home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23418
  0 Brugere, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: Disneypluscomb...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  La Dea
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint
Forfatter Emne: La Dea  (Læst 46515 gange)
søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #210: 05 Feb 2011, 12:18 »



La Dea


Februar 2016



3.2.2016: Roma – Atalanta 1-0 (Coppa Italia semifinale)

Dette nederlag var fuldt ud fortjent, men alligevel var der stor ærgrelse i Atalanta lejren, fordi man efter 59 minutter blev givet et straffespark, som kunne have sendt holdet i front. Holdets normale skytte Leandro Dewulf ramte dog stolpen og kunne se Gianluca Curci være over riposten. I stedet for kunne Emmanuel Rivière score kampens eneste mål med 10 minutter igen og sikre Roma et ganske godt udgangspunkt før returopgøret.

7.2.2016: Lazio – Atalanta 2-2 (Serie A)

Den anden tur i til Rom i løbet af en uge gav heller ikke en sejr. Det startede ellers godt, da Manolo Gabbiadini bragte Atalanta foran med et flot hovedstødsmål. Den føring blev dog udlignet efter pausen, da Kostas Mitroglou sendte bolden i målet. Efterfølgende blev Carlos Carmona udvist og gjorde oddsene for Atalanta væsentlig sværere. Med 23 minutter igen var Mitroglou igen på pletten, da han med sit andet mål sendte Lazio i front og det man troede var sejren. Men med ti minutter igen blev Lazio straffet, da Ludovic Baal stod og sov i venstre forsvarsside. Indskiftede Fabão havde sneget sig foran franskmanden og da Lorenzo Crisetigs indlæg lå perfekt til Fabão, så havde Baal ikke andre muligheder end at nedlægge den brasilianske angriber, modtage det røde kort og give straffespark. Straffesparket tog Matteo Ardemagni sig af og han var sikkerheden selv fra de 11 meter.

10.2.2016: Atalanta – Genoa 4-1 (Serie A)

Atalanta kom sig over en chokstart og overmandede alligevel Genoa, selvom Chico sendte gæster i front efter bare fire minutters spil. Allerede inden pausen havde Atalanta vendt 0-1 til 3-1 på et mål af Leandro Dewulf og to af makkeren i front Fabão. I anden havleg slog også Alex til, da han fik hovedet på bolden og headet et hjørnespark i mål.

13.2.2016: Juventus – Atalanta 0-1 (Serie A)

Delle Alpi er en frygtet udebane i Italien og derfor var glæden også ekstrastor, da Atalanta tog alle tre point i en kamp, hvor ingen af holdene ville bryde organisationen eller prøve at lægge pres på modstanderen. Derfor blev det en chancefattig kamp, hvor Juventus blot havde et enkelt skud indenfor rammen og Atalanta ikke var meget bedre, da de havde sølle to skud, som testede den brasilianske landsholdssmålmand Dedé. Heldigvis kunne Dedé intet stille op, da Manolo Gabbiadini sendte kuglen mod mål kort før pausen. En god stikning fra Conti Kargbo gjorde at Gabbiadini kunne løbe i ryggen på Chellini og let udplacere målmanden.

20.2.2016: Atalanta – Inter 1-1 (Serie A)

Alex er et farligt våben på standardsituationer og igen i aftenens kamp viste han målfarlighed, da han steg til vejrs og headede bolden ind til føring efter et kvarter. I samme situation viste han også overlegenhed, da den italienske landsholdsspiller Andrea Ranocchia blev sat fuldstændig på plads, selvom italieren i høj grad lever på sin fysiske styrke og sit hovedspil. Desværre for Atalanta har Inter også en rigtig målfarlig herre. Den franske angriber Jonathan Biabiany kunne udligne, da han efter en flot enkeltmandspræstati on kunne udplacere Areola i målet og gøre det til slutresultatet 1-1.

