home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 285 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Aberdeen - The Dons towards glory!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Aberdeen - The Dons towards glory!  (Læst 3964 gange)
Gungner
Gæst
 
Aberdeen - The Dons towards glory!
« : 06 Nov 2010, 06:10 »




Aberdeen Football Club (også kendt som The Dons, The Dandies og The Reds) er et skotsk professionelt fodbold hold baseret i byen Aberdeen. De spiller I den Skotske Premier League og er et af de mest succes-fulde skotske hold, da de har vundet fire Skotske liga titler og syv skotske pokal titler samt de er det eneste skotske hold der har vundet to europæiske titler. I 1980'erne vandt man tre mesterskaber på stribe, og er dermed det eneste skotske hold udover Rangers der har præsteret dette siden 1882.

Dannet i 1903 på grund af en sammenslutning af tre klubber fra Aberdeen, kæmpede de sjældent med om pokalerne indtil 1950’erne, da de vandt hver af de store skotske trofæer under manager Dave Halliday. Denne succes blev overgået i 1980’erne da de under ledelse af Alex Ferguson vandt tre liga titler, fire skotske pokal titler og en skotsk liga cup sammen med de europæiske titler. Aberdeens liga rekord er sammen med Hearts og Hibs, den tredje bedste og de var den sidste klub udenfor Rangers og Celtic der vandt en liga titel i sæsonen 1984-1985.

Aberdeen har spillet på Pittodrie Stadium siden deres dannelse. Stadion har lige nu en kapacitet på 22,199 tilskuere, og var det første stadion i Storbritannien der fik et stadion udelukkende med siddepladser. Pittodrie var også det første fodbold stadion der fik en såkaldt ’dug-out’, opfundet af tidligere manager og træner Donald Colman.
Klubbens farver har været rød og hvid siden 1939, før det spillede de i sorte og guld stribede trøjer.

Aberdeen har ingen store rivaler geografisk set. Deres nærmeste naboer er byen Dundee, hvor klubben Dundee United var deres store rival i det såkaldte New Firm i 1980’erne. Rangers overgik United som rivaler i 1980’erne, men selvom rivaleriet er stort, kommer det slet ikke i nærheden af The Old Firm.

Aberdeen har deres egen Hall of Fame, som man grundlagde i 2003, da man fejrede klubbens 100 års fødselsdag. Det interessante ved denne Hall of Fame, set med danske øjne, er at den består af 18 spillere hvor de 17 af dem er skotske. Den sidste hedder Henning Boel og er dansker. Boel spillede i Aberdeen fra 1969 til 1972 hvor han spillede 105 kampe og scorede 2 mål. Han spillede også 15 landskampe, dog uden at score.

Så kan Aberdeen vinde deres første titel siden 1985? Eller er det en desperat kamp for nedrykning? Efter en 9. plads sidste år, er det sikkert at spillerne er sultne! Følg med og find ud af det.
Jeg vil i hvert fald!

(I næste update præsenteres træneren, truppen samt hans indkøb. Glæd jer!)
Logged

whale
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #1: 06 Nov 2010, 06:16 »

Jeg følger med. Så kan jeg måske endelig lære lidt om skotsk fodbold. Glæder mig til næste update.  Thumbs Up
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #2: 06 Nov 2010, 12:28 »

Stærkt, stærkt klubvalg!

Jeg førte dem til Champions League-titlen i FM10. Glæder mig meget til at se, om du kan præstere det samme.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #3: 06 Nov 2010, 12:40 »

Rigtig spændende klubvalg, og dejligt med en blog fra det skotske.. Glæder mig til at se om du kan bryde Celtic og Rangers dominans... Dog er det lidt en skam at du ikke har det historiske på plads.

Hæfter mig nemlig ved dette: "I 1980'erne vandt man tre mesterskaber på stribe, og er dermed det eneste skotske hold udover Rangers der har præsteret dette siden 1882."

Det er vist ikke helt korrekt.. Aberdeen vandt deres fire titler i henholdsvis 1955, 1980, 1984 og 1985 og har altså ikke tre mesterskaber på stribe. Desuden har både Celtic og Rangers vundet tre eller flere mesterskaber på stribe siden 1882. Senest vandt Celtic i 2006,2007 og 2008, og har desuden hele ni mesterskaber på stribe fra perioden 1966-1974.


Men når det er sagt, så ser jeg alligevel frem til en blog om Aberdeen..   Wink
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #4: 06 Nov 2010, 12:56 »

Du vist helt ret. Det er hentet fra den engelske wikipedia, men anyways så håber jeg ikke denne lille fadæse går ud over jeres interesse i bloggen Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #5: 06 Nov 2010, 13:03 »

Du vist helt ret. Det er hentet fra den engelske wikipedia, men anyways så håber jeg ikke denne lille fadæse går ud over jeres interesse i bloggen Smiley
Slet ikke.. jeg skal nok følge med    Smiley

(Bare lov, at du ikke er alt for hårde ved Rangers i fremtiden, når du tæsker dem..)   Wink
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #6: 06 Nov 2010, 13:27 »

dejligt! Følger med. Kunne godt tænke mig et SS af Hallur Hansson, nok det største færøske talent.

KIU! Peace
Logged

Kolo Abib Touré

Gungner
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #7: 06 Nov 2010, 14:16 »

Ny træner præsenteret i Aberdeen

Det har længe været kendt at Aberdeen skulle ud og have ny træner. Mange ventede sig et stjerne-navn og det fik de! Måske bare ikke lige det de havde regnet med! Er han kendt? Ja. Har han nogen træner erfaring? Nej. Han er hentet i USA i en lille by der hedder Springfield. Han er nok Aberdeens største fan overhovedet... Han er: Groundskeeper Willie! Groundskeeper Willie (Født: William McMohran) har taget skridtet fra sit skur i Springfield og hjem til fødebyen Aberdeen til et nyt kapitel i sit liv, hvor han nu skal stå i spidsen for Aberdeen FC. Willie har tidligere udtalt at han er en stor fan af "tough love" og har også sagt: "Where Willie goes, exists no laws made by man or God!" Om spillerne nu skal være ekstra bekymret vides ikke, men én ting er sikkert... Det kan kun blive underholdende. Groundskeeper Willie tiltræder officielt den 01.07 - 2010.

Willies job er at skaffe bronze hjem til Aberdeen, men mere kan skam også gøre det. Penge er dog ingen af, da der er 0 pund til spillerkøb, og lønningerne overstiger allerede budgettet. Det forlyder at Willie tog bestyrelses-formanden som gidsel med en rive, da han hørte om klubbens financielle situation, men Willie skulle sidenhen være kommet til fornuft, og har indvilliget i at give det et forsøg.

Vi vil allesammen ønske Willie held og lykke i Aberdeen, og håbe han kan bringe holdet tilbage til storhed.
- Joe Harper, The Evening Express
Logged

Philips
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #8: 06 Nov 2010, 15:33 »

fuck jeg fik griner da jeg så overskriften  Grin Grin Opstemt
Logged

whale
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #9: 06 Nov 2010, 19:43 »

Hahaha, hvor fedt. Opstemt
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #10: 06 Nov 2010, 19:45 »

Hehe sjovt valgt Opstemt men det virker ikke som et særligt seriøst valgt..
Logged

lautrup
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #11: 06 Nov 2010, 19:55 »

Hvor er det skønt med noget humor! Jeg følger helt klart!
Logged

/Thomas Hagelskjær
''At gøre sit bedste er en sejr, at gøre mindre er nederlag.''

Blog: Catanzaro - En klub uden historie

Jona8366
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #12: 06 Nov 2010, 19:58 »

Hvor er det skønt med noget humor! Jeg følger helt klart!
Følger også med 
Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #13: 07 Nov 2010, 04:57 »

Hehe sjovt valgt Opstemt men det virker ikke som et særligt seriøst valgt..

Det var også meningen Smiley
Mente det måtte være på tide med en blog der ikke tog sig selv seriøst.
Det vil blive et mix af humor samt den normale blog form med resultater osv
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - The Dons towards glory!
« Svar #14: 07 Nov 2010, 09:42 »

Ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes, men jeg vil give din blog en chance.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010