home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 246 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Simon Kjær - Mit liv
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Simon Kjær - Mit liv  (Læst 2652 gange)
Hunaga
Gæst
 
Simon Kjær - Mit liv
« : 06 Nov 2010, 10:56 »

S I M O N  K J Æ R

Mit liv


Jeg vil med denne blog prøve noget anderledes og derfor laver jeg en blog hvor man istedet hører om spillerens tanker om livet som fodboldspiller og de forventninger der er inde og udenfor grønsværnen! Jeg har valgt Simon Kjær, da jeg synes han er en fremragende fodboldsspiller, der har mange forskellige styrker. Samtidig er jeg også fra området, hvor Simon opstartede sin karriere som fodboldspiller, nemlig Horsens. Jeg ved ikke om man kan kalde ham et talent, nu hvor han spiller fast på et stort fodboldhold med høje ambitioner for fremtiden, men hans unge alder kan også tale for at være et talent.

Karrieren

Simon Kjær startede sin fodboldkarriere i Lund, der som mange andre landsbyer er i et samarbejde med AC Horsens. Han kom til AC Horsens hurtigt i hans karriere, hvorefter han spillede fast på de diverse hold, selvom han spillede med nogle der var 1-2 år ældre end ham. Dvs. at han som junior spillede fast på ynglingsholdet. Det næste skridt blev FC Midtjylland, hvor han som mange andre skulle bo på deres akademi. Det skal lige siges at han kom med på et afbud og ikke blev regnet som et af de store talenter. Simon gjorde dog enorme fremskridt og blev anfører for ynglingeholdet og vandt DM med dem. I 2007 fik han debut for førsteholdet, hvor han holdte nullet mod AGF og vandt 2-0. Herefter bød det på 21 kampe for førsteholdet indtil den chokerende nyhed, at Palermo havde budt 30 millioner på ham og han satte hurtigt sin signatur på papirene. Kritikkerne var hurtige ude og melde ud, at han vi ville se ham igen i den bedste danske række om et halvt år. Det italienske sprog bragte ham dog også i problemer, men fik sin debut mod Fiorentina efter 8 spillerunder. Efter sin blot tredje kampe skulle han vise sit værd, da han scorede mod Chievo og hurtigt blev han fast mand på det lyserøde holdkort. Efter to sæsoner i det italienske skiftede han noget overraskende til Wolfsburg, da større klubber som Manchester United, Manchester City og Chelsea viste interesse for ham ifølge medierne. De 90 millioner som de tyske ulve smed for ham betød at han virkelig skulle bevise fra start!

E
n ting er helt sikkert: Simon har virkelig grebet de chancer han har fået serveret som fodboldsspiller og her tænker jeg især på Palermo spilleren Morris Carrozieri, som var hans konkurrent i Palermo, men blev idømt 2 års karantæne fra fodbolden pga. kokain misbrug.

Jeg håber I vil kunne lide denne blog, men det skal lige siges, at jeg ikke er en erfaren herre som blogger eller grafiker. Derfor kan det godt være jeg vil stille spørgsmål med det grafiske og håber I vil hjælpe Wink

Spørgsmål og kommentarer, bring it on!



GO!
Logged

vt11
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #1: 06 Nov 2010, 11:21 »

God start. Læser med  Smiley
Logged

Barça: Més que un club <3

JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #2: 08 Nov 2010, 09:08 »

Fedt du har startet en blog med min fætter Opstemt Så følger selvfølgelig med! Smiley
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Hunaga
Gæst
 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #3: 09 Nov 2010, 19:54 »