23.2.2016: Valencia – Atalanta 0-3 (Champions League første knock-out runde)

Allerede i det første opgør afgjorde Atalanta tingene, da man på udebane sikrede sig en flot 3-0 sejr, som et efterhånden rutineret mandskab ikke burde sætte over på egen bane. Sierra leonske Conti Kargbo var kampens store oplevelse, da han med to mål og et oplæg var hovedarkitekten bag den overbevisende sejr. Leandro Dewulf stod for kampens sidste scoring, da han udnyttede en blunder i det spanske forsvar til at prikke bolden ind bag Renan.

28.2.2016: Atalanta – Napoli 1-0 (Serie A)

I en utrolig jævnbyrdig kamp viste Atalanta den aggressivitet, som var nødvendig for at hive de tre point hjem. Det kostede mange gule kort, men den aggressive spillestil gav også et mål efter 23 minutter, da Leandro Dewulf kunne sende bolden i mål direkte på frispark, efter Fabão havde presset en forsvarsspiller til at lave en fejl og da brasilianeren snuppede bolden nedlagde forsvarsspilleren ham.




Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #211: 05 Feb 2011, 20:53 »



La Dea


Marts 2016

6.3.2016: Atalanta – Fiorentina 3-1 (Serie A)

Alex var igen farlig foran målet mod Fiorentina, da han dirigerede Dewulfs frispark i mål og sendte Atalanta foran. Føringen blev dog udlignet lige før pausen, da den serbiske midtbanespiller Aleksandar Ignjovski kunne følge op på en afslutning af Mattia Destro. Atalantas to største offensive stjerner sørgede dog for man ikke smed unødvendige point på hjemmebane, da Conti Kargbo og Leandro Dewulf med en scoring hver, gjorde at man fik de fortjente tre point med fra kampen.

12.3.2016: Brescia – Atalanta 0-2 (Serie A)

Leandro Dewulf forsatte sin gode stime, da han for tredje kamp i træk kom på måltavlen. En flot stikning fra Fabão blev behandlet efter fortjeneste, da Dewulf afdriblede målmanden og lagde bolden ind i det tomme net. Nicola Belmonte var næppe en populær mand i Brescia efter kampen, da han stod for kampens anden scoring. I et forsøg på at afværge et indlæg fra Daniele Capelli endte det med forsvarsspilleren sendte bolden over sin egen keeper og ind i målet.

15.3.2016: Atalanta – Valencia 1-2 (Champions League første knock-out runde)

Med 3-0 i bagagen fra det første opgør, så var den videre deltage næsten sikret inden kampen mod Valencia. Den spanske modstander gav dog alligevel kvalificeret modstand og efter 18 minutters spil kunne Roberto Soldado sendte bolden i mål, da opdækningen kiksede i Atalanta forsvaret. Den føring holdte indtil et kvarter efter pausen, da Fabão flot udplacerede sin landsmand Renan med et flot langskud og Atalanta havde endda også chancen for at bringe sig foran, da Alberto Costa nedlagde Fabão i feltet og korrekt modtog et rødt kort, da han var sidste mand. Alex skulle tage straffesparket, da den normale skytte Dewulf var at finde på bænken, men den opgave slap brasilianeren ikke godt fra, da han sendte bolden på stolpen. I stedet kunne Roberto Soldado igen pynte på resultatet, da han sikrede Valencia en smal 2-1 sejr i Bergamo. I næste runde står den også på spansk modstand, dog i en helt anden klasse, da man skal op imod FC Barcelona.

20.3.2016: Atalanta – Catania 1-0 (Serie A)

Manolo Gabbiadini har stået lidt i skyggen af både Dewulf og Fabão de seneste uger, men i dagens kamp mod Catania fandt han igen frem til netmaskerne, da han fik chancen i startopstillingen. Et indlæg fra Capelli fandt Gabbiadini, som var i hård kamp med Matías Silvestre om at komme først på bolden, men det lykkedes altså Atalanta-spilleren.

26.3.2016: Udinese – Atalanta 0-3 (Serie A)

Atalanta fik en perfekt optakt til Barcelona kampen, da man fuldstændig lukkede ned overfor Udineses kreative kræfter, samtidig med ens egen offensiv viste tænder. Axel Witsel og Rafael Sobis fik ikke et ben til jorden og Lorenzo Crisetig og Alex havde fuldstændig styr på den offensive midtbanespiller samt den enelige angriber. I modsatte ende stod Conti Kargbo for to scoringer, mens Dewulf også fik sat et enkelt mål ind, da han udnyttede et straffespark begået mod ham selv.

30.3.2016: FC Barcelona – Atalanta 1-1 (Champions League kvartfinale)

Et udsolgt Camp Nou kunne se Atalanta give kvalificeret modstand overfor Barcelonas stjerner. Det var dog et af de unge stjerneskud fra Barcelona, som stod for kampens første scoring. Den 21-årige angriber Emilio Couñago er spået til at blive blandt Europas bedste angribere og ved hans scoring viste han netop den målnæse, som er nødvendigt for at få det prædikat. Han var hurtig over en nedfaldsbold efter Bryan Ruíz og Jan-Gert Debruyne havde haft en hovedstødsduel. Nedfaldsbolden bankede han til første gang og sendte sikkert over i det lange hjørne. Atalanta kom dog godt igen i anden halvleg og det var fuld fortjent, da Fabão udnyttede elendigt forsvarsspil af Marc Muniesa, som ikke kunne beslutte sig om han skulle heade bolden tilbage til Víctor Valdés eller om han skulle sparke den væk. Fabão stjal bolden og sendte den ind bag en chanceløs Valdés.




Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Dea
« Svar #212: 05 Feb 2011, 21:19 »

Rigtig god blog, Søgaard. Du skriver flot, og beskriver hver enkelt kamp rigtig godt.

Din grafik er meget enkel, og personligt synes jeg det er meget fedt med sort/hvid-billeder. Dog synes jeg godt du kunne lave overskrifterne mere tydelige, f.eks. med nogle lidt skrigende farver, da det kan virke lidt mere interessant og fangende, men som sagt en god blog, hvor jeg også er imponeret over din motivation til, at kører videre i spillet! Wink
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #213: 05 Feb 2011, 21:52 »

Rigtig god blog, Søgaard. Du skriver flot, og beskriver hver enkelt kamp rigtig godt.

Din grafik er meget enkel, og personligt synes jeg det er meget fedt med sort/hvid-billeder. Dog synes jeg godt du kunne lave overskrifterne mere tydelige, f.eks. med nogle lidt skrigende farver, da det kan virke lidt mere interessant og fangende, men som sagt en god blog, hvor jeg også er imponeret over din motivation til, at kører videre i spillet! Wink
Mange tak Daniel Smiley Er glad for du godt kan lide bloggen Smiley

Jeg kan fortælle, at jeg umiddelbart kører bloggen videre indtil jeg vinder Champions League, da jeg lidt føler jeg så har nået toppen af europæisk fodbold, hvilket var målet med bloggen/spillet. Men hvornår jeg kommer så langt er der jo ikke nogen, som ved Wink

Jeg kører egentlig de farver, da jeg vil holde bloggen meget klassisk og der er jo intet mere klassisk end sort/hvid. Jeg kan dog gøre det, at jeg laver "overskrifterne" sorte og derved får dem til at udstå lidt mere fra resten af teksten?
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Dea
« Svar #214: 05 Feb 2011, 22:00 »

Mange tak Daniel Smiley Er glad for du godt kan lide bloggen Smiley

Jeg kan fortælle, at jeg umiddelbart kører bloggen videre indtil jeg vinder Champions League, da jeg lidt føler jeg så har nået toppen af europæisk fodbold, hvilket var målet med bloggen/spillet. Men hvornår jeg kommer så langt er der jo ikke nogen, som ved Wink

Jeg kører egentlig de farver, da jeg vil holde bloggen meget klassisk og der er jo intet mere klassisk end sort/hvid. Jeg kan dog gøre det, at jeg laver "overskrifterne" sorte og derved får dem til at udstå lidt mere fra resten af teksten?


Du er jo også godt på vej til, at hente en Champions League trofæ! Smiley

Jeg kan netop godt lide din klassiske stilart, men ja som du selv nævner, kunne det måske være en meget god idé at kører med sort overskrift. Wink

Keep up the good work, Søgaard!
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #215: 05 Feb 2011, 22:21 »

Du er jo også godt på vej til, at hente en Champions League trofæ! Smiley

Jeg kan netop godt lide din klassiske stilart, men ja som du selv nævner, kunne det måske være en meget god idé at kører med sort overskrift. Wink

Keep up the good work, Søgaard!
Ja, nu må vi se om jeg kan gøre det ligeså godt mod Barcelona i returopgøret, for de har altså en skræmmende offensiv!

Jeg vil hvert fald i fremtiden prøve at lave overskrifterne sorte, så må vi håbe, at det giver lidt bedre synlighed og måske give et lidt bedre billede af afsnit i teksten Smiley

Men jeg klør helt sikkert på!  Thumbs Up
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #216: 06 Feb 2011, 11:11 »



La Dea


April 2016


3.4.2016: Atalanta – Reggina 0-1 (Serie A)

Et reservespækket Atalanta hold måtte se sig besejret i en kamp mod bundholdet Reggina. Denne kamp var lagt i mellem de to opgør mod Barcelona og derfor har den ikke fyldt ret meget i Joe Harris eller spillernes tanker og derfor kan nederlaget næppe komme som nogen stor overraskelse i Atalanta, selvom tilhængerne ikke var tilfredse med et nederlag til en nedrykningskandidat .

6.4.2016: Atalanta – FC Barcelona 0-1 (Champions League kvartfinale)

34 årige David Villa blev bødlen for Atalanta i dette års Champions League, da han kunne sætte et straffespark ind efter 74 minutters spil, efter Bojan var blevet skubbet omkuld af Alex i feltet. Med et kvarter tilbage og et defensivt indstillet Barcelona hold, var det ikke nemme arbejdsbetingelser for Atalanta og det lykkedes heller aldrig at finde vejen ind bag Víctor Valdés i målet. I stedet måtte man for tredje år i træk nøjes med kigge på, når de rigtig sjove kampe i Champions League skal spilles.

10.4.2016: Sampdoria – Atalanta 2-3 (Serie A)

Tilbage i Serie A fik man dog revanche, da man nedlagde Sampdoria i Genova. Man kom hurtigt foran 1-0 ved Manolo Gabbiadini, men Giampaolo Pazzini fik udlignet få minutter efter og kort før pausen gjorde han det til 2-1. En indskiftning af Leandro Dewulf i pausen ændrede dog kampens karakter og i anden halvleg sad Atalanta på alt spillet og det var derfor fuldt fortjent, at Dewulf to gange kunne lade sig hylde efter at have sendt bolden i nettet.

13.4.2016: Atalanta – Roma 2-0 (Coppa Italia semifinale)

Efter at have tabt den første kamp 1-0 var Atalanta presset på hjemmebane, da man skulle vinde med to mål for at sikre sig videre deltagelse. Den sejr fik man dog også og den blev sikret i kampens første 12 minutter, hvor Leandro Dewulf og Conti Kargbo stod for de to scoringer, som sendte Atalanta i finalen. De resterende 78 minutter blev en opvisning i hvordan man holder kontrollen i en kamp uden at bruge alverdens kræfter. Atalanta holdte bolden i egne rækker i lange perioder af kampen og frustrerede spillerne fra hovedstaden, som havde travlt med at få det vigtige udebanemål, som ville have sikret dem pladsen i finalen. Romas mål kom dog aldrig og i stedet for kan Atalanta se frem til en finale mod Inter.

17.4.2016: Atalanta – Roma 4-0 (Serie A)

Heller ikke i Serie A har Atalanta problemer med at slå Roma. I dagens kamp var især Manolo Gabbiadini en stor oplevelse, da den unge italiener scorede hattrick og dermed var en stor faktor i den klare sejr. Conti Kargbo stod også for en scoring, som sørgede for Manolo Gabbiadini ikke kunne prale med et vaskeægte hattrick, men måtte nøjes med mål nummer et, to og fire.

24.4.2016: AC Milan – Atalanta 1-3 (Serie A)

Med dagens sejr har man samtidig genvundet Serie A, da hverken Inter eller Roma kan nå at indhente Atalanta længere. I dagens kamp satte Lorenzo Crisetig udeholdet i gang, da han med et flot langskud sendte bolden ind bag Pelé i Milan målet. Den svenske angriber Rasmus Jönsson udlignede for AC Milan, men det hjalp ikke meget, da Leandro Dewulf afgjorde kampen med sine to scoringer i anden halvleg. Tiberio Guarente modtog sit andet gule kort i slutminutterne, men det var uden betydning, da AC Milan allerede havde opgivet at få point med fra kampen, på daværende tidspunkt.

30.4.2016: Atalanta – Torino 3-0 (Serie A)

Allerede nedrykkede Torino havde ikke meget at spille for og da et velspillende Atalanta hold ville vise sig frem foran hjemmepublikummet, så der aldrig tvivl om kampens udfald. Det var dog først i anden halvleg at Atalanta fik bolden forbi Alberto Frison i målet. Først kunne Conti Kargbo bringe Atalanta foran og sidenhen kunne de to indskiftere Alex og Leandro Dewulf også juble foran 24.726 tilskuere på Atleti Azzurri d’Italia.





Logged

Andreaskj
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: La Dea
« Svar #217: 06 Feb 2011, 11:51 »

God update:)
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #218: 06 Feb 2011, 21:58 »

God update:)
Mange tak Smiley

I kan se frem til sæsonafslutningen om ganske få øjeblikke Smiley
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #219: 06 Feb 2011, 22:05 »



La Dea


Maj 2016



4.5.2016: Atalanta – Inter 5-2 (Coppa Italia finale)

Et mål i det første minut af Mevlüt Erdinc lignede noget, som kunne ryste Atalanta, men til manges overraskelse, så virkede Atalanta spillerne blot endnu mere opsatte. Allerede efter et kvarter var der udlignet, da Conti Kargbo bragede Atalanta tilbage i kampen på et flot langskud fra kanten af feltet. Samme mand bragte også Atalanta foran, da han smuttede i dybden og flot modtog den fra Leandro Dewulf og udplacerede Júlio César. Næste mand på scoringstavlen var Manolo Gabbiadini, som gjorde det til 3-1 efter 25 minutters spil. Efter pausen forsatte Atalanta og Leandro Dewulf ville også på scoringstavlen i finalen og med to scoringer indenfor de første ti minutter ødelagde belgieren al den selvtillid, som Pim Verbeek havde prøvet at få ind i sine tropper i pausen. Det lykkedes for Juan Ángel Albín at reducere til slutresultatet 5-2 med et kvarter tilbage, men tættere kom Milano-holdet aldrig.

8.5.2016: Bologna – Atalanta 2-1 (Serie A)

Atalanta måtte se sig slået af et bedre hold på dagen, da man besøgte Bologna. Vieirinha var to gange på pletten for hjemmeholdet og det lykkedes først for Atalanta at reducere i overtiden, da indskiftede Manolo Gabbiadini kom på måltavlen. Det var tydeligt at se, at Bologna havde mere at spille for, da de stadigvæk jagter en plads til næste års Europa League, mens Atalanta allerede har sikret sig mesterskabet.

15.5.2016: Atalanta – Palermo 2-2 (Serie A)

Sæsonen blev afsluttet med et uafgjort resultat, selvom man i to omgange var foran mod Palermo. Først bragte Leandro Dewulf hjemmeholdet foran, men den føring blev udlignet af en anden belgier, nemlig Radja Nainggolan. Da Conti Kargbo bragte Atalanta foran 2-1 med 10 minutter igen, så lignede det en sejr til mestrene, men blot to minutter senere afrettede Jan-Gert Debruyne et indlæg, så det snød Alphonse Areola og gik i mål til slutresultatet 2-2.





Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #220: 07 Feb 2011, 14:20 »



La Dea


Transfers sommeren 2016 + nyt stadion

Henover sommeren er der sket store ting i Bergamo. Planerne om et nyt stadion er blevet fremlagt og byggeriet er begyndt. Atalanta Stadium forventes færdig til starten af sæsonen 2017/2018 og det topmoderne stadion vil have plads til 35.718 tilskuere og med den massive fremgang på det sportslige plan i Atalanta forventes det ikke at det bliver noget problem at fylde stadionet til hver eneste hjemmekamp. For at finansere det nye stadion har klubbet optaget et nyt lån på 540 millioner kroner, som skal betales tilbage før udgangen af sæsonen 2030/2031 med et månedligt afdrag på 4,86 millioner kroner.

På transferfronten har der været mere stille og det eneste nyindkøb var allerede sikret før transfervinduet åbnede. Man har været en tur i Norge, hvor der løb en marrokansk midtbanespiller rundt med et kæmpe potentiale. Mohamed Lamine Yildirim er navnet på den lille tekniker, som er skiftet fra Odd Grenland til Atalanta for 22 millioner kroner. Til trods for sin unge alder, så forventes det allerede på nuværende tidspunkt at Yildirim vil kunne presse sig på til startopstillingen, hvor Conti Kargbo formentlig vil få en mindre offensiv placering på banen, mens Yildirim vil tage sig af den offensive midtbaneplads.

Ud er gået tre spillere, mens en enkelt er blevet lejet ud. Første mand, som forlod klubben var det unge talent Rosario Desideri, som var jagtet af Real Madrid og da den spanske storklub tilbød en kontrakt til den unge angriber, så kunne Atalanta ikke matche tilbuddet og den unge italiener skiftede for 13 millioner kroner. Endelig lykkedes det også for Joe Harris at komme af med Rémy Riou, som aldrig blev en succes i det italienske. Han kom til klubben med en forventning om at være klart førstevalg og da Consigli holdte ham ude af startopstillingen i hans første sæson, så ville han væk og efter et par sæson, hvor han blot har været udlejet, så er det nu lykkedes at sælge ham til spanske Mallorca for 7,5 millioner kroner. Det unge målmandstalent Bruno Bizzarri er derimod blevet lejet ud i forhåbning om at han kan finde førsteholdsfodbold et andet sted. Hannover 96 blev destinationen for det 17 årige stortalent, hvor han kan forvente at få enkelte kampe i pokalturneringen og ellers sidde på bænken i ligaen. Til sidst har man også skilt sig af med den blot 16 årige Antonio Bertoletti, hvor Manchester United var hurtigt ude med en kontrakt og ligesom ved Desideri, så kunne Atalanta ikke matche konkurrencen fra sådan en storklub og det unge talent er derfor at finde i det engelske nu, som har betalt 9,5 millioner kroner for ham.

Ind
Mohamed Lamine Yildirim, Odd Grenland, 22 millioner kroner


Ud
Rosario Desideri, Real Madrid, 13 millioner kroner
Rémy Riou, Mallorca, 7,5 millioner kroner
Bruno Bizzarri, Hannover 96, leje
Antonio Bertoletti, Manchester United, 9,5 millioner kroner

« Seneste Redigering: 07 Feb 2011, 20:31 af Søgaard » Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #221: 07 Feb 2011, 20:30 »



La Dea


Træningskampe sommeren 2016



26.7.2016: AlbinoLeffe – Atalanta 1-1

I en sand kortfest delte endte lokalopgøret med en deling. Mens Atalanta vandt kampen om de gule kort med 6-4, så kunne AlbinoLeffe være mest tilfreds med resultatet, da de udlignede Matteo Ardemagnis føringsmål langt inde i overtiden.

29.7.2016: Blackburn – Atalanta 2-1

Heller ikke det næste resultat var alt for lovende for den kommende sæson, da man måtte tage tomhændet hjem fra England efter en kamp, hvor man ellers dominerede, men havde svært ved at omdanne spil til chancer. Nikola Kalinic bragte Blackburn foran, mens Manolo Gabbiadini udlignede for Atalanta. Den unge angriber Trevor Connor sørgede for sejren til Blackburn, da han steg til vejrs og headede bolden i mål kort før tid.

2.8.2016: Boavista – Atalanta 0-8

Mens det har haltet med at komme frem til chancer i de første par træningskampe, så var det ikke et problem her til aften, da man havde hele 31 skud mod mål og det resulterede i hele otte mål. Halvdelen af disse mål stod Matteo Ardemagni for, mens Leandro Dewulf måtte nøjes med tre mål. Franscisco Alcácer sluttede showet af i overtiden med sin scoring til 8-0.

7.8.2016: Columbus – Atalanta 1-6

Showkamp var der også i USA, hvor man udraderede Columbus med tenniscifre, hvor Dewulf igen viste målform, da han stod for to mål. Det samme gjorde Fernando Medrano, mens nyindkøbet Yildirim, samt højrebacken Díaz Fernández også kom på måltavlen. Léandre Griffit stod for amerikanernes eneste mål.

11.8.2016: Giurare Yokohama – Atalanta 0-4

Francisco Alcácer starter som i de andre sæsoner godt ud i træningskampene og mod japanerne scorede den unge spanier hattrick, men det bliver spændende om han kan opretholde den form, når de betydende kampe kommer og modstaden bliver hårdere. Leandro Dewulf scorede kampens sidste mål, da han udnyttede en flok trætte japanere ikke kunne følge med i hans rush på højrekanten.

14.8.2016: Pergocrema – Atalanta 0-8

Tilbage i Italien imponerer Dewulf også, da han med et hattrick viste at formen er ved at være der for Atalanta. Nyindkøbet Yildirim viste også gode takter, da han også kom på måltavlen tre gange. De sidste to mål stod Manolo Gabbiadini og Martín Cáceres for i en udradering af venskabsklubben Pergocrema.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #222: 10 Feb 2011, 20:44 »



La Dea


August 2016


20.8.2016: Atalanta – Inter 2-0 (Supercoppa)

Den italienske supercup blev aldrig det brag af et opgør mellem Atalanta og Inter, som man havde håbet på. Begge hold brugte kampen, som endnu en træningskamp, hvor især Atalanta stillede op i en alternativ opstilling med flere reserver i startopstillingen. Derfor var det også først efter pausen, da flere af stjernespillerne kom på banen, at spillet begyndte at flyde for Atalanta. Leandro Dewulf sørgede for en føring kort inde i anden halvleg og den blev udbygget, da Daniele Capelli havde bevæget sig op i modstandernes felt ved et frispark og da Júlio César ikke kunne holde bolden var Capelli over returen, som han kunne sende i mål.

28.8.2016: Inter – Atalanta 0-1 (Serie A)

Heller ikke i åbningskampen i Serie A lykkedes det for Pim Verbeek at besejre Atalanta. I stedet kunne Leandro Dewulf lade sig hylde som matchvinder, da han stod for kampens eneste mål efter ni minutter. Et frispark blev flot skruet forbi muren og ind bag keeperen, som ikke var efterladt med stor chance til at reagere på frispark fra 20 meters afstand.

31.8.2016: Atalanta – Udinese 4-0 (Serie A)

Den sidste sommerdag blev en solskinshistorie for Atalanta, som let kom til en sejr på hjemmebane. I første halvleg kom både Marco Verratti og Leandro Dewulf på tavlen, mens man i anden halvleg havde Conti Kargbo på måltavlen og den sidste målscorer for Atalanta var Freddy Dunn, som sendte bolden i eget net. Eneste minus var, da Lorenzo Crisetig måtte udgå og han forventes ude i 1-2 måneder og efterlader et stort hul på den defensive midtbane, hvor Carlos Carmona skal prøve at udfylde pladsen.






Atalanta er desuden endt i en overkommelig pulje i Champions League, da man har fået selskab af norske Rosenborg, som ikke har formået at holde fast i deres stærke spillere, hvor mange er skiftet til de større og stærkere ligaer end den norske. Den næste modstander har egentlig et stærkt mandskab, men har aldrig rigtig fået det til at fungere i de europæiske turneringer. Der er tale om russiske Spartak Moskva, som kan stille op med navne som Paulo Henrique, Carlos Eduardo og Aiden McGeady. Det bør dog stadigvæk ikke være en modstander, som giver Atalanta problemer. Problemer kan man dog meget nemt få ved den sidste modstander, som er franske Lyon. En skræmmende offensiv med mange stærke navne, som kunne spille i hvilken som helst europæisk topklub bør give Atalantas forsvar mere end nok at lave og hvis Hugo Lloris samtidig lukker af nede bagved, så kan Atalanta meget nemt løbe ind i nederlag mod franskmændene.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: La Dea
« Svar #223: 12 Feb 2011, 11:37 »



La Dea


September 2016


10.9.2016: Fiorentina – Atalanta 0-0 (Serie A)

Kampen i Firenze blev en nulløsning, hvor ingen af holdene for alvor testede hinandens keepere. Inden dette skete havde to velspillende forsvar nemlig sørget for modstanderens angreb var blevet fravristet bolden. På den positive front kan nyindkøbet Yildirim også nævnes, da han trods alt satte lidt gang i offensive, da han kom ind med en halv time igen, men det var ikke nok til at få passeret Sébastien Frey.

14.9.2016: Atalanta – Rosenborg 3-1 (Champions League)

En række ukendte nordmænd og et par landsholdsaktuelle afrikanere var hvad Atalanta stod overfor denne aften, hvor man aldrig blev udfordret for alvor af et hold, som uden tvivl ikke var kommet efter de tre point i Italien. Ganske vist kom Rosenborg foran, da et skud uheldigt tog stolpen og røg tilbage i ryggen på Alphonse Areola og ind i målet. Inden den halve time var spillet have Yildirim dog sørget for Atalanta havde sikret sejren. Den unge marrokaner var selv på måltavlen to gange, mens han også lagde op til Fabãos mål til 3-1, som også blev kampens resultat.

18.9.2016: Atalanta – Parma 3-0 (Serie A)

En tidlig udvisning til Gianluca Nicco blev udslagsgivende i en kamp, hvor Atalanta fuldstændig sad på kampen, mens Parma løb forgæves efter bolden og blot havde et skud imod mål, som dog ikke var indenfor rammen. Det var Yildirims afslutning efter 43 minutter dog, da han tog et løb i dybden og perfekt fik en lang bold fra Debruyne, som han sendte forbi den fremstormende keeper. Den føring blev fordoblet i overtiden af første halvleg, da Leandro Dewulf modtog bolden med ryggen til mål og fornemt afviste sin opdækker og sendte bolden op i nærmeste hjørne. Marco Verratti stod for kampens sidste mål, da Alcácer lagde bolden til rette for italieren, som sendte den fladt ind ved nærmeste stolpe.

21.9.2016: Triestina – Atalanta 0-5 (Serie A)

Heller ikke mod nedrykningskandidat erne fra Triestina var der slinger i valsen hos Atalanta. En overbevisende sejr blev sikret i første halvleg, hvor man scorede alle fem mål i dagens kamp. Fabão åbnede målscoringen efter fem minutters spil og øgede Yildirim to gange inden Fabão igen var på tavlen. I de døende minutter af første halvleg gjorde Conti Kargbo det til 5-0 og dermed cementerede den sikre sejr.

27.9.2016: Lyon – Atalanta 3-0 (Champions League)

I Lyon fik man dog ørerne i klemme, da en veloplagt fransk offensiv smadrede Atalanta. Det 21 årige hollandske stortalent Jan Klinkers var på tavlen efter 70 minutter og blot tre minutter senere var det et andet stortalent, nemlig Álvaro Rial fra Uruguay, som sendte bolden i mål til 2-0 og for at slutte Lyons fantastiske 10 minutter var det anføreren Miralem Pjanic, som scorede kampens sidste mål. Værd at bemærke var at Lyon scorede på deres tre eneste skud indenfor målrammen, mens det blot lykkedes Atalanta at teste Hugo Lloris en enkelt gang i løbet af de 90 minutter.



Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Dea
« Svar #224: 12 Feb 2011, 11:39 »

Syndt du ikke har fået en kommentar i lang tid. Virkelig klasse blog. Enkel og godt skrevet!

Forventer du at blive i Atlanta for altid?

KIU Peace
Logged

Kolo Abib Touré

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010