home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 628 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Annonceringer
| | | | |-+  FM2011 Preview
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FM2011 Preview  (Læst 2687 gange)
Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
FM2011 Preview
« : 10 Okt 2010, 17:31 »


F O O T B A L L   M A N A G E R   2 0 1 1   -   S M U G K I G

Så kan vi hermed bringe det første danske preview af vores elskede spil, Football Manager 2011 nærmer sig. Vi har her på FmFreaks fået lov til at låne FM-Views Preview. Den har undertegnede så oversat, og nu er den klar til at blive læst. Det er blevet gjort så godt, som det nu har været muligt. Artiklen, der er lavet af Niniev, byder på 31 screenshots samt en masse tekst. Vi takker FM-View mange gange for at få tilladelse til offentliggøre dette preview på FmFreaks.dk - for at se billederne i den optimale størrelse, skal du ikke andet end blot at klikke på dem.



FM2011 udkommer den 5. november, men jeg har været en af de få heldige i verden, der har fået en preview-nøgle i hænderne. Hvor skal jeg starte? Den nye start skærm er det bedste sted – dejligt lyst og ser meget bedre ud end FM10!

Lad os få startet denne baby op, og lad se hvad der sker! Den første store ændring, du vil se, når du starter et nyt spil, er ”nyt spil”-skærmen.

Som du kan se på dette screenshot, så er udseendet på denne skærm blevet forbedret enormt. Nu er det nemmere at vælge den nation, du vil have, se antal spillere og se PC specifikationerne på en klar og tydelig måde. Når du vælger de nationer, du ønsker, kommer du til den endelige konfigurations skærm.

Som i de tidligere versioner kan du vælge ligaer, database størrelse og hvilken dato spillet skal starte. Det nye udseende gør det mere clean og nemmere at navigere din vej gennem disse skærme, uden du skal scrolle og den alt for lille tekst, der syntes at være i FM2010. Du vil også lægge mærke til boksen ”Tilføj spillere til spilbare hold”.

Dette er en fremragende feature i dette års udgave. Hvis der ikke er nok spillere i en klub, vil denne blive udfyldt, hvis det vel og mærke er i en spilbar liga – det der ligesom featuren ”Tilføj nøgle personale” bare med spillere. Endnu et fremragende tiltag hos drenge fra SI! Når du kommer til skærmen ”Ny manager”, er det her, du vil begynde at lægge mærke til den spændende nye feature, som SI har tilføjet i år.

På dette screenshot er to af de nye, store features: Twitter og YouTube.

Med Twitter betyder det, at du kan indstille enten manuelle eller automatisk opdateringer af resultater til Twitter. Mens du på Steam kan offentliggøre over 80 achievements til en personlig virtuel managers kontor på Football Manager-siden samt dine Steam profiler. YouTube er mere sjov, da du kan uploade vidunderlige mål, som du har fortalt dine venner om på MSN og fansider, til din YouTube-profil. Dette vil omfatte alle de forskellige kameravinker, herunder det nye TV-view!

Valg af klub, du vil styre, er der ikke ændret på i år. Du skal stadigvæk vælge klub på den gammeldags måde. Nogle ting virker bare, så de behøver ikke at blive arbejdet på. For dette preview vælger jeg Chelsea, da det giver mig mulighed for at vise jer det nye transfer system en smule bedre, end jeg ville kunne gøre uden penge. At være United-mand og vælge Chelsea er meget bedre end at skulle vælge City!

Første ting, du vil lægge mærke til, er Nyhedsskærmen.

Alle dine beskeder i din indbakke er til højre, mens midten bliver brugt til aktuelle nyheder. Det er et meget pænere layout, og det er nemmere at læse og finde rundt i. Mindre tid vil der blive brugt på at gå frem og tilbage igennem ting, hvilket vil gøre denne process hurtigere for hver spiller – for den hardcore eller nybegynderen.

Nogle af tingene er blevet ved det gamle – råd fra trænere har stadig de samme roller, scouting muligheder, hvem der bliver forslået som kaptajn, playmaker eller hjørnesparkstager. Noget nyt ved dette er, at trænerne, der kommer til en klub, fortæller deres favorit rolle som træner – skud, teknik, osv. Så lad os prøve at skrive kontrakt med en spiller – noget vi alle gør, når spillet starter, og Wilkins har rådet mig at kigge på en angriber – vi prøver at købe Neymar.

Som du kan se, er der ikke ændret meget ved dette screenshot, men på højre side kan du se vigtige kommentar, du skal være opmærksomme på i spillet. Som du kan se, er måden du byder hos en klub ikke blevet ændret. Det er derfor stadig rimelig simpelt at sende et bud af sted. En af de nye features er agenterne, der tilbyder spillere til dig.

Her kan du se, at jeg er blevet tilbudt en 21-årig spiller. Der er lidt klub historik, pris og nogle grundlæggende informationer. Jeg har sendt min scout af sted for at kigge på ham og komme med en rapport på ham, så jeg kan se, hvordan han er. Du kan filtrere disse agent-tilbud til at vise fremtidige emner, spillere til salg osv., så det kan blive skræddersyet efter den måde, du vil købe spillere på. Nu har jeg givet en bud på Neymar, lad os tage et kig på denne helt nye funktion.

Det første, du vil se, er agenten i toppen af skærmen, der giver dig noget information omkring hans klient. I dette tilfælde kan du se, at klubben synes, lønnen, kontraktsum og agentsum er for høje hos denne spiller. Det er det, der er markeret med rødt. Du bliver derfor nødt til at ændre størrelsen på beløbene, så klubben til sidst bliver tilfredse.

Nogle er mere cool end andre. For eksempel har Paul Scholes og Arsenio Valpoort ingen agenter i virkeligheden, derfor repræsenterer de sig selv i spillet – fed detalje af SI!

Hvad der er sket her, er at jeg har formindsket lønnen til et mere hensigtsmæssigt til, hvad klubben føler, der er rimeligt.

Derudover har jeg også tilføjet nogle klausuler. Den først er en bonus, som han får, når han scorer 20 mål i en sæson. Den anden er en lønstigning efter 20 kampe til et niveau, som agenten jagtede i første tilbud. Agenten med mit andet bud er kommet tilbage med nogle tilføjelser til, hvad jeg har foreslået – typisk agenter! Som du kan se, har agenten spurgt om en årlig lønstigning, ændret på hans bonus størrelse og lønstørrelsen – men jeg er tilfreds med det, han har ændret, og agenten er glad. Nu skal han lige tjekke op med hans klient.

Endnu en feature, der er blevet ændret på, er pressemøderne. Nogle af spørgsmålene forbliver de samme, men der også også tilføjet nogle nye. Miles har blogget omkring dem på www.MirrorFootball. com – her er nogle af hans favoritter:

     - Spørgsmål om klubbens forhenværende manager, når du overtager klubben (Især hvis den forrige manager har været succesfuld)
     - Spørgsmål angående nye spillere, når de har spillet et par kampe
     - Specifikke spørgsmål for specielle turneringer, som Commuity Shield
     - En ny pressekonference, som følger lodtrækninger til store turneringer, som dit hold er involveret i
     - Spørgsmål angående trup udtagelser, når manageren måske overvejer rotation eller at give enkelte spillere en pause.
     - Køb af tidligere spiller i klubben og reaktionen det giver rundt om i klubben og blandt fansene
     - Spørgsmål stillet, når klubben eller en spiller opnår en milepæl
     - En helt ny række af cup-relaterede spørgsmål

Som du kan se, er spørgsmålene blevet mere dybdegående. Jeg kunne vise jer dem alle, men det ville tage hele ugen. Noget andet, der er nyt, er du kan snakke privat med spillerne. Jeg er blevet anbefalet, at jeg skal snakke med Zhirkov omkring hans bevægelse. Som du kan se, får du mulighed for at komme med nogle udsagn om nogle forskellige emner, som du vil fortælle til spilleren. Jeg valgte den, jeg ville have, og han har svaret tilbage på en god måde. Det er dog ikke altid sådan, hvilket du kommer til at se senere. Dette er en mere dybdegående måde end før, og det giver et mere personligt touch til spillet, da det nu giver dig mulighed for noget, der kan påvirke spillerens moral. Lige så vel som deres tiltro til dig som manager. Det er igennem denne funktion, du kan ændre på vejledning, individuel træning og foreslå fremtidige roller. Kampforberedelse er endnu en ny feature, SI har givet os dette år.

Den første ting, du kan se, er den taktik, jeg har planlagt at bruge med Chelsea – en 4-3-3. Jeg har også lavet en 4-4-2 og en 4-5-1 som mine back-ups, hvis jeg skulle få brug for dem. Herinde kan du oprette et fokusområde til at hjælpe med taktikken, og dette vil forbedre hele holdet som helhed til træning. Med det rette personale til de rigtige positioner, kan dette gavne dit hold på længere sigt. Ellers kan du bare sætte din assistent manager til at gøre dette, hvis du vil hurtigere ind i spillet eller vil lære denne feature at kende, før den skal bruges.

Som du kan se, er der en ny keeper sektion – Shot Stopping og Handling. Dette er godt, hvis du starter med Arsenal, og du har Almunia og Fabianski på dit hold. Trænerne kan nu fortælle dig, hvilken sektion de helst vil arbejde i, og hvordan de fungerer bedst i spillet til dit først personalemøde med trænerne.

Alt i alt er det rimelig meget det samme, som vi havde før. Det er de samme slidere, man bruger, til at ændre arbejdsbyrden i træner-teamet, som du ønsker det. Nu har vi ordnet taktikkerne, træningen og kampforberedelserne . Nu er det tid til at kigge på den næste tilføjelse til spillet - the set piece creator.

The set piece creator er magen til taktik-skaberen – i udseende og funktion.

Hver del er selvforklarende og er meget pæn, samt er det nemt at bruge. Du får alt den information, du har behøver, på denne skærm, hvilket gør det meget simpelt at bruge. Som du kan se for hjørnesparkstageren e, viser det dig spillerne med deres foretrukkende fod og deres rating. Opsætning af hjørnespark på den anden side!

Offensive og defensive hjørnespark har hver deres skærm, men de har begge det samme layout. Du kan sætte indstillingerne, som du vil have dem, for hver individuel spiller her – angrib nærmeste stolpe, angrib fjerneste stolpe osv. Dette skulle gøre denne del af taktik meget nemmere for folk som mig.

Frispark er sat op på samme stil som hjørnespark.

Igen ser skærmene ud som de andre, og så viser de, hvordan du kan sætte muren op. Mand ved stolpen, hvor du vil have dem i forsvaret osv. I angrebet kan du markere målmanden, sætte mænd i midten og generelt placere dem, hvor du vil have dem!

Igen, så er det meget selvforklarende. Men at bestemme, hvordan din spillere skal reagere på indkastet er endnu en indstilling, du kan lege med!

Og hvis du ikke kan finde ud af, hvordan du skal indstille straffesparks-delen, så burde du måske begynde at spille 7-kabale!

Yura eller Florent? Hm....

Nu har jeg gennemgået alt det taktiske materiale, det er tid til at komme videre og spille en kamp. Nogle ting har ikke ændret sig i spillet – Holdudvælgelse, kampanalyse og før kamp. Optakt-skærmen er på den anden side blevet ændret.

Som du kan se, ser det mere clean ud og er meget bedre at læse. Informationer er stadig de samme, men de er lagt ud på en bedre måde. Modstander-instruktioner og teamtalk ser ud som det gjorde før, og nu kommer vi til kampen selv!

Den nye split-skærm ser nu meget bedre ud.

Som du kan se er der en ny kamp-stats skærm, hvilket giver mere information i kampen end tidligere. Den anden split-skærm forbliver som tidligere. Selv i løbet af kampen bliver kampen spillet som tidligere, selv halvleg teamtalk og feedback fra din assistent manager. Det er efter kampen, de nye features kommer til live!

Den første kampskærm, du vil se efter teamtalk efter kampen, er denne. Der er en kommentar fra en journalist i toppen – dejligt at se inde i kampen, hvor det er mere indlysende. Du kan også se nøglespillerne på en nemmere måde, lige så vel som du kan se statsene i midten af skærmen – det er igen nemmere at læse, nu behøver man ikke rykke tættere på skærmen for at læse den lille skrift, ligesom man skulle sidste år. Kampanalyse er taget med fra sidste års udgave.

Dette kan blive brugt til at optimere din taktik til næste kamp – vi savnede det alle sammen som  normal bruger, og de har udviklet det i år, så det er meget bedre! Sidste år kunne du kun kigge på én spiller, nu kan du kigge på et helt hold. Og med vores andre værktøjer i spillet som heat map og average postition bliver det helt fantastisk for taktik-elskerne.

Kamp-stats posten ser nu meget bedre ud, og det er nemmere at læse og få de informationer, du behøver. Det er mere clean – og igen, så er det i en størrelse, der ikke slår din øjne ihjel! Endelig, en af det nyeste features!

Det er her, du kan uploade dine mål på YouTube. Du kan vælge hvilke mål og i hvilken stil direkte til din YouTube-konto. Så kan du fx sende dem ind til en ”Månedens mål”-konkurrence. Dette er igen SI, der viser, hvordan man kan integrere sociale medier ind i spillet sammen med Twitter-feed. Jeg kunne blive ved og ved med nye features, men nogle gange er det federe at lade nogle ting være, som du selv kan finde ud af, når demoen og spillet udkommer.

Football Manager 2011 er ude i butikkerne den 5. november på Steam og alle andre steder som normalt!

Oversat af NicklasJakobsen
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010