet Mustafa Kucukovic. Og netop Kucukovic viste sig at være umulig at styre for AaB. Med sit sjette og syvende sæsonmål i blot tre kampe, sikrede tyskeren SønderjyskE en sejr på 2-1. Rasmus Würtz stod for reduceringen for AaB.
I den seneste runde i ligaen, var AaB igen hjemme i Aalborg, og denne gang hed modstanderen Randers FC. Kravet var en sejr efter de den sløje indsats i de tre første kampe, men efter en halv time, var sejren meget langt væk. Den evigt farlige angriber Yura Movsisyan bragte nemlig Randers foran 0-1, en stilling der holdt indtil pausen. Men efter pausen var AaB som forvandlet. Med flot pasningsspil og stort pres lykkedes det AaB at hive sejren hjem på to mål af Jeppe Curth.

Dermed står AaB med fire point for fire kampe, dog kan det blive svært at høste flere det næste stykke tid, eftersom de næste tre modstandere hedder FC København, Brøndby IF og OB i den nævnte rækkefølge.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Newton Heath
Manager

« Svar #27: 12 Nov 2010, 18:04 »

Rigtig fed start, Kasper!

Du har jo for vane at blogge om AaB, og du gør det i den grad med stil. Skriftligt er det jo fantastisk som altid, og det grafiske ser ligeledes godt ud. Jeg læser selvfølgelig med i sidens hidtil bedste FM11-blog.

KFM.

The Red
Landsholdsspiller

8# From scratch
« Svar #28: 13 Nov 2010, 13:12 »

SEJR

Han sad i bussen, halv sovende. Smilet var endnu ikke forsvundet fra hans læber, og stemningen i bussen var helt fantastisk. Det havde været en helt fantastisk aften, de havde leveret overraskelsen. Ingen havde troet på det, alle var enige, Brøndby var storfavoritter, men de havde modbevist kritikerne. Holdet havde kvaliteten til at spille lige op med de bedste, og mere til. Han blinkede hurtigt og så sig omkring, han var stolt. Stolt af hvad hans spillerede havde præsteret, nu var det op til ham at sørge for at de gode tendenser skulle fortsætte.

Han blundende langsomt hen, og tankerne vandrede i retning af kampen. Spillerne havde været klar helt fra start, de var tændte. Og det betalte sig. Allerede efter to minutter modtog Jeppe en lang bold i dybden i venstre side af banen, og med en flad aflevering fandt han Tommy inde på midten der sikkert sendte bolden i mål. Bænken var eksploderet, og Tommy havde været helt oppe og køre, det var en kæmpe forløsning for ham endelig at score. Fire minutter senere pressede AaB på igen, og efter et klumpspil i feltet scorede Daniel Wass selvmål, 2-0. Men efter toogtyve minutter blev de snydt. Allan Olesen var i duel med Farnerud i kanten af feltet, og pludselig lod svenskeren sig falde som om han var blevet skudt, og dommeren dømte straffe, som svenskeren selv scorede på. Efterfølgende viste tv-billederne at det var ren film.
Seks minutter senere snød Brøndby dog sig selv igen, og denne gang var det Max von Schlebrügge der dummere sig, og endte med at score selvmål. Men igen lykkedes det Brøndby at reducere, denne gang på et regulært mål af Jan Kristiansen.

Bussen stoppede pludselig, og Anders vågnede brat. Han kiggede ud, og så at de holdte i kø ved Storebæltsbroen. Han vendte sig og lagde sig igen til at sove. Han havde igen lidt midt i kampen, og genoplevede anden halvleg. Han genså episoden hvor Stefan Gislason blev smidt efter, efter som sidste mand at have frataget Jeppe Curth en oplagt scoringsmulighed. Han tog dog hævn senere, og denne gang var rollerne byttet om fra Bechmanns mål. Denne gang var det Bechmann der lagde op, og Curth der sikkert scorede.
Derefter styrede AaB kampen resten af tiden, og sikrede sig alle tre point.
Anders faldt nu i dyb søvn, med et stort smil. Han var overbevist om at holdet var på rette vej.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller

9# From scratch
« Svar #29: 14 Nov 2010, 21:42 »

AAB IMPONERER | NORDJYSKE | 30. AUGUST 2010

AaB fortsætter den gode form som holdet har vist i de seneste to kampe, og har den seneste tid vist spil som giver lovning på en god sæson. Holdets interne forståelse ser efterhånden ud til at være på plads efter at de mange sommerindkøb så småt er blevet spillet ind på holdet.

AaB blev for alvor sat på prøve da holdet tog imod de regerende mestre fra FC København på Energi Nord Arena. FCK var udnævnt som storfavoritter, og AaB var inden kampen ikke levnet mange chancer for at få point ud af opgøret. Men kampen skulle vise sig at udvikle sig anderledes end forventet. AaB startede nemlig som lyn og torden, og buldrede frem mod københavnernes mål, og ramte blandt andet stolpen efter fem minutter. Efter sytten minutter gik det dog galt, og FCK slog til på et kontraangreb. Luis Ibáñez som blev købt som erstatning for Oscar Wendt, blev sat op i venstresiden og bragte sikkert FCK i front.
AaB gav dog ikke op, og fortsatte ufortrødent. Det gav pote fire minutter efter scoringen, hvor Andreas Laudrup satte fem mand og alene med målmanden spillede Tommy Bechmann fuldstændig fri inde foran mål, hvorfra han sikkert udlignede. Resten af kampen sad AaB tungt på, og havde blandt andet tre afslutninger på træværket i anden halvleg, men det til trods sluttede kampen 1-1.

I den efterfølgende kamp skulle AaB på besøg på TRE-FOR Park for OB ventede. Igen viste AaB stor styrke, og specielt Andreas Laudrup viste for anden kamp i træk lovende takter. I en meget fysisk kamp der bød på otte gule og et enkelt rødt kort, var det AaB der dominerede det meste af opgøret. Det store spilovertag resulterede da også allerede efter atten minutter i et føringsmål til gæsterne, signeret af Abderrahman Kabous, der hamrede bolden op i krogen fra kanten af feltet.
Til trods for flere chancer skulle AaB dog helt hen i slutningen af anden halvleg, inden de lukkede kampen. Andreas Laudrup, der flere gange i løbet af kampen havde rundbarberet OB-forsvaret, satte igen Thomas Helveg, der mest af alt lignede et oldtidsfund, skar ind i banen, og fladt sendte bolden i mål.
Dermed rykker AaB op som nummer fire i ligaen, og er også kommet videre i pokalturneringen, efter et reservespækket AaB-hold vandt 0-4 ude over Lundtofte.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010