home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 769 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Eventyret begynder
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint
Forfatter Emne: Eventyret begynder  (Læst 32338 gange)
Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #90: 14 Nov 2010, 19:24 »

når det havde jeg ikke lige set Wink
Logged

Tidligere: Baloo38

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #91: 14 Nov 2010, 19:56 »

Hehe. Men det bliver først i den sidste update i sæsonen, for jeg har lavet de næste to Wink
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #92: 14 Nov 2010, 20:40 »



Transfers
Der er ikke blev hentet ret mange forstærkninger til truppen, da jeg mener, at vi har en ganske glimrende trup, når vi snakker første divisionen. Én mand har dog skuffet mig - Razak Omotoyossi. Han er en af de bedst lønnede spillere, og han har tidligere været et stort talent. Han har ikke nettet ret mange gange, og han harikke spillet særligt godt. Derfor valgte jeg igen at kigge på Superligaen, hvor jeg håbede at finde en, som kunne tage over for ham. Mange ville nok mene, at Brent McGrath, Christian Stisen eller Mads Hvilsom skulle tage over, men jeg mener ikke, de er klar til at skaffe os oprykning. Jeg fandt derfor en rigtig spændende spiller, Nicolaj Agger, og ham valgte vi så at leje til Viborg FF i to sæsoner, og jeg forventer mig meget af ham.

Træningskampe i vinterpausen 2011

Søren Frederiksen har haft arrangeret syv venskabskampe her i vinterpausen, hvor det stod på opgør imod fx Vålerenga fra den bedste norske række, men også imod HJK som er et tophold i Finland. Begge af disse kampe var på hjemmebane, men alligevel forventede jeg ikke at vinde, da jeg prøvede spillere af. Mine spillere får maksimum én halveg i hver kamp, medmindre der er nogen, som bliver skadet. Det startede rigtig skidt i den første kamp imod Vanløse, hvor Babajide Ogunbiyi fik en skade, som ville vare otte uger, og derfor ville han ikke blive klar til starten i foråret.

Imod Frem blev situationen så forværret, da Alexander Andersen fik en lille skade. Nicolaj Agger fik dog den mest uheldige start her i Viborg, for han blev jordet kort før halveg, og måtte derfor udgå. Den nyindkøbte angriber bliver heller ikke klar til starten i foråret, da han også fik en skade, som varer otte uger.

Alt i alt var det en meget fin tid her til vinter. Jeg er meget tilfreds med, hvordan det er forløbet, udover de skader vi har fået selvfølgelig. Vi slog Vålerenga overraskende 2-0, hvilket er en flot præstation, da vi kun spillede med førsteholdet i én halveg. Jeg forventer mig derfor rigtig meget til foråret, hvor jeg satser på, at vi sikrer os oprykning. Det bliver et meget tættere program fremover, da der vil være flere gange, hvor spillerne kun får omkring 3-4 dages pause mellem hver kamp. Jeg mener, at vi har den bredeste trup i 1. Divisionen, så derfor burde vi trække fra de øvrige. AGF vil jeg dog ikke afskrive som vindere, for jeg synes også, at de har en trup, der er bred nok til kampprogrammet. Jeg håber allermest på, at Razak Omotoyossi kommer i form, så han kan få gang i målene. Vi har en del skader, især i forsvaret, så jeg håber, Sune Kiilerich og Jonas Thorsen er klar til en startplads, da Danni Jensen og Babajide Ogunbiyi har nogle langvarige skader. Derudover er Robert Veselovsky også væk i de første 2-3 kampe, så Kristian Kirk skal vise sit værd.
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #93: 15 Nov 2010, 15:33 »



Top to trækker fra de øvrige

Foråret startede ud med et brag for Viborg FF. FC Vestsjælland fik besøg af 2. pladsen, og de startede godt ud. Efter 10 minutter scorede Ulrik Balling til 1-0, men seksten minutter efter førte Viborg allerede 1-2. Ét minut før halveg brændte Andreas Mortensen straffe, hvilket hjemmeholdet tog stor skade ved. Kort inde i anden halveg scorede Razak Pimpong sit andet mål til 1-3, og i det 77. minut scorede Bræmer til slutresultatet 1-4. Simon Bræmer brændte oveni købet også straffe kort før slutfløjtet.

