home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 483 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Kategori: Nekrologkonkurrencen, 2010
| | | |-+  Nekrolog 9: 1.pladsen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Nekrolog 9: 1.pladsen  (Læst 1830 gange)
søgaard
Gæst
 
Nekrolog 9: 1.pladsen
« : 12 Okt 2010, 00:00 »

Som ung dreng, var jeg fængslet af Football Manager. I min barnlige erindring husker jeg tilbage på tiden sammen med Football Manager 2005 og de utallige timer, vi spenderede foran skærmen. Os to, ingen andre. Det var bare os to, en idyllisk duo. Uadskillelige partnere;  min barndoms riviera.
Spillerne hed Emerson, Nedved og Trezeguet . Det gør de ikke længere, ligesom Football Manager 2005 ikke er 2010. Meget vand er løbet under broen siden, spillet er videreudviklet, alt er anderledes. Ligesom lysten og den nærmest erotiske tiltrækning spillet havde i sine unge og frugtbare dage, er væk med blæsten.

Hjertet banker, uret tikker


Spillet er blevet mere blødt, linjerne er renere, den kunstige intelligens bedre.  Men der mangler stadig noget. Magien er væk. Som Rivaldos sidste år spiller han videre på fortiden, mens spilleglæden er væk. For mig og for mange, jeg kender. Måske er det historien om et lykkeligt brud, hvor jeg ikke desto mindre kan se tilbage på alt det, som jeg gav. Og alt det, jeg fik tilbage.
Timerne jeg lagde i spillet, er blevet honoreret. Ikke med penge, ikke med noget materielt. Med glæde, tårer, sved og had. Menneskelige værdier, som spillet insisterende fremkaldte, når jeg sad alene buret inde på mit mørke værelse og ikke tænkte på andet, end at genvinde trofæet. Men den tid er ovre.
Sveden drypper, timer passerer

Ude i horisonten aner jeg solen, som kæmper sig ned og forsvinder som en ensom silhuet ude i uvisheden. Ubemærket. Nekliceret. Den er bare væk. Jeg glaner ud over det åbne, stille hav, hvor sagte brus i kanten, er det eneste, som gør sig bemærket. Solen er væk. Borte. Men jeg glæder mig til næste dag.

Et nyt spil er født



Af Riis
« Seneste Redigering: 25 Okt 2010, 18:45 af Søgaard » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010