Mit liv


Skiftet bliver en realitet

"Den 8. Juli satte jeg min signatur på en 4-årig kontrakt i Wolfsburg, og det blev dermed en realitet at de italienske kys skiftes ud med tyske frankfurtere. Det var et skifte der blev set meget mærkeligt på, da jeg med min gamle klub Palermo ville komme til at spille i Euro-League, hvor jeg med Wolfsburg kun vil spille med i de tyske turneringer. Dog er jeg ikke selv i tvivl om, at dette var det rigtige skridt i min karriere som fodboldspiller. Klubbens og mine egne ambittioner matchede og samtidig følte jeg, at det var på tide at der skulle ske noget nyt.
Den eneste der kan overbevise befolkningen og ikke mindst overfor mig selv, at dette skifte ikke er en fejl, er mig! Jeg har en stor tiltro til mig selv og mine evner som fodboldspiller. Det kræver dog en kæmpe indsats af mig selv, men denne udfordring er jeg klar på!"


Logged

Hunaga
Gæst
 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #4: 09 Nov 2010, 21:01 »


Mit liv


- Ferien kunne mærkes! -


Jeg kunne hurtigt mærke en stor forandring at gå fra det italienske til det tyske. Ikke mindst på banen, men også udenfor fodboldbanen. Det var hårdt at komme i gang igen, selvom ferien ikke har været så lang pga. VM, men deres måde at gøre spillerne toptunede til sæsonstart var ufatteligt hård og noget jeg også skulle vænne mig til. Min gode landsholdskammerat Thomas Kahlenberg spiller allerede i klubben, så jeg lænede mig mest op ad ham det første stykke tid. Dermed fik jeg fortalt hvordan det hele hang sammen hernede.

- Pre-Season -


Vores træningskampe bød ikke på store modstandere, men det viste sig alligevel, at vi skulle komme på hårde prøver. Klubben havde aftalt en intern træningskamp mellem førsteholdet og reserveholdet, hvor alle vil gøre deres bedste i håb om at få en fast plads på førsteholdet. Jeg stillede op på førsteholdet, hvor resultatet blev 5-0 i vores favør. Jeg spillede den ene halvleg, hvor Vi i bagkæden aldrig rigtig kom på prøve. Dernæst skulle vi smage på den franske spillestil, da vi i de næste tre kampe skulle møde AS Cannes, FC Martigues og Tours FC. Første opgør blev til en sejr på 5-0, hvor jeg spillede en solid kamp i alle 90 min. Det skulle vise sig at være den eneste sejr vi fik i disse kampe, da vi tabte 2-1 i de andre kampe. Disse kampe fik jeg desværre heller ingen spilletid. De sidste tre kampe inden det blev seriøst blev til sejre over Aalen, FC Den Bosch og Ravenna, og heller ikke her blev jeg sendt på banen, men træneren ville ikke risikere endnu en skade, da Madlung var ude med en skade. Det havde jeg selvfølgelig fuld forståelse, men som ny på holdet havde jeg ønsket mere spilletid for at spille mig mere ind på holdet. Dette håber jeg ikke vil få nogen indflydelse for starten af sæsonen.
Logged

JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #5: 10 Nov 2010, 12:32 »

Fin start Smiley Hvornår kommer update om kampe?
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Hunaga
Gæst
 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #6: 11 Nov 2010, 17:44 »

Der kommer en senere i dag Smiley
Logged

Hunaga
Gæst
 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #7: 11 Nov 2010, 21:12 »

Må skuffe til jer der følger med, men det bliver først imorgen Smiley
Logged

Hunaga
Gæst
 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #8: 12 Nov 2010, 17:55 »


Nye ansigter på Volkswagen Arena

Thiago Neves

Wolfsburg ville virkelig vise at de vil være med i mesterskabskampen i år med yderligere 3 transfers udover mig i denne sæson. Navnet alle kender, Romelu Lukaku, blev hentet tidligt i transferviduet for 55 mio. Det betød, at vi havde 5 angribere i truppen, hvilket resulterede en udgang af Grafite. Derudover sagde den japanske stjerne Makoto Hasebo også farvel til de grønne ulve. Den anden vi hentede blev brasilianske Thiago Neves for 50 mio. Vi har ikke en særlig bred trup og kan på kanterne ikke undvære en skade, så med en spiller som ham hjalp det os, da han både kan spille højre og venstre kant samt centralt. Det brasilianske talent, Rafael, der til daglig har kontrakt i mægtige Manchester United kom til klubben på et lån. Jeg kunne forestille mig, at Steve har i sinde at købe ham efter hans lån udløber hos os. Lad os håbe Lukaku bliver den nye Grafite og kan danne en giftig duo sammen med Dzeko!
Logged