Tre dage efter kom Næstved så på besøg i Viborg. Dette var en meget hektisk kamp fra begge sider, der blev gået
til stålet, og det udløste også et rødt kort til Mikkel Cramer et kvarter inde i anden halveg. Men to minutter før det røde kort scorede Razak Omotoyossi det eneste mål i kampen, så VFF vandt denne kamp 1-0.

Vejle har ikke haft den sæson, de ønskede sig, og ligger efter 18 kampe kun nummer seks. Viborg FF har taget deres plads i ligaen, og derfor var der lagt op til en dramatisk kamp. Der blev dog aldrig levet op til forventninger fra Vejles side, for de fik faktisk aldrig styr på kampen. Efter 59 minutter var Viborg foran 2-0, men lige pludselig dukkede en bold op til Kim Olsen, hvor han kun manglede at runde en mand. Han valgte dog bare at skyde ude fra, og den endte så oppe i krogen. Da der manglede fem minutter af kampen, gjorde Vejle så det onde ved dem selv, da de fik en mand smidt ud. Simon Bræmer afgjorde kort efter kampen med sin anden scoring i kampen til slutresultatet 3-1. Thomas Delaney fik desuden en skade, som kommer til at holde ham ude i et stykke tid.

Roskilde har haft en okay sæson. Før sæsonen regnede man med, at de ville rykke ned, men de ligger nu på en 11. plads. Men da Simon Bræmer scorede for udeholdet efter kun ét minut, så det skidt ud for Roskilde. Sune Kiilerich scorede kort før halveg til 0-2, hvilket også blev det endelige resultat i denne kamp. Viborg ligner et hold, som føler sig sikrer på oprykningen.

Viborg FF har været lidt nogle sviner i denne sæson, for de har efterhånden fået en del røde kort. Rivalopgør er kendt for at have nogle farlige tacklinger, og det skete også i Skive-Viborg kampen. Mikkel Cramer fik sit tredje røde kort i denne sæson, hvilket slet, slet ikke er godt nok efter Flemming Olesens hoved. Hjemmeholdet scorede fem minutter efter, Viborg fik det røde kort, og derefter blev det en svær kamp. Viborg havde en del chancer, men de fik ikke puttet dem ind. Kort før slutfløjtet scorede Mikkel Buur så til 2-0, hvilket man nok kan bebrejde Mikkel Cramer lidt for.

Flemming Olesens mandskab skulle derfor bruge en sejr kampen efter imod Hvidovre på hjemmebane. Det lignede også længe, at Viborg ville trække det længste strå, for ved halveg stod der 2-0 til hjemmeholdet. Men i det 52. og 54. minut scorede Hvidovre, så der nu stod 2-2. Kampen endte dog også dette, hvilket ikke er godt nok, hvis man kigger på statistikken. 15 skud havde Viborg, 4 skud havde Hvidovre, så det var bestemt ikke godt nok.

"Det er ikke tilfredsstillende, at vi ikke har fået flere point indtil videre i foråret. Jeg regnede med, at vi ville hive sejre hjem på stribe, indtil vi skal møde AGF her i næste kamp, hvilket bliver en svær kamp. Vi har skuffet i de sidste to kampe, hvor vi blev straffet pga. et rødt kort imod Skive, og imod Hvidovre mistede vi koncentrationen, og smed derfor en 2-0 sejr væk. Det er bare ikke godt nok! Vi er alligevel et godt stykke foran HB Køge, så det er da altid noget. Vi skal have gang i et par spillere, hvis vi vil overhale AGF, og så skal vi håbe AGF så skuffer i nogle andre kampe. Og ja, vi skal faktisk slå dem i næste kamp, hvis vi vil have en chance for at vinde 1. Divisionen."
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #94: 15 Nov 2010, 22:16 »



