Så skulle jeg da også have et spil med Manchester United. Jeg er et godt stykke inde i 2. sæson, og det kører sgu ret godt. Jeg skal stadig have vundet the treble, før jeg (måske) søger nye græsgange, hvis jeg da bliver tilbudt noget, men altså det er gået som følger:
TransfersJeg startede med at prøve spillerne af og fandt til min overraskelse ud af, at jeg ikke havde særligt brug for angribere. Rooney bomber, og både Berbatov og Hernandez har også scoret masser kasser. I stedet fokuserede jeg på de andre positioner og har indtil videre købt
Guillermo Ochoa (GK): 55 mio kr
Adil Rami (FC): 40 mio kr backup til centerforsvaret, dog under Subotic i hierarkiet)
Neven Subotic (FC): 140 mio kr - spiller cirka lige så meget som Ferdinand. Vidic har stadig førsteret som anfører
Anthony Annan: 29 mio kr - gør det fremragende som boldvindende midtbane og forsvarsrolle. Skifter med Fletcher
Ibrahim Afellay: 35 mio kr - gør det godt som fløj, er dog reserve til Nani og Hazard.
Eden Hazard: 150 mio kr - mit bedste køb. Scorer mål og laver oplæg på stribe
Diego Forlan: 50 mio kr - synes det var for billigt til at jeg kunne lade være. Han har ikke imponeret i mit spilsystem, men alligevel scoret et par kasser i de forskellige turneringer, når han får spilletid
TaktikJeg har fundet en taktik, som fungerer strålende på hjemmebane! Jeg spiller 4-2-4 (ikke 4 angribere, men to offensive kanter og to centrale midtbanespillere) hvor en er boldvindende midtbanespiller og en er avanceret playmaker. I angrebet er Rooney komplet angrebsspiller som support-rolle, mens Hernandez eller Berbatov banker kasser ind som skarpretter. Jeg har ikke tabt på hjemmebane i snart 2 sæsoner og kun spillet en enkelt uafgjort. Derudover gør jeg brug af Guldbrands taktik ved at ændre på filosofi (stift/flydende) fra kamp til kamp på baggrund af favoritværdigheden. Derudover har jeg tilpasset holdindstillinger fra start og ikke siden ændret i andet end filosofien. Det fungerer jo perfekt hjemme, men jeg kunne godt bruge lidt indput til, hvad jeg skal gøre på udebane.
Turneringer
I min første sæson prøvede jeg en ny taktik af. Det fungerede godt og bragte mig 3 titler og en sølvmedalje i Champions League
Premier LeagueBlev vundet med 99 point. Havde 95 point med 4 kampe igen, men da mesterskabet var sikret, sparede jeg spillere i de sidste 4 kampe (det kan have været en dårlig idé, da momentum måske blev tabt og gjorde at jeg tabte CL finalen)
På hjemmebane hentede jeg 57 point i 19 kampe (dvs. udelukkende sejre)
Liga cuppenBlev vundet med brug af reserver. Det skal dog siges, at modstanden var meget begrænset - lodtrækningen var lækker hele vejen
FA CupBlev også hentet hjem med en sejr over Blackburn i finalen
Champions LeagueHer var holdet knap så suverænt og fik kun liiige kæmpet sig videre på 1. pladsen med en hjemmesejr over Roma i 6. kamp i gruppespillet. I knockout fasen var det dog en anden sag, og både Shaktar, Real Madrid og Bayern blev slået på ude- og hjemmebane. I finalen ventede Barcelona, som stjal sejren, selvom jeg (i mine øjne) havde det meste af spillet og flest chancer
Her i anden sæson er de gode takter fortsat. Jeg gik videre i Champions League og skal til at spille mod Shaktar i 1/8 finalen med en 2-0 hjemmesejr i bagagen. Jeg har lige vundet Liga Cuppen mod Tottenham i finalen, og de venter også i 6. runde af FA Cup. I Premier League har jeg stadig ikke tabt på hjemmebane (dog spillet uafgjort med Arsenal) og efter 29 kampe har jeg 77 point - 19 mere end Liverpool på 2. pladsen. Everton og Aston Villa følger efter dem og først derefter finder vi Arsenal og Chelsea. Man City har skuffet fælt og ligger pt. på 8. pladsen og Mancini + en til og nu hyret Guus Hiddink. Som om det hjælper dem
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til træningsprogrammer? Jeg har ikke fået det til at køre, dog fungerer det rimeligt, da jeg har ansat en masse supertrænere. Men er der nogen, der har fundet noget, der giver succes?