Hunaga
Gæst
 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #9: 12 Nov 2010, 17:56 »

Læsningen i denne update kan godt være lidt kedelig, men vil heller ikke skrive så meget til dette, da det ikke så meget er om klubben bloggen handler om Smiley Så næste update vil blive mere fangende, det lover jeg Wink håber i forstår Smiley
Logged

Hunaga
Gæst
 
Sv: Simon Kjær - Mit liv
« Svar #10: 13 Nov 2010, 12:45 »


Kjær: Det går forrygende


21/8 - 2010
Dagen hvor vi skulle vise, at vi ville være et mesterskabshold og dermed starten på Bundesligaen. Modstanderen hed Freiburg og vi skulle absolut have 3 point i dag! Med 30.000 forventningsfulde tilskuere kunne vi allerede mærke presset på os, selvom vi ikke er regnet som kandidat til mesterskabet. Stemningen var elektrisk på Volkswagen Arena og man skulle tilpasse sig denne nye fodboldkultur de første minutter. Et tidligt mål ville være fantastisk for os og
Wolfsburg - Freiburg 2 - 0
Mainz - Wolfsburg 0 - 3
Wolfsburg - Dortmund 4 - 1

St. Pauli - Wolfsburg 3 - 1
Wolfsburg - Köln 4 - 2
Nürnberg - Wolfsburg 0 - 0
Gladbach - Wolfsburg 1 - 2

fansene, men sådan blev det ikke. Vi skulle 10 minutter inde i anden halvleg før vores nye mand i angrebet, Romelu Lukaku, bragte os foran på en flot stikning i dybden af Diego. Lukaku skulle også spille en rolle ved næste mål, hvor vi rammer dem på en kontra. Lukaku får en friløber, men i stedet for at skyde aflevere han tværs til Dzeko, der blot skal sætte en inderside på. Flere scoringer blev det heller ikke til, men også fint for os og sæsonen var nu sat igang! Mainz var næste modstander på menuen, hvor vi også skulle have 3 point, hvis vi skulle have nogle forhåbninger om at være et mesterhold. Resultatet blev det samme som de point, nemlig 3-0. Vores angrebsduo, Dzeko og Lukaku, stod for i alt 3 scoringer mod Dortmund og sikrede os en sejr på 4-1. Tre kampe og 9 point! Det kunne ikke være bedre! Dette ville oprykkerne fra St. Pauli også lave om på, da de efter 7 minutter var foran 2-0. En reducering kort inde i 2. halvleg gav os blod på tanden, men efter 60 minutter øgede de føringen til 3-1, hvilket også blev resultatet. De næste 3 kampe mod henholdsvis Köln, Nürnberg og Gladbach var pligtsejre, men alle hold i Bundesligaen er farlige, hvis de rammer dagen! Så vores forventninger var rimelig høje og held skulle også til, hvis vi skulle få 9 point. Det blev til to sejre og en enkelt uafgjort, som vi egentlig godt kunne være tilfredse med.
Efter syv kampe besidder vi førstepladsen med Bayern München lige i hælene. Jeg har fået alt den spilletid jeg overhovedet kunne drømme om, hvor jeg har spillet alle kampe og har fået rosende ord af spillere og trænere. Efter Mainz kampen kunne jeg også finde mig selv på ugens hold med min medspiller, Diego.


Ugens hold efter Mainz kampen
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010