home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  2 Brugere, 445 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Kontraktforhandlinger
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Kontraktforhandlinger  (Læst 4028 gange)
BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Kontraktforhandlinger
« : 26 Okt 2010, 04:22 »

Hey Freaks!

Har lavet tråden her, da jeg begyndte at føle mig røvrendt af agenter når jeg forsøgte at sænke deres fortjeneste..
Til at starte med ville agenten have næsten 200k for David Boysen skulle tage imod 25k om ugen, og selv få 60k i engangs beløb, hvorefter jeg mente det var i overkanten til agenten for foreslog som mod-bud 26k og 200k til Boysen, uden nogen penge til agenten.. dertil kom så et mod-bud fra agenten på 32k til Boysen, 120k engangsbeløb og 180k til agenten.. og sådan kørte den lidt frem og tilbage, til vi endte på 36k om måneden, 500k engangs og 0 til agenten, hvilket så stiller et nyt spørgsmål, skal jeg, i ren arrighed, bare give alle mine spillere mere i løn end de er værd, bare for at de griske agenter ikke skal have en klink fra mig, eller skal jeg gå på kompromis med min bedre overbevisning og stikke agenterne nogle heftige summer (noget i stil med max muligt, så i Boysens tilfælde 2 mil, hvilket var det samme som jeg skal betale for ham..) og så lade Agenterne "presse" spillerne ned på så lidt som muligt, for at mit lønbudget ser bedre ud og for at undgå for store udgifter på sigt?

Har kun prøvet med Brøndby indtil nu, men tænker at hvis de agenter søger procentdele i forhold til spilleres løn eller noget, så kan en Agent for Messi da godt blive en arrig fætter at forhandle med...

tænkte at nu hvor vi har fået et indtog af agenterne, gud bedre det, så ville det måske være på sin plads med en tråd hvor man kunne diskutere kontrakter?
Alt er jo på sin plads af knep for at få en spiller ned på den løn man gerne ser, eller hvis man har penge som en russisk olie millionær, få dem op på den løn det kræver for at trække dem til klubben. Hvad vil du gerne slippe af med at betale i løn, og hvor meget, syntes du er for meget, at betale agenten som står for handlen?

Citat
Ville lige starte ud med at lave et lille forslag til et "skema" man kunne udfylde, skulle der være stemning for en større tråd end blot en lille diskussion omkring agenters indflydelse:

Kode:
[b]Klub:[/b]
[b]Sæson:[/b]
[b]Spiller:[/b]
[b]Fra:[/b]
[b]Ønsket Løn:[/b]
[b]Kontraktlængde[/b]
[b]Engangsbeløb:[/b]
[b]Agenthonorar:[/b]
[b]Klausuler:[/b]
« Seneste Redigering: 26 Okt 2010, 18:34 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #1: 26 Okt 2010, 07:51 »

Følger med her, godt initiativ Thumbs Up

Synes også, at det nye kontraktforhandling ssystem er fucked!
Logged

Ajes
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #2: 26 Okt 2010, 08:26 »

Nu ved jeg godt det ikke er en diskusssionsklub, men derimod føler jeg at det nye kontraktforhandling ssystem, gør FM den tand mere realistisk. Selvom der er griske agenter, så føler jeg at der manglede en form for "samtale" mellem de forskellige led i spillet, og det er kommet nu, hvilket bare er super!
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #3: 26 Okt 2010, 08:50 »

Jamen jeg er da fuldt ud enig Ajes, det gør da noget for realismen.. Men realistisk set, ville det jo sjældent være træneren der stod for de forhandlinger, så jeg bliver selv lidt grisk og vil undgå at give en agent penge hvis jeg kan undgå det, hvilket jo så bare resultere i at jeg ender med at betale ågerpriser, i løn..
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Incestic
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #4: 26 Okt 2010, 11:11 »

Det plejer selvfølgelig at være sportschefen der diskuterer kontrakter i klubber, men det var da også træneren der (dig) der styrede lønninger i de forrige spil?
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #5: 26 Okt 2010, 12:30 »

Jamen jeg er da fuldt ud enig Ajes, det gør da noget for realismen.. Men realistisk set, ville det jo sjældent være træneren der stod for de forhandlinger, så jeg bliver selv lidt grisk og vil undgå at give en agent penge hvis jeg kan undgå det, hvilket jo så bare resultere i at jeg ender med at betale ågerpriser, i løn..

Nu er man jo ikke bare træner, man er jo manager Smiley
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #6: 26 Okt 2010, 18:28 »

Det plejer selvfølgelig at være sportschefen der diskuterer kontrakter i klubber, men det var da også træneren der (dig) der styrede lønninger i de forrige spil?


Absolut, men det mindsker jo ikke irretationen over at man nu skal have med agenter og gøre som man kan se sig sure på, og ende med at betale alt for meget for spillerne, i løn, altså.
Men det er vel sagtens som med så meget andet (3. grafikken, taktik editoren, manglen på Jan Heintze..) ting man skal vende sig til Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #7: 26 Okt 2010, 18:31 »

Okay, jeg vil godt lige prøve at diskutere en spiller her.

Klub: Brøndby IF
Sæson: 1
Spiller: Ken Fagerberg
Fra: FC Midtjylland
Ønsket Løn: 44.000/u
Kontraktlængde 4 år
Engangsbeløb: 220,000
Agenthonorar: 760,000
Klausuler: 4k/kamp og 4k/mål samt 360,000 for årets hold.

Kan han presses ned på 25,000 om ugen hvis jeg stikker agenten 1 mil i honorar?

*Edit: Skidt at glemme klubbens navn :p
« Seneste Redigering: 26 Okt 2010, 18:33 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #8: 26 Okt 2010, 18:33 »

Det plejer selvfølgelig at være sportschefen der diskuterer kontrakter i klubber, men det var da også træneren der (dig) der styrede lønninger i de forrige spil?


Korrekt det er derfor der skal skelnes mellem at være træner i en klub som man har det i Danmark og det mere internationale Manager.. Som Manager er du både træner samt du besidder en hel del af sportsdirektørens opgaver også ..  Peace
I de fleste Engelske klubber så er det manageren i samarbejde med sportsdirektøren der forhandler kontrakter på plads og spiller salg og indkøb..
Mens man i Danmark bruger en anden måde at gøre tingene på .. Det er faktisk kun Ove P fra Esbjerg der sidder i en decideret manager stilling i dk ..

Kontraktforhandling erne er imo fantastiske .. Det giver lige spillet et ekstra touch af realisme for irl så smider klubberne også sygt mange penge for agenthonorarer .. og det er fedt man kan forhandle sig frem nu fremfor at spilleren bare siger hvad han vil ha uden mulighed for at forhandle .. Det er også fedt der er forskellige agenttyper !
Logged

Creative
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #9: 28 Okt 2010, 11:29 »

KOntrakt forløbet er OK i 2011. Det er sku meget realistisk at agenten tager mellem 15- 20 % i virkeligheden
Logged

brrrb
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #10: 28 Okt 2010, 12:53 »

Okay, jeg vil godt lige prøve at diskutere en spiller her.

Klub: Brøndby IF
Sæson: 1
Spiller: Ken Fagerberg
Fra: FC Midtjylland
Ønsket Løn: 44.000/u
Kontraktlængde 4 år
Engangsbeløb: 220,000
Agenthonorar: 760,000
Klausuler: 4k/kamp og 4k/mål samt 360,000 for årets hold.

Kan han presses ned på 25,000 om ugen hvis jeg stikker agenten 1 mil i honorar?

*Edit: Skidt at glemme klubbens navn :p
For at vi kan hjælpe dig er du jo nødt til at skrive agentens stats. Hvis han har meget høj i den med at han selv vil have penge, kan det ofte lykkes at få spillerens løn og/eller engangsbeløb ned ved at lægge nogle ekstra penge til agenten. Men hvis han nu er en der sætter spilleren højest skal du nok priortere omvendt:)
Logged

Andreas87
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #11: 08 Nov 2010, 12:13 »

Nu kan det godt være at det er den forkerte tråd, fordi det ikke har noget med agenter at gøre, men...

Jeg har startet et spil med amatørklubben Glostrup Albertslund, hvor alt går fint, lige indtil januars transfervindue, hvor der sker det, at hele mit forsvar og min begge mine keepere skifter til andre amatørklubber. Jeg synes ikke det er særlig realistisk at min målmand hellere vil spille i Søllerød-Vedbæk, når de ligger på en 6. plads i ligaen, mens vi ligger på 2., uden at få penge for det...


samtidig kunne jeg uden videre overbevise Karsten Johansen om at blive hos mig, da FC Midtjylland tilbød ham en professionel kontrakt, som nok ikke var helt uden løn... jeg er selvfølgelig glad for at det kunne lade sig gøre, men det virker ikke realistisk, overhovedet.
Logged

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #12: 02 Dec 2010, 21:48 »

Hej alle har 1 problem...
I mit Roma save er Totti blevet Spiller/Ass. Manager men han er kun spiller for mig  Tunge
Han gider ikke forhandle kontrakt da jeg lige har lavet en ny kontrakt aftale med ham. Hvor lang tid går der inden han gider at forhandle?
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kontraktforhandlinger
« Svar #13: 03 Dec 2010, 07:01 »

Kan umuligt svare hvor længe der går, da det er op til agenten hvornår han gider tale med dig igen. Det varierer afhængig af agenten. Prøv dig blot frem regelmæssigt. Thumbs Up
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010