Viborg FF rykker op

AGF har lige fra starten af været storfavoritter til at vinde 1. Divisionen, og det er de også midt inde i sæsonen. Før kampen imod os var de fem point foran og én kamp bagud, så hvis vi skulle have en chance for at rykke op, skulle vi hive en sejr hjem, selvom det var på NRGi Park. Det starter skidt, da Jerry Lucena efter 18 minutter scorer, men kun ti minutter efter udlignede Simon Bræmer. Kort før halveg bragte Sune Kiilerich os foran 1-2, så det så bestemt godt ud. Efter en times spil scorede Jerry Lucena sit andet mål til slutresultatet 2-2, hvilket måske er et flot resultat af os, men vi kan bare ikke bruge det til så meget.

Indenfor de næste seks kampe kunne vi så sikre os oprykningen. Vi skulle "bare" hive 18 point hjem, hvilket selvfølgelig betyder, at vi skulle vinde de næste seks. Det startede godt imod Hjørring på udebane, hvor vi hev en 2-4 sejr med hjem. Dog var det ikke godt nok, at vi lukkede to mål ind, og det fik spillerne også at vide bagefter.

Ugen efter skulle vi så have besøg af dem, som var lige i hælene på os - HB Køge. Robert Veselovsky har været dårligt spillende, så derfor valgte jeg at bruge Kristian Kirk på målet i denne kamp, og det fortrød jeg ikke. Der var
på forhånd lagt op til en kamp med skrald på, hvor det kun ville blive marginalerne, som afgjorde det. Sådan blev det bare ikke. Den gamle hovedstad viste klasse, og med tre scoringer i kampen inden halveg var vi foran 3-0. Få minutter inde i anden halveg udlignede HB Køge, men det blev ved 3-1 resultatet.

Sidst vi mødte Brønshøj, fik Mikkel Cramer et rødt kort et kvarter inde kampen, hvilket gjorde, at vi tabte. Denne gang var det så Sune Kiilerichs tur til at få et rødt, det var bare en halv time inde i kampen. Vi lod os heldigvis ikke gå forfærdelig meget på af dette, tværtimod. Vi stod bedre defensivt, end vi har gjort i mange andre kampe, hvor vi har været fuldtallig. Marc Dal Hende og Razak Omotoyossi scorede kampens to mål, så vi kunne med stor glæde hive 0-2 med hjem i bagagen.

Kristian Kirk har fået genvalg, siden han tog pladsen fra Robert V. i HB Køge kampen. Han har stået rigtig godt, og inden denne kamp imod AB fik han også en clean sheet. Sidst vi mødte AB, fik vi smæk 2-5, derfor var der lagt op til en kamp, som absolut bare skulle give os revanche. AB har overhalet HB Køge, så nu er det AB, som er vores forfølgere. Der var ikke mange chancer i denne kamp, til gengæld var der en masse gule kort. 8 af slagsen blev smidt i hovedet på otte forskellige spillere, så det var vist et held, at ingen blev skadet. Jesper Kjærulff scorede kampens eneste mål for os fire minutter inde i anden halveg, så Kristian Kirk fik endnu en clean sheet, og vi kunne øge forspringet til forfølgerne. Fremragende.

Ugen efter imod Hobro IK skulle vi så bare hive en uafgjort hjem, og det lignede en nem opgave. Hobro var allerede før kampen rykket ned, så det var bare æren, de skulle spille for. Jeg var slet, slet ikke tilfreds med denne kamp fra vores side af, for vi lod Hobro styre kampen. De var på hjemmebane, ja, men vi SKAL kunne styre en kamp imod sådan et hold. I pausen stod der 1-1, men et kvarter før tid scorede Simon Bræmer til 1-2, og derefter lignede det en sejr til os. Men Karsten Jensen ville noget andet, og udlignede i tre minutters overtid. Okay, jeg kan måske ikke skælde ud på mine spillere, for de har lige sikret oprykningen. Derudover er jeg glad på HIK's vegne, da det trods alt er min tidligere klub.

De sidste to kampe var faktisk ligegyldige for os, vi havde sikret os oprykningen, så jeg lod reserverne få chancen. Den første af de sidste kamp var imod Fredericia på hjemmebane. Kampen endte 1-3, selvom den nok burde have endt uafgjort. Den sidste kampen imod Næstved tog jeg så Razak Omotoyossi og Razak Pimpong med, så vi havde lidt at skyde med fremad. Vi vandt den sidste kamp 1-4, så det var en vellykket afslutning på sæsonen. Flot gutter.

"Jeg er meget stolt over mig selv, staben og gutterne. Før sæsonen lejede jeg en masse unge spillere til klubben, hentede en ny flok ind i personalet, og derudover var jeg jo selv helt ny i faget. Alle har gjort et fantastisk arbejde, spillerne har udviklet sig takket være de gode personale - og ikke mindst dem selv. Jeg har udviklet mig som manager, og jeg har fået erfaring, som bliver brugbar. Jeg tager meget med til næste sæson, som jeg har lært af. Én ting kan jeg sige allerede nu, vi skal være bedre på modstanderens dødbolde, hvor vi har lukket alt for mange mål ind. Klubben har fået 4 mio for denne placering, så vi har fået en god pose penge. Jeg håber, at jeg får penge at arbejde med i næste sæson, men det er op til bestyrelsen. Tak for denne sæson!"



Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #95: 15 Nov 2010, 22:24 »

Tillykke med oprykningen, det var alligevel med 10 point så det var rimelig sikkert Wink! Dog lidt skuffende af Hobro haha!..
Endnu engang en god update og rigtig flot skrevet, og kan godt lide dit topbanner Opstemt!
KIU!:P
Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #96: 15 Nov 2010, 22:38 »

Jeg takker fætter Smiley Det var med vilje med Hobro, det er synd for dem. Hehe.

Tak igen. Opstemt
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

vestergaard3
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #97: 16 Nov 2010, 23:04 »

fedt at du skriver om viborg, spiller selv på ungdomsholdet, så det sætter saven i et andet perspektiv Smiley synes du burde kigge nærmere på carlos, jeff og østervemb, de kna sagtens begå sig.. og så selvfølgelig det største talent i klubben; mads vestergaard!!!!!!! Opstemt
Logged

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #98: 16 Nov 2010, 23:16 »

Hvor gammel er du? Opstemt

Men ja, jeg har bestemt kigget på de tre du har nævnt. Jeff er faktisk på ungdomslandsholdet i gamet, Carlos udvikler sig meget i tiden, mens Østervemb står lidt stille og nok ikke vil blive brugt da mit angreb er fremragende.
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

vestergaard3
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #99: 16 Nov 2010, 23:22 »

starter som 15 årig, men må være 16 i dit spil hvis du er inden 18-11 Smiley sjovt det du skriver om steffen højer, det ville aldrig forekomme i virkeligheden Opstemt
Logged

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #100: 16 Nov 2010, 23:24 »

Nej, det ved jeg skam godt det ikke ville, men synes selv det var lidt komisk Smiley

Så har jeg nok alligevel ikke mødt dig Wink
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

vestergaard3
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #101: 16 Nov 2010, 23:25 »

hvor gammel er du? er anden års junior Smiley
Logged

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #102: 16 Nov 2010, 23:28 »

Jamen det er efterhånden et stykke tid siden jeg har spillet imod Viborg Tunge Men jeg er lige blevet senior..
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

vestergaard3
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #103: 16 Nov 2010, 23:30 »

kommer oprindeligt fra aars, så lidt himmerlændinge er vi da herinde Wink
Logged

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret begynder
« Svar #104: 17 Nov 2010, 12:02 »

Hehe, nemlig ja Smiley
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010