home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 769 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Kampforberedelse
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Kampforberedelse  (Læst 7725 gange)
Klangie
Gæst
 
Kampforberedelse
« : 23 Okt 2010, 19:01 »

Hej Drenge

Benytter i jer af kampforberedelses muligheden,

Og i så fald hvordan, hvilke værktøjer bruger og hvad kigger i efter?

Kom med jeres erfaringer
Logged

BenjaBabs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #1: 23 Okt 2010, 20:03 »

Kommer an på hvem jeg er, hvis jeg var Real Madrid, med mange nye spillere, ville jeg vælge Spillernes forståelse for hinanden, men hvis det er et godt sammentømmret hold, ville jeg, se på holdets mangler.. Hvis jeg lukker mange mål ind, ville jeg tage Deffensiv placeringsevne.

Så kommer an på hvilket hold man har. Men jeg ved dog ikke hvor stor betydning det har, har jeg svært ved at finde ud af..
Logged

adam93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #2: 23 Okt 2010, 21:41 »

Jeg bruger det.
Min måde at bruge kampforberedelsen på, afhænger af hvilket hold jeg er - og derved hvilket taktik jeg har lagt for den kommende kamp. Hvis jeg ønsker at holde en defensiv linje, eller blot at holde modstanderen fra "heldige" dødboldsscoringer bruger jeg de muligheder. Ved jeg, at det er mig der skal til teten, bruger jeg de offensive løb.
Logged

Tjek min blog om LLM-holdet Catanzaro FC:

Catanzaro - en klub uden historie

Klangie
Gæst
 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #3: 23 Okt 2010, 22:16 »

Tak for svarene, gav mig nogle ideer

Andre?
Logged

Paco G.
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #4: 22 Dec 2010, 19:52 »

Udover man kan trykke på Spillernes forståelse for hinanden, holde en defensiv linje osv. hvad bruger man kampforberedelse ellers til? Jeg har ikke helt forstået det?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #5: 22 Dec 2010, 20:18 »

Jeg har ikke fået spillet så meget FM endnu, og derfor heller ikke fået brugt denne mulighed endnu. Men når jeg endelig får gang i et længerevarende spil, så vil jeg helt sikkert anvende mig af denne mulighed.

Jeg tror at jeg vil bruge dette værktøj til at forbedre mig hvis jeg løber ind i en periode hvor det ikke går godt for mig. Så snart jeg begynder at lægge mærke til at jeg lukker for mange mål ind, eller ikke score nok, så vil jeg under kampforberedelse sætte fokus på netop de områder for at forbedre mig. Ligeledes hvis jeg ikke score nok på dødbolde, eller lukker for mange mål ind på dødbolde, så vil jeg træne mig i det, for på længere sigt at forbedre mig.

Det er en mulighed for at træne specifik og målrettet på at forbedre sig på de punkter hvor man måske er begyndt at sløse lidt på det!
Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #6: 22 Dec 2010, 23:51 »

Jeg bruger det ikke.
Men kunne da være at det var derfor at resultaterne ikke lige spiller Smiley
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #7: 30 Dec 2010, 14:34 »

Efter at have fået spillet en del mere FM har jeg faktisk fået et helt nyt syn på hvordan kampforberedelse virker, og hvilken indflydelse det har.. Det er dog langt fra gennemtestet eller noget, men blot en teori jeg har opbygget ud fra egne erfaringer.

Det jeg tror kampforberedelse skal bruges til, er til at få indflydelse på, i hvor stor en grad man ønsker at fokusere på træningen/udviklingen af spillere, fremfor forberedelsen til de enkelte kampe og de tilhørende resultater. Sagt med andre ord, tror jeg at man her har mulighed for at styre i hvor stor stil man satser på at vinde kampene/mesterskabet kontra udviklingen af sine spillere.

  • Jo mere kampforberedelse man har, jo større chance har man for at vinde kampene, men spillerne vil også udvikle sig langt mindre.
  • Jo mindre kampforberedelse man har, jo mindre bliver din chance for at vinde kampene, men tilgengæld øger du udviklingen af dine spillere.

Det er så op til en selv at vurdere hvorvidt man ønsker at jagte mesterskabet, eller om talentudviklingen er vigtigere, eller om man vil prøve at finde den gyldenmiddelvej.

Ovenstående er mine teorier som udelukkende er underbygget mine sparsomme erfaringer.

Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #8: 31 Dec 2010, 10:12 »

Tror jeg du har ret i Guldbrand.
Når vi har 100% til rådighed til at træne spilleren, så ryger nogle af de %'er til kampforberedelsen, ligesom de også ryger når spilleren skal lære ny position eller færdighed. Hvis vi f.eks. tager kampforberedelse til 50% (let tal), så vil spillerens træning kun være halvt så effektiv og dermed træningens udbytte! Dog stiger de unge spillere også pga. udviklingen, så man kan ikke sige udviklingen er halvt så god.
Har den selv til overvejelse, da jeg jo som så mange andre vil udvikle de største stjerner, men sjovt nok også gerne vil vinde det hele Peace
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #9: 06 Jan 2011, 11:42 »

Kan godt følge din tanke et stykke hen af vejen Guldbrand mht. at lav Workload hjælper på udviklingen af dine spillere. Men har brug for lidt uddybelse. Er det udelukkende fordi den alm. træning så får mere fokus eller hvordan?
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #10: 06 Jan 2011, 11:42 »


Min ide er jo meget simpel. Hold den i toppen til den kommer helt op og sæt den derefter ned på lav for at beholde dem helt oppe. Jeg har ikke noget grundlag for at det er rigtigt udover det har fungeret udemærket i både mit Silkeborg --> Rangers spil og i mit lige startet, Nuneaton Town spil Smiley

Jeg er en af de FM spillere der gerne vil have det simpelt. Jeg ændrer helst ikke i min taktik under kampen uanset resultatet, da jeg er bange for det bare vil blive værre og derfor mener jeg ikke at jeg vil kunne skrive min teori da jeg sådanset ikke har prøvet på noget andet end det som jeg skrev oven over.

Derfor kan jeg vel ikke en gang være bekendt at erklærer mig uenig da jeg ikke har prøvet andet og derfor ikke ved om det vil gå bedre med din metode. Men så længe det fungerer udemærket det jeg gør nu så ser jeg ikke nogen grund til at ændre det. Jeg foretrækker ikke at gå for meget op i match Preperation Smiley

Du kan altid tillade dig at være uenig, for det er jo ikke sikkert at det jeg siger er korrekt. Desuden er "min teori" også baseret ud på et meget lille grundlag, men det er nu engang sådan jeg alligevel tror det fungere, og faktisk også håber det, da jeg på denne måde syntes man får mere lov til at styre hvorvidt man går efter resultatet eller talentudvikling.

Men hvis det fungere for dig, så er der selvfølgelig ingen grund til at ændre på det du laver..   Wink

Men nok om det i denne tråd, vi må forsætte i den anden hvis det er.   Smiley

Jeg kan faktisk godt følge dig i det du siger. Det du mener er altså at i pre-season burde man jo nok have massere af Kampforberedelse for at lærer den taktik man nu bruger at kende. Når det så kommer op på fuld - eller hvad man nu mener er et acceptabelt niveau. Men selvom du måske har det helt oppe på fuld så er det jo kun din taktik som spillerne har lært, men hvis du så sætter den ned på lav direkte efter det, så kan spillerne måske taktikken, men de forbereder sig ikke særlig meget med fokus på næste modstander men derimod på træningen. Derfor vil det være en ide at sætte den højere op hvis man gerne vil fokusere på den næste kamp og hvis man ikke vil det så fokusere på den generalle træning.

For det virker rigtigt nok lidt fesent hvis man blot skal have den på høj i pre-season og derefter blot kan sætte den ned.
Logged


Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #11: 06 Jan 2011, 11:45 »

Tak for tippet mht. Workload, det havde jeg slet ikke overvejet. Har en del taktikker hvor vi nu er helt perfekte, så ingen grund til at have den højere end Lav, hvis det holder dem i toppen Smiley

Nej det er der vel ikke hvis du vinder kampe med den på lav. Smiley hvis du ikke gør burde du måske sætte den højere op som Guldbrand siger for at rette fokus mod næste kamp. Hvis hans teori vel og mærke er rigtig Smiley
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #12: 06 Jan 2011, 11:50 »

Det jeg tror (og det er udelukkende en teori jeg har) så betyder det at hvis kampforberedelse f.eks er på høj, så vil spillerne i langt højere grad fokusere på modstanderen igennem video optagelser og hvad der eller er af muligheder for at forberede sig til en kamp, uden at man rent faktisk træner så meget på banen. Dette giver en bedre forståelse af modstanderen, og øger chancen for en sejr. Men til gengæld vil det påvirke udviklingen af sine spillere fordi de sidder og ser video fremfor at træne.

Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #13: 06 Jan 2011, 11:53 »

Præcis. Det var også nogenlunde det jeg ville formulerer ovenstående som. Det virker logisk og hvis jeg begynder at tabe kampe, kan det da være jeg skulle sætte match preparation lidt op Smiley
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Kampforberedelse
« Svar #14: 06 Jan 2011, 11:55 »

Nej det er der vel ikke hvis du vinder kampe med den på lav. Smiley hvis du ikke gør burde du måske sætte den højere op som Guldbrand siger for at rette fokus mod næste kamp. Hvis hans teori vel og mærke er rigtig Smiley

Egentlig ville jeg mene at man ikke burde kunne have succes med lav kampforberedelse over en lang periode. Men det kan måske hænge sammen med at man er så suveræn i forhold til sine modstandere at man fokusere på at spille sit eget spil, fremfor at indstille sig efter modstanderne. Et hold som FCK behøver jo ikke den store kampforberedelse fordi de simpelthen er så overlegne.

Men et hold som SønderjyskE bør nok i langt højere grad satse på kampforberedelse for at øge deres chancer for at vinde en kamp